Qinneth

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van ErikNus :

    @Qinneth ik zeg ook niet dat mensen niet chagrijnig mogen zijn. Ik zeg alleen dat het de game niet per se minder goed maakt. Bijvoorbeeld als je er iets anders voor terugkrijgt en de game nog als een goed totaalpakket aanvoelt.

    @ErikNus Maar dat is het punt juist, we krijgen er niks anders voor terug. De enige reden dat er battle royale in zit is omdat dat op het moment zo'n enorme hype is, en er eigenlijk geen goede concurrent is voor Fortnite (PUBG is nog steeds een slecht geoptimaliseerde en beperkte game).

    Begrijp me niet verkeerd, ik vindt dat Activision Blizzard met dit een goede multiplayer game heeft afgeleverd. De battle royale modus is solide en veel beter dan PUBG's battle royale ooit is geweest, en de zombie mode is vermakelijk zoals altijd, maar het is gewoon geen 60 euro waard. Dit is een 40 euro game (misschien zelfs 30 euro). Zoals ze op zijn Engels zeggen: "He wants to have his cake and eat it too.", dit is precies de mentaliteit van Activision Blizzard, volle prijs vragen voor 2/3e van een game.

    bij het artikel Waarom geen singleplayer in Call of Duty niet per se een minpunt is

  • ErikNus heeft gereageerd op je bericht:

    "Ik kraak Fifa niet af omdat er geen rpg-elementen in zitten, en Tetris krijgt geen lager cijfer omdat het een slecht verhaal heeft. Call of Duty: Black Ops 4 is een online multiplayergame, en moeten we volgens mij ook als zodanig beoordelen. "

    Appels met peren vergelijken dit. Als FIFA sinds het eerste deel RPG elementen had, of Tetris vanaf de eerste Gameboy uitgave een verhaal had, dan had deze vergelijking waarde, maar dat is gewoon niet zo.

    Call of Duty heeft sinds het allereerste deel in de serie single-player, en als dat 1 keer verwijderd wordt, dan snap je wel dat mensen daar chagrijnig over worden.

    Activision Blizzard heeft duidelijk gemaakt met deze versie van Call of Duty dat single-player games niet meer belangrijk zijn (in hun ogen) en focussen ze op het veel lucratievere games als 'live-service'. Één grote online dienst wat niet veel moeite en werk nodig heeft om continue geld te krijgen via microtransacties. Wees er altijd van bewust dat het om het geld gaat, en om niks anders. Dat is de enige beweegreden van dit soort ontwikkelaars…

    @Qinneth ik zeg ook niet dat mensen niet chagrijnig mogen zijn. Ik zeg alleen dat het de game niet per se minder goed maakt. Bijvoorbeeld als je er iets anders voor terugkrijgt en de game nog als een goed totaalpakket aanvoelt.

    bij het artikel Waarom geen singleplayer in Call of Duty niet per se een minpunt is

  • Qinneth heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Waarom geen singleplayer in Call of Duty niet per se een minpunt is

  • revanius heeft gereageerd op je bericht:

    @MichelMusters Jij moet je echt schamen als 'games-journalist' met zo'n standpunt. Dit is geen kwestie van een andere mening, maar een gebrek aan een geïnformeerd standpunt. Mocht ik je ooit toevallig is tegenkomen op een gamebeurs, dan zou ik (serieus) is een keer een goed gesprek met je willen voeren. Ik bedoel dit totaal niet agressief, dit is geen verborgen dreigement, maar jij moet echt is met de feiten worden geconfronteerd over wat er allemaal gaande is in de game-wereld, want zelf besef je het blijkbaar niet.

    En jij behoort tot de wereldwijde pers: DUS DOE ER WAT MEE!

    @Qinneth "en jij behoort tot de wereldwijde pers: DUS DOE ER WAT MEE!|

    AKa loop achter de schapen aan zoals angry joe en Jim sterling. MEEEH MEEEEEEEH

    bij het artikel De microtransacties in Assassin’s Creed Odyssey zijn onschuldig

  • revanius heeft gereageerd op je bericht:

    @bigds9fan Gefeliciteerd, jij bent niet de doelgroep voor deze microtransacties. Andere wel. Bagatelliseer niet een probleem omdat het voor jou persoonlijk geen probleem is.

    @Qinneth Het is ook geen probleem.

    bij het artikel De microtransacties in Assassin’s Creed Odyssey zijn onschuldig

  • revanius heeft gereageerd op je bericht:

    Ik heb alle reacties gelezen, en hoewel er flink wordt gediscussieerd over punten waar mensen het nooit over eens zullen zijn, zijn er voor mij enkele onbetwistbare feiten die voor Assassin's Creed: Odyssey gelden, en ook voor andere games die een soortgelijk microtransactie systeem hebben.

    1. De level-grind is om de microtransacties heen gebouwd.
    2. Een game die al €60,- kost (of €79,-/€109,-/€119,- afhankelijk welke versie je koopt), en toch een microtransactie systeem heeft ingebouwd net zoals een free-to-play mobile game is gewoon gierigheid.
    3. Als je microtransacties verdedigd met het argument "games zijn te duur om te ontwikkelen voor ontwikkelaars", dan moet je je echt beter gaan verdiepen in de games-industrie zelf. Als je als ontwikkelaar een game ontwikkelt wat meer geld kost dan je eigenlijk op kan hoesten, dan doe je het gewoon fout als ontwikkelaar. Dan ontwikkel je boven je budget en moet je je financiële beramingen dubbel checken en je project daarop aanpassen. Dat is NIET de verantwoordelijkheid van de consument.
    Games ontwikkelen is nog nooit zo efficiënt en lucratief geweest als nu. Ubisoft en andere ontwikkelaars brengen steeds minder games per jaar uit, gebruiken dezelfde engine voor het gros van hun games en maken meer dan genoeg sponsor deals met diverse bedrijven voor reclame in hun game, of product-promotie (Koop Mountain Dew en krijg een XP boost voor Call of Duty multiplayer bij iedere fles!).

    Bovenstaand zijn feiten, en ook al geloof je die niet (laat even weten wanneer, dan heb ik nog wel een brug om aan je te verkopen), het meest waanzinnige wat je kan doen als consument is een corporate defender te zijn. Bedrijven zijn jullie vrienden niet, het gaat alleen om het geld.

    Het kan me niet schelen of je Assassin's Creed: Odyssey wel of niet een goede game vindt. Je moet gewoon niet willen dat er microtransacties in zitten. Punt. Klaar.

    @Qinneth Ga het spel spelen, kom je erachter dat er geen grind is ;)

    bij het artikel De microtransacties in Assassin’s Creed Odyssey zijn onschuldig

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van nicster :

    Ik snap het wel hoor, zolang dit vrijwillig gebeurt prima toch? Wat is er nou mooier dan zo'n geweldig project opleveren en dan tegen het eind de puntjes op de i zetten en daar even 3 weken de tijd voor nemen en keihard werken. En dat met je beste collega's waar je al 12 jaar mee samen werkt!

    @nicster Het is een keuze, net zoals het ook een keuze is om niet mee te doen met de crunch time en je baan kwijt te raken. Zo gaat dat in dat wereldje.

    bij het artikel Rockstar geeft verklaring voor werkweken van 100 uur

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van coola :

    @Qinneth

    Kom maar terug als je feit nummer 1 hebt gefixed. Want na de game langdurig gespeeld te hebben kan ik alleen maar concluderen dat de game totaal (en ook het lvl grinding) niet om de store heen is gebouwd

    Wat arrogant trouwens om te stellen dat iedereen micro transacties /dlc maar slecht en kut moet vinden. Blijkbaar mag men geen eigen mening hebben zeker niet als de mening is dat micro transacties niet zo'n big deal zijn.

    @coola Heeft weinig met arrogantie te maken. Het probleem is dat de games-industrie hier alleen maar verder en verder mee gaat…waarom denk je dat EA op het moment als crimineel beschuldigd staat in België (en dit op het moment aan het uitvechten is in de vorm van een rechtszaak)? Bedrijven als Ubisoft zijn nooit tevreden met genoeg geld, ze willen al het geld.

    En los daarvan, ook al heb JIJ er geen problemen mee, betekent niet dat dit geen probleem is. Voorbeeld: toen Watchdogs 1 uitkwam, was die voor mij (en anderen) onspeelbaar (pc versie) vanwege serverproblemen de eerste paar dagen, maar er waren wel andere mensen die er door kwamen en de game konden spelen. Betekent dit dat er geen probleem is? Nee, natuurlijk niet.

    Ditzelfde geldt voor microtransacties. Jij hebt er geen probleem mee, en bent ook niet verleid om dingen als XP boosts of skins te kopen (dit neem ik even aan, voel je vrij om me te corrigeren), maar genoeg mensen kunnen dit niet weerstaan en worden hierdoor benadeeld. Je moet wat minder denken in 'jij' vorm en meer in 'wij' vorm.

    bij het artikel De microtransacties in Assassin’s Creed Odyssey zijn onschuldig

  • coola heeft gereageerd op je bericht:

    Ik heb alle reacties gelezen, en hoewel er flink wordt gediscussieerd over punten waar mensen het nooit over eens zullen zijn, zijn er voor mij enkele onbetwistbare feiten die voor Assassin's Creed: Odyssey gelden, en ook voor andere games die een soortgelijk microtransactie systeem hebben.

    1. De level-grind is om de microtransacties heen gebouwd.
    2. Een game die al €60,- kost (of €79,-/€109,-/€119,- afhankelijk welke versie je koopt), en toch een microtransactie systeem heeft ingebouwd net zoals een free-to-play mobile game is gewoon gierigheid.
    3. Als je microtransacties verdedigd met het argument "games zijn te duur om te ontwikkelen voor ontwikkelaars", dan moet je je echt beter gaan verdiepen in de games-industrie zelf. Als je als ontwikkelaar een game ontwikkelt wat meer geld kost dan je eigenlijk op kan hoesten, dan doe je het gewoon fout als ontwikkelaar. Dan ontwikkel je boven je budget en moet je je financiële beramingen dubbel checken en je project daarop aanpassen. Dat is NIET de verantwoordelijkheid van de consument.
    Games ontwikkelen is nog nooit zo efficiënt en lucratief geweest als nu. Ubisoft en andere ontwikkelaars brengen steeds minder games per jaar uit, gebruiken dezelfde engine voor het gros van hun games en maken meer dan genoeg sponsor deals met diverse bedrijven voor reclame in hun game, of product-promotie (Koop Mountain Dew en krijg een XP boost voor Call of Duty multiplayer bij iedere fles!).

    Bovenstaand zijn feiten, en ook al geloof je die niet (laat even weten wanneer, dan heb ik nog wel een brug om aan je te verkopen), het meest waanzinnige wat je kan doen als consument is een corporate defender te zijn. Bedrijven zijn jullie vrienden niet, het gaat alleen om het geld.

    Het kan me niet schelen of je Assassin's Creed: Odyssey wel of niet een goede game vindt. Je moet gewoon niet willen dat er microtransacties in zitten. Punt. Klaar.

    @Qinneth

    Kom maar terug als je feit nummer 1 hebt gefixed. Want na de game langdurig gespeeld te hebben kan ik alleen maar concluderen dat de game totaal (en ook het lvl grinding) niet om de store heen is gebouwd

    Wat arrogant trouwens om te stellen dat iedereen micro transacties /dlc maar slecht en kut moet vinden. Blijkbaar mag men geen eigen mening hebben zeker niet als de mening is dat micro transacties niet zo'n big deal zijn.

    bij het artikel De microtransacties in Assassin’s Creed Odyssey zijn onschuldig

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van bigds9fan :

    @MichelMusters Zolang het spel plezier er niet onder lijdt en dat is bij deze game niet het geval heb ik er zeker geen problemen mee.

    Had ook gelezen dat Gamer.nl 100 Euro had uitgeven aan FIFA lootboxes en er niets bijzonders voor had gekregen.

    Dat soort praktijken vind ik heel erger.

    En het is gewoon strafbaar want je zet mensen aan tot gokken.

    https://www.reddit.com/r/tifu/comments/7vff1j/tifu_ive_kept_a_secret_from_my_girlfriend/

    Dan ga je gewoon veels te ver.

    @bigds9fan Gefeliciteerd, jij bent niet de doelgroep voor deze microtransacties. Andere wel. Bagatelliseer niet een probleem omdat het voor jou persoonlijk geen probleem is.

    bij het artikel De microtransacties in Assassin’s Creed Odyssey zijn onschuldig

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van MichelMusters :

    @bigds9fan Zonder uitgebreid onderzoek vind ik het lastig om hier een goed antwoord op te geven, maar puur zonder onderzoeksmatige onderbouwing denk ik wel dat de grootste producties, zoals AC, inderdaad microtransacties nodig hebben om alles te bekostigen ja.

    Ik zie het hoe dan ook zo: microtransacties verdwijnen niet meer. Daar kunnen we als gamers) en als redacteuren van een gamesite) continue tegenaan schoppen - en wanneer ze het spelplezier vergallen moet dat ook absoluut gebeuren - maar klagen tot ze weggaan gaat toch niet werken. Net zoals we moesten wennen aan dlc en seizoenspassen is dit ook iets dat er is om te blijven in een supercommerciële industrie.

    De manier waarop AC het aanpakt vind ik persoonlijk allerminst storend en ik vind de poeha er omheen overdreven. Er zijn zoveel games die het veel erger aanpakken, ik zou liever zien dat die op het matje worden geroepen door de wereldwijde pers.

    @MichelMusters Jij moet je echt schamen als 'games-journalist' met zo'n standpunt. Dit is geen kwestie van een andere mening, maar een gebrek aan een geïnformeerd standpunt. Mocht ik je ooit toevallig is tegenkomen op een gamebeurs, dan zou ik (serieus) is een keer een goed gesprek met je willen voeren. Ik bedoel dit totaal niet agressief, dit is geen verborgen dreigement, maar jij moet echt is met de feiten worden geconfronteerd over wat er allemaal gaande is in de game-wereld, want zelf besef je het blijkbaar niet.

    En jij behoort tot de wereldwijde pers: DUS DOE ER WAT MEE!

    bij het artikel De microtransacties in Assassin’s Creed Odyssey zijn onschuldig

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van MichelMusters :

    @L-Kamikaze Hoef je niet sorry voor te zeggen, ik wil met deze column juist uitgebreide reacties uitlokken!

    Ik noem het in feite cheatcodes omdat de game prima in zijn geheel speelbaar is zonder de XP-boost te kopen. Ik heb er geen moment aan gedacht.

    @MichelMusters Gefeliciteerd, dan ben jij niet de doelgroep betreft de microtransacties, maar genoeg andere zijn dat wel. Dus jouw standpunt hierin is geen argument, maar een gebrek aan inzicht.

    bij het artikel De microtransacties in Assassin’s Creed Odyssey zijn onschuldig

  • Qinneth heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel De microtransacties in Assassin’s Creed Odyssey zijn onschuldig

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van Swieb :

    @Xbox One GTA V

    Dat is een feitelijke opmerking. Macht, niet lust, is de belangrijkste motivator voor een verkrachter. Deze wikipedia-pagina bevat 77 referenties voor het geval dat je hier meer over wilt leren: https://en.wikipedia.org/wiki/Causes_of_sexual_violence

    @Swieb Ik vind het moedig dat je probeert hem nog wat te leren, maar ik zou er niet eens aan begonnen zijn. Gewoon een troll. Ban 'm voor een paar maanden and be done with it.

    bij het artikel Update: EA uit zorgen over Ronaldo in verband met verkrachtingszaak

  • timtim96 heeft gereageerd op je bericht:

    @Jcp85 Bingo. Je kan XP boosts kopen en ik heb al van diverse mensen gehoord dat met een dergelijke XP boost de game veel beter te spelen is.

    @Qinneth
    Volgens mij was een xp boost ook aanwezig in Origins. Bij het doen van activiteiten en zijmissies was je binnen de kortste keren vele levels hoger dan de benodigde levels voor de hoofdmissies. Ik ben benieuwd of dit hier echt wezenlijk verschilt

    bij het artikel Assassin’s Creed Odyssey is een smörgåsbord aan bezigheden

  • Xbox One GTA V heeft gereageerd op je bericht:

    @Xbox One GTA V Verkrachten heeft niks te maken met hoeveel vrouwen iemand wel of niet kan krijgen, het gaat om macht.

    @Qinneth

    Echt een feministische opmerking.

    bij het artikel Update: EA uit zorgen over Ronaldo in verband met verkrachtingszaak

  • Sander999 heeft gereageerd op je bericht:

    @Xbox One GTA V Verkrachten heeft niks te maken met hoeveel vrouwen iemand wel of niet kan krijgen, het gaat om macht.

    @Qinneth
    Dit dus. Juist dit soort gasten die honderden gewillige vrouwen kunnen krijgen reageren bijzonder slecht op afwijzing.

    Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat Ronaldo schuldig is want daar moet toch echt bewijs voor komen.

    bij het artikel Update: EA uit zorgen over Ronaldo in verband met verkrachtingszaak

  • Vogeltje heeft gereageerd op je bericht:

    @Vogeltje Bedrijven zoals EA en Juventus moeten wel reageren hierop, want dat is wat de mensenmassa wilt. Als ze dit negeren (of Ronaldo nu wel of niet schuldig is) dan worden ze publiekelijk gekielhaald.

    @Qinneth En juist dat is het trieste van het verhaal. Waarom zouden bedrijven zich moeten bemoeien met wat iemand in zijn/haar prive leven doet? Stuur dan als reactie dat we even het onderzoek (mocht die er zijn) afwachten en dat ze verder nog geen conclusies trekken. Zouden de mensen die alles en iedereen er over aanspreken ook eens moeten doen.

    bij het artikel Update: EA uit zorgen over Ronaldo in verband met verkrachtingszaak

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van Vogeltje :

    EA en zijn studio's, de grootste deugers in de game industrie. Van een gerucht nu al van streek zijn. Die gozer, en met hem velen anderen, worden met enige regelmaat van dit soort zaken beschuldigd. Wel is het mooi dat het altijd over (heeeeel) lang geleden gaat en ze nu ineens naar voren komen, want ja, geld.

    Ga eerst maar even afwachten of gerucht zoveel wel klopt en focus je eerst even op goede en leuke games maken. Daar is nog forse verbetering nodig.

    @Vogeltje Bedrijven zoals EA en Juventus moeten wel reageren hierop, want dat is wat de mensenmassa wilt. Als ze dit negeren (of Ronaldo nu wel of niet schuldig is) dan worden ze publiekelijk gekielhaald.

    bij het artikel Update: EA uit zorgen over Ronaldo in verband met verkrachtingszaak

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van Xbox One GTA V :

    Alsof Ronaldo het nodig heeft om een vrouw te verkrachten er liggen duizenden bloedmooie vrouwen aan zijn voeten.

    @Xbox One GTA V Verkrachten heeft niks te maken met hoeveel vrouwen iemand wel of niet kan krijgen, het gaat om macht.

    bij het artikel Update: EA uit zorgen over Ronaldo in verband met verkrachtingszaak

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van armilo-theus :

    @Qinneth Daarom vind ik Ubisoft op het moment meh ze proberen alleen maar andere games nu na te doen.

    @armilo-theus Dat is de Ubisoft formule, het zijn prima games, maar daar is ook alles mee gezegd: 'prima'. Net zoals al die superhelden films van tegenwoordig, ze zijn 'prima', ze doen niks nieuws of indrukwekkends…gewoon…prima. Elementen overnemen van andere games en dan jaarlijks uitgeven met een verse lik verf.

    bij het artikel Voorspel: Vrije seks in Assassin's Creed Odyssey

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van Barton :

    @Qinneth

    Ubisoft is sowieso waardeloos in het neerzetten van sterke personages, emoties en diepgaande gesprekken. Conversaties zijn gewoonweg lachwekkend slecht en dat een potentiële partner op welk moment dan ook met twee zinnen in bed te krijgen is, verbaasd me dan ook niks.

    Jammer dat in dit artikel wordt gesuggereerd dat Ubisoft het stokje heeft overgenomen van Bioware, want hoezee, je kunt met ieder geslacht het stro - eh de koffer induiken, maakt het uit dat het dan maar platte relaties zijn?

    @Barton Je kan niet verwachten van traditionele games-media dat ze kritisch zijn over uitgevers en hun games, want dan vallen ze uit gratie.

    bij het artikel Voorspel: Vrije seks in Assassin's Creed Odyssey

  • Barton heeft gereageerd op je bericht:

    De toespeling naar sex in Assassin's Creed Odyssey is ontzettend creepy en ongepast, een vrouw (die je net pas ontmoet hebt) kan vertellen hoe ze denkt dat mensen achter haar aan zitten om haar te vermoorden, en hoe ziek haar vader is, en jij kan daarna gewoon droog reageren met sexueel getinte toespelingen en twee zinnen later haar in bed nemen, omdat dat zo in het echt ook werkt.

    Leuk dat het allemaal geen klap uitmaakt of je hetero, homo of lesbienne wilt zijn, maar dit heeft op deze manier geen zin en is alleen maar ongepast. Ik ben absoluut niet preuts, maar dit is gewoon de AAA industrie die niet weet hoe ze normale romantiek of one night stands kunnen schrijven.

    @Qinneth

    Ubisoft is sowieso waardeloos in het neerzetten van sterke personages, emoties en diepgaande gesprekken. Conversaties zijn gewoonweg lachwekkend slecht en dat een potentiële partner op welk moment dan ook met twee zinnen in bed te krijgen is, verbaasd me dan ook niks.

    Jammer dat in dit artikel wordt gesuggereerd dat Ubisoft het stokje heeft overgenomen van Bioware, want hoezee, je kunt met ieder geslacht het stro - eh de koffer induiken, maakt het uit dat het dan maar platte relaties zijn?

    bij het artikel Voorspel: Vrije seks in Assassin's Creed Odyssey

  • armilo-theus heeft gereageerd op je bericht:

    De toespeling naar sex in Assassin's Creed Odyssey is ontzettend creepy en ongepast, een vrouw (die je net pas ontmoet hebt) kan vertellen hoe ze denkt dat mensen achter haar aan zitten om haar te vermoorden, en hoe ziek haar vader is, en jij kan daarna gewoon droog reageren met sexueel getinte toespelingen en twee zinnen later haar in bed nemen, omdat dat zo in het echt ook werkt.

    Leuk dat het allemaal geen klap uitmaakt of je hetero, homo of lesbienne wilt zijn, maar dit heeft op deze manier geen zin en is alleen maar ongepast. Ik ben absoluut niet preuts, maar dit is gewoon de AAA industrie die niet weet hoe ze normale romantiek of one night stands kunnen schrijven.

    @Qinneth Daarom vind ik Ubisoft op het moment meh ze proberen alleen maar andere games nu na te doen.

    bij het artikel Voorspel: Vrije seks in Assassin's Creed Odyssey

  • Qinneth heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Voorspel: Vrije seks in Assassin's Creed Odyssey

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van MichelMusters :

    @Qinneth Ik heb dat absoluut niet zo ervaren. Het begin van de game is een korte tutorial / prequel op de hoofdgame waar je max een kwartiertje mee bezig bent, maar daarna ga je meteen los. Oké, je begint op een vrij klein eiland, maar dat is juist even fijn om alle elementen van de game te verkennen.

    Na een uur of drie, vier zie je het logo en opent de spelwereld zich echt. Zoals ik in mijn review al aangaf, wordt de hoeveelheid content die dan op je afkomt een beetje overweldigend. Pas na een uur of 8 a 10 spelen had ik het idee wat orde in de chaos te hebben gecreëerd en begon ik écht te genieten, maar ik ben ook nogal een stresskip en heb in het begin van een game vaak de neiging alles wat ik zie af te werken, wat je gewoon los moet laten.

    Hopelijk beantwoordt dit je vraag!

    @MichelMusters Dit beantwoordt zeker mijn vraag, dank je wel.

    Helaas ben ik er net achter gekomen (bij een vriendin op de Xbox de game even gechecked) dat deze Assassin's Creed ramvol zit met microtransacties (meer dan de vorige edities) en je kan er zeker vanuit gaan dat de level grind gebouwd is om hun micro-transactie systeem, dus uit principe ga ik deze niet kopen. Erg jammer.

    Evengoed nogmaals bedankt voor je reactie!

    bij het artikel Assassin’s Creed Odyssey is een smörgåsbord aan bezigheden

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van Jcp85 :

    Wat ik wel jammer vind is dat de reviewer wel terecht aangeeft dat de game erg grindy is, maar dat hij dan geen link legt met de vele microtransactions in de game. Het is natuurlijk geen toeval dat Ubisoft de game in het nadeel van de speler heeft gebalanceerd.

    @Jcp85 Bingo. Je kan XP boosts kopen en ik heb al van diverse mensen gehoord dat met een dergelijke XP boost de game veel beter te spelen is.

    bij het artikel Assassin’s Creed Odyssey is een smörgåsbord aan bezigheden

  • MichelMusters heeft gereageerd op je bericht:

    Ik hoor heel veel over dat het 15 uur duurt voordat het spel een beetje loskomt, maar ik lees er niks over terug in deze review (tenzij ik er overheen gelezen heb). Michel, wat waren je indrukken betreffende dit?

    @Qinneth Ik heb dat absoluut niet zo ervaren. Het begin van de game is een korte tutorial / prequel op de hoofdgame waar je max een kwartiertje mee bezig bent, maar daarna ga je meteen los. Oké, je begint op een vrij klein eiland, maar dat is juist even fijn om alle elementen van de game te verkennen.

    Na een uur of drie, vier zie je het logo en opent de spelwereld zich echt. Zoals ik in mijn review al aangaf, wordt de hoeveelheid content die dan op je afkomt een beetje overweldigend. Pas na een uur of 8 a 10 spelen had ik het idee wat orde in de chaos te hebben gecreëerd en begon ik écht te genieten, maar ik ben ook nogal een stresskip en heb in het begin van een game vaak de neiging alles wat ik zie af te werken, wat je gewoon los moet laten.

    Hopelijk beantwoordt dit je vraag!

    bij het artikel Assassin’s Creed Odyssey is een smörgåsbord aan bezigheden

  • DunkieXL heeft gereageerd op je bericht:

    @darkmanwls Je bedoelt de film gebaseerd op Warcraft 1, waarin enorm veel elementen uit World of Warcraft zijn genomen en geretconned is gebaseerd op verhaalwijzigingen die plaatsvinden in World of Warcraft?

    World of Warcraft is inderdaad een direct vervolg op Warcraft 3, maar heeft intussen zijn eigen plaats verworven en is een franchise op zichzelf geworden. Anders kan je net zo goed zeggen dat Wolverine geen franchise op zichzelf is omdat hij origineel uit het X-Men franchise komt.

    World of Warcraft is verder gegaan waar de Warcraft RTS games zijn gestopt en is nu zeker zijn eigen ding. Gebaseerd op het Warcraft franchise, maar inmiddels al zo ver dat het zijn eigen franchise is.

    Gefeliciteerd met de boeken en comics die je in je kast hebt staan, die heb ik ook.

    Ik heb trouwens niet gezegt dat World of Warcraft niet bij het Warcraft franchise hoort, het enige wat ik zeg is dat het een franchise op zich geworden is.

    @Qinneth Het is niet erg om te toegeven dat je fout zat hoor.

    bij het artikel Medeoprichter van Blizzard treedt af als CEO

  • darkmanwls heeft gereageerd op je bericht:

    @darkmanwls Gevoelig type zie ik. Tsja, als je geen argumenten meer hebt dan ga je maar roepen dat je je beledigd voelt. Vergelijking met McDonalds en een Big Mac gaat ook niet op.

    Deze is voor jou: https://i.imgur.com/VnoJsGG.jpg

    Een hele fijne dag nog.

    @Qinneth Wederom leg je mij woorden in de mond die ik helemaal niet zeg.
    Ik voel mij niet beledigd, en daarbij overschreeuw ik helemaal niets.
    Jouw uitleg raakt echt kant nog wal. Je komt zelf met een stelling dat World of warcraft een franchise op zich is, waar ik totaal geen onderbouwing voor zie, terwijl iedereen weet dat World of warcraft onderdeel is van de warcraft franchise. Dat zeg je oa zelf.
    Maar blijkbaar kan jij dus niet winnen dus leg je mij woorden in de mond die ik niet zeg. Beweer je dat ik je probeer te intimideren wat ik niet doe. Dat ik me beledigd zou voelen, wat ik nergens gezegd heb.

    bij het artikel Medeoprichter van Blizzard treedt af als CEO

  • Qinneth heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Assassin’s Creed Odyssey is een smörgåsbord aan bezigheden

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van darkmanwls :

    @Qinneth Warcraft 3: battle for azeroth? waar slaat dat dan op? Nou leg je mij woorden in de mond die ik helemaal niet zeg.
    Warcraft is de franchise, en world of warcraft is een game binnen die franchise. Of ga jij nou beweren dat de Big Mac ook een franchise is ipv dat mcdonalds een franchise is?

    @darkmanwls Gevoelig type zie ik. Tsja, als je geen argumenten meer hebt dan ga je maar roepen dat je je beledigd voelt. Vergelijking met McDonalds en een Big Mac gaat ook niet op.

    Deze is voor jou: https://i.imgur.com/VnoJsGG.jpg

    Een hele fijne dag nog.

    bij het artikel Medeoprichter van Blizzard treedt af als CEO

  • darkmanwls heeft gereageerd op je bericht:

    @darkmanwls De film heet inderdaad Warcraft. De laatste uitbreiding heet World of Warcraft: Battle for Azeroth. Niet Warcraft 3: Battle for Azeroth. Met jouw brede manier van spreken valt alles van Blizzard (Warcraft, Overwatch, Starcraft, etc..) onder het Blizzard Universe franchise en is niks zijn eigen ding.

    Het zijn gewoon allemaal franchises op zich die een eigen plek hebben, los van het feit waarop ze gebaseerd zijn of uit welke 'overkoepelende franchise' het komt. Dus het artikel heeft niet ongelijk toen het sprak over World of Warcrarft als franchise. World of Warcraft is een franchise, Warcraft is ook een franchise.

    @Qinneth Warcraft 3: battle for azeroth? waar slaat dat dan op? Nou leg je mij woorden in de mond die ik helemaal niet zeg.
    Warcraft is de franchise, en world of warcraft is een game binnen die franchise. Of ga jij nou beweren dat de Big Mac ook een franchise is ipv dat mcdonalds een franchise is?

    bij het artikel Medeoprichter van Blizzard treedt af als CEO

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van darkmanwls :

    @Qinneth Ja op die manier kan je alles wel een franchise gaan noemen. Bovendien heet de film Warcraft, niet world of warcraft. Of daar nou wat retcons in zitten (die overigens niet alleen maar zijn retconned op basis van world of warcraft maar ook op basis van warcraft 2 en 3). Sorry hoor, maar ik blijf bij mijn punt, Warcraft is het overkoepelende universum en world of warcraft is 1 game in die franchise. bovendien zijn zowel x-men als de wolverine films onderdeel van het Fox marvel universe. Dat is de overkoepelende franchise.

    @darkmanwls De film heet inderdaad Warcraft. De laatste uitbreiding heet World of Warcraft: Battle for Azeroth. Niet Warcraft 3: Battle for Azeroth. Met jouw brede manier van spreken valt alles van Blizzard (Warcraft, Overwatch, Starcraft, etc..) onder het Blizzard Universe franchise en is niks zijn eigen ding.

    Het zijn gewoon allemaal franchises op zich die een eigen plek hebben, los van het feit waarop ze gebaseerd zijn of uit welke 'overkoepelende franchise' het komt. Dus het artikel heeft niet ongelijk toen het sprak over World of Warcrarft als franchise. World of Warcraft is een franchise, Warcraft is ook een franchise.

    bij het artikel Medeoprichter van Blizzard treedt af als CEO

  • darkmanwls heeft gereageerd op je bericht:

    @darkmanwls Je bedoelt de film gebaseerd op Warcraft 1, waarin enorm veel elementen uit World of Warcraft zijn genomen en geretconned is gebaseerd op verhaalwijzigingen die plaatsvinden in World of Warcraft?

    World of Warcraft is inderdaad een direct vervolg op Warcraft 3, maar heeft intussen zijn eigen plaats verworven en is een franchise op zichzelf geworden. Anders kan je net zo goed zeggen dat Wolverine geen franchise op zichzelf is omdat hij origineel uit het X-Men franchise komt.

    World of Warcraft is verder gegaan waar de Warcraft RTS games zijn gestopt en is nu zeker zijn eigen ding. Gebaseerd op het Warcraft franchise, maar inmiddels al zo ver dat het zijn eigen franchise is.

    Gefeliciteerd met de boeken en comics die je in je kast hebt staan, die heb ik ook.

    Ik heb trouwens niet gezegt dat World of Warcraft niet bij het Warcraft franchise hoort, het enige wat ik zeg is dat het een franchise op zich geworden is.

    @Qinneth Ja op die manier kan je alles wel een franchise gaan noemen. Bovendien heet de film Warcraft, niet world of warcraft. Of daar nou wat retcons in zitten (die overigens niet alleen maar zijn retconned op basis van world of warcraft maar ook op basis van warcraft 2 en 3). Sorry hoor, maar ik blijf bij mijn punt, Warcraft is het overkoepelende universum en world of warcraft is 1 game in die franchise. bovendien zijn zowel x-men als de wolverine films onderdeel van het Fox marvel universe. Dat is de overkoepelende franchise.

    bij het artikel Medeoprichter van Blizzard treedt af als CEO

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van darkmanwls :

    @Qinneth De film is ook geen world of warcraft film maar een film gebaseerd op Warcraft 1, de gebeurtenissen in World of Warcraft gebeuren letterlijk JAREN na wat er in de film gebeurd. Volgens mij moet jij eens goed kijken wat ik zeg voordat je wat doms zegt. De franchise is Warcraft, en world of warcraft is slechts 1 van de games uit die serie. Alle mechandise en boeken en comics zijn ook gebaseerd op de warcraft franchise. Ik heb er meerdere in de kast staan. En world of warcraft staat niet op zichzelf, het verhaal is het voortzetting van het verhaal wat begon in de RTS games. Je weet wel, de andere games in de FRANCHISE. So I keep using that word, cause i know exactly what it means. Do you?

    Om t nog even compleet te maken. Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Warcraft Lees letterlijk de 1e zin.

    @darkmanwls Je bedoelt de film gebaseerd op Warcraft 1, waarin enorm veel elementen uit World of Warcraft zijn genomen en geretconned is gebaseerd op verhaalwijzigingen die plaatsvinden in World of Warcraft?

    World of Warcraft is inderdaad een direct vervolg op Warcraft 3, maar heeft intussen zijn eigen plaats verworven en is een franchise op zichzelf geworden. Anders kan je net zo goed zeggen dat Wolverine geen franchise op zichzelf is omdat hij origineel uit het X-Men franchise komt.

    World of Warcraft is verder gegaan waar de Warcraft RTS games zijn gestopt en is nu zeker zijn eigen ding. Gebaseerd op het Warcraft franchise, maar inmiddels al zo ver dat het zijn eigen franchise is.

    Gefeliciteerd met de boeken en comics die je in je kast hebt staan, die heb ik ook.

    Ik heb trouwens niet gezegt dat World of Warcraft niet bij het Warcraft franchise hoort, het enige wat ik zeg is dat het een franchise op zich geworden is.

    bij het artikel Medeoprichter van Blizzard treedt af als CEO

  • darkmanwls heeft gereageerd op je bericht:

    @darkmanwls Een game die op zichzelf staat met meerdere uitbreidingen, een film, bergen merchandise en boeken/stripboeken erop gebaseerd is geen franchise? You keep using that word, I do not think it means what you think it means.

    @Qinneth De film is ook geen world of warcraft film maar een film gebaseerd op Warcraft 1, de gebeurtenissen in World of Warcraft gebeuren letterlijk JAREN na wat er in de film gebeurd. Volgens mij moet jij eens goed kijken wat ik zeg voordat je wat doms zegt. De franchise is Warcraft, en world of warcraft is slechts 1 van de games uit die serie. Alle mechandise en boeken en comics zijn ook gebaseerd op de warcraft franchise. Ik heb er meerdere in de kast staan. En world of warcraft staat niet op zichzelf, het verhaal is het voortzetting van het verhaal wat begon in de RTS games. Je weet wel, de andere games in de FRANCHISE. So I keep using that word, cause i know exactly what it means. Do you?

    Om t nog even compleet te maken. Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Warcraft Lees letterlijk de 1e zin.

    bij het artikel Medeoprichter van Blizzard treedt af als CEO

  • sanderth heeft gereageerd op je bericht:

    @darkmanwls Een game die op zichzelf staat met meerdere uitbreidingen, een film, bergen merchandise en boeken/stripboeken erop gebaseerd is geen franchise? You keep using that word, I do not think it means what you think it means.

    @Qinneth Hij heeft anders gewoon gelijk hoor? De franchise is Warcraft. Ik zou eerder zeggen dat 'World of' een veelgebruikt voorvoegsel is in die franchise ;)

    bij het artikel Medeoprichter van Blizzard treedt af als CEO

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van darkmanwls :

    World of warcraft is geen franchise. Het is een game, en die game valt weer binnen de warcraft franchise.

    @darkmanwls Een game die op zichzelf staat met meerdere uitbreidingen, een film, bergen merchandise en boeken/stripboeken erop gebaseerd is geen franchise? You keep using that word, I do not think it means what you think it means.

    bij het artikel Medeoprichter van Blizzard treedt af als CEO

  • Inflatable heeft gereageerd op je bericht:

    FIFA is toch altijd één van die klassieke voorbeelden van een 60 euro game die een in-game economie erop nahoudt zoals een free to play mobiele game. Schandalige praktijken dit.

    @Qinneth Tja, zolang het mag.. EA verdient er meer dan een miljard dollar per jaar mee, dus ik snap het wel dat ze het doen.. Er moet gewoon wetgeving tegen komen, want bedrijven als EA gaan er echt niet uit zichzelf mee stoppen als het zoveel oplevert.. En kennelijk zijn er veel mensen die de verleiding niet kunnen weerstaan en er (veel teveel) geld aan uitgeven..

    bij het artikel Is het noodzakelijk om Fifa-punten te kopen in Fifa 19 Ultimate Team?

  • Qinneth heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Assassin’s Creed Odyssey is een smörgåsbord aan bezigheden

  • Qinneth heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Nintendo wint rechtszaak tegen Japans kartbedrijf

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van JaccoPeek :

    @Gunny dit is juist een experiment om bezoekers te informeren. In de conclusie raadt Rick het dan ook af om zoveel geld uit te geven aan FUT.

    @JaccoPeek Je hebt minder 1% kans op de betere spelers, dus…tsja…ik had het eindresultaat van dit experiment wel kunnen verklappen.

    bij het artikel Is het noodzakelijk om Fifa-punten te kopen in Fifa 19 Ultimate Team?

  • Qinneth heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Is het noodzakelijk om Fifa-punten te kopen in Fifa 19 Ultimate Team?

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van coola :

    @casualkiller

    Ja die kan ik mij nog goed herinneren. Maar zo kan ik mij bijvoorbeeld ook Ubisoft herinneren die het al sinds Black Flag op een gebruiksvriendelijke manier doet. Je gaat mij niet vettellen dat je de manier van Black flag en Origins slecht vind.

    @coola Wijzen naar games die het wel goed doen, is niet de manier om deze situatie op te lossen. Capcom is één van de ontwikkelaars (naast EA , Activision en Namcai Bando) die bekend staan om hun consument onvriendelijke praktijken, en dat moet je gewoon niet goed vinden.

    Ubisoft heeft ook genoeg op zijn kerfstok, maar zij zijn al hard afgestraft via social media, en krabbelen aardig hard terug (hoewel hun neiging om acht versies van één game uit te brengen nog steeds schandalig is), maar dit neemt allemaal niet weg dat Capcom zich hier op het spreekwoordelijke 'slippery slope' bevindt.

    Stel je koopt Devil May Cry 5, en je geeft geen cent uit aan de microtransacties die in de game zitten, dan nog kan je een negatieve ervaring hebben omdat Capcom de grind voor orbs op zo'n manier heeft aangepast dat als je alles wilt unlocken in de game je honderden uren bezig bent met alleen maar farmen. En dat is niet de Devil May Cry game zoals ik die ken.

    We gaan het meemaken, en misschien dat de grind uiteindelijk meevalt, maar ik keur dit soort microtransacties nooit goed. Character power upgrades die te koop zijn voor echt geld wil je in geen één game hebben.

    bij het artikel Microtransacties en pc-systeemeisen voor Devil May Cry 5 uit de doeken gedaan

  • casualkiller heeft gereageerd op je bericht:

    @coola Het probleem is dat het potentieel voor misbruik te groot is. Want stel dat we hier nooit over klagen, dat we hier geen internet relletjes over beginnen? Dan zitten dit soort microtransacties in alle singleplayer games,en je weet ook niet op wat voor manier dit de grind gaat beïnvloeden. De beste en gaafste moves zijn ongetwijfeld het duurst, en hoeveel uur ben je kwijt om die te verkrijgen als je geen geld er voor wilt neerleggen?

    Microtransacties beïnvloeden altijd een game omdat de ontwikkelaar de grind erom heen bouwt. Dus het is van negatieve invloed op de game zelf.

    @Qinneth gelukkig nog iemand met brains hier.

    Als je een game bouwt met de optie om de gameplay ("grind") te skippen , dan is je grind maybe the fucking problem in je game. Want zonder zijn geen microtranssacties nodig. en 'player choice' is gewoon een marketing term voor 'genoeg idioten die het WEL kopen'

    Ik zeg het al vaker maar deze Industrie is goed ziek aan het worden, en wie denkt dat capcom de game niet precies zo getuned heeft om je continue te laten nadenken om wat orbs te kopen om je grind te verminderen, is fucking nuts in zijn bolle koppie.

    bij het artikel Microtransacties en pc-systeemeisen voor Devil May Cry 5 uit de doeken gedaan

  • Shinjite heeft gereageerd op je bericht:

    EA doet zo zijn best om deze game goed over te laten komen, maar om me heen hoor ik alleen maar lauwe reacties. Anthem gaat het gewoon niet redden betreft verkoopcijfers…

    @Qinneth leek mij in het begin een supervette game. Nu ben ik een stuk minder geneigd om de game te kopen.

    Ik kan de game volgens mij de eerste 10 uur proberen want ik heb origin acces dus we gaan het zien maar warm loop ik er echt niet voor. Voelt als een destiny reskin aan na alles wat ik gezien heb

    bij het artikel Bioware praat op Twitter over dagelijkse missies, matchmaking en meer in Anthem

  • Qinneth heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Bioware praat op Twitter over dagelijkse missies, matchmaking en meer in Anthem

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van coola :

    Jammer weer. Niet dat micro transacties in een sp game nu zo'n ramp zijn en een schande is. De micro transacties zoals in Black flag en Origins is totaal niks mis mee, maar het moet dan wel zo zijn dat het ook zonder de micro transacties makkelijk te verkrijgen is. Als dat niet het geval is dan mag er zeer zeker over geklaagd worden.

    @coola Het probleem is dat het potentieel voor misbruik te groot is. Want stel dat we hier nooit over klagen, dat we hier geen internet relletjes over beginnen? Dan zitten dit soort microtransacties in alle singleplayer games,en je weet ook niet op wat voor manier dit de grind gaat beïnvloeden. De beste en gaafste moves zijn ongetwijfeld het duurst, en hoeveel uur ben je kwijt om die te verkrijgen als je geen geld er voor wilt neerleggen?

    Microtransacties beïnvloeden altijd een game omdat de ontwikkelaar de grind erom heen bouwt. Dus het is van negatieve invloed op de game zelf.

    bij het artikel Microtransacties en pc-systeemeisen voor Devil May Cry 5 uit de doeken gedaan