Optycon

  • Jumpman heeft gereageerd op je bericht:

    @Jumpman Het feit dat het voor jou een rage lijkt, is omdat er op dat moment media-aandacht naar toe gaat. Die stopt na een tijd (men wil nieuw nieuws), maar dat wil niet zeggen dat de problemen weg zijn.
    Er zijn wel degelijk zeer 'grote' problemen met de Switch, deze oplossen verdubbelt niet de prijs. Een Gorilla Glass scherm is inkoop enkele 10 centen duurder dan de plastic meuk die er nu op zit. De Joy-con lag issues zijn te voorkomen met een iets ander ontwerp wat al bestaat. Etc.
    Een volkomen absurd bedrag roepen en daar je post op baseren betuigd in mijn ogen van een niet serieuze reactie en verlaagt de waarde van je post.

    Ipv een Switch van 630,- zoals je voorstelt zou het alternatief zijn; minder winstmarge voor Nintendo op de hardware, of net iets meer verlies (wat ze wellicht hebben op de consoles, al vraag ik me dat af gezien ze bestaande hardware gebruiken en geen eigen ontwerp), of een /kleine/ meerprijs. De kleine meerprijs zal zich vertalen naar een mooi consumenten getal wat winkels kunnen promoten.

    Rage of niet. 50% van de users die een probleem hebben, of slechts 2%? Het feit blijft; deze issues zijn niet nodig, zeker niet bij een console die je ~5+ jaar gebruikt.
    Al zou slechts 2% een issue hebben: Momenteel zijn er 34.74 miljoen switches verkocht. 2% daar van zijn 694.800 gebruikers. Dat zijn er meer dan de inwoners van Rotterdam (641.326). Totaal overbodig als het voorkomen had kunnen worden en super irritant als je bij deze groep hoort.

    @Optycon er zijn 2 dingen die je totaal ontgaan vermoed ik. Ten eerste is mijn vraag met betere onderdelen en daardoor een duurdere switch een reactie op “Minder besparen en meer kwaliteit leveren dus!” De prijs die ik noemde is puur fictief en daar draait nu net mijn post totaal niet om. Ten tweede voelt dit artikel voor mij meer aan als iets wat totaal niet onderbouwd is en meer een reactie op nieuws waar nintendo met reparaties voor de Joycon over de brug komt. Vervolgens roepen dat je ook na de garantie kosteloze reparaties wilt en beweren dat de kwaliteit van de hardware achteruit gaat, maar dit niet kan of gaat backuppen met data.

    Het is heel simpel, waren vroeger van alle gekochte consoles 10% stuk en tegenwoordig ligt dat op 5% dan kan je niet spreken van een verslechtering in de hardware en kwaliteit van het product. Het feit dat je nu meer mensen er over hoort is verklaarbaar aangezien de huidige generaties vaak de voorgaande overtreft. Ook roepen meer mensen dan nodig dat ze klachten hebben met hardware maar vertellen er even niet bij dat de controller op de grond viel helemaal aan de andere kant van de kamer of dat op de xbox 360 zomaar een andere firmware erop geïnstalleerd stond. Nu heb ik helaas ook niet de info of dit klopt, net zo min dat jij niet weet of beter glas maar een kwestie van duppies is, alleen voelt het zo wel aan. Zal voor jou met de duppies prijs niet veel anders zijn. Misschien nog wel het meest waar ik verbaasd over ben is dat ik zo’n artikel van Michel niet verwacht had omdat die meestal zijn huiswerk goed heeft gedaan. Daarom hoopte ik dat dit ergens mee onderbouwt kon worden. Maar blijft wel voor mij de vraag, is het tegenwoordig slechter dan vroeger of gaan we juist vooruit?

    En uiteraard zie ik ook het liefst dat alles nooit en te nimmer defect raakt maar dat heb je nu met massa productie, ook dat weet je als consument. Je hebt altijd variabelen die daardoor net zorgen dat iets kan falen en stuk gaat binnen een korte termijn. Daarom is een garantie termijn ook wettelijk vast gelegd.

    bij het artikel De kwaliteit van consolehardware moet dringend omhoog

  • Optycon heeft gereageerd op een bericht van Jumpman :

    Wat ik vooral bizar vindt is dat het vaak meer op een rage lijkt dan een daadwerkelijk probleem (let wel, lijkt).
    De switch komt uit en “iedereen” krijgt krassen op zijn scherm bij het in en uitsteken in de Dock, dit hield na een maandje al weer op.
    Eenmaal voorbij had wederom “iedereen” problemen dat de joycon geen verbinding bleef houden, schuld lag klaarblijkelijk aan een te grote afstand of een aquarium wat er tussen zou staan (???). Misschien opgelost door een update maar ook dit verhaal verdween in de kast

    En nu zijn alle joycons defect door een zelf spelend pookje. Misschien heb ik dan een heel uniek exemplaar maar geen van deze klachten heb ik ook maar ooit een keer gehad, evenals de andere defecten zoals hierboven genoemd met uitzondering van mijn 6 jaar oude xbox 360 die na jaren trouwe dienst er mee besloot te stoppen, ook een rood ringetje. En gezien de hoeveelheid speeluren neem ik t m tot de dag van vandaag niet kwalijk.

    Ik geloof meteen dat er gevallen zijn zoals hierboven omschreven maar vraag me wel werkelijk af om hoeveel percentage van de daadwerkelijk geproduceerde exemplaren dit gaat. Dus een schreeuw om kwalitatief betere hardware is wellicht overdreven als het om 2 of 3 procent gaat. Heb je het over 20% of meer dan zeg ik direct dat het slecht is ontwikkeld maar niet als het gaat om 1 of de velen. Ik ben daarom dan ook benieuwd of hier aantallen van bekend zijn. Dat zou helpen bij m’n beeldvorming.

    En als de makers daadwerkelijk een veel duurzamer apparaat maken maar daar 300 euro meer voor vragen, hoeveel mensen zouden die dan daadwerkelijk kopen? Een switch van 630 euro valt namelijk ook niet echt goed gok ik.

    @Jumpman Het feit dat het voor jou een rage lijkt, is omdat er op dat moment media-aandacht naar toe gaat. Die stopt na een tijd (men wil nieuw nieuws), maar dat wil niet zeggen dat de problemen weg zijn.
    Er zijn wel degelijk zeer 'grote' problemen met de Switch, deze oplossen verdubbelt niet de prijs. Een Gorilla Glass scherm is inkoop enkele 10 centen duurder dan de plastic meuk die er nu op zit. De Joy-con lag issues zijn te voorkomen met een iets ander ontwerp wat al bestaat. Etc.
    Een volkomen absurd bedrag roepen en daar je post op baseren betuigd in mijn ogen van een niet serieuze reactie en verlaagt de waarde van je post.

    Ipv een Switch van 630,- zoals je voorstelt zou het alternatief zijn; minder winstmarge voor Nintendo op de hardware, of net iets meer verlies (wat ze wellicht hebben op de consoles, al vraag ik me dat af gezien ze bestaande hardware gebruiken en geen eigen ontwerp), of een /kleine/ meerprijs. De kleine meerprijs zal zich vertalen naar een mooi consumenten getal wat winkels kunnen promoten.

    Rage of niet. 50% van de users die een probleem hebben, of slechts 2%? Het feit blijft; deze issues zijn niet nodig, zeker niet bij een console die je ~5+ jaar gebruikt.
    Al zou slechts 2% een issue hebben: Momenteel zijn er 34.74 miljoen switches verkocht. 2% daar van zijn 694.800 gebruikers. Dat zijn er meer dan de inwoners van Rotterdam (641.326). Totaal overbodig als het voorkomen had kunnen worden en super irritant als je bij deze groep hoort.

    bij het artikel De kwaliteit van consolehardware moet dringend omhoog