Het lijkt er sterk op dat ze het spel snel willen releasen.

De reacties die kwamen op de demo waren vernietigend.

Ze zijn blijkbaar erg geschrokken van de reacties, zo erg zelfs dat Romero zijn spel moest

verdedigen.

Romero zegt nog meer:

,,The reason, as I stated before, was that all the major buyers already had their orders in -- there's no further selling to be done at E3. The demo is out there already, no need to show it to buyers at the EIDOS booth.

The EIDOS booth was already at capacity with all their products in development.''

Het eerste stukje is voor mij gewoon onzin, puur om het feit dat als Romero zo overtuigd is van Daikatana, als hij is in al zijn interviews, hij Daikatana op de E3 aan de journalisten kon laten zien en hun ervan overtuigen dat dit de final versie was die inderdaad op 22 mei uitkomt. Dat heeft hij niet gedaan omdat hij/Ionstorm/Eidos bang waren voor nog meer negatieve publiciteit en niet omdat ze al de orders binnen hebben van de groothandel.

Als Daikatana op 22 mei uitkomt zal het ongetwijfeld veel verkopen, maar dat neemt niet weg dat IonStorm en dus ook Eidos een stempel opgedrukt hebben gekregen.

Wat voor Eidos en IonStorm ook lastig zou zijn is dat er nu heel erg kritisch gekeken gaat worden naar hun aankomende projecten. Geen één volgend persbericht zal nog serieus genomen worden. Na twee slechte spellen gereleased te hebben (IonStorm heeft ook het spel Dominion uitgebracht) zal ook IonStorm heel moeilijk serieus genomen worden kwa spellen produceren.

Een mooi artikel is er te lezen op DailyRadar over de rommelige geschiedenis van IonStorm en John Romero. Zeer de moeite waard om te lezen!

Deze is hier te vinden.