AMD's slimme upscaletechniek lanceert met zeven games

AMD's slimme upscaletechniek lanceert met zeven games

Volgens verscheidene hardware-ingewijden verschijnt AMD's FidelityFX Super Resolution (FSR) aanvankelijk in slechts zeven spellen. De slimme upscaling werd href="https://gamer.nl/artikelen/hardware/amd-fidelityfx-super-resolution-schaalt-op-vanaf-22-juni/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">begin deze maand onthuld</a> en staat 22 juni officieel te lanceren.

De lijst met FSR-ondersteunde spellen zou geplaatst zijn door bekend hardware-lekker @Broly_X1 op Twitter, die inmiddels het gros van de tweets weer verwijderd heeft. De genoemde launch-ondersteuning werd, gebundeld met aanstaande samenwerkingen, alsnog verzameld en vereeuwigd op VideoCardz.

Overzicht van spellen die aanstaande 22 juni lanceren met AMD's FidelityFX Super Resolution, aan de andere zijde zijn games genoemd die 'binnenkort' ondersteuning uit zullen rollen.

Naast de zeven titels waar FidelityFX Super Resolution mee lanceert, staan twaalf titels paraat om FSR-ondersteuning 'binnenkort' uit te rollen. Veel van de hier genoemde games zijn nog niet verschenen, wat erop lijkt te wijzen dat ze FSR ondersteunen bij hun eigen, respectievelijke lanceringen. 

Ook zou AMD al een lijst verspreid hebben met daarin de gamestudio's en uitgevers die FidelityFX Super Resolution voortaan meenemen in hun ontwikkelproces. Eerder noemde AMD enkel een grove schatting van de hoeveelheid partnerships; nu lijken aardig wat prominente namen (intern) genoemd te worden.

Overzicht van verschillende spelontwikkelaars en -uitgevers die kennelijk aangegeven hebben samen te willen werken met AMD voor ondersteuning van FidelityFX Super Resolution in hun games.

AMD's eigen FidelityFX Super Resolution zou volgens eerdere geruchten niet bijzonder moeilijk zijn om in games te implementeren. De ondersteuning voor de upscaletechniek dient per game wel handmatig geïmplementeerd te worden.

Wat AMD's FSR onderscheidt van de populaire DLSS-techniek van Nvidia, is de openheid van de upscaling. Nvidia's techniek werkt enkel met selecte videokaarten van de laatste twee generaties, waar FSR door zowel Radeon als GeForce-kaarten van meer generaties gebruikt kan worden. Niet voor niets is de upscaling open-source opgebouwd, bovendien.

Eerdere geruchten lieten al doorschemeren dat FidelityFX Super Resolution ook op geheel andere systemen zou kunnen werken, zoals smartphones en consoles. In navolging van de officiële onthulling gaf onder andere Microsoft al aan dat FSR-ondersteuning op de planning voor de Xbox Series X/S staat.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Oр zоек nаaг seгieuze relаties? Alleen hiег zijn echtе аllеenstaаndе mеisjеs klаaг om ziсh tе mengen! - https://bit.ly/3wEHfXa

0

Aanbevolen voor jou