FIFA Manager 09 review door denman21 | Gamer.nl

Het is weer het nieuwe voetbalseizoen en daarmee staan er meteen ook weer een aantal voetbal en voetbalmanagement games voor de deur.

Waar Premier manager 09 de plank volledig heeft misgeslagen en over een paar weken gratis te verkrijgen zal zijn denk ik.

Onze tweede management titel fifa manager09. Ik was er al heeeel lang op aant wachten omdat ik het deel hiervoor ook heb gespeeld en dat vond ik al een heel respectabel spel. Dus ik was in blijde verwachting toen ik eindelijk het spel in mijn handen had en ermee aan de slag kon.

Ten eerste begin je als vanouds weer met het creeeren van je eigen persoontje met alle toeters en bellen erom heen. Daarna ga je de competities selecteren waarin je eventueel werkzaam wilt zijn. Allemaal nog niet interre ant. Het volgende wat je gaat doen is het spelen van het spel en ik moet zeggen IK BEN ONDER DE INDRUK VAN ALLES.Zeer mooi design, goede kleuren alles overzichtelijk enz. Het ziet er gewoon gelikt uit!!! Ik heb mijn team uitgezocht ( fortuna sittard hahaha) je moet ergens beginnen.

Het spel is zo verdomd uitgebreid je kunt echt werkelijk alles van spelers tot scouts, pr managers,managers, team managers, doctors, specialisten, marketing managers, stadion managers, specialisten alles is aanwezig om je club structuur en orde te brengen. Niet zoals voorgaande jaren waarin dit ook kon (minder dan nu) maar nu hebben ze ook echt een functie en merk je dat een pr manager met 4 sterren ook echt veel meer brengt dan een van 1 of 2 sterren.

Het beoordelings systeem voor spelers en staff leden is veel uitgebreider en veel realistischer. Ook het uitbreiden van club faciliteiten en het stadion is veel mooier degeliujker en uitgebreider. Het is echt allemaal tot in de puntjes verzorgt. Ook het transfersysteem is aangepast. Je kunt nu veel gerichter scouten en veel realistischere spelers krijgen. Alles is duidelijker. Ook kun je jeugd spelers al in een vroeg stadium naar je club lokken vanaf 14 15 jaar.Dus je kunt veel betere talenten naar je club halen die uit eindelijk veel rendement en geld opleveren.

Het spelen is 3d vind ik nog steeds het aller mooiste zeker ten opzichte van football manager met alleen zijn tekst. Dit maal is de 3d wedstrijd bij fifa manager 09 ook onderhanden genomen en drastisch verbeterd. Met realistischer spelbeelden mooiere grafische hoogstandjes. Ook onder de wedstrijd taktische wijzigingen aanbrengen gaat veel makkelijker omdat je het spel niet meer hoeft stop te leggen.

Ik ga er mee stoppen hoop dat ik genoeg heb geinformeerd!! Football manager krijgt hier in ieder geval een heeeeeeeele zware dobber aan want dit is een op en top management game waarin nog veel meer mogelijk is dan dat ik omschreven heb.

Groetjes denman21