De PC-versie blijft vooralsnog op maart 2014 staan. Ontwikkelaar From Software wil geen exacte datum geven omdat het momenteel nog bezig is het met doorvoeren van optimalisaties voor het platform. Voor het spel werden verder een speciale editie aangekondigd met daarin een figurine van het personage uit de trailers. De gesloten bèta begint op 12 oktober.

Veranderingen in online gameplay

Ontwikkelaar From Software kondigde ook aan dat het online systeem gedeeltelijk op de schop gaat. De belangrijkste verandering is dat zogeheten 'undead' spelers nu ook door andere online spelers aangevallen kunnen worden. In Demon's Souls en Dark Souls was dit enkel mogelijk wanneer een speler in Human-vorm door zijn spelwereld liep. In Dark Souls 2 kan het dus op ieder moment, zolang spelers zijn ingelogd op het desbetreffende online netwerk.

Om hier tegenwicht aan te geven, kunnen spelers zich aansluiten bij de speciale Way of the Blue-covenant. Hiermee kunnen ze anderen als back-up oproepen om zich te weren tegen aanvallende spelers. 

Ook de beperkte coöpmodus is aangepast. Het is niet langer zo dat helpende spelers automatisch terugkeren naar hun eigen spelwereld als ze bij iemand anders de baas hebben verslagen. In plaats daarvan zijn er nu verschillende groottes van de White Soapstone, het item dat nodig is om andere mensen op te roepen. Iedere keer als een helpende speler een vijand verslaat, neemt de White Soapstone in omvang. Wanneer deze op is, wordt hij teruggestuurd naar zijn eigen wereld.

Minder leven bij herhaaldelijk doodgaan

Tot slot is het verschil tussen Human en Undead zijn aangepast. In Demon's Souls was het al zo dat de energiebalk van 'ondode' spelers kleiner was dan die van levende. In Dark Souls werd dat onderscheid echter geschrapt. In Dark Souls 2 zijn de twee aanvankelijk gelijk, maar wordt de levensbalk van ondode spelers verkleind iedere keer dat zij doodgaan in deze vorm. Om het verloren stuk terug te krijgen, moeten zij zichzelf weer tot leven wekken via een Human Effigy-item.