Op de internationale Game Developers Conference zal ook dit jaar de finale worden gehouden van het Independent Games Festival, een kans voor beginnende gamedevelopers hun kunsten te vertonen.

Dit jaar zal de strijd plaatsvinden tussen de finale nominaties 'Static', een sfeervolle RPG in Fallout-stijl en het spel 'Pencil Whipped', een shooter met cartoon-graphics. GameSpy sprak met de makers van beide games en plaatste een extra deel online in het volledige Independent Games Festival verslag. Zo is er een interview met projectleider Bill Fox van Static te vinden waarin verder is ingegaan op het concept achter de game:GameSpy: How did you come up with the concept for STATIC? Bill Fox: I guess you could say the original concept for STATIC came from many late nights watching The History Channel. I had stumbled upon a few specials on Nikola Tesla and was fascinated with his achievements and contributions. Here was a man who had invented the radio and the AC system, and even the first remote-control machine. I went out and found a few books on him and did some research online. I love inventions, and the whole idea of making something out of what wasn't meant to be used. I went out and rented "Forbidden Planet," and "The Manchurian Candidate," and the basic plan came together.

De overige inzendingen aan het festival zijn ook op GameSpy te vinden. Voor downloads kan je best op de officiele sites terecht.