In bijna elke game zijn ze wel te vinden, cutscenes. Van een overwinningsfilmpje na een voltooide missie, tot een slagveld met alleen maar lijken na een mislukte missie. Blur Studios staat bekend als één van de betere in het maken van cutscenes. In dit afgelopen jaar hebben ze onder andere meegewerkt aan de scenes in Return to Castle Wolfenstein en Empire Earth. Homelan heeft een interview gehad met de mede-oprichter van Blur Studios, Tim Miller, en met Jeremy Cook, de hoofdverantwoordelijke voor de cutsenes in RTCW.HomeLAN - About how many games has Blur created for PC and video games and what are some of the most notable games you have worked for? Tim Miller - Hmmm....Dark Reign and Dark Reign 2, Interstate 82, Ultima Ascension (9 minutes, not all) Star Trek Armada, Wheel of Time (just a few) Empire Earth, Renegade, Ground Control, Arcanum (1 movie only) Dune2 (some, not all), Loony Toons Gokarts, Xbox Demo--Raven and Rex and Return to Castle Wolfenstein. Right now we're working on an upcoming Microsoft title and Fellowship of the Ring for Universal. I may be missing a few but I think that covers it mostly....our Concept Design dept is also beginning to do design for game titles as well, we're working on our first project there now (meaning a project that we're JUST doing design on....no cinematics) In het interview wordt onder meer gepraat over hoe Blur Studios bij het maken van cutscenes betrokken raakte, bij welke games ze hebben meegeholpen, hoe ze aan opdrachten komen en nog veel meer. Lees alles hier.