BioWare: '3D verbetert game-ervaring' | Gamer.nl

BioWare: '3D verbetert game-ervaring' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Zeschuk is zich er echter ook van bewust dat de techniek erg duur is en dat de aanvankelijke benadering van 3D als 'trucje' ervoor heeft gezorgd dat mensen erg sceptisch zijn over de toegevoegde waarde van een 3D-televisie. "Simpel gezegd is het duur, heel erg duur zelfs. Je vraagt mensen om hun televisie van 1000 dollar weg te doen en in plaats daarvan er één te kopen van 1500 dollar en daarbij ook nog eens een dure bril aan te schaffen. Dat staat de doorbraak van 3D in de weg", aldus Zeschuk.

Kunstmatig

Een deel van het probleem is dat mensen 3D zien als een "foefje", zo geeft Zeschuk aan: "De eerste 3D-films waren enkel gemaakt om voorwerpen naar het scherm te kunnen gooien. Ik heb ooit eens naar een kinderfilm gekeken en daarin zaten allerlei scènes die vrijwel niets bijdroegen aan het verhaal en puur bedoeld waren om het 3D-effect uit te lichten. Dat is een totaal verkeerde aanpak, een kunstmatige opzet."

3DS

Zeschuk laat verder weten de komst van de 3DS een intere ante ontwikkeling te vinden: "Ik vind het erg intere ant, grotendeels omdat het een hoop van de problemen met 3D oplost: de prijs en de noodzaak tot het dragen van een bril. Ook voelt het natuurlijker, omdat je zelf de kijkafstand kunt bepalen, zodat je deze aan kunt pa en aan je eigen ogen."  


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou