Daan v. S (XboxArena)

Een aantal weken geleden werd mij gevraagd of ik even namens XboxArena.nl en Gamer.nl op en neer wou vliegen naar Engeland, om daar Oddworld: Stranger's Wrath te testen. Oh ja, ik mocht ook nog de ontwikkelaar, Mr. Lorne Lanning himself, met een gesprekje vereren. Je snapt dat ik er niet al te lang over na hoefde te denken.

Donderdag 9 december was het zover. De dag begon vroeg, maar gelukkig niet té vroeg. Aangezien het vliegtuig pas om 11.30 zou vertrekken diende ik pas om 10.30 in te checken, waardoor ik op een schappelijk tijdstip mijn bed kon verlaten. Eenmaal aangekomen op Schiphol ontmoette ik Mike van Xboxworld.nl (bedankt voor de foto's!), die ook mee zou vliegen. Samen liepen we naar de BMI (vliegtuigmaatschappij) balie, waar we de rest van onze medereizigers zouden ontmoeten. Na twintig minuten wachten stond er echter nog niemand, en dus besloten we maar op weg te gaan richting het vliegtuig. We hadden iets te lang gewacht en moesten nog rennen om onze eigen vlucht te halen. Drie metaaldetectors en vier paspoortcontroles later zaten we eindelijk in het vliegtuig, waar we een aantal leuke foto's maakten van de kalende man voor ons. Op naar Heathrow!

Na een vlucht van slechts drie kwartier kwamen we een kwartier eerder aan dan dat we vertrokken waren (tijdsverschil), wat toch wel erg grappig was. Hier deed zich echter wel weer hetzelfde probleem voor als op Schiphol, want waar was iedereen? Een aantal telefoontjes richting het thuisfront leverden wat duidelijkheid op. Zo bleek Dennis van Electronic Arts die ons zou begeleiden zijn vlucht te hebben gemist, waardoor hij pas anderhalf uur later zou aankomen. Gelukkig stond de chauffeur er wel al, en toen we ook Pascal van GamePro (die in hetzelfde vliegtuig als wij bleek te zitten) en Kevin van GUNK (Belgisch magazine) tegenkwamen, konden we toch nog vertrekken richting de EA campus in Chertsey, een klein plaatsje op een steenworp afstand van Londen.