Ook in India is er blijkbaar een levendige industrie gaande in het maken van games, zo blijkt uit een artikel dat de Times Of India publiceerde. Hierin wordt melding gemaakt van zogenaamde 'mature games'. Daarbij hoef je niet te denken aan erotisch getinte games, maar aan games waarbij onderwerpen als het bouwen van steden, oorlogsvoering en roleplaying in het middelpunt staan.

Deze games zijn gericht op een publiek van 28-35 jaar waarbij deze vorm van entertainment onder de naam 'thinking games' door het leven gaat. Dit in tegenstelling tot de overige games waarbij het doel enkel is om tegenstanders wat kogelgaten rijker te maken.

Een nieuwe manier van educatie in de vorm van een game? TimesOfIndia schreef er een stuk over.``Thinking games lend themselves better to the PC environment while instant gratification games are best played on consoles like playstations. They have done well internationally, now they are picking up in India,'' he says.

Most business games sold online are graphic to the point of inducing hypertension. Even the titles parody the basic instincts of business animals.

`Zapitalism', for instance, combines 3-D images with multi-layer functionality in a game of business strategy. One can make deals with eccentric inhabitants of Zapilania, invest in stocks and bonds, corner the market and construct megastores. One can also venture out to the islands of Mermadan in search of treasure and mysterious relics. The first player to build a retail empire and outwit competition wins, and up to six players can participate.Deze titels klinken me niet echt als tripple A in de oren, maar blijkbaar is er toch een markt voor. Misschien een bloeiende markt voor gamedevelopers?