Ontwikkelaar laat wel weten dat belangrijk is om de juiste Kinect-functionaliteiten te gebruiken. "Controle is heel belangrijk", aldus vicepresident Magnus Troedsson. "Je moet heel precieze controle hebben over wat er gebeurt in de game en dat met bewegingsgevoelige besturing doen is niet logisch - niet als je dezelfde formule wil houden die we tot nu toe hebben gebruikt. Dan zou je een ander soort shooter moeten gebruiken."

"Maar er zijn andere manieren waarop (Kinect-integratie) wel logisch is en we gaan het dan ook voor andere dingen gebruiken in Battlefield 4", vervolgt Troedsson. "We hebben nog niet aangekondigd op wat voor manier." Daarmee is het in ieder geval bevestigd dat de directe besturing van de game nog met controllers gebeurt.

Troedsson liet in hetzelfde interview ook weten dat het de singleplayer nog een belangrijk onderdeel van shooters vindt. "We vinden het persoonlijke leuk als ontwikkelaars. We willen er met elke game beter in worden. We zien ook dat veel mensen wel graag de singleplayer spelen, mensen die naar ons toekomen en zeggen dat ze zich op die manier graag voorbereiden op de multiplayer. Maar singleplayers worden wel steeds groter. Het is een flinke investering en het kost veel tijd en werknemers. We zullen zien wat er in de toekomst gebeurt."