Nieuws
PlayStation 5

Alle PS5-pre-orders van MediaMarkt.nl verstuurd op lancering

CoolBlue krijgt 2000 consoles

Geschreven door Michel Musters op
Iedereen die op 17 september een PlayStation 5 via de website van MediaMarkt heeft gereserveerd, ontvangt de console op 19 november.

Dat meldt gamejournalist en Gamer.nl-redacteur Ron Vorstermans op Twitter. Dat betekent dat alle online PS5-bestellingen die op 17 september zijn gemaakt, doorgaan, zo meldt de keten aan Vorstermans. Volgens de winkelketen waren de consoles binnen een kwartier uitverkocht.

De woordvoerder laat daarnaast weten dat men in de MediaMarkt-winkels op dit moment nieuwe pre-orders aanneemt. Het gaat dan wel om leveringen na de PS5-lancering van 19 november. “Wij vertellen duidelijk dat zij niet bij de eerste levering zitten en dat de uitlevering plaatsvindt op chronologische volgorde. De weken en maanden na releasedag zullen nieuwe batches met voorraad binnenkomen.”

Tot slot heeft Vorstermans via andere bronnen vernomen dat de webwinkel Coolblue op lancering tweeduizend exemplaren van de PlayStation 5 aanbiedt: duizend stuks van de disk-editie en duizend stuks van de digitale editie zonder diskdrive. De webwinkel heeft expres geen reserveringen geopend.

Eerder liet Bol.com al via social media weten dat iedereen die een PlayStation 5 of Xbox Series X op de dag dat de pre-orders live gingen heeft gereserveerd, de consoles op de dag van lancering zelf ontvangen. De PlayStation 5 verschijnt op 19 november in de Benelux, de Xbox Series X en Series S op 10 november.

Dit artikel delen:

Lees meer

Ghost of Tsushima: Legends-raid verschijnt op 30 oktober Hearthstone krijgt in november een nieuwe uitbreiding
19

Reacties op: Alle PS5-pre-orders van MediaMarkt.nl verstuurd op lancering

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Zut

    • 23 oktober 2020 11:25
    Mooi! Had al wel een bevestiging gehad van MediaMarkt via de mail dat ie op 19 november bezorgd zou worden maar zo'n extra bevestiging is altijd prettig! Kom maar op met 19 november

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • SniperUnit

    • 23 oktober 2020 11:27
    " Wij vertellen duidelijk dat zij niet bij de eerste levering zitten en dat de uitlevering plaatsvindt op chronologische volgorde." Nou zodra je de ps5 in je winkelwagentje staat, staat er gewoon "Pre-order nu, 19-11-20 direct thuisbezorgd" dus dat is wel valse reclame eigenlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 23 oktober 2020 11:31
    @SniperUnit Van te voren staat wel in donkerrood dat ie online is uitverkocht. Klein foutje in de winkelwagen inderdaad, moeten ze wel even veranderen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Daywalker

    • 23 oktober 2020 11:33
    Heb zelf een pre-order bij Bol.com en ben blij dat ik 'm dus ook op 19 november in ontvangt mag nemen. Demon's souls heb ik ook bij Bol.com gepre-orderd en die komt zelfs 12 november binnen. 19 november kan niet snel genoeg komen!!!!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • SniperUnit

    • 23 oktober 2020 11:36
    Zou mediamarkt of coolblue de meeste hebben, ik heb op dit moment nog geen pre-order kunnen bemachtigen en zou hem graag op release willen. weet iemand toevallig ook vanaf hoelaat coolblue 18 november de pre orders gaat accepteren

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 23 oktober 2020 11:47
    @SniperUnit Enige manier is via een Marktplaats kopen als je hem op release wilt en dat kost je een paar honderd euro meer dan. 700-800 heb ik al voorbij zien komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • SniperUnit

    • 23 oktober 2020 12:00
    @Zut Coolblue pre order begint 18 november en dan heb je hem 19 november staat op hun website

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 23 oktober 2020 12:08
    @SniperUnit ah ze doen niet aan pre orders, je kan hem idd 18e bestellen rond het middaguur staat er. Zal wel complete chaos worden haha, succes!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Nederlandsch

    • 23 oktober 2020 12:37
    Pre-orders. Dat heet gewoon een 'bestelling'.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ghost

    • 23 oktober 2020 14:10
    @Nederlandsch
    voorbestelling

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Nederlandsch

    • 25 oktober 2020 14:03
    @Ghost bestelling. Je bestelt iets of niet. Er is voorraad of niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • inkmasteryPS4

    • 23 oktober 2020 14:35
    Helaas geen ps5 op launch voor mij ik zit bij de 2e levering dan :(
    Maarja ik was ook laat met bestellen dus eigen schuld.

    Brand vooral los over hoe die is op 19 november voor de mensen die er eentje krijgen en veel gameplezier🍕👍

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ivo Jager

    • 23 oktober 2020 15:34
    Ron, ik heb nog een vraag. Ik heb de PS5 in de winkel besteld met een 50 euro aanbetaling (Media Markt Utrecht). Dat was een aantal weken voordat de online bestelling opende. Helaas heb ik nog niks gehoord. Het zal toch niet zo zijn, dat ik nu moet wachten?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 23 oktober 2020 16:31
    @Ivo Jager hoi ik heb dat ook gedaan en ik ben inmiddels gebeld door de media markt (Den Haag) dat ik hem de 19e op kan komen halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ivo Jager

    • 23 oktober 2020 16:46
    @Roy36NL Gefeliciteerd! Ik hoop dat ze mij nog weten te bereiken. Ik weet wel dat het per Media Markt verschilt hoe ze het aanpakken. Ik ben wel blij te horen dat er dus consoles naar de winkel komen :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aldodilly

    • 23 oktober 2020 19:41
    @Ivo Jager Dat kan helaas. Het aantal consoles verschilt per winkel namelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Anykey

    • 23 oktober 2020 21:19
    Als je op 17 september bij Media Markt online een pre-order hebt geplaatst krijg je de console dus op dag 1. Hoe zit het met mensen die na de 17e online bij Media Markt nog een hebben kunnen bestellen? Zijn die personen ook gegarandeerd van levering op dag 1? Ik kon een op 28-09 online bestellen. Ik neem aan dat de PS5’s die na de 17e af en toe online te bestellen waren geannuleerde bestellingen van anderen waren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dreddyaell

    • 23 oktober 2020 21:34
    Bij mijn MediaMarkt kon ik hem al in de winkel preorderen op de datum van 17 juli. Ik heb hier ook een vooruitbetaling gedaan van 50 euro. Heb er verder niks over gehoord. Zou die van mij dan ook gewoon 19 november er zijn? Ik heb een factuur met bon en al…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 23 oktober 2020 21:49
    En de helft ervan staat op marktplaats.nl :P