Robert-Frans

  • Robert-Frans heeft gereageerd op een bericht van CroniC :

    @Robert-Frans
    Het gamen van nu?
    Laadtijden zijn er altijd wel geweest..

    @CroniC Op de 8bits- en 16bits-consoles waren er echter bijna geen laadschermen voor zover ik mij herinner, of de laadmomenten waren zodanig weggemoffeld (denk bv. aan dat extra loze gangetje dat je moet doorlopen richting de eindbaas), dat je ze nauwelijks opmerkte.

    bij het artikel Gelekte video toont snelle laadtijden PlayStation 5

  • CroniC heeft gereageerd op je bericht:

    @HunterSeeker Volgens mij moet je echt een heel snelle game-PC hebben om geen of nauwelijks laadtijden te kennen. Ik denk dat de gemiddelde PC-gamer daarom wel degelijk regelmatig een laadscherm ziet en ook niet het geld heeft voor zo'n dure game-PC.
    Het is iets wat gewoon bij het gamen van nu is gaan horen.

    @Robert-Frans
    Het gamen van nu?
    Laadtijden zijn er altijd wel geweest..

    bij het artikel Gelekte video toont snelle laadtijden PlayStation 5

  • Robert-Frans heeft gereageerd op een bericht van HunterSeeker :

    @darkmanwls ik wist niet dat je boos werd, ow eigenlijk toch wel, aangezien de waarheid hard aan kan komen bij sommige console fanboys. Maar ik vind het verder wel leuk voor jullie dat de volgende generatie consoles ook wat sneller zal laden dan.

    @HunterSeeker Volgens mij moet je echt een heel snelle game-PC hebben om geen of nauwelijks laadtijden te kennen. Ik denk dat de gemiddelde PC-gamer daarom wel degelijk regelmatig een laadscherm ziet en ook niet het geld heeft voor zo'n dure game-PC.
    Het is iets wat gewoon bij het gamen van nu is gaan horen.

    bij het artikel Gelekte video toont snelle laadtijden PlayStation 5

  • Robert-Frans heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Gelekte video toont snelle laadtijden PlayStation 5

  • Robert-Frans heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Super Mario Maker 2 heeft verhaalmodus

  • Robert-Frans heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Ancestors: The Humankind Odyssey jaar lang exclusief op Epic Games Store

  • Robert-Frans heeft gereageerd op een bericht van TheChief :

    @Robert-Frans Maar nu worden wellicht 2 zaken verward: Politieke statements maken in een game is nog niet hetzelfde als een eenzijdig beeld schetsen. Je kan prima meerdere kanten belichten en de keuze overlaten aan de speler.

    Maar het idee dat je een game kan maken waarin politieke/sociale factoren volledig uitgesloten zijn en totaal geen rol spelen lijkt me vrijwel onmogelijk, helemaal als het om dit type game gaat.

    @TheChief Natuurlijk zul je altijd enige politieke factoren tegenkomen in een spel dat bijvoorbeeld een realistische oorlog of samenleving wil simuleren. En dat hoeft ook helemaal geen bezwaar te zijn als het de gameplay verrijkt en je zelf de meest ingewikkelde keuzes laat maken in situaties die je in het echte leven misschien enkel uit krantenkoppen kent.

    Ubisoft spreekt echter nadrukkelijk over het maken van politieke statements. Dat klinkt al veel activistischer dan het simuleren van politieke situaties, ook als die simulaties onvermijdelijk (enigszins) gekleurd zijn.
    Bij statements denk ik aan het daadwerkelijk leveren van commentaar door bijvoorbeeld een voor het spel essentiële NPC op de keuzes die je maakt of de situaties waarin de protagonisten zich bevinden, waarin enkel de mening van de ontwikkelaar weerspiegeld wordt.

    bij het artikel Ubisoft: Ghost Recon Breakpoint heeft geen politieke boodschap

  • TheChief heeft gereageerd op je bericht:

    Lijkt mij een prima standpunt en ik zie eerlijk gezegd ook niet in waarom realistische (oorlogs)games politieke statements zouden moeten bevatten. In een goede game ontdek je als gamer zélf welke keuzes je kunt maken en hoe ingewikkeld dat in bepaalde, heftige situaties kan zijn. Daarvoor zijn geen opgeheven vingers of moralistische boodschappen nodig, die kunnen zelfs averechts werken.

    Ik durf zelfs te stellen dat je heel goed een game over politiek kunt maken, misschien zelfs over president Trump, zonder daarin een politiek statement uit te dragen. En dat het spel daar dan juist alleen maar beter van wordt.

    @Robert-Frans Maar nu worden wellicht 2 zaken verward: Politieke statements maken in een game is nog niet hetzelfde als een eenzijdig beeld schetsen. Je kan prima meerdere kanten belichten en de keuze overlaten aan de speler.

    Maar het idee dat je een game kan maken waarin politieke/sociale factoren volledig uitgesloten zijn en totaal geen rol spelen lijkt me vrijwel onmogelijk, helemaal als het om dit type game gaat.

    bij het artikel Ubisoft: Ghost Recon Breakpoint heeft geen politieke boodschap

  • coola heeft gereageerd op je bericht:

    Lijkt mij een prima standpunt en ik zie eerlijk gezegd ook niet in waarom realistische (oorlogs)games politieke statements zouden moeten bevatten. In een goede game ontdek je als gamer zélf welke keuzes je kunt maken en hoe ingewikkeld dat in bepaalde, heftige situaties kan zijn. Daarvoor zijn geen opgeheven vingers of moralistische boodschappen nodig, die kunnen zelfs averechts werken.

    Ik durf zelfs te stellen dat je heel goed een game over politiek kunt maken, misschien zelfs over president Trump, zonder daarin een politiek statement uit te dragen. En dat het spel daar dan juist alleen maar beter van wordt.

    @Robert-Frans

    Dit zoveel dit.

    Overigens zou ik juist zeggen Ubisoft is in dit geval "dapper"

    bij het artikel Ubisoft: Ghost Recon Breakpoint heeft geen politieke boodschap

  • Robert-Frans heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Ubisoft: Ghost Recon Breakpoint heeft geen politieke boodschap

  • Robert-Frans heeft gereageerd op een bericht van TheChief :

    @Robert-Frans Het is arrogantie omdat het management een sfeer heeft gecreëerd waarin werknemers zodanig met de rug tegen de muur worden gezet dat, na herhaaldelijke pogingen tot communicatie, zij staken als enige redmiddel zien.

    Om dan te zeggen 'Ach joh we laten jullie je gang gaan' is echt het failliet van het management van Riot Games. Daar moet duidelijk nodig de bezem door als men dit nog goed wil krijgen. Een vertrouwensbreuk van dit niveau tussen personeel en management maakt je niet bepaald populair bij investeerders etc.

    @TheChief en ook @HunterSeeker, ik begrijp al meer wat jullie bedoelen. Dat het management de macht heeft om dit te bestraffen is echter een onmiskenbaar feit, want daar is het ook het management voor. Tenzij dergelijke besluitvorming niet bij hen ligt, maar over het algemeen hebben managers de bevoegdheid werknemers te ontslaan. Zeker in Amerika is er daarbij veel minder bescherming voor werknemers die wilde stakingen uitvoeren. Het is niet te vergelijken met de Nederlandse situatie.

    Als de berichtgeving over Riot waar is, dan is verandering binnen die cultuur zeker nodig, maar het begint denk ik al wel met het niet bestraffen van dergelijke wilde stakingen. Misschien dat die stakingen of verdere, fellere acties dan het bedrijf alsnog tot de noodzakelijke structurelere veranderingen dwingen.

    bij het artikel Meer dan 150 Riot Games-werknemers protesteren tegen seksisme en geforceerde privéarbitrage

  • TheChief heeft gereageerd op je bericht:

    @TheChief Hoezo, arrogantie? Het management geeft juist aan dat ze het protest respecteert en maatregelen daartegen niet zal tolereren. Het protest willen neerslaan, dát zou toch juist een teken van arrogantie zijn?

    @Robert-Frans Het is arrogantie omdat het management een sfeer heeft gecreëerd waarin werknemers zodanig met de rug tegen de muur worden gezet dat, na herhaaldelijke pogingen tot communicatie, zij staken als enige redmiddel zien.

    Om dan te zeggen 'Ach joh we laten jullie je gang gaan' is echt het failliet van het management van Riot Games. Daar moet duidelijk nodig de bezem door als men dit nog goed wil krijgen. Een vertrouwensbreuk van dit niveau tussen personeel en management maakt je niet bepaald populair bij investeerders etc.

    bij het artikel Meer dan 150 Riot Games-werknemers protesteren tegen seksisme en geforceerde privéarbitrage

  • Robert-Frans heeft gereageerd op een bericht van HunterSeeker :

    Ik denk dat dit wel een hit gaat worden bij Duitsers op het strand.

    @HunterSeeker
    "Die kuil is zo diep om mijn biggetje niet te laten ontsnappen!"
    "Die grote kuil is niet van mij, dat was een creeper!"
    "Tja, ik lag gewoon te zonnen, toen die enderman daar zomaar het zand onder mij weghaalde…"
    "Ja, en als je op die knop drukt, dan duwt een piston het zand weg en kom je in mijn ondergrondse basis."
    "Je hoeft niet zo diep te graven hoor, maak gewoon een nether portal."

    Yep, genoeg mogelijkheden met augmented reality…

    bij het artikel Microsoft werkt aan Minecraft ar-game voor smartphones

  • HunterSeeker heeft gereageerd op je bericht:

    @TheChief Hoezo, arrogantie? Het management geeft juist aan dat ze het protest respecteert en maatregelen daartegen niet zal tolereren. Het protest willen neerslaan, dát zou toch juist een teken van arrogantie zijn?

    @Robert-Frans Nee ze zeggen dat ze het toestaan, dat wil zeggen dat het management ook de macht heeft om dit te bestraffen of tegen te houden.

    bij het artikel Meer dan 150 Riot Games-werknemers protesteren tegen seksisme en geforceerde privéarbitrage

  • Robert-Frans heeft gereageerd op een bericht van TheChief :

    Het management van Riot Games zegt het protest van haar werknemers toe te staan. "We respecteren de Rioters die ervoor kiezen om vandaag naar buiten te lopen en tolereren geen straf van welke soort dan ook tegen de deelnemers van het protest".

    Wow, de totale arrogantie die in dit statement doorschijnt is echt van een schandalig niveau. Om niet te zeggen dat dat de volledige incompetentie van het management zou betekenen.

    @TheChief Hoezo, arrogantie? Het management geeft juist aan dat ze het protest respecteert en maatregelen daartegen niet zal tolereren. Het protest willen neerslaan, dát zou toch juist een teken van arrogantie zijn?

    bij het artikel Meer dan 150 Riot Games-werknemers protesteren tegen seksisme en geforceerde privéarbitrage

  • Charlie Mopps heeft gereageerd op je bericht:

    Dat mensen piemels creëren in zelf-maakprogramma's in games is zo ongeveer traditie geworden. Als bedrijf kun je volgens mij dat eigenlijk het beste gewoon negeren en wellicht enkel uit beleefdheid er antiprogramma's voor maken.
    Uiteindelijk verdwijnen de piemels vanzelf weer uit beeld en komt de serieuze content alsnog naar voren.
    Als je echter steeds de aandacht erop legt, tja, dan blijven mensen die piemels maken, puur om te trollen.
    Mensen móéten gewoon in het begin die piemels maken en op internet zetten, dat is zo lijkt het een oerdrang die inherent is aan het zelf ontwerpen van levels of werelden.

    Toch blijft het vreemd.
    In Mortal Kombat XI kun je de meest gruwelijke, wrede en misselijkmakende folteringen uitvoeren op je tegenstanders, met de meest bloederige, atonomische details die je je niet eens kunt bedenken, en de game krijgt hoge recensies.
    Maar zodra er naakt in het spel is, of zodra er enigszins seksistisch wordt gedaan, dan is het huis blijkbaar te klein, wordt Metoo er weer bijgehaald en schijnt het spel een ongezonde invloed te hebben op jeugdige zielen.
    Terwijl mijns inziens zowel wreed geweld als seksistische context niets van doen hebben met gezonde gaming.
    Het is een dubbele maatstaf waarvan ik nog steeds niet begrijp hoe die dan tot stand komt.

    @Robert-Frans Mortal Kombat is een game voor volwassenen en niet voor jeugdige zielen. Ik denk dat het in de praktijk niet alleen gespeeld wordt door volwassenen en ik denk dat dat deel van het probleem is. Seksistische content moet ook alleen voor volwassenen beschikbaar zijn vind ik. Dan is er niet direct iets mis mee en ben ik het met je eens dat het soms dubbele maatstaven zijn.
    Een mooi voorbeeld in het fight-genre is Dead or Alive. Dat spel is vanaf het begin af aan al mede geroemd door vrouwelijk bloot en flinke rondingen en daar is ineens niet iedereen het meer mee eens. Koop het niet als het je niet aan staat. Ga dan maar Smash Brothers spelen oid denk ik dan. Er is voor ieder wat wils!

    bij het artikel Voorspel: Hoe de game-industrie blijft worstelen met naakt en seks

  • Robert-Frans heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Voorspel: Hoe de game-industrie blijft worstelen met naakt en seks

  • Robert-Frans heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Oculus Quest is een fantastische virtual reality-headset

  • Millman7 heeft gereageerd op je bericht:

    Gewoon een vraagje uit journalistieke interesse, geen verdekte verwachting of zo: ik zie dat jullie vrij uitgebreid berichten over deze update in Fortnite, wat natuurlijk logisch is, en ook vrij consistent over voorgaande updates.
    Nu is er eergisteren ook een vrij grote update uitgebracht voor Minecraft (Village & Pillage), bepaald geen klein spel, en ik vroeg mij af of jullie daar ook over gaan berichten. En wat eigenlijk het algemeen beleid is qua berichtgeving over updates van (populaire) games.

    @Robert-Frans its zegt mij dat epic een fortuin heeft uitgegeven aan promotie. Zelfs in de endgame film zelf wisten ze een paar seconden screentime te regelen.

    bij het artikel Fortnite brengt Avengers: Endgame-spelmodus uit

  • Robert-Frans heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Fortnite brengt Avengers: Endgame-spelmodus uit