Art of Gaming deel 5: Blizzard | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Nog meer praat over Warcraft3 alleen dit keer op een ander vlak. 'The Art of Gaming'-week gaat rustig door op Gamespy en dit keer is Nick Carpenter aan de beurt. Nick is de regi eur van de Warcraft3-animaties en ook verantwoordelijk geweest voor de cutscenes die in Starcraft te bewonderen waren.

Blizzard heeft (naar mijn weten) nooit een slechte titel op de markt gezet en Warcraft3 lijkt ook zo'n game te gaan worden. Niet alleen de gameplay maar ook de fantastische graphics zullen weer een nieuw pleidooi voor Blizzard moeten worden.

Voor het hele interview kan je naar GameSpy.GameSpy: Where do you see art in games heading in the next five years?

Nick Carpenter: The art in games is only getting better. In the next five years games will most likely play and look like movies.

GameSpy: What advice can you give someone who wants to become a profe ional gaming artist?

Nick Carpenter: Someone told me if you're going to draw a rock, make that rock the best piece of art that anyone has ever seen. I try to follow this every day.

GameSpy: How would you characterize the relationship between art and games? Do you believe art receives enough attention?

Nick Carpenter: The relationship between art and the game is huge. If the art and game don't work together then people won't relate. I think art is playing a bigger role in games. Whether good art or bad, people are beginning to pay attention and it is starting to show. Toch is het een goede zaak dat Blizzard de lat steeds hoger legt voor zichzelf. Hopelijk mogen we hetzelfde enthousiastme ook weer bij andere grote gamedevelopers terug gaan zien.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou