FiringSquad had een interview met Ray Muzyka en Greg Zeschuk van Bioware Corp, een van de snelst groeiende game ontwikkelaars die in haar relatief korte bestaan al een hele reeks toppers op haar naam heeft weten te schrijven. Het interview gaat vooral in op de manier waarop Bioware zo groot is geworden, hoe met de werknemers gemotiveerd weet te houden en op de keuze van platformen voor de verschillende games die men in ontwikkeling heeft. Zo vraagt FiringSquad onder andere naar de Xbox Exclusiviteit van Bioware's vorig jaar aangekondigde RPG Jade Empire. Het verrassende antwoord is dat men een PC versie niet uit sluit, al zal men dit nog met Microsoft moeten overleggen:We definitely plan to support both PC and console in our future titles. While Jade Empire (a BioWare-owned IP) is currently slated as an Xbox-exclusive title, we might consider porting it to PC some time after it launches on Xbox, after discussing this further with our publisher Microsoft. We definitely plan to support our PC community with some awesome future titles, details on which are not yet announced – we can say, however, that some of these titles are currently planned as PC-exclusive, others are console-exclusive, while others will be co-developed for both console and PC, similar to how Star Wars: Knights of the Old Republic was developed for PC and Xbox. Bioware heeft momenteel een drietal games in ontwikkelen die allen gebaseerd zijn op originele, eigen IP (Intellectual Property). Hieronder bevindt zich in ieder geval één console exclusieve game (Jade Empire), maar ook een vooralsnog onaangekondigde PC exclusive. Men stipt in het interview aan dat men voor een PC exclusive zou kiezen wanneer het concept van het spel sterk leunt op content gemaakt door de community van het spel. Allicht kunnen we dus iets in de trend van Neverwinter Night verwachten. Lees het hele interview hier.