Capcom: 'DLC betere marketingstrategie dan advertenties' | Gamer.nl

Capcom: 'DLC betere marketingstrategie dan advertenties' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Het is het meest dynamische verkoopwapen dat we ooit in ons arsenaal hebben gehad. Het geeft ons een blootstelling die gelijk is aan een televisiecampagne van miljoenen ponden", zegt Reader. "Wij voorzien dat andere ontwikkelaars ons gaan volgen. Met stijgende ontwikkelingsbudgetten en grotere risico's is het alleen maar verstandig om verschillende kleinere projecten te hebben", aldus de UK product manager.

Win-winsituatie

Volgens Reader zorgt content als Case Zero, een proloog op Dead Rising 2, er voor dat meer mensen de volledige game kopen. "Deze stijl van digitale distributie is een win-winsituatie voor alle partijen. Winkeliers zullen te maken krijgen met een stroom aan voorbestelling waar traditionele campagnes alleen maar naar kunnen streven. Consumenten genieten van zes uur aan gameplay voor een lage prijs", aldus Reader.

Capcom kondige tijdens de Tokyo Game Show vorige week ook een epiloog aan voor Dead Rising 2, getiteld Case West. De titel komt exclusief uit op de Xbox 360. Het is nog niet bekend wanneer de downloadbare game verschijnt. Dead Rising 2 ligt vanaf vandaag in de winkels.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou