tyberium

  • Hakker heeft gereageerd op je bericht:

    @Oxymorphone Ligt er aan hoe je het indeelt. Kijk je naar pure ontwikkelingskosten of ontwikkelingskosten + marketing?

    Blijkbaar kostte de ontwikkeling van GTA5 in totaal 265 mil (137 mil aan ontwikkeling en nog eens 128 mil aan marketing).

    SWTOR kostte bijv. totaal 200 mil.
    CODMW2 kostte totaal 250 mil, maar daarvan was 'slechts' 50 mil voor de ontwikkeling. De rest was marketing.

    @tyberium RSI is alleen maar aan het cashen met makkelijke spullen, darvoor moeten zelfs 6 jaar geleden behaalde kickstarter stretch goals voor wijken.

    Ik heb Star Citizen en geloof allang niet meer dat het ooit in zoverre wordt gemaakt als hij ooit heeft beloofd. Misschien over 10 jaar maar boeit de game al niet meer. Het zegt genoeg dat Hello Games met No Mans Sky ondertussen hun beloftes bijna allemaal heeft ingelost daar waar RSI niet eens in de buurt komt, maar de achterban blijft het maar verdedigen en geld naartoe smijten.

    bij het artikel Star Citizen bereikt mijlpaal van 200 miljoen aan donaties

  • tyberium heeft gereageerd op een bericht van Oxymorphone :

    3e duurste spel ooit? Tot nu toe… Star Wars: The Old Republic (mmo) 200mil, en GTA5 265mil dollar. Red Dead Redemption 2 zal ook wel in die buurt liggen. Benieuwd waar dit nog naar toe zou gaan en wanneer het nu eindelijk eens speelbaar is als een cohesief geheel.

    @Oxymorphone Ligt er aan hoe je het indeelt. Kijk je naar pure ontwikkelingskosten of ontwikkelingskosten + marketing?

    Blijkbaar kostte de ontwikkeling van GTA5 in totaal 265 mil (137 mil aan ontwikkeling en nog eens 128 mil aan marketing).

    SWTOR kostte bijv. totaal 200 mil.
    CODMW2 kostte totaal 250 mil, maar daarvan was 'slechts' 50 mil voor de ontwikkeling. De rest was marketing.

    bij het artikel Star Citizen bereikt mijlpaal van 200 miljoen aan donaties

  • Roolio heeft gereageerd op je bericht:

    @Roolio Ik denk dat de oudere generatie het nog meer kan waarderen, hoever de spel kwaliteit inmiddels is gekomen.

    Ik ben opgegroeid met De Commodore 64, Amiga en CD32; de tijd van Dune 2, Lemmings, James Pond, Fire & Ice, Turrican, etc.

    Later geswitcht naar PC met o.a. TFX, Theme Park, Cannon Fodder, Command & Conquer, Tomb Raider en Grand Theft Auto. Ik heb de eerste Voodoo 3D kaarten nog gekocht bij de Dixons.

    Als ik nu Red Dead Redemption 2 of Assasins Creed speel, blijft het me steeds verbazen hoe het er tegenwoordig allemaal uitziet en hoe het van 'computer spelletjes' naar Immersive gaming' is gegaan.

    @tyberium
    Absoluut waar! Ik kijk mijn ogen uit.

    bij het artikel Het is nog altijd een taboe om een gamer te zijn