Deze week kwam Electronic Arts met een winstwaarschuwing. Oudere games van de grootste uitgever ter wereld hebben niet zo goed verkocht, waardoor gestelde doelen niet gehaald werden. Na de aankondiging van EA daalden de aandelen met maarliefst 12%. Volgens EA president Larry Probst is de concurrentie hier gedeeltelijk voor verantwoordelijk. Games zoals Half-Life 2 en Grand Theft Auto: San Andreas deden de verkopen van EA geen goed. Het is echter World of WarCraft dat op elke uitgever in de industrie een impact heeft. Andere reden voor de tegenvallende resultaten is het tekort aan consoles. Grote Amerikaanse winkelketens zaten geregeld zonder Xbox en PS2.Also, momentum the company saw in its third quarter software sales did not continue into the holiday period. Similarly, titles released in the fourth quarter did not live up to expectations. The company specifically cited lower than expected sales of its "Need for Speed" and "NFL Street" franchises.

"Everybody in the industry has been surprised with 'World of Warcraft,'" he said. "I can tell you from firsthand observation that there are people who haven't played games in years who are now spending 15 to 20 hours a week playing 'World of Warcraft'."