Huang legt uit: "We verwachten niet de typische videogame curve waar je het grootste deel van de exemplaren in de eerste maand verkoopt, waarna het snel afneemt. We verwachten dat dit het type spel is dat langzaam uit de startblokken komt, maar blijft groeien naarmate de tijd verstrijkt."
"We hebben een kleine voorsprong; mensen begrijpen wat muziekgames zijn, het heeft de 'Hero'-naam aan zich verbonden, maar op hetzelfde moment weten mensen niet wat een DJ-game is. Ze weten niet wat de bedoeling is wat je moet doen. Onze strategie richt zich weer op demo's in winkels."
"Wanneer je naar Guitar Hero 3 kijkt, wat tot dit moment de meest succesvolle Guitar Hero-game is met twaalf miljoen verkochte exemplaren, waren er drie versies voor nodig om het spel op de kaart te zetten en voordat mensen wisten hoe het werkte."
Analisten speculeren dat DJ Hero het goed gaat doen in Europa, omdat housemuziek hier populairder is dan in andere delen van de wereld. Tijd zal het leren, aangezien DJ Hero vanaf vrijdag 30 oktober in de winkels ligt.