watashi wa maurice desu.

  • watashi wa maurice desu. heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel De PlayStation 5 krijgt mogelijk veel minder remasters

  • darkmanwls heeft gereageerd op je bericht:

    Logisch toch. Je investeert het liefste niet in een eigen engine om daarna niks meer mee te doen.
    Als de games nou slecht wn lelijk waren zou je kunnen zeggen “ok we hebben het geprobeerd op naar een andere engine”. Maar volgens mij zijn die games grafisch in ieder geval goed ontvangen dus kan de engine best wel wat tijd mee.
    En dan kan het ook zijn kosten gaan terugverdienen.

    Ik ben wel benieuwd waar capcom mee komt maar een RE8 lijkt me logisch.

    @watashi wa maurice desu. De games die ik tot nu toe gezien heb met de engine zien er niet alleen mooi uit, ze lopen ook echt als een zonnetje, zelfs op niet heel erg krachtige systemen. Het is gewoon een prima engine. Dus inderdaad verstandige keuze van capcom om er lekker mee door te gaan.

    bij het artikel Capcom maakt meerdere nieuwe games in RE Engine

  • watashi wa maurice desu. heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Capcom maakt meerdere nieuwe games in RE Engine

  • watashi wa maurice desu. heeft gereageerd op een bericht van clandestine666 :

    Gebruik ook geen kaart van een hakkietakkie-merk, ik heb er al één versleten die ik eigenlijk amper had gebruikt. Heb nu 128gig van Samsung erin zitten, en die werkt vooralsnog prima.

    @clandestine666

    Ik heb voor ik een sd card in mijn switch deed ook eerst wat info opgezocht en daar stond inderdaad vooral dat je geen goedkope kaartjes moet kopen. Die klinken wel goed omdat ze goedkoop zijn maar in de praktijk vaak duurder en vooral ellende als die stuk gaat.
    Ik kocht van SanDisk van 200gb en nog geen enkel issue mee gehad sinds.
    Wat dat betreft is dit denk ik de beste tip.

    bij het artikel Zo gebruik je micro-sd-kaarten in de Nintendo Switch

  • watashi wa maurice desu. heeft gereageerd op een bericht van MonsterCrab :

    @Markus88 Goede vraag! Er zijn meerdere factoren waarom een review niet op embargo verschijnt. Nu zijn we met deze nog redelijk op tijd, maar zijn we inderdaad iets later dan anderen. We vinden het bij reviews cruciaal om de tijd te pakken die nodig is om een game door te spelen en daar een gedegen recensie over te schrijven. Dan nemen we het maar voor lief dat we niet de eerste zijn.

    @MonsterCrab

    Sterker nog, een review snel afraffelen omdat je als eerste wilt zijn doet afbreuk aan de essentie van een review.
    Ik heb liever dat een game uiterst getest word en goed gespeeld zodat een goed oordeel gegeven kan worden dan dat men snel vlug de eerste wil zijn,

    En ik lees niet veel andere sites dus ik merk het ook niet als get later of eerder is, wat ik wel lees is of de review een redelijk eerlijk gefundeerde mening geeft of dat het enkel een vlugge inkijk in een spelletje geeft.
    Dus ik denk dat de tijd nemen altijd goed is.

    bij het artikel A Plague Tale: Innocence zet z’n knaagtanden in je

  • watashi wa maurice desu. heeft gereageerd op een bericht van AliciaTai :

    @watashi wa maurice desu. Ik hoopte de sfeer van de game goed over te kunnen brengen in de review, dus het is heel fijn om te horen dat dat gelukt is! Als je al interesse hebt in dit tijdperk ga je denk ik heel erg genieten van deze game. De soundtrack staat ook al op Spotify, mocht je alvast wat van de sfeer willen opsnuiven ;-).

    @AliciaTai

    Dat is een goede tip. Ik luister spotify( zelfs op moment van schrijven) kan ik in ieder geval eens kijken/luisteren hoe het klinkt.
    Wel denk ik dat game muziek vooral goed is in combinatie met de scène waarin de muziek afspeelt.

    Er zijn maar een paar tijdperken die ik echt heel interessant vind. Dat is de dark ages ten tijde van de pest, en dan nog de tijdperken van Aziatische oorlogen( zoals in Japan hun samurai oorlog tijd enzo).
    Dus dat maakt deze game ook meteen uniek voor mij. Ik ken geen andere game die echt met de pest te maken heeft en van daaruit ook zondebok gevoel. En Japanse, Chinese en andere Aziatische tijdperken zijn al veel games in.

    Maar terug naar je review, ja ik vond het goed overkomen,
    Vooral dat met dat fluisteren, en langzaam meer hartslag kon ik al helemaal inbeelden hoe dat zou gaan.
    Dus wat dat betreft een geslaagde review. En het heeft mij enthousiast gemaakt dus voor mij zoiezo een geslaagde review.

    bij het artikel A Plague Tale: Innocence zet z’n knaagtanden in je

  • AliciaTai heeft gereageerd op je bericht:

    Mmmm klikt toch interessanter dan ik eigenlijk had verwacht,
    Vooral omdat het tijdperk van de pest wel een zeer interessant tijdperk was waarbij geloof en offeringen vanwege bijgeloof vrij normaal waren.
    Ik ga denk ik deze game toch halen.
    Eigenlijk was ik dat niet van plan, maar deze review is op zich al sfeervol geschreven en neemt me al een beetje mee in de sfeer van dat sluipen en overleven in een tijdperk waar massa doden vielen.
    Dus maakt me heel benieuwd.

    Hoe dat ook, ik vond deze review echt al heel sfeervol aanvoelen.

    @watashi wa maurice desu. Ik hoopte de sfeer van de game goed over te kunnen brengen in de review, dus het is heel fijn om te horen dat dat gelukt is! Als je al interesse hebt in dit tijdperk ga je denk ik heel erg genieten van deze game. De soundtrack staat ook al op Spotify, mocht je alvast wat van de sfeer willen opsnuiven ;-).

    bij het artikel A Plague Tale: Innocence zet z’n knaagtanden in je

  • watashi wa maurice desu. heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel A Plague Tale: Innocence zet z’n knaagtanden in je

  • watashi wa maurice desu. heeft gereageerd op een bericht van Gamegod :

    @watashi wa maurice desu.
    In september-oktober was ik een maand in Japan maar toen zag ik de Switch niet zo heel veel in het wild.
    Geloof dat ik er maar een stuk of 3 zag.

    Ik verwacht als de geruchten over de goedkopere Switch klopt en die uitkomt, dat je ze een stuk meer op straat ziet.

    @Gamegod

    Ah ja dat kan kloppen. Ik ben ook als sinds veel jaren niet meer in Japan geweest.
    Sinds eind 2015. Tijden zijn veranderd want ik geloof dat Japan ook nasaal mobiele games omarmt heeft in die tijd.
    Dus ik geloof meteen dat er een wisseling is.
    Toch is het opmerkelijk dat een draagbare console meer verkoopt dan een sterkere voor op tv. Er miet toch een reden voor zijn.
    Hoewel dat ook gewoon kan zijn dat Nintendo franchises beter doen in Japan dan die van Sony.

    bij het artikel Switch heeft totale verkoop van PS4 in Japan ingehaald

  • watashi wa maurice desu. heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Super Mario Maker 2 heeft verhaalmodus

  • Gamegod heeft gereageerd op je bericht:

    Ja japan is gek op mobiliteit. Toen ik daar in een willekeurig koffie restaurantje zat zag ik al minstens 10 mensen op een 3ds spelen.
    Dat was nog jaren voor de switch uit was. Dus ik vermoed dat de switch die plek ingenomen heeft.
    Dus dit bericht verbaast me niks.
    Wel is het toch knap te noemen dat ze dat in redelijk korte tijd al lukt. Ik heb mijn switch ook enkel als handheld. Lekker in de zon, in de tuin, op vakantie.

    @watashi wa maurice desu.
    In september-oktober was ik een maand in Japan maar toen zag ik de Switch niet zo heel veel in het wild.
    Geloof dat ik er maar een stuk of 3 zag.

    Ik verwacht als de geruchten over de goedkopere Switch klopt en die uitkomt, dat je ze een stuk meer op straat ziet.

    bij het artikel Switch heeft totale verkoop van PS4 in Japan ingehaald

  • watashi wa maurice desu. heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Switch heeft totale verkoop van PS4 in Japan ingehaald

  • watashi wa maurice desu. heeft gereageerd op een bericht van coola :

    Tja men kan nu wel klagen dit is geen humor. Maar wat is humor? Humor ala the Office is crap, humor ala bottom is geweldig. Althans dat vind ik maar anderen vinden the Office weer helemaal geweldig. Een ander voorbeeld is ik vind extreem donkere humor geweldig ( bij mij is bijvoorbeeld de 2de wereld oorlog niet eens veilig) maar dat vind ook niet iedereen leuk.

    Dus nogmaals wie gaat er hier bepalen wat humor is ?

    Neemt niet weg dat ik baal er vooralsnog geen nieuwe splinter cell komt.

    @coola

    Nou je hebt helemaal gelijk dat er veel soorten grappen en humor zijn.
    Alleen kan ik in die tweet geen enkele vorm van welke humor vorm dan ook bespeuren,
    Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het geen grap kan zijn geweest maar ik heb mijn twijfels. Niet omdat ik elke grap vorm ken maar om een andere reden.

    En ik twijfel omdat iemand anders probeert te melden dat het een grap is. Niet de man zelf maar Ubisoft.

    Dat is zoiets als dat ik iets tegen een collega zeg, en dat een andere collega dan zegt dat ik een grap maak. Iemand die niet voor mij zou moeten spreken dus.

    Wat ik bedoel is dat het gek is dat iemand anders probeert om te zeggen dat het overduidelijk een grap moest zijn. Dat wil zeggen dat Ubisoft spreekt namens iemand anders.
    Als die man nu zelf als rectificatie een tweet maakte dat hij wat aan het dollen was kon ik het nog geloven.
    Maar omdat Ubisoft ons op een ander spoor probeert te zetten heb ik het gevoel dat Ubisoft probeerde een leak nog te verdoezelen.
    We zullen zien en misschien heb ik het ook wel echt mis hoor.
    Maar ik vind Ubisoft heel verdacht snel proberen om de aandacht af te leiden en doen alsof het een ‘grap’ was. Veel te snel en beel te opvallend in mijn gevoel.

    bij het artikel Ubisoft-werknemer grapt over nieuwe Splinter Cell-game

  • watashi wa maurice desu. heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Nintendo zendt deze week Direct over Super Mario Maker 2 uit

  • watashi wa maurice desu. heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Trailer Final Fantasy 7 Remake toont nieuwe gameplay

  • MrGizMo heeft gereageerd op je bericht:

    @MrGizMo

    Geen idee wat de reden is. Kunnen ze die niet terug vinden dan in de game zelf?
    Ik bedoel er zijn nog zat pc en PS1 versies te vinden.
    Ik heb geen verstand van programmeren maar ik dacht dat via die weg wel gewerkt kon worden.
    Maar zoals ik al zei ik heb geen idee hoe zulke dingen werken.

    @watashi wa maurice desu. FF7 kwam van een oude PSX build af. 2 maanden voor de PSX release, daarom zitten er dus een hoop bugs in die niet in de gold versie zitten

    bij het artikel Zo kan Square Enix de E3-primetime waarmaken

  • watashi wa maurice desu. heeft gereageerd op een bericht van MrGizMo :

    @watashi wa maurice desu.

    Is het niet zo dat ze bij FF8 de source code helemaal kwijt zijn? Van FF7 hadden alleen een oude build nog en niet de final.

    @MrGizMo

    Geen idee wat de reden is. Kunnen ze die niet terug vinden dan in de game zelf?
    Ik bedoel er zijn nog zat pc en PS1 versies te vinden.
    Ik heb geen verstand van programmeren maar ik dacht dat via die weg wel gewerkt kon worden.
    Maar zoals ik al zei ik heb geen idee hoe zulke dingen werken.

    bij het artikel Zo kan Square Enix de E3-primetime waarmaken

  • MrGizMo heeft gereageerd op je bericht:

    Ik ben zeer benieuwd.
    Enkel de FF7 remake zou voor mij alles rechtvaardigen.
    Tenminste als ze dan ook echt eens meer info delen dan enkel een plaatje.
    Ik ben nu weer door FF7 aan het spitten op de switch. En ik moet elke keer weer bekennen hoe goed die game is, zelfs ondanks de primitieve ps1 gfx. Kijk naar FF9 en dan lijkt deel 7 wel stenentijdperk,
    Maar het verhaal doet veel goed.
    Samen met FF8 is dit mijn favo Jorge.
    Daarom vind ik het wel jammer dat FF8 niet wat leidde krijgt van square. All games krijgen remasters of gewoon rereleases, behalve FF8.
    Die word in alle vormen vergeten.
    Maar ja zo is het nu eenmaal, maar ik zou die ook meteen kopen.

    Maar we zullen wel zien wat SE op E3 gaat doen.
    Vast wel wat leuks.

    @watashi wa maurice desu.

    Is het niet zo dat ze bij FF8 de source code helemaal kwijt zijn? Van FF7 hadden alleen een oude build nog en niet de final.

    bij het artikel Zo kan Square Enix de E3-primetime waarmaken

  • watashi wa maurice desu. heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Zo kan Square Enix de E3-primetime waarmaken

  • watashi wa maurice desu. heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Bloodstained: Ritual of the Night komt volgende maand uit

  • watashi wa maurice desu. heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Minecraft-bedenker Notch niet welkom op tienjarig jubileum

  • fonsrutte heeft gereageerd op je bericht:

    De vraag is natuurlijk, mag een dergelijke clausule wel wettelijk.
    Mag je een medewerker door middel van een raar contract wel dwingen om niets van rechtszaken te starten?
    Is dat niet het wegnemen van wat onze democratische vrijheid is?
    Kan zijn dat ik me vergis hoor, maar het lijkt mij dat men toch altijd buiten de deuren moet kunnen klagen?

    @watashi wa maurice desu. In elk normaal democratisch land is het zo dat de wetten van het betreffende land altijd boven die van een contract staan.
    Hier lijkt Riot de werknemers gedwongen te hebben, volgens Riot hebben ze daar zelf voor gekozen, maar geen enkel weldenkend mens trapt daarin natuurlijk, het middels het interne 'rechtssysteem' op te lossen.
    Dus een werkgever waar je een klacht tegen hebt gaat zelf voor rechter spelen in diezelfde zaak. Klinkt echt als een goed idee.
    Schande eigenlijk al dat ze het hebben durven bedenken.

    bij het artikel Riot Games-werknemers dreigen met weglopen na ophef

  • Leshrac heeft gereageerd op je bericht:

    De vraag is natuurlijk, mag een dergelijke clausule wel wettelijk.
    Mag je een medewerker door middel van een raar contract wel dwingen om niets van rechtszaken te starten?
    Is dat niet het wegnemen van wat onze democratische vrijheid is?
    Kan zijn dat ik me vergis hoor, maar het lijkt mij dat men toch altijd buiten de deuren moet kunnen klagen?

    @watashi wa maurice desu.
    In Amerika mogen bedrijven alles met hun werknemers doen, in Europa zou die clausule ws niet rechtsgeldig zijn.

    bij het artikel Riot Games-werknemers dreigen met weglopen na ophef

  • watashi wa maurice desu. heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Riot Games-werknemers dreigen met weglopen na ophef

  • watashi wa maurice desu. heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Eerste foto van Jim Carrey als Dr. Robotnik in Sonic-film

  • watashi wa maurice desu. heeft gereageerd op een bericht van casualkiller :

    Trailer is al gelekt

    @casualkiller

    Whahahahah een must see. Day one watching

    bij het artikel Eerste foto van Jim Carrey als Dr. Robotnik in Sonic-film

  • watashi wa maurice desu. heeft gereageerd op een bericht van casualkiller :

    Ik vind het een geweldige game die totaal verneukt wordt met de towers of time en het grinden. Deze hele game is gewoon opgezet als een mobiele game, je verdient met alles wat (koins, hearts etc) maar zo bizar weinig dat je jarenlang moet gaan grinden om alles uberhaupt ooit te unlocken. De krypt is totaal random en je hebt geen idee wat je unlocked.

    Daarbij zijn sommige Tower of time challenges gewoon zo bizar dat het helemaal nergens meer op slaat, gister een boss fight met shao-kahn die je de hele tijd @random kan one-shotten, waar zelfs mijn AI fighter niet doorheen kwam na tientallen keren proberen - niet te doen… en dan al je consumables eraan vernaggelen :|


    Dit is een schoolvoorbeeld hoe smerig het MTX en lootboxen probleem is geworden. Eerst releasen, en dan zogenaamd de community te gemoed komen. Een probleem creëren en dan zogenaamd oplossen. Deze game is is perfect gefinetuned voor het grinden naar je portemonnee en dit is totaal niet per ongeluk gebeurd.
    Dit is juist diep getest om de perfecte balans te vinden tussen "te doen" en "ik grijp mijn portemonnee "

    Een enorme smet op een geweldige game.

    @casualkiller

    Schitterend omschreven. Ondertussen veaak ik me prima met deze game. Maar je zegt het spot on.
    Niks is hier per ongeluk te moeilijk gemaakt.
    Dat proberen ze nu wel te zeggen. En doen alsof maar ik geloof daar niks van.
    Dit was bewust gekozen om mensen ten alle tijden te verleiden tot aanschaf.
    En dat filmpje van de week waar ze zogenaamd heel open en eerlijk overkwamen, ja ja.
    Er zijn genoeg mensen die kunnen acteren die geen acteur zijn,
    Wat ik wil zeggen is dat ze heel sympathiek lijken op een filmpje en heel naturel, maar ja dat zijn acteurs ook. Niks zegt me dat dat niet in een goede scène gezet is.

    Een grote smet op een schitterende game, waarvan ik ook denk dat ze onder druk ook wel zullen minderen wat dan boor de spelers weer goed is.
    Beter niet betalen en de druk opvoeren dan accepteren en geld trekken want dan geef je ze of WB wat ze willen.

    bij het artikel NetherRealm geeft gratis in-game geld weg aan Mortal Kombat 11-spelers

  • oo4load heeft gereageerd op je bericht:

    Games als propaganda zal niet perse nieuw zijn.
    Ik denk dat veel Amerikaanse games een vorm van onbedoeld propaganda hebben.
    Dan hen ik het over mooier maken van een strijd waar ze bij waten dan dat hun rol werkelijk was.
    Of nu net andersom de rol van de zogeheten tegenstanders slechter maken dan dat die in werkelijkheid was.
    Vooral Amerika romantiseert al hun oorlogen nogal in hun voordeel.
    Game studio’s doen dat dan natuurlijk niet bewust, of niet uit propaganda oogpunt, maar het gevolg kan hetzelfde zijn.
    Dat mensen die de games spelen dat beeld van die oorlog/tijd wel gaan zien als volledig waar
    Op die manier is het net zo schadelijk als dat China het bewust inzet om mensen een mening te geven.
    Met als verschil natuurlijk dat daar het land wel echt zelfs schuldig maakt aan de dingen mooier maken dan ze mogelijk werkelijk zijn.

    Ik vind China vooral wispelturig.
    Dan wel dan niet dan wel dan niet.
    Maar misschien is dat ook wel omdat ze eigenlijk zelf niet weten wat ze ervan moeten maken maar ze weten ook dat ze het onderwerp niet kunnen negeren aangezien games entertainment nummer 1 is tegenwoordig.
    En wat is een goede manier om he volk tevreden te houden?
    Door te zorgen dat ze naast werk ook wat afleiding hebben.
    En ik denk dat China de kracht van games als ontspanning wel ziet, maar ze vrezen de gevolgen van westerse invloed op een massa mensen.
    Ze hebben dan wel een communistisch beleid, en een president die in feite nooit kan aftreden.
    Maar als 1 miljard mensen in opstand komen denk ik toch dat ze het afleggen.
    Dus ook in een onderdrukkingsstaat zul je zoveel mogelijk moeten proberen te doen je volk in toom te houden. En niet enkel met dreigen want daar is dat land veel te groot voor. Het is niet klein. Sommige plekken in de binnenlanden denk ik dat ken amper weet wat Beijing besluit.
    En Vooral omdat China niet 1 soort volk is. Westen zijn het moslims( tegen Pakistan aan en zo) en oosten de bekende Han Chinezen. Die kunnen al niet samen door 1 deur. Als je dan denkt dat je die grote diverse groep altijd angstig kunt houden hebben ze het in Beijing mis volgens mij, dus ze moeten wat positief doen om het volk tevreden te houden.
    En toegevingen als games kunnen dan helpen.

    Alleen daarom al denk ik dat China steeds wat minder extreem communistisch word, en dus games…maar ook westerse films steeds meer toelaat.

    @watashi wa maurice desu. In China leven 56 verschillende etnische groepen en daar van kunnen er 54 prima samen door één deur inclusief de ruim 10 miljoen Hui moslims. Helaas staan altijd de Oeigoeren en Tibetanen in de spotlights.

    bij het artikel De Chinese game-industrie is fundamenteel kapot

  • watashi wa maurice desu. heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel De Chinese game-industrie is fundamenteel kapot

  • watashi wa maurice desu. heeft gereageerd op een bericht van Floks :

    Ik lach me kapot als mensen bij mij "even" komen vliegen in VR in ace combat en ik de controller in handen heb :)

    @Floks

    Hahahahha dat is wel leuke practical Joke.
    Wel Evil maar dat is wel humor.
    Hahahha
    Ze zullen voelen wat vr is… Muahahahahahaaaaaa 😂

    bij het artikel Vr Vrijdag: Onze meest vreselijke ervaringen in vr tot nu toe