Qinneth

  • Jumpman heeft gereageerd op je bericht:

    @Jumpman De gameindustrie verdient meer dan genoeg, maak je daar maar geen zorgen over. Het gaat er ook niet om dat ze de extra inkomsten nodig hebben om te overleven, maar omdat ze gewoon -meer- geld willen hebben.

    "They don't want enough money, they want ALL the money."

    @Qinneth liefdadigheid bestaat in de game industrie niet. Ieder spel afzonderlijk moet gezond zijn willen de gamers hoop kunnen houden op een vervolg. Dat een bedrijf over heel de collectie breed gezond draaid wil nog niet zeggen dat ze games blijven onderhouden die verlies draaien. Die games worden afgestoten, en als deze games niets meer opleveren maar alleen geld kosten in een bepaald land is deze
    keuze niet zo vreemd

    bij het artikel Nintendo’s oplossing voor lootboxes is onzinnig

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van Quintex :

    @ErikNus Maar in hoeverre is dat hier het geval? De kans dat je een bepaalde hero krijgt, is uitgedrukt in een percentage. Het is mogelijk om een 5 star hero in een box meerdere keren te krijgen. Het is dus niet zo dat je in een box maximaal een 5 star hero krijgt, dat is valse informatie.

    En zoals ik al eerder aan gaf, het spel geeft genoeg orbs weg (letterlijk weg geven, daar hoef je nog niet eens voor te spelen) om aan sterke heroes te komen.

    Nergens, maar dan ook nergens, heb ik het gevoel gehad dat Nintendo de verslavende uitbuit door het aantrekkelijk te maken om geld er aan uit te geven.

    Misschien moet je eens een gesprek hebben met de maker van Online Soccer Manager, Jeroen Derwort. Die heeft bij mij op school ooit een lezing gegeven over het verdien model. Kom je hopelijk, net als ik, tot de conclusie dat de doelgroep niet de verslavende zijn, maar de mensen met veel geld waar het geen probleem is dat ze veel geld uitgeven aan een klein spelletje. Bij OSM waren dat de oliesjeiks, hadden ze nog een leuke benaming voor ook.

    @Quintex Je bedoelt 'whales' zeker?

    En ook al zijn gokverslaafden niet de doelgroep, ze betrekken ze er toch bij vanwege het onderdeel 'verslaafd' van 'gokverslaafd'.

    bij het artikel Nintendo’s oplossing voor lootboxes is onzinnig

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van -it- :

    Bah betutteling op zijn best dit. Ik maak zelf wel uit of ik lootboxen koop of niet. Daar hoeft de overheid zich NIET mee te bemoeien. Die lootboxen boeien me helemaal niks, maar ik vindt het niet aan de overheid om dit te verbieden.

    @-it- Denk je dat de overheid zich hier WILT mee bemoeien? De grote jongens in de gameindustrie (EA, Activision, Ubisoft, Sony, Nintendo) hebben al lang en breed aangetoond dat ze niet te vertrouwen zijn en vaak op het randje van (morele en wettelijke) illegaliteit functioneren door proberen zoveel mogelijk winst te maken, ten koste van wat dan ook (misbruik maken van gokverslaving, medewerkers een paar jaar lang de grond inwerken en daarna ontslaan, al hun omzet deponeren in buitenlandse 'tax havens').

    De gamesindustrie heeft dit over zichzelf afgeroepen. Ik wil ook geen overheidsbemoeienis, maar je kan de AAA ontwikkelaars helaas niet vertrouwen.

    bij het artikel Nintendo’s oplossing voor lootboxes is onzinnig

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van Jumpman :

    Beetje tegenstrijdig is het wel of niet Erik? Tegen lootboxen zijn, gehoord worden door de overheid, verbod op lootboxen bereikt, klagen dat je de game niet meer mag spelen. Je weet zelf ook heel goed dat een game zoals animal crossing of fire emblem gemiddeld 60 euro kost maar dat gaan de gamer er echt niet voor betalen in België als ze een bijdrage moeten betalen aan een game en voor 10 euro heeft Nintendo dit spel nou ook niet ontwikkeld. Vooral op de mobiel is een gratis of goedkoop spel de mogelijkheid om zo veel mogelijk spelers te krijgen. Dat daarnaast een extra inkomstenbron nodig is kan iedereen wel snappen, spel maken kost veel tijd en veel geld, vooral als een game nog jaren doorontwikkeld wordt met nieuwe quests items personages en speciale events. Dat die inkomstenbron niet meer mag in een bepaald land heeft dan sluiting van de game als gevolg, wat ik ook jammer vindt maar wel heel goed snap. Je kan niet verwachten dat Nintendo voor ieder land een eigen versie gaat maken afgestemd op de wetten en regels in dat land. Dit is nu een mooi voorbeeld van actie reactie.

    @Jumpman De gameindustrie verdient meer dan genoeg, maak je daar maar geen zorgen over. Het gaat er ook niet om dat ze de extra inkomsten nodig hebben om te overleven, maar omdat ze gewoon -meer- geld willen hebben.

    "They don't want enough money, they want ALL the money."

    bij het artikel Nintendo’s oplossing voor lootboxes is onzinnig

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van armilo-theus :

    @Qinneth ja de mensheid is gewoon kut. Het is is en zal altijd een probleem worden. Misschien had shepard toch niet de reapers moeten stoppen xD.

    @armilo-theus Ik weet niet of ik zover zou gaan, maar…er is wel degelijk een gebrek aan nuance. :D

    bij het artikel Ubisoft: Ghost Recon Breakpoint heeft geen politieke boodschap

  • armilo-theus heeft gereageerd op je bericht:

    Vind het maar vreemd dat Ubisoft min or meer gedwongen is om dit soort berichten naar buiten te brengen, het is een teken van deze tijd, waarin je OF links bent, OF rechts en wee je gebeente als ik, als linkse liberaal, rechts leunende thema's tegenkom in mijn videogame. Gelijk social media op en roepen tot boycott, want alleen mijn politieke mening is correct en niemand anders mag daar inbreuk op doen.

    Gekkigheid dat Ubisoft zichzelf zo moet indekken om dit soort voorbeelden te voorkomen.

    @Qinneth ja de mensheid is gewoon kut. Het is is en zal altijd een probleem worden. Misschien had shepard toch niet de reapers moeten stoppen xD.

    bij het artikel Ubisoft: Ghost Recon Breakpoint heeft geen politieke boodschap

  • Qinneth heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Ubisoft: Ghost Recon Breakpoint heeft geen politieke boodschap

  • Qinneth heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel EA: 'Oude manier van games uitbrengen werkt niet meer'

  • Sander999 heeft gereageerd op je bericht:

    @SuperDre Is toch hetzelfde als verklappen dat in Darth Vader de vader is van Luke? Ten tijde toen die film uitkwam was dat DE revelatie, ik neem aan dat je je wel kan voorstellen dat het niet leuk is omdat al te weten omdat één of andere geinponem het leuk vond om mensen hier mee te pesten door het te verklappen.

    Ik begrijp niet waarom jij je zo moeilijk in andere mensen kan verplaatsen.

    @Qinneth
    WAT!? Is Darth Vader de vader van Luke? Nog een SPOILER!? Verdomme!

    bij het artikel League of Legends-spelers verbannen voor verklappen Avengers: Endgame

  • Sander999 heeft gereageerd op je bericht:

    @oropher Het gaat niet om het hele einde van de film, maar om enkele gebeurtenissen die je liever niet wilt weten voordat je de bioscoop in loopt. Hetzelfde was toen het geval met Harry Potter en de dood van Dumbledore in één van die films. Het is niet het einde van de film, maar het is zeker wel een bepalend en emotionele gebeurtenis voor de fans.

    @Qinneth
    WAT!? Gaat Dumbledore dood!? SPOILER!

    bij het artikel League of Legends-spelers verbannen voor verklappen Avengers: Endgame

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van SuperDre :

    @Shinjite Sorry hoor, het is en blijft gewoon een film, en het einde is zeeeeeeeeeeer voorspelbaar (ook als je de comics niet gelezen hebt).
    En waar leg je de grens met spoilen?

    @SuperDre Is toch hetzelfde als verklappen dat in Darth Vader de vader is van Luke? Ten tijde toen die film uitkwam was dat DE revelatie, ik neem aan dat je je wel kan voorstellen dat het niet leuk is omdat al te weten omdat één of andere geinponem het leuk vond om mensen hier mee te pesten door het te verklappen.

    Ik begrijp niet waarom jij je zo moeilijk in andere mensen kan verplaatsen.

    bij het artikel League of Legends-spelers verbannen voor verklappen Avengers: Endgame

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van oropher :

    tja, ik moet er een beetje om lachen.
    In het dagelijks leven krijg ik ook geen straf als ik het einde van een film verklap.
    Tja, als het einde van een film kennelijk zo simpel is, dat het in 2 regels past, waardoor je het niet kan missen in de ingame chat, kan het dat waarschijnlijk best wel een kutfilm is, met een waardeloos verhaal.
    Nou, iigv, allejezus wat een gezeik!

    @oropher Het gaat niet om het hele einde van de film, maar om enkele gebeurtenissen die je liever niet wilt weten voordat je de bioscoop in loopt. Hetzelfde was toen het geval met Harry Potter en de dood van Dumbledore in één van die films. Het is niet het einde van de film, maar het is zeker wel een bepalend en emotionele gebeurtenis voor de fans.

    bij het artikel League of Legends-spelers verbannen voor verklappen Avengers: Endgame

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van SuperDre :

    @Hiss Maarja, wat maakt deze film zo bijzonder? in mijn ogen totaal niet.

    @SuperDre Verschillende mensen vinden verschillende dingen leuk. Je verwacht het niet.

    bij het artikel League of Legends-spelers verbannen voor verklappen Avengers: Endgame

  • Qinneth heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Epic Games Store stopt met exclusives als Steam omzetaandeel verhoogt