Söldner, ontwikkeld door Wing Simulations, de makers van Panzer Elite, begint er hoe langer hoe meer uit te zien als een game om naar uit te kijken. In deze futuristische oorlogssimulatie die zich afspeelt in open landschappen ben je als speler namelijk in staat het terrein compleet te vervormen. Natuurlijk kan je ook gebruik maken van een groot gamma aan voertuigen, van tanks tot vliegtuigen. Maar dat was nog niet alles! Want de single-player campaign die bij het spel zit is dynamisch en de afloop van een missie zal gevolgen hebben voor de volgende:Söldner features a dynamic campaign with a random mission generator. Basically, the player will be able to carry his team and units from one mission to the next. Each mission will be different, as assignments are generated by a wide array of factors. We also added a plug-in system that prevents similar missions from being too repetitive. The campaign will connect the missions and force the player to pick his assignments with care, as the outcome of each mission will have an effect on the next one. The player will be able to choose between a couple of missions instead of being forced to complete one to be able to advance to the next one. Instead of playing through a set of missions and being done, players will be able to replay Söldner over and over, and each time, a new facet of the game will be revealed. Maar het spel zal niet alleen gefocust zijn op de singleplayer campaign. Ook multiplayer zal aanwezig zijn, aanvankelijk voor maximaal 32 spelers. Hierbij moet wel verteld worden dat het enkel mogelijk is om met een dedicated server te spelen vanwege de grote hoeveelheid data die bijgehouden moet worden vanwege het dynamisch vervormbare terrein. Het interview op Avault onthult nog veel meer lekkers over deze oorlogsgame en is hier te lezen.