Take-Two gelooft nog steeds niet in abonnementsdiensten
GTA- en Red Dead Redemption-uitgever Take-Two Interactive blijft sceptisch over abonnementsdiensten als Xbox Game Pass.
Dat vertelt CEO Strauss Zelnick in een call met investeerders. "Ik denk dat er scepticisme was of het logisch is om titels op dag één beschikbaar te maken via een abonnementsdienst. Ik denk niet dat dat ooit logisch gaat zijn", vertelt Zelnick. "Ik geloof dat het gewoon een gemiste kans is voor de uitgever. Ik wil niet spreken voor mijn vriend Phil [Spencer], maar onze visie is onveranderd."
Toch is er wel een model dat Take-Two wel aanspreekt. "Het is waarschijnlijk het best om je te richten op fervente gebruikers die geïnteresseerd zijn in een grote catalogus en die het leuk vinden om een hele hoop verschillende titels te spelen in een maand. Maar ik denk niet dat er een service komt die de entertainment business zoals we hem nu kennen gaat vervangen."
Take-Two gaf eerder in een andere presentatie voor investeerders aan dat het streamen en cloudgamen wel als groeimogelijkheden voor het bedrijf ziet. Het is dus mogelijk dat we Take-Two-games op een dergelijke service gaan zien. Eerder verschenen Red Dead Redemption 2 en Grand Theft Auto 5 al tijdelijk op Xbox Game Pass.