"Blur is een fantastisch spel en is het begin van een grote franchise voor Bizarre", zegt Davies. Op de vraag of Bizarre Creations plannen heeft om aan een volgend deel te werken, antwoordt hij: "Dat is het plan. Ik werk niet specifiek samen met het Blur-team dus ik kan niet voor ze spreken, maar het is altijd het plan geweest om van Blur de nummer één van de raceseries te maken."

Concurrentie

Blur verkocht in de Verenigde Staten in de eerste vijf dagen na de release 31 duizend keer. Dan Amrich, de sociale media-manager bij uitgever Activision, gaf eerder al aan dat dit volgens hem onder meer te wijten viel aan concurrerende titels die rond de lancering van Blur uitkwamen. Davies draagt dezelfde reden aan voor de tegenvallende verkopen: "Blur kwam in dezelfde periode uit als ModNation Racers en Split/Second: Velocity. Het krijgt echter wel ongelooflijk hoge scores en het is een zeer populair spel."

Davies denkt dat Blur nog lang gespeeld gaat worden. "Ik denk dat het een slow-burner gaat worden. Ik denk dat de multiplayer nog een lange tijd gespeeld zal worden en ik denk dat mensen daar keer op keer naar terugkeren, lang nadat een aantal van de andere games op de plank met tweedehands spellen komen te liggen."