'Colin McRae Dirt 3 gaat breder publiek aanspreken' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Volgens ontwikkelaar Codemasters heeft Dirt 2 het publiek van de franchise significant uitgebreid. Volgens website MCV gaat de ontwikkelaar met het derde deel hierop voortbouwen om de aantrekkingskracht van de serie verder te vergroten. "We weten uit de statistieken die we van Dirt.net halen, dat een groot deel van de spelers meer casual is dan ooit", zegt Newby-Robson.
 
Hij voegt daaraan toe dat de vaste fans niet worden vergeten. "Zowel de merk- als de ontwikkelteams gaan ver om onze racecommunity te begrijpen zodat toekomstige Dirt-titels worden gemaakt met deze spelers in het achterhoofd. Tegelijkertijd moeten we de mainstream aantrekkingskracht vasthouden die een bredere groep consumenten aanspreekt".

F1 2010

In hetzelfde interview zegt Newby-Robson dat het ontwikkelteam technologie kan gebruiken van Codemasters' aankomende racegame F1 2010. Dit is mogelijk omdat beide games op dezelfde techniek worden gebouwd, Codemasters' Ego Engine. "Het gebruik van één engine betekent dat elementen die voor de ene franchise worden ontwikkeld, ten goede komen aan een andere franchise. Dus je zult de dynamische effecten in F1 2010 terugzien in andere racetitels. Dit delen en wat gezonde competitie tu en studio's betekent dat spelers de vruchten plukken in het volgende deel in de Dirt-franchise, met nog extremere omstandigheden."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou