Blue dragon review | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

In mijn tweede review ga ik het hebben over Blue Dragon , een van de eerste rpg's die uitkwam voor de xbox 360. Ik keek hier met vol strefen naar uit maar waren mijn verwachtingen te groot?

Het verhaal

Je bent Shu , een jonge jongen die woont in een klein dorpje genaamd Talta Village. Elk jaar word je dorp aangevallen door een 'land shark'. Elke jaar had Shu moedeloos moeten toekijken hoe het dorp word vernietigd maar dit keer steekt hij er een stokje voor samen met zijn kameraden.

Blue Dragon heeft een beetje standaard vehaal , er gebeuren slechte dingen en jij en je groep gaan er een stokje voor steken en reizen zo over het hele land. Door het reizen heen kom je neiuwe vrienden tegen die er ook wat tegen willen doen en sluiten zich bij je groep aan.

Het probleem met dit verhaal is dat het je nooit eigenlijk wat doet. De personages weten geen indruk op je te leggen waardoor je eigenlijk maar zielloos toekijkt wat er allemaal gebeurt zonder dat je er eigenlijk ermee betrokken voelt.

Het vechtsysteem

Het vechtsyteem vind ik wel leuk uitgewerkt in Blue Dragon. Ik ben een groot fan een turnbased rpg's , maarja iedereen zijn eigen mening hierin. Je bevecht je vijanden met je eigen schaduw. Iedere personage heeft zijn eigenlijk schaduw in een vorm van een dier, bijvoorbeeld: Shu heeft een draak , Jiro een stier en Kluke een soort van adelaar.

Elke schaduw heeft een bepaalde kla e , hoe hoger je in je kla e stijgt door vijanden te verslaan hoe meer skil je tot je beschikking krijgt. Het up-levelen is gewoon nog hetzelfde en als je level op een bepaalde hoogte is kun een weer een kla e unlocken voor je schaduw. Dit is heel erg leuk gedaan omdat je zo lekker kunt mixen met kla es en zo zelf je eigen twist kunt geven over wat je schaduw nu allemaal kan.

De standaard dingen zoals spells,items en uitrusting kun altijd nog vinden je de lokale shops in alle dorpjes. Maar nu wil ik toch even wat kwijt over de spells.

Ik vind die namen en uitwerking van de spells later in het spel wat zwakjes. Om een voorbeeld te noemen: Je koopt in het begin een spell wind later in de het spel kun je de grotere broer kopen winda en dan windus , een beetje onorgineel als je het mij vraagt en veel verschil kwa uitwerking in battle zie je ook niet.

De graphics

De graphics in Blue Dragon zie er kleurrijk en vrolijk uit , evenals de personages ect. is allemaal tot behoren. Ook de tu enfilmpjes zijn wel leuk maar hier heb ik ook nog even wat kwijt maar dat komt zo er mijn grootste hekel punt: de framedrops!!!!

In het begin van de game zul je er nog geen last van hebben, maar eenmaal later in de game als het wat drukker in het batllescreen word loopt het allemaal stroefjes wat eigenlijk de lol er voor mij wel uithaalde.

Dan de tu enfilmpjes ze zijn wel leuk en aardig maar ze lopen nooit vloeiend door, je krijgt eerst een gesprekje en als dat gesprekje is afgelopen moet er eerst weer in stukje ingeladen worden om het volgende filmpje te laten komen.

Dit was mijn tweede review voor gamer.nl. Hopelijk vinden jullie deze al wel wat beter dan de vorige ik hoor het wel in jullie reacties;)


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou