SuperDre

  • SuperDre heeft gereageerd op een bericht van HunterSeeker :

    @SuperDre er zijn er meer dan je denkt ;)

    En alles moet ook zo braaf PC zijn want stel je voor dat je iemand kwetst met iets wat je niet kwetsend bedoelt.

    @HunterSeeker aaaaahhhhh PC, je wordt er compleet gestoord van.. Dat ze oppleuren met PC, daarom vind ik bv zo'n show als "Last man standing" met Tim Allen zo geweldig, daar is het vaak expres zo anti PC als het maar zijn kan. hihi.

    bij het artikel Elon Musk weigert Nier: Automata-artiest te vermelden op Twitter

  • HunterSeeker heeft gereageerd op je bericht:

    @Sander999 Gelukkig iemand die eindelijk ook eens wat realistischer is en ook een hekel heeft aan de gezeur en gezeik op twitter en een hoop internet lui..

    @SuperDre er zijn er meer dan je denkt ;)

    En alles moet ook zo braaf PC zijn want stel je voor dat je iemand kwetst met iets wat je niet kwetsend bedoelt.

    bij het artikel Elon Musk weigert Nier: Automata-artiest te vermelden op Twitter

  • SuperDre heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Gears of War-film speelt zich in alternatief universum af

  • SuperDre heeft gereageerd op een bericht van Sander999 :

    Laat ik voorop stellen dat ik geen fan ben van Elon Musk maar dit gezeik is tekenend voor de tijd waar we in leven. Serieus, waar gaat dit over? Omdat Musk de naam van de artiest er niet bij zet valt de hele wereld over hem heen….SERIEUS? Hij heeft nog gelijk ook; elke mongool kan er in een paar seconde achter komen wie het getekend heeft. En ook al kan je dat niet, wat boeit dat in godsnaam. Wat is internet toch een vergaarbak geworden van jankerds. Iedereen moet maar een mening hebben en 9 van de 10 keer is het janken om niks, om doodziek van te worden.

    Zoiets kleins als dit, dat zelfs een Nederlandse gamingwebsite er een stukje over moet schrijven (waar het overigens, met alle respect voor de schrijver, geen eens thuis hoort naar mijn mening).

    Gad-ver-DAMME, wat heb ik toch een hekel aan Twitter en de collectieve verontwaardiging van die beroep jankerds.

    @Sander999 Gelukkig iemand die eindelijk ook eens wat realistischer is en ook een hekel heeft aan de gezeur en gezeik op twitter en een hoop internet lui..

    bij het artikel Elon Musk weigert Nier: Automata-artiest te vermelden op Twitter

  • Sander999 heeft gereageerd op je bericht:

    @casualkiller Wat een dikke bullshit zeg, Epic doet helemaal geen kwaad voor de pc consument.. Het is juist mensen die daar zo over zeuren die er een probleem van maken. Of het nu op Steam staat of op EGS dat maakt voor een pc gamer niets uit, hij/zij kan het spel gewoon spelen.. Dat gezeur telkens over een extra launcher moet ook eens afgelopen zijn, het probleem is ook gewoon dat Steam nu bijna een monopoly heeft als het daar op aan komt, veel mensen hebben hun collectie in Steam zitten en daarmee maakt het de kans voor buitenstaanders een heel stuk kleiner dat men het spel nog koopt op een concurrerent platform.. Het grote probleem is gewoon de integratie van de library en store.. Er zou een universele plek moeten zijn voor de library waar dit soort platformen zich aan kunnen koppelen. De Steamstore is ook een gedrocht en zou je van verwachten dat na zoveel jaar ze eindelijk de problemen er wel van opgelost zouden hebben, maar nee hoor, en zeker met je library (ik kan beter via de store zoeken naar bepaalde genres en dan kijken of ik het spel heb dan in mijn eigen library kijken (ja ik heb zo'n grote library dat je niet snel even kunt kijken).
    Mensen zijn zo blind voor ook al die 'exclusives' die op Steam komen, maar omdat het op hun favoriete platform is, interesseert ze het niet, zo verrekte hypocriet.

    @SuperDre
    Amen. Helemaal mee eens.

    bij het artikel Shenmue 3-ontwikkelaars gaan Epic Store-exclusiviteit heroverwegen

  • SuperDre heeft gereageerd op een bericht van shadowfirenl :

    Geen problemen met de epic game store hier, en ze bieden regelmatig gratis games aan om te downloaden… Ik begrijp niet zo goed wat het probleem bij sommigen hier is?

    @shadowfirenl Juist, als je gewoon netjes de gratis games van epic in de gaten had gehouden, dan had je al een behoorlijke collectie kunnen hebben op de Epic Game Store zonder ook maar 1 cent uit te geven (en zo dan als het ware Epic weer 'naaien' omdat ze er niets aan verdient hebben)..

    bij het artikel Shenmue 3-ontwikkelaars gaan Epic Store-exclusiviteit heroverwegen

  • SuperDre heeft gereageerd op een bericht van casualkiller :

    Epic doet echt meer kwaad dan goed voor de pc consument, het aggresief opkopen van pc exclusiviteit om je vervolgens te koppelen aan een half werkend gedrocht van een store - terwijl je de game in eerste instantie op steam zou krijgen is gewoon keiharde naaien van je klanten. En Deep Silver zal het worst wezen want die zien alleen maar een zak met geld en fuck de rest.

    Het is jammer dat de developer er voor gestraft wordt, maar zo'n publisher zou je gewoon ook zonder meer moeten boycotten.

    @casualkiller Wat een dikke bullshit zeg, Epic doet helemaal geen kwaad voor de pc consument.. Het is juist mensen die daar zo over zeuren die er een probleem van maken. Of het nu op Steam staat of op EGS dat maakt voor een pc gamer niets uit, hij/zij kan het spel gewoon spelen.. Dat gezeur telkens over een extra launcher moet ook eens afgelopen zijn, het probleem is ook gewoon dat Steam nu bijna een monopoly heeft als het daar op aan komt, veel mensen hebben hun collectie in Steam zitten en daarmee maakt het de kans voor buitenstaanders een heel stuk kleiner dat men het spel nog koopt op een concurrerent platform.. Het grote probleem is gewoon de integratie van de library en store.. Er zou een universele plek moeten zijn voor de library waar dit soort platformen zich aan kunnen koppelen. De Steamstore is ook een gedrocht en zou je van verwachten dat na zoveel jaar ze eindelijk de problemen er wel van opgelost zouden hebben, maar nee hoor, en zeker met je library (ik kan beter via de store zoeken naar bepaalde genres en dan kijken of ik het spel heb dan in mijn eigen library kijken (ja ik heb zo'n grote library dat je niet snel even kunt kijken).
    Mensen zijn zo blind voor ook al die 'exclusives' die op Steam komen, maar omdat het op hun favoriete platform is, interesseert ze het niet, zo verrekte hypocriet.

    bij het artikel Shenmue 3-ontwikkelaars gaan Epic Store-exclusiviteit heroverwegen

  • Sander999 heeft gereageerd op je bericht:

    Man man, zeur toch niet zo, je krijgt nu gewoon een code voor de epic store.. wat een stel hypocriete zeikerds toch allemaal weer. Kan goed dat ze er voor gekozen hebben omdat de marge gewoon een stuk groter is, en als ze ook de unreal engine gebruiken, NOG een stuk groter..

    @SuperDre
    Backers hebben betaald voor een game die op Steam uit zou komen. Prima dat ze voor Epic kiezen maar geef dan wel de mensen aan wie je wat anders beloofd hebt hun geld terug want je maakt je belofte niet waar. Heeft verder niks met hypocriet zeiken te maken maar met toezeggingen die ze niet waar maken.

    bij het artikel Shenmue 3-fans krijgen geen geld terug na overstap naar Epic

  • SuperDre heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Shenmue 3-fans krijgen geen geld terug na overstap naar Epic

  • Sander999 heeft gereageerd op je bericht:

    Beetje raar dat er geen gebruik gemaakt is van de gezichten van de originele acteurs. Nu zien de characters er nogal raar en cheap uit. verder ziet het er wel vet uit, maar echte gameplay beelden zullen nog moeten uitwijzen of het ook werkelijk wat is.

    @SuperDre
    Absoluut mee oneens. Ik ben juist bijzonder blij dat ze de gezichten van de acteurs niet hebben gebruikt want nu heeft de game een eigen smoel en krijg ik er niet zo’n goedkope cashgrab-feel van. Het ziet er alles behalve raar en cheap uit.

    bij het artikel Marvel’s Avengers-game voor het eerst getoond

  • NrFive heeft gereageerd op je bericht:

    Beetje raar dat er geen gebruik gemaakt is van de gezichten van de originele acteurs. Nu zien de characters er nogal raar en cheap uit. verder ziet het er wel vet uit, maar echte gameplay beelden zullen nog moeten uitwijzen of het ook werkelijk wat is.

    Acteurs beschermen meestal contractueel hun gelijkenis, dus dat verbaast me niks.

    Het is inderdaad even wennen na 11 jaar MCU. Meeste fans geven echter aan dat sommige gezichten nog wel wat aandacht nodig hebben. Hopelijk kunnen ze dat nog tweaken.

    Gameplay beelden zouden vanavond rond 22:00 volgen tijdens E3 Colosseum.

    bij het artikel Marvel’s Avengers-game voor het eerst getoond

  • SuperDre heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Marvel’s Avengers-game voor het eerst getoond

  • SuperDre heeft gereageerd op een bericht van slodderf0x :

    Was dit een Xbox exclusive?

    @slodderf0x Nee, is ook voor de PC beschikbaar.

    bij het artikel Blair Witch-game verschijnt op 30 augustus voor Xbox One en pc

  • SuperDre heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Blair Witch-game verschijnt op 30 augustus voor Xbox One en pc

  • SuperDre heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Makers The Evil Within komen met Ghostwire Tokyo

  • SuperDre heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Commander Keen keert terug als free-to-play game

  • tranceguy heeft gereageerd op je bericht:

    Wat een bullshit zeg… Dit is gewoon een verhalende third person 'freeroaming' game, niets meer niets minder. Niets nieuws… Maar wil dus niet zeggen dat het daardoor ook minder is.. Echt nieuwe genres zullen we eigenlijk niet meer zien, alles is inmiddels wel gedaan. het enige wat nog kan is gewoon meer en mooier..

    @SuperDre Zeker geen BS!

    bij het artikel Hideo Kojima: Death Stranding valt onder een 'geheel nieuw genre'

  • armilo-theus heeft gereageerd op je bericht:

    Nee, Nee, NEEEEE Niet een 'teen' Nathan Drake… Tom Holland is wel een goede acteur, maar hij is gewoon te clean voor Nathan Drake, en zoals ik al zei, ik zit echt niet te wachten op een 'teen' Drake… We hebben helemaal geen gedetailleerde backstory nodig, hadden we ook niet toen we de 1ste Uncharted speelde.. Laat maar gewoon Nathan Fillion en het team dat vorig jaar die short maakte een complete film maken en dus met een echt budget (de short was eigen zo goed als met geen geld gemaakt, iedereen deed vrijwillig mee).

    @SuperDre nice een jankende fan die niet eens de film een kans geeft. Lekker bezig man.

    bij het artikel Sony kondigt releasedatum Uncharted-film aan

  • SuperDre heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Sony kondigt releasedatum Uncharted-film aan

  • misjnoe heeft gereageerd op je bericht:

    Wat een bullshit zeg… Dit is gewoon een verhalende third person 'freeroaming' game, niets meer niets minder. Niets nieuws… Maar wil dus niet zeggen dat het daardoor ook minder is.. Echt nieuwe genres zullen we eigenlijk niet meer zien, alles is inmiddels wel gedaan. het enige wat nog kan is gewoon meer en mooier..

    @SuperDre
    Hmmm een gewaagde uitspraak. Ik had 10 jaar geleden ook niet echt gedacht dat er nog genres bij zouden komen maar inmiddels hebben we battle royale en hoewel MOBA's al langer bestonden zijn ze in de afgelopen 10 jaar pas echt een volwaardig genre geworden. Daarnaast is FPS vol in ontwikkeling (weg is de arena shooter al hail rpg shooters en BR games) en wacht ik nog steeds tot MMOFPS volwaardig uitgewerkt wordt. Ik bedoel Planetside is cool maar in essentie is het een shooter met een extreem grote map en iets meer spelers dan je gewend bent, maar het heeft bijvoorbeeld map resets en mist persistent world eigenschappen. Ook de eerste echte AAA mmorts moet ik nog zien en zo zijn er nog wel een aantal genres die misschien wel al uitgevonden zijn, maar die nog niet heel goed uitgewerkt zijn. Daarnaast gebeurt er van alles met indie games (wat ik persoonlijk wat minder volg) waar ongetwijfeld super veel creatieve en nieuwe gameplay elementen bedacht worden.

    Nu kun je bovenstaande genres natuurlijk zien als hybride vormen van reeds bestaande genres, en ik kan dat perspectief wel begrijpen. Voor mij persoonlijk voelen ze echter afgebakend en uniek genoeg om als nieuwe genres gezien te worden.

    Het medium gaming is nog jong en ik denk nog wel dat we de geboorte van een aantal genres mee gaan maken. Technieken als VR gaan daar wellicht ook nog kansen bieden. Misschien zijn die genres helemaal new to world, misschien zijn het mash ups van bestaande genres. Kojima heeft wat mij betreft bewezen dat hij nieuwe gametypes kan bedenken en hoewel ik ook twijfel heb bij zijn uitspraken over death stranding geef ik hem tot de reviews nog wel het voordeel van de twijfel.

    bij het artikel Hideo Kojima: Death Stranding valt onder een 'geheel nieuw genre'

  • SuperDre heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Prijs, releasedatum, games en meer details Google Stadia gelekt

  • SuperDre heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Hideo Kojima: Death Stranding valt onder een 'geheel nieuw genre'

  • SuperDre heeft gereageerd op een bericht van Quintex :

    @LordLuc Dat is wel echt een plus punt van Nintendo. Ze gooien altijd vrij vroeg hun servers eruit. Maar je kan in ieder geval door middel van local play op de Switch toch nog Mario Kart of Smash (met vrienden) spelen zelfs als de servers eruit zijn.

    @Quintex Maar dat zijn dan ook games die niet echt een server nodig hebben , en op hun oudere hardware is dat wel anders.. Switch (huidige generatie Ninentodo) vergelijken met de PS3(vorige generatie Sony) is niet echt zinvol dan.

    bij het artikel Sony sluit servers voor diverse Naughty Dog-games

  • SuperDre heeft gereageerd op een bericht van Inforza :

    @kleinekoosjer Het is enkel maar voor de PS3 hoor. Ik ken niemand die nog op een PS3 speelt, dus dat ze deze sluiten moet geen probleem zijn.
    Daarnaast ben ik zelf ook eigenaar van TLOU en Uncharted en heb ik nog nooit de multiplayer gespeelt. Enkel de single player is belangrijk voor die games.

    @Inforza tja, dan ken jij niet veel mensen, want ik ken er wel, inclusief mijzelf. Maar ik ben wel met je eens dat bij deze games de single player gedeelte toch het belangrijkst is, en als DIE niet meer te spelen zouden zijn, dan was ik wel heel erg pissig op Sony geweest en had geeist dat ze een update moesten uitbrengen waarbij de verbinding met de servers niet meer nodig zouden zijn.

    bij het artikel Sony sluit servers voor diverse Naughty Dog-games

  • SuperDre heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Jumanji: The Video Game aangekondigd

  • D4rKy28 heeft gereageerd op je bericht:

    @HunterSeeker nouja, witcher 3 had bij release ook zo zijn problemen, en dat zal met deze game ook gewoon gebeuren. Het gaat er alleen om hoe snel ze de technische problemen kunnen oplossen (teveel verschillende configuraties op de pc om een probleemloze release te hebben).

    @SuperDre heeft daar geen niks mee te maken de reden dat cyberpunk is uitgesteld is omdat de consoles het spel niet goed kunnen laten lopen, met mooie gfx, de huidige consoles zijn zwaar bejaard. Denk dat cyberepunk alleen op de pc en next-gen consoles komt. [volgend jaar dus]

    bij het artikel Gerucht: Cyberpunk 2077 stond gepland voor lancering in 2019

  • darkmanwls heeft gereageerd op je bericht:

    Ja, lekker zinvol om in de auto te hebben. Gelukkig is het niet speelbaar als je aan het rijden bent en je echt alleen in parkeerstand staat, al teveel randdebielen bij verkeerslichten die nog even op hun klote telefoon moeten kijken..

    @SuperDre Deden ze het maar alleen bij verkeerslichten. Ondanks dat het verboden is zie ik nog regelmatig mensen met dat ding tegen hun oor achter het stuur hoor. En vaak zijn het dan ook nog van die zakenmannetjes in een dikke mercedes of BMW. Als je dat kan betalen kan je ook wel een handsfree setje kopen.

    bij het artikel Cuphead wordt speelbaar in Tesla-auto's

  • SuperDre heeft gereageerd op een bericht van HunterSeeker :

    Beter dat ze de tijd nemen en het pas releasen wanneer het in ogen klaar is.
    Ik denk dat de meeste liever wachten op een goed product dan snel aan de slag gaan met een gedrocht dat gepatched moet blijven worden.

    @HunterSeeker nouja, witcher 3 had bij release ook zo zijn problemen, en dat zal met deze game ook gewoon gebeuren. Het gaat er alleen om hoe snel ze de technische problemen kunnen oplossen (teveel verschillende configuraties op de pc om een probleemloze release te hebben).

    bij het artikel Gerucht: Cyberpunk 2077 stond gepland voor lancering in 2019

  • SuperDre heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Bekijk om 18:00 uur de Google Stadia-presentatie met de eerste launch-details

  • oropher heeft gereageerd op je bericht:

    @EdwinVP tja, maar het is dus wel dat stijgen van jouw salaris waardoor alles hier ook duurder wordt, immers moet die stijging wel ergens van betaalt worden. En data/energie/onderhoud van die services wordt er niet goedkoper op voor de bedrijven zelf (ook aanpassingen die nodig zijn ivm oa AVG hakken hard in dat soort budgetten).

    @SuperDre En als de salarissen lager worden wordt alles goedkoper?
    Neehoor, zeker niet.
    We worden gewoon leeg gemolken totdat alléén de rijken nog een abbo op PS+ of wat dan ook kunnen betalen voor een slordige 300 euro per maand.
    Hetzelfde geld komt binnen, maar dan van minder mensen.
    Interesseert ze geen reet.

    bij het artikel Sony verhoogt prijs PlayStation Plus in Europa en Azië

  • Derper heeft gereageerd op je bericht:

    @burhan42 PSN+ was helemaal niet gratis bij de PS3..

    @SuperDre Voor dat PSN+ zijn intreden deed was PSN gratis op de PS3. Dat was toen voor mij ook een reden om een PS3 te kopen ipv een Xbox360 waar je altijd al moest betalen om online te kunnen.

    bij het artikel Sony verhoogt prijs PlayStation Plus in Europa en Azië

  • SuperDre heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Draugen biedt een aardig mysterie in Noorwegen

  • SuperDre heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Cuphead wordt speelbaar in Tesla-auto's

  • SuperDre heeft gereageerd op een bericht van EdwinVP :

    Kan MS natuurlijk niet achterblijven… Maar laat me raden, ze hebben t extra geld nodig om te kunnen blijven investeren en innoveren in het PlayStation Network… Standaard riedeltje wanneer er weer een verhoging komt. Opzich niets mis mee, maar zij zijn niet de enige die t doen…mijn salaris stijgt helaas minder snel dan al die stijging bij elkaar opgeteld. *Zucht*

    @EdwinVP tja, maar het is dus wel dat stijgen van jouw salaris waardoor alles hier ook duurder wordt, immers moet die stijging wel ergens van betaalt worden. En data/energie/onderhoud van die services wordt er niet goedkoper op voor de bedrijven zelf (ook aanpassingen die nodig zijn ivm oa AVG hakken hard in dat soort budgetten).

    bij het artikel Sony verhoogt prijs PlayStation Plus in Europa en Azië

  • SuperDre heeft gereageerd op een bericht van burhan42 :

    Ik ga geen ps plus meer halen als dit ook later voor de jaar abonnement gaat komen. Ze zijn echt helemaal gek geworden. Ps3 was lekker gratis en nu weten ze als je met vrienden wilt spelen kan je niets anders dan betalen dus wij verhogen het lekker..

    @burhan42 PSN+ was helemaal niet gratis bij de PS3..

    bij het artikel Sony verhoogt prijs PlayStation Plus in Europa en Azië

  • SuperDre heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Ghostbusters: The Video Game krijgt dit jaar een remaster

  • SuperDre heeft gereageerd op een bericht van EdwinVP :

    @fonsrutte als die maar op de PS4 komt…dan mogen ze van mij de tijd nemen die ervoor nodig is, maar als t ineens een PS5 exclusive wordt dan voel ik me toch wel bedonderd. Zal wel niet toch…of wel??

    @EdwinVP achja, ik voelde me ook bedonderd dat de laatste uncharted niet ook op de ps3 kwam..

    bij het artikel 'The Last of Us 2 wordt uitgesteld tot 2020'

  • SuperDre heeft gereageerd op een bericht van StormFox :

    We zitten nu in een tijd dat de meeste bedrijven ons een subscription willen aanbieden. Maandelijks lijkt het niet veel geld, maar als je uitrekent wat je per jaar
    kwijt bent aan al die losse abbonementen die je zelden voldoende benut dan val je van je stoel.

    @StormFox maar je hoeft, net als met streamingservices, niet elke maand je abo door te laten lopen.

    bij het artikel Abonnementendienst gelekt op Ubisoft Store

  • Falstaff heeft gereageerd op je bericht:

    @casualkiller Zo simpel is het niet, aangezien er van Sonic ook een hoop verschillende incarnaties zijn. De versie die in de film is gebruikt lijkt nog behoorlijk op de incarnatie van de animated serie Sonic Boom.
    En om je eerlijk te zeggen, nu ik de trailer nog een keer gezien heb, heb ik minder problemen met het design. En internet, tja, de grootste zeikerds bij elkaar. Hoop mensen die denken te weten hoe alles moet zijn, maar zelf vaak niet in de gaten hebben dat er al een hoop verschillende incarnaties zijn van hun favoriete characters (batman, superman, spiderman om maar een paar op te noemen).

    @SuperDre Wat een onzin.
    Dan moet je nog even kijken hoe Sonic eruit ziet in Sonic boom.
    Grote handen en voeten en groot hoofd , ogen die super groot zijn en inelkaar overlopen. NIETS zoals in de trailer

    bij het artikel Sonic the Hedgehog-film uitgesteld naar februari 2020

  • SuperDre heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Nieuwe PSVR-versie komt niet uit rond release van PlayStation 5

  • SuperDre heeft gereageerd op een bericht van casualkiller :

    Ik kan gewoon niet begrijpen dat er niemand is geweest die bij de eerste versie gezegd heeft "als je deze versie van Sonic gebruikt krijg je kortsluiting op het internet en kun je terug naar de tekentafel".

    Of, "hoi meneer de regiseur, ik heb hier een voorbeeld plaatje van sonic gevonden op het internet." …

    @casualkiller Zo simpel is het niet, aangezien er van Sonic ook een hoop verschillende incarnaties zijn. De versie die in de film is gebruikt lijkt nog behoorlijk op de incarnatie van de animated serie Sonic Boom.
    En om je eerlijk te zeggen, nu ik de trailer nog een keer gezien heb, heb ik minder problemen met het design. En internet, tja, de grootste zeikerds bij elkaar. Hoop mensen die denken te weten hoe alles moet zijn, maar zelf vaak niet in de gaten hebben dat er al een hoop verschillende incarnaties zijn van hun favoriete characters (batman, superman, spiderman om maar een paar op te noemen).

    bij het artikel Sonic the Hedgehog-film uitgesteld naar februari 2020

  • oropher heeft gereageerd op je bericht:

    @oropher 'echte' raytracing kan wel hoor, omdat DX11 zelf geen ondersteuning heeft voor RT wil nog niet zeggen dat het niet mogelijk is. Dat deze methode waarschijnlijk een benadering is, en niet volledige, is een ander verhaal.

    @SuperDre
    Maar waarom is dan in de tot nu toe verschenen games met Raytracing (Metro, SOTR, BF V) dit alléén mogelijk in DX12???
    Er is voor NVIDIA geen reden om Exclusief DX12 te gaan.
    En Microsoft heeft zelfs nog een patch uitgebracht om Raytracing in DX12 te activeren.
    Persoonlijk denk ik ook dat DX11 niet met de hoeveelheid extra draw calls overweg kan.
    Maar we zullen zien hoe het loopt.
    EDIT: Ik denk dat ik het weet.
    Waarschijnlijk heb je gelijk dat Raytracing ook in DX11 kan.
    De reden dat de variant van NVIDIA alleen in DX12 kan, is omdat er asynchronous compute benodigt is om de RT cores te belasten.
    Normale Raytracing moet gewoon mogelijk zijn in andere API's.

    bij het artikel GTA 5-mod Reshade maakt goed gebruik van ray tracing

  • SuperDre heeft gereageerd op een bericht van LordLuc :

    Fabrikanten hebben ons gewoon voorgelogen. Raytracing is al jaren mogelijk, maar ze moesten iets hebben om nieuwe kaarten te verkopen.

    @LordLuc RT kan al decennia, maar wat de hardware van bv NVidia doet is zorgen dat het in realtime kan. RT is zeer reken intensief, voorheen kostte het dagen om ook maar 1 frame te renderen, door betere hardware werd dat uren, en later weer minuten. Maar oa RTX zorgt dat het in realtime kan (en dan gaat het zelfs nog steeds om beperkte RT, dus geen volledige). Over enkele jaren zal het geen probleem zijn om echte volledige RT op een consumenten GPU te kunnen draaien.

    bij het artikel GTA 5-mod Reshade maakt goed gebruik van ray tracing

  • SuperDre heeft gereageerd op een bericht van oropher :

    Het is helemaal geen raytracing, maar een simulatie van raytracing.
    Echte Raytracing kan zelfs niet eens in DX11.

    @oropher 'echte' raytracing kan wel hoor, omdat DX11 zelf geen ondersteuning heeft voor RT wil nog niet zeggen dat het niet mogelijk is. Dat deze methode waarschijnlijk een benadering is, en niet volledige, is een ander verhaal.

    bij het artikel GTA 5-mod Reshade maakt goed gebruik van ray tracing

  • EdwinVP heeft gereageerd op je bericht:

    @EdwinVP Maar daar gaat het juist om, Sony levert een high bandwidth SSD mee, dus niet de doorsnee SSD die nu in een PC zit. Het gaat er dus ook over dat Sony wat betreft architectuur meer aandacht heeft besteeds om de throughput van data tussen de 'trage' opslag en het snelle geheugen ook zo hoog mogelijk te krijgen. Stop een SSD in je PS3 en je merkt ook al wel wat verschil, doe hetzelfde met een PS4 en ook daar zal je merken dat de laadtijden een stuk lager zijn, maar met de nieuwe PS5 zou het dus nog vele malen sneller gaan.

    @SuperDre dat snap ik maar games worden steeds groter. Dus op de PS4 moet t bijvoorbeeld 1Gb laden dat duurt 10 sec. Met de PS5 willen developers alles uit de kan halen natuurlijk en nu moet het 10Gb laden, wat ook weer 10 sec duurt. Snap dat het dan allemaal sneller laadt als je naar tijd/GB kijkt maar die pracht en praal van een krachtigere console betekent gewoon weer grotere bestanden om te laden. Dus uiteindelijk zitten we net zo lang weer te wachten…

    bij het artikel Capcom-producent over korte laadtijden en vr-functionaliteiten PlayStation 5

  • SuperDre heeft gereageerd op een bericht van EdwinVP :

    Die laadtijdeb moeten we denk ik toch met een korreltje zout nemen. Ik bedoel als ze eenzelfde soort test hadden gedaan van PS3 naar PS4 met een PS3 spel zou je ook kortere laadtijden zien, lijkt me logisch. Pas wanneer een echt PS5 spel uitkomt kunnen we vaststellen of iets sneller is. Ik verwacht dezelfde, misschien iets kortere laadtijden met de PS5 met vergelijkbare spellen.

    @EdwinVP Maar daar gaat het juist om, Sony levert een high bandwidth SSD mee, dus niet de doorsnee SSD die nu in een PC zit. Het gaat er dus ook over dat Sony wat betreft architectuur meer aandacht heeft besteeds om de throughput van data tussen de 'trage' opslag en het snelle geheugen ook zo hoog mogelijk te krijgen. Stop een SSD in je PS3 en je merkt ook al wel wat verschil, doe hetzelfde met een PS4 en ook daar zal je merken dat de laadtijden een stuk lager zijn, maar met de nieuwe PS5 zou het dus nog vele malen sneller gaan.

    bij het artikel Capcom-producent over korte laadtijden en vr-functionaliteiten PlayStation 5

  • Sabor heeft gereageerd op je bericht:

    @Sabor ach, wij hadden dure merk ssd's, en die gingen ook redelijk snel kapot, dus goedkoop hoeft niet altijd slecht te zijn.

    @SuperDre
    Zeker waar. Maar met de 'betere' namen is de kans wel kleiner.

    bij het artikel 1TB SSDs onder de 100 euro en alweer kwetsbaarheden bij Intel

  • loki82 heeft gereageerd op je bericht:

    @TheDeeGee Als dat uberhaupt mogelijk is.

    @SuperDre ff gegoogled en dat kan dus inderdaad gewoon. dat de store dichtgaat is natuurlijk jammer maar om dit aan te grijpen om digital only af te zeiken vind ik wel vergezocht. ik kan ook wel aang gaan halen dat je schijfje kapot kan gaan en dat je daar bij digital only geen last van hebt. zijn allebei zaken welke vrijwel nooit voorkomen en dus geen goede argumenten zijn voor welke kant in deze discussie dan ook.

    bij het artikel Digitale Ouya-winkel sluit in juni voorgoed deuren

  • SuperDre heeft gereageerd op een bericht van TheDeeGee :

    @bigds9fan Extern opslaan als backup? Cloud opslag?

    @TheDeeGee Als dat uberhaupt mogelijk is.

    bij het artikel Digitale Ouya-winkel sluit in juni voorgoed deuren

  • SuperDre heeft gereageerd op een bericht van Sabor :

    Tenzij je het niet erg vindt om bestanden kwijt te raken zou ik nooit van die goedkope ssd's kopen.

    Voor zo'n belangrijke onderdelen kun je beter wat meer geld uitgeven.

    @Sabor ach, wij hadden dure merk ssd's, en die gingen ook redelijk snel kapot, dus goedkoop hoeft niet altijd slecht te zijn.

    bij het artikel 1TB SSDs onder de 100 euro en alweer kwetsbaarheden bij Intel

  • Floppyhoofd_ heeft gereageerd op je bericht:

    @Floppyhoofd_ Wie zit niet op een leuke actiefilm te wachten? Zie op dit moment liever een films gebaseerd op Just Cause dan dat er nog een Marvel film uit komt..

    @SuperDre ja was ook wat te vroeg gesproken, ik heb totaal niks met deze serie dus heb eigenlijk niet eens recht van spreke haha. My bad^^

    bij het artikel John Wick-maker werkt aan Just Cause-film

  • fonsrutte heeft gereageerd op je bericht:

    @Floppyhoofd_ Wie zit niet op een leuke actiefilm te wachten? Zie op dit moment liever een films gebaseerd op Just Cause dan dat er nog een Marvel film uit komt..

    het probleem is vaak dat een uitgever, in dit geval Square, vrijwel niets van films weet en toch iets over de film wil zeggen.
    Bij dit soort games draait het niet om het verhaal, maar om de actie die je als speler kan maken. Bij een film is het verhaal iets belangrijker en kun je als kijker niet zelf de acties verzinnen en uitvoeren. Volgens mij wordt dat snel saai.
    En de schrijver en bedenker van de John Wick-films…
    Geweldige films hoor, maar dat komt vooral door de erg toffe actie-scenes en de uitvoering daarvan door Keanu Reeves en niet door het verhaal.

    bij het artikel John Wick-maker werkt aan Just Cause-film

  • SuperDre heeft gereageerd op een bericht van Floppyhoofd_ :

    Want hier zit iemand op te wachten? 🤔

    @Floppyhoofd_ Wie zit niet op een leuke actiefilm te wachten? Zie op dit moment liever een films gebaseerd op Just Cause dan dat er nog een Marvel film uit komt..

    bij het artikel John Wick-maker werkt aan Just Cause-film

  • SuperDre heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Epic-accounts worden geblokkeerd na te snel aanschaffen meerdere games