Vervs

  • darkmanwls heeft gereageerd op je bericht:

    @darkmanwls

    Een tijdje terug gaf een lead developer van Paradox eerlijk toe dat als het puntje bij paaltje komt, hij het belangrijker vindt dat een game (of in dit specifieke geval) een commercieel succes wordt dan dat de userreviews op Steam hoog zijn. Je wil niet weten wat voor lading bagger deze developer vervolgens vanuit de game gemeenschap over zich heen heeft gekregen. Kennelijk vindt de gemiddelde gamer geld verdienen gewoon nog steeds heel vies.

    @Vervs Klopt, vandaar ook dat sites als g2a en dergelijke zo populair zijn. Aan de ene kant lopen we met z'n allen (terecht) te zeiken over overpriced DLC en microtransacties. Aan de andere kan zullen we geen kans voorbij laten gaan om onze games goedkoper te kunnen krijgen. En als dat ten koste van de ontwikkelaar gaat, so be it.

    Lang verhaal kort, het geld moet ergens vandaan komen. Dus we zullen ergens een middenweg moeten vinden. Developers moeten zorgen dat hun DLC daadwerkelijk wat toevoegt aan de game. En wij moeten niet zo zeiken als dat geld kost,

    Het probleem is alleen dat we dus een overdaad hebben aan DLC en microtransacties die helemaal NIETS toevoegen aan de game, waardoor wij als gebruikers een natuurlijke afkeer ontwikkelen van iedere extra betaling voor games.

    bij het artikel Voormalig Paradox-directeur vindt dlc 'eerlijk en gebalanceerd'

  • Vervs heeft gereageerd op een bericht van darkmanwls :

    @gimbal2 omdat bedrijven nog altijd denken dat wij als consumenten niet zullen accepteren als een bedrijf zegt "wij willen geld aan jullie verdienen".

    Ik zou dat een verademing vinden als een bedrijf dat openlijk zou zeggen. Want je mag best wat aan mij verdienen. Zolang wat ik krijg maar in verhouding staat met wat ik betaal heb ik helemaal geen probleem met betalen.

    Bijvoorbeeld de DLC voor the witcher 3, voegt UREN aan extra content toe. En dat mag best wat kosten, en zelfs daar vroeg men nog niet t volle pond voor.

    Maar als ik dan kijk naar dat ik bij een fighting game 5 euro moet betalen voor een extra kleurtje voor de kleding van een van de characters, ja DAAR heb ik een probleem mee. Of bedrijven die hun hele game bouwen om het concept van microtransacties. Waar dus de core game eigenlijk bewust vertraagd is, omdat men er al vanuit gaat dat je voor echt geld boosts gaat kopen om de game normaal te kunnen spelen, DAT is een probleem.

    Maar als jij als bedrijf een DLC maakt die gewoon echt wat toevoegt aan de game, dan mag je daar gewoon geld aan verdienen vind ik.

    @darkmanwls

    Een tijdje terug gaf een lead developer van Paradox eerlijk toe dat als het puntje bij paaltje komt, hij het belangrijker vindt dat een game (of in dit specifieke geval) een commercieel succes wordt dan dat de userreviews op Steam hoog zijn. Je wil niet weten wat voor lading bagger deze developer vervolgens vanuit de game gemeenschap over zich heen heeft gekregen. Kennelijk vindt de gemiddelde gamer geld verdienen gewoon nog steeds heel vies.

    bij het artikel Voormalig Paradox-directeur vindt dlc 'eerlijk en gebalanceerd'

  • Vervs heeft gereageerd op een bericht van Tjo :

    @wiim Dat snap ik dat dus ook niet helemaal.
    Zijn het promo codes? Of wordt er in andere landen een lagere prijs gevraagd? Worden keys opgekocht met korting? Het moet toch "ergens" vandaan komen?

    @Tjo

    Voor zover ik weet kan het ook (heel beknopt) als volgt gaan:

    Persoon X heeft toegang tot gestolen creditcard. Met deze gestolen creditcard worden vervolgens een x aantal echte keys gekocht in een land waar deze relatief goedkoop zijn, zoals Rusland, Oekraïne of India. Hier krijgt de Developer ook een bepaald percentage voor. Deze keys worden vervolgens doorverkocht aan een reseller voor een laag bedrag, deze accepteerde uiteraard alleen werkende keys, maar stelt geen moeilijke vragen over de herkomst.

    In de tussentijd wordt de creditcard echter als vermist opgegeven en geblokkeerd, waarna de creditcardmaatschappij vervolgens alle transacties na de vermissing terugdraait. De originele keyverkoper (en de developer) kunnen fluiten naar hun geld, maar voordat de uitgegeven game keys ook zijn geblokkeerd, zijn deze allang door de reseller doorverkocht en geactiveerd.

    bij het artikel Indie-ontwikkelaars: G2A net zo slecht als illegaal downloaden

  • Vervs heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Ik snap Google Stadia niet