Connectivity volgens Nintendo | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Tu en de flats van Nieuwegein staan een aantal nietszeggende gebouwen geplaatst. Deze kantoren huizen diverse bedrijven en ook het hoofdkantoor van Nintendo Nederland. Midden tu en de mensen, geen koud, afgelegen en stil industrie terrein, maar midden in een woonwijk. Eigenlijk precies zoals je eigenlijk van Nintendo zou verwachten. Nintendo wil laten zien wat nou daadwerkelijk de kracht is achter de connectivity tu en de Gameboy Advance en de Gamecube en wij boden een luisterend oor.

Er is al eerder over gesproken en je hoort er vaak over en leest het veel op verpakkingen, "Veel extras door deze game aan te sluiten aan je Gamecube". Maar wat houdt dit nou precies in eigenlijk. Volgens Rob Rutter van het internationale Nintendo team nabij Hamburg in Duitsland, veel meer dan dat er daadwerkelijk over geschreven wordt.

Er is in het verleden veel gebrainstormed over hoe er een link gelegd kon worden tu en de games van de handheld van Nintendo, de GBA en de spelcomputer die aan de tv gekoppeld stond. De stand van technologie van een aantal jaren geleden liet dit nog niet toe, maar sinds de komst van de next generation consoles heeft de ontwikkeling eigenlijk niet meer stil gestaan. De link tu en beide apparaten biedt de gamer meer extra's op het gebied van minigames en unlockable items in de games.

Om de connectivity link tu en je Gameboy Advance en je Gamecube tot stand te brengen heb je natuurlijk wel wat zaken nodig.

Een Gameboy Advance

Een Gamecube

Een link kabel tu en je GBA en je Cube

Link Connectivity ondersteundende game(s)

In de eerste games met Connectivity is er met name gekeken naar de unlockable specials die een speler uit de cube versie kon halen en downloaden naar de GBA, maar er wordt nu steeds meer gekeken naar welke toepa ingen er nog niet zo veel zijn behandeld. Bijvoorbeeld dat de GBA zelf een onderdeel wordt van de gameplay op je Gamecube. In de nieuwe game Final Fantasy Crystal Chronicles bijvoorbeeld wordt je GBA een onderdeel van het spel. Maar er wordt natuurlijk niet verwacht dat iedereen die een GBA heeft ook over een Cube beschikt en andersom, dus moet er een afweging gemaakt worden welke functionaliteit de GBA in zo'n geheel krijgt in zo'n geval. Hoe de GBA werkt in Crystal Chronicles lees je op de volgende pagina.

De connectivity biedt de speler nu en in de toekomst meer dan alleen een link tu en de Cube en de GBA maar geeft de speler de nodige extras en wel op drie verschillende manieren:

De GBA zelf wordt deel van de gameplay van de Cube Game.

De link wordt gebruikt voor interactie tu en een GBA game en een Cube game. (bv. Sims voor de GBA en Sims voor de Cube)

De link maakt het mogelijk om extra minigames vanuit een Cube game over te zetten naar een lege GBA.

Over het algemeen is er tot nu toe alleen gekozen voor het downloaden van content in een lege GBA. De games staat dan in het geheugen van de GBA en kunnen worden gespeeld totdat de GBA wordt uitgezet. Deze games zijn over het algemeen arcade achtige games die meer de nadruk leggen op het kort spelen van een game dan op het langdurig spelen van bijvoorbeeld een Zelda of Mario game.

De toekomst van de connectivity link van Nintendo ziet er in iedergeval in Japan rooskleurig uit, gezien de meeste Japanners al in het bezit zijn van een Gamecube en een GBA. Hoe dit alles in Nederland aan zal slaan valt te bezien wanneer Final Fantasy Crystal Chronicles in maart in de Nederlandse schappen valt. Niet iedere Cube bezitter heeft immers een GBA en andersom natuurlijk.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou