In een chatlog van de Duitse fansite Renegade Planet is wat informatie te vinden over het vervolg op C&C Renegade dat momenteel in de maak is. Het vorige deel werd door vele spelers gemaakt vanwege zijn leuke gameplay met veel actie die de feeling van de RTS perfect naar de shooter vertaalde, maar viel vooral op grafisch gebied wat tegen. In dit nieuwe deel zal men dezelfde engine gebruiken maar men beweert dat de vooruitgang ongeloofelijk groot is. Zo zal een voertuig in het tweede deel net zoveel polygonen bevatten als de hele map in deel 1. Hoewel de maps in Renegade nu niet de meest gedetailleerde waren, is het toch een zeer straffe uitspraak. eine dramatische weiterentwicklung der renegade enginge. und bevor ihr jetzt hier alle anfangt mir die ohren vollzuheulen von wegen unreal warfare und doom 3 .... ich sage euch, die engine erkennt ihr nicht wieder. wir haben bereits 2 spielbare level und JEDER (ich schwoere JEDER) der die dinger bisjetzt gesehen hat hat nur gesagt "i cannot believe that this is the renegade engine".

als greg mir die erste demo vor 2 monaten gezeigt hat hat er gesagt, dass ein fahrzeug in der neuen engine soviel polygone hat wie vorher ne ganze karte. Verder is er nog niet veel bekend over Renegade 2. Of het op de Tiberium of de Red Alert franchise wil baseren is ook nog niet bekend. Maar dat het eraan zit te komen is zeker, maar eerst zullen we C&C Generals te zien krijgen. Daarnaast is Westwood ook nog aan het werk aan een andere RTS waar men ook nog niets over kwijt wou. Misschien dat het komende E3 ons iets gaat brengen. Lees de hele chatlog, ganz ins Deutsch, hier.