"Zou Bayonetta 2 niet bestaan zonder Nintendo? Het antwoord is ja", aldus de executive director. "We zien dit niet als een verandering van platform, we waren naar een partner op zoek om Bayonetta 2 te maken en Nintendo was een sterke, behulpzame partner die samen met ons Bayonetta 2 wilde maken en laten groeien. Daardoor werd het platform de Wii U."

Nintendo kondigde het vervolg op de actiegame twee weken geleden tijdens zijn Wii U-presentatie aan als exclusieve titel voor de Wii U. Veel fans van het origineel uitten op het internet kritiek over het feit dat de game niet speelbaar zal zijn op Xbox 360 of PlayStation 3.

Fans lieten ook weten bang te zijn dat het vervolg veel van de specifieke gameplay-elementen uit het eerste deel zou verliezen. Volgens Inab is dat niet het geval. "We creëeren de basis van onze games op de PC, dus ook al verandert de hardware, het heeft geen invloed op het maken van onze games. Onze engine werkt al op meerdere platforms. Maar vanwege de Wii U GamePad denken we wel extra na over hoe we verschillende features kunnen gebruiken. Het maakt games ontwerpen anders, maar we vermaken ons met de uitdaging van het maken van games voor nieuwe hardware."