Nieuws
Overwatch 2

Blizzard onthult Overwatch 2

Verhaalmissies, PvE en een gedeelde multiplayermodus

Geschreven door Jacco Peek op
Tijdens Blizzcon 2019 heeft regisseur Jeff Kaplan Overwatch 2 aangekondigd.

De video, genaamd Zero Hour, toont Tracer, Winston en Mei die een gigantische robotaanval in Parijs afslaan. Gedurende het gevecht sluiten meerdere bekende personages zich aan, zoals Genji en Reinhardt, waarna ze samen een grote robot neerhalen. De samenkomst leidt tot de terugkeer van Overwatch.

Kaplan onthulde ook coöperatieve verhaalmissies, waarvan de eerste Rio de Janeiro heet. Hierin moeten spelers steden bevrijden van de eerder genoemde robots. Los daarvan staan Hero Missions: herspeelbare co-op-missies voor vier spelers, vergelijkbaar met Adventure Mode uit Diablo. In deze modus kunnen spelers heroes trainen en vaardigheden ontgrendelen.

PvP is daarnaast nog steeds onderdeel van de franchise, met een nieuwe modus genaamd Push. Dit weekend is de modus speelbaar voor bezoekers van Blizzcon, dus vermoedelijk wordt dan meer duidelijk over wat de modus exact inhoudt. Blizzard onthulde ook dat alle 31 heroes een nieuw uiterlijk krijgen, naast de aankondiging van de nieuwe heroes Sojourn en Echo.

De multiplayermodus van Overwatch 2 is gedeeld met de originele game, waarbij alle nieuwe maps en heroes ook naar Overwatch komen. Spelers die overstappen op Overwatch 2 nemen al hun progressie mee naar de game.

Een releasedatum van Overwatch 2 is nog niet bekend.

Dit artikel delen:

Lees meer

Stille protagonisten zijn ergerlijk Blizzard kondigt World of Warcraft: Shadowlands aan
12

Reacties op: Blizzard onthult Overwatch 2

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • xXDannyNLXx

    • 1 november 2019 21:35
    snel deel 1 verkopen voor het niks meer waard is :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 1 november 2019 23:48
    @xXDannyNLXx Gaat helaas voor pc gebruikers niet op. De key is gelinkt aan je battle.net account.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ghost

    • 2 november 2019 12:02
    @darkmanwls
    Dan verkoop je toch gewoon je hele account?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 2 november 2019 22:46
    @Ghost ja hoor, m'n hele account met wow met alle expansions, diablo 2 en 3 met expansions. Starcraft 1 en 2 compleet, warcraft 3 plus expansion. En allemaal om overwatch kwijt te raken die sowieso al voor maar 15 euro of zo in de winkel ligt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Millman7

    • 3 november 2019 11:50
    @darkmanwls zo te zien kan de waarde van OW1 je geschoten worden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • wazp

    • 2 november 2019 01:42
    Hier word ik blij van:

    De multiplayermodus van Overwatch 2 is gedeeld met de originele game, waarbij alle nieuwe maps en heroes ook naar Overwatch komen. Spelers die overstappen op Overwatch 2 nemen al hun progressie mee naar de game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • jimmymen

    • 2 november 2019 13:00
    @wazp maar als alles ook naar deel 1 komt waarom zou je dan deel 2 kopen vraag ik me af

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 2 november 2019 21:04
    @jimmymen
    Voor de singleplayer die er dit keer aan toegevoegd wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 2 november 2019 22:47
    @jimmymen effe lezen. De pvp maps komen naar deel 1. Dat is niet "alles"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • do365nic

    • 2 november 2019 08:49
    logo doet me een beetje denken aan het HL2 logo.
    Mss een kleine knipoog

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 2 november 2019 13:11
    @do365nic mij ook!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Buzzard

    • 4 november 2019 17:06
    Dit is toch meer een uitbreiding dan een nieuwe game? Ik heb het gevoel dat ik voor 75% van de game al betaald heb!

    Ik heb heel wat uren in Overwatch zitten, maar hier wordt ik niet warm van.