Bethesda zoekt naar manieren om sneller games uit te brengen

Bethesda zoekt naar manieren om sneller games uit te brengen

Bethesda-topman Todd Howard geeft aan dat het bedrijf nadenkt over oplossingen om de tijd tussen diens verschillende gamereleases te verkleinen.

Dat meldde hij aan Kinda Funny, waar hij ook bevestigde dat de Starfield-uitbreiding Shattered Space aankomend najaar verschijnt. "Weetje, (games van ons uitbrengen) kost inderdaad veel tijd. Een van onze focuspunten is er voor zorgen dat ze van de hoogst mogelijke kwaliteit zijn, maar we proberen ook manieren te vinden om onze productie te verhogen. Wij willen ook niet zo lang wachten. Dat is nooit ons plan, maar we willen er wel zeker van zijn dat we het goed doen."

Deze opmerking is geen toeval: de laatste weken zijn online de discussies over de lange wachttijd tussen Bethesda-games weer opgelaaid, omdat er buiten een update voor Fallout 4 geen nieuwe Fallout-game is die inspringt op de hype die met de Amazon-serie gecreëerd is. Aangezien Bethesda nog aan nieuwe content voor het vorig jaar uitgekomen Starfield en ondertussen aan The Elder Scrolls 6 werkt, is het niet uitgesloten dat een nieuwe Fallout-game nog erg lang op zich laat wachten.

Het lijkt er in ieder geval op dat Bethesda nadenkt over oplossingen. Howard werd door Kinda Funny gevraagd of er wordt nagedacht over de mogelijkheid dat een andere studio een Fallout-game maakt - net zoals Obsidian Fallout: New Vegas ontwikkelde - of aan spin-offs zoals Fallout Shelter. "Ik zou zeggen dat we altijd dergelijke gesprekken voeren. Maar we hebben veel dingen voor de televisieserie gedaan. Het lijkt misschien alsof er geen grote nieuwe game uit is, maar we hebben voor de serie content in Fallout 76 gestopt. Die game krijgt van de zomer een geweldige uitbreiding in de vorm van Skyline Valley."

Hij vervolgt: "Ik kijk naar wat we doen met de franchise en vraag mij dan hardop af of we ons nog goed voelen over hoe we Fallout als een franchise aanpakken. Wanneer verschijnt het tweede seizoen? Wat doen we op mobiel? Wat doen we met 76? Als ik met mijn vingers kon knippen en alles meteen klaar zou hebben staan, zou ik dat doen, maar het belangrijkste is dat we het allemaal in een hoge kwaliteit afleveren."

Kinda Funny vroeg Howard ook over de mogelijkheid dat Obsidian ooit weer met Fallout aan de slag gaat. "Allereerst moet ik zeggen dat ze een geweldige game hebben afgeleverd met New Vegas. Ik kan niet praten over de dingen die we in de toekomst met de franchise doen, maar New Vegas is logischerwijs een erg belangrijke game voor ons. Ze hebben geweldig werk afgeleverd." Obsidian, dat net als Bethesda ook onderdeel uitmaakt van Microsoft, werkt op dit moment in ieder geval aan Avowed en The Outer Worlds 2.

Watch on YouTube
Starfield

Starfield kopen?

Kopen voor Xbox

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Ik heb liever kwaliteit dan kwantiteit, maar in Bethesda's geval is dat gewoon onmogelijk voor beiden. Stel je voor dat je weet dat er een tv show van 1 van je grootste franchises gemaakt gaat worden, je begint daar 2 jaar eerder aan en dan nog weet je niet op het premiere moment van de show je nextgen update uit te brengen, en 2 weken later er mee komt, welke dan ook nog eens alle mods sloopt en vol met bugs zit, met bugs die in fallout 4 zaten van 9 jaar geleden en die nog niet eens gepatched zijn (en diezelfde update tegelijkertijd de mods die vele bugs fixen onbruikbaar maakt). Nee Bethesda staat voor mij voor pauper-kwaliteit met de leugens van Todd voorop ('see that mountain?...')

0

Het wordt HOOG tijd dat Bethesda eens met een nieuwe engine komt. Of een van een ander gaat gebruiken. Want hun engine is inmiddels hoogbejaard, en dat is te zien.

0
test

Dat " hoogst mogelijke kwaliteit" stuk laat anders behoorlijk te wensen over.. Van mij mogen ze zich afvragen of deze engine wel zo goed is en of ze niet beter een nieuwe of reeds bestaande, betrouwbare engine kunnen gebruiken. Ik vind het nog steeds te scheef voor woorden dat er geen 60fps modus van Starfield op de Series X is uitgekomen. Als Arkane dat bij Red Fall voor elkaar krijgt snap ik niet hoe een hoofdtudio als Bethesda het niet bij Starfield lukt. Het zou uiteraard fijn zijn wanneer TES 6 en/of Fallout 6 op korte termijn uit zouden komen, echter betwijfel ik dan heel sterk de kwaliteit.

2

Het probleem ligt eraan dat in de Bethesda engine veel van de game logic hangt aan de framerate. Dat kon je bij skyrim goed zien toen men op pc mods had die de framerate limiet eraf haalden en je character ineens de halve wereld over vloog als een giant je een klap gaf. Dus als ze m 60 fps willen maken moeten ze wel absoluut kunnen garanderen dat ie ook altijd 60 fps haalt. Dit lukt op PC wel, maar op consoles wordt dat dus lastig. Zoals je al zegt, die engine is gewoon bejaard en hard aan vervanging toe.

2
test

Goedkope, luie trukken van Bethesda. Dit hadden ze al jaren geleden kunnen doen. Ben die praatjesmaker Todd zo beu als koude pap geworden. Van game liefhebber naar zakelijke boerenlul. Geen reet geeft hij om de game community en fans. Hij is trouwens niet de enige die dit doet. Kijk bv. naar Ubisoft en hun paarden in games. Al sinds AC 2 heb ik de indruk dat deze niet veranderen in kwaliteit. Als je dan RDR I en RDR II vergelijkt, dan zou je toch denken dat Ubisoft daar lessen uit ontleent? Neen, zelfs in Valhalla en Mirage heb je nog steeds dezelfde houterige bewegingen en gerecycleerde geluiden. Er zijn bepaalde games die je daarom best nooit meer op de eerste dag kan kopen. Toch laat ook ik mijzelf nog wel bedotten. Waar deze twee studio’s dan weer wel goed in zijn, is het creëren van interessante game werelden. Commercieel staan ze heel sterk en weten ze je telkens wel te winnen. Daarna kom je er al gauw achter dat je een mediocre spel gekocht hebt met wel een aantal uurtjes oprecht spelplezier, maar die nooit hetzelfde niveau kunnen bereiken van andere goede studio’s die games ontwikkelen om de speler effectief te voorzien van een unieke story en gameplay.

[Reactie gewijzigd door Mister Frowdo op 30 april 2024 - 13:26]

0

Aanbevolen voor jou