Calucci The Game | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Een interactievecommercial op internet die eigenlijk een game op zich is. Centraal Beheer Achmea waagt zich er aan en startte op vrijdag 9 juni Calucci The Game opCentraalbeheer.nl. Deze interactieve webgame is het vervolg op de commercial die reeds op tv te zien is. Vorige week reed hier voor het Gamer.nl kantoor een blauweFBI bus de straat in waaruit twee in zwart geklede mannen stapten. Voordat ikhet zelf in de gaten had en voordat ik Apeldoorn kon bellen, werd ikmeegesleurd om plaats te nemen in de bus.De door Centraal Beheer Achmea gedoopte ‘gamecommercial’ bevat gameplay elementen uit games alsX-files en Myst en plaatst de speler in de schoenen van een door de staatbeschermde getuige in het proces van maffia baas Don Calucci. Aan het einde vande commercial op tv op 9 juni zal de kijker worden verwezen naar deinternetsite van Centraal Beheer om daar als speler verder zorg te dragen datdeze kroongetuige niet bekend zal worden bij het publiek. Hij is immers de100.000ste inwoner van Omerta Falls waar hij via een getuigenbeschermingsregelingopnieuw gehuisvest is. Of dat lukt is aan de speler.De game zal jeeen aardig tijdje zoet houden, maar is niet een volledige game zoals je die ineen winkel zou aanschaffen. Door middel van trial and error, kan je door hethuis van de getuige rondho en opzoek naar hulpmiddelen om je ontsnapping telaten slagen. Denk hierbij aan sleutels, je paspoort en dat soort zaken,middelen die het huis verlaten aanzienlijk makkelijker maken. De game eindigtniet bij het verlaten van het huis, want heel Omerta Falls is uitgelopen om jete feliciteren als nieuwe bewoner. Als speler zal je de tuin van de buurman,het winkelcentrum en weet ik wat nog meer moeten trotseren om weg te raken vanzowel de pers, als de maffia die ergens wel weet waar je verstopt zit.De game is leukmaar een niet bijster lang leven gegund. Na een half uur spelen ben je het tochwel zat en als je elke keer opnieuw moet beginnen (gelukkig hoef je niet elke keer dezelfde zooi op tepakken), druk je met plezier je webbrowser uit. Er is voor de game veel meer gefilmd dan je eerst in de commercial zag en niet elk einde is dan ook verwacht.Het idee vanCentraal Beheer Achmea is zeker geslaagd. Om een game te creëren gebaseerd opde goed bekeken en prijswinnende reclame filmpjes is één ding, het juistafhandelen is een tweede. Centraal Beheer is natuurlijk geen game ontwikkelaaren dus is het bijzonder lullig om een initiatief als dit neer te sabelen. Ikdenk dat er meer bedrijven eens moeten kijken naar de interactiviteit van hetinternet en de koppeling van televisie aan dit fenomeen. Het idee van deverzekeraar in deze kwestie, is om nog meer van dit soort ‘gamecommercials’ teontwikkelen aan de hand van nog te verschijnen reclame filmpjes. Of deze ookeen succes zullen worden is nog koffiedik kijken, de eerste game is danwellicht slechts in beperkte mate speelbaar, het is in ieder geval minstens één keer het spelenwaard.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou