"Toen Alan Wake verscheen was het niet vanaf het eerste moment een hit", zo vertelt Lake. "Er zijn sindsdien meer dan 3 miljoen exemplaren binnen de Alan Wake-franchise verkocht en dat zijn fijne cijfers. Maar toen de game uitkwam, was dat niet meteen vanzelfsprekend."
Remedy kon de financiën voor een vervolg niet rond krijgen en besloot de game niet te ontwikkelen. "We hadden het minder ambitieus kunnen maken, maar dat zou niet eerlijk zijn tegenover jullie en tegenover onszelf... het zou zeker niet recht doen aan de Alan Wake-franchise." Lake laat weten ooit wel weer aan een Alan Wake-game te willen werken.
Remedy kondigde deze week Quantum Break voor Xbox One aan. In de game houden spelers een race tegen de klok om de tijd zelf te redden. Naast de game wordt er een serie met echte acteurs gemaakt, die beïnvloed wordt door hoe mensen de game spelen. Hoe dit precies gaat werken, is nog niet bekend.
Reacties op: 'Alan Wake verkocht niet snel genoeg voor vervolg'
MetalSonic
Teknootje
XOVSquare
wokkel
Ben hem momenteel weer aan het spelen en de sfeer blijft genieten.
ultraspaz
Snelsucces. gadverdamme. we moeten day one 10.000.000 verkopen, want anders! …
Sommige developers zouden hun visie eens wat moeten bijstellen naar de realiteit. Heel veel mensen vragen zich af waar Alan wake 2 blijft.
Heinster
Het was voor de massa teveel versnippert qua verhaal en had wel leuke extra verhalen om je geboeid te houden, maar dat merk je door wat dieper in het spel te gaan. Veel mensen vinden het al vreemd dat ik de intro van een spel wil bekijken, of de dialogen wil volgen, dus laat staan zoiets als Alan Wake.
Het probleem zit hem dan ook in dat de gameplay zelf niet erg boeiend was… Teveel van hetzelfde. Je loopt 85% enkel door de bossen heen met weinig tot geen variatie en er is geen gameplay ontwikkeling… Geen upgrades, geen memorabele tegenstanders, geen memorabele looks enkel licht schijnen met verschillende objecten en schuilen in het licht en stukjes verhaal verzamelen.
Je werd weinig tot niet verwend met eyecandy, terwijl het er wel was(zoals de stad en op de pond), maar te zelden te zien kreeg. Het enigste was dat je wel een enorm gevoel van isolement had in de enorme bossen…
Het is in ieder geval vanuit een commercieel oogpunt moeilijk te zien waarom het spel zolang in ontwikkeling was, als je naar het uiteindelijke resultaat kijkt. Het zit teveel in de beleving van het verhaal dat je leest en als je zoekt stukjes van kan vinden, de meeste gamers willen meer dat het verhaal op hun afkomt en het liefste zo mooi mogelijk.
Siempievk
http://www.humblebundle.com/weekly
Graag gedaan.
Ragingbully
cyberbeast41
Mental_Fear
Net American Nightmare uit, wat een fantastische titel.
Aan de andere kant had een Alan Wake 2 aankondiging me weer verleid naar de Xbox One, dus in die zin is het juist wel handig dit.
spreadthehate
Edit 48 uur: http://www.vg247.com/2012/02/20/alan-wake-pc-reclaims-money-within-48-hours/
geert1
Toine Berbee
spreadthehate
De titel had beter kunnen zijn `Wij vinden dat we niet genoeg geld hebben verdiend met Alan Wake voor een vervolg`
Ik zou hem persoonlijk zeer zeker weer kopen.
Dit speelt natuurlijk ook wel mee "According to a report, Alan Wake is the second most pirated Xbox 360 game of 2010" Toch 3 miljoen exemplaren verkocht. En iedereen maar denken dat de PC mensen de downloaders zijn :)
coenstegeman
Voor gegadigden.
Jiraiya21
Overmind
Overmind
Fred6er
Overmind