Actionrealm had een interview met de makers van Oblivion Lost, een story-based 3D shooter die zich afspeelt rond de kerncentrale Tsjernobyl, meer dan 40 jaar na de fatale explosie. Het spel maakt gebruik van een in-house ontwikkelde 3D engine die enorm veel detail aankan wat vooral tot uiting komt in de vegetatie en textures. Daarnaast weten de makers te vertellen dat er zeker bestuurbare voertuigen in het spel zullen zitten:In a few pictures I saw a helicopter, is the helicopter player controlled or computer controlled and what is its use?

The thing is, we changed the game plot several times before we came to the current game concept. Initially the game had a strong sci-fi component and was about conquering new worlds, portals to unknown territories etc. The helicopter you saw on screenshots belongs to those old days. What we have now is a totally different concept of grim reality and Chernobyl setting, and you will see the difference if you compare those pics with the latest game screenshots. Still, a different concept could not force us leave out a cool idea of controllable vehicles, and there will be such in S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost. Oblivion Lost staat gepland voor eind 2003, dus het zal nog wel even duren voor we deze graphics in beweging mogen zien. Lees de rest van het interview, dat ingaat op de verschillende concepten die Oblivion Lost reeds gehad heeft, hier. Het artikel gaat gepaard met enkele exclusieve screenshots.