Jumpman

  • Jumpman heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Final Fantasy 8 Remastered komt in September

  • Jumpman heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Update: No Man’s Sky Beyond heeft last van bugs, eerste patch uit

  • ToMaX99 heeft gereageerd op je bericht:

    @Quintex omdat de games van dusdanige grootte en kwaliteit zijn dat dit simpelweg niet kan werken. Een game zoals Detroid zie ik nog niet op een mobiel draaien. Xbox, Playstation en Pc zal geen probleem vormen, de rest verwacht ik niet veel van.

    @Jumpman misschien ook mobiel? By the power of the cloud! Deze games zijn vaak niet mega latency gevoelig en dus geschikt hier voor.

    bij het artikel Toekomstige Quantic Dream-games zijn vanaf lancering multiplatform

  • Jumpman heeft gereageerd op een bericht van SuperDre :

    @Jumpman Met alle platformen bedoelt hij waarschijnlijk voornamelijk Playstation, xbox en PC..

    @SuperDre ja dat staat ook in mijn comment

    bij het artikel Toekomstige Quantic Dream-games zijn vanaf lancering multiplatform

  • SuperDre heeft gereageerd op je bericht:

    @Quintex omdat de games van dusdanige grootte en kwaliteit zijn dat dit simpelweg niet kan werken. Een game zoals Detroid zie ik nog niet op een mobiel draaien. Xbox, Playstation en Pc zal geen probleem vormen, de rest verwacht ik niet veel van.

    @Jumpman Met alle platformen bedoelt hij waarschijnlijk voornamelijk Playstation, xbox en PC..

    bij het artikel Toekomstige Quantic Dream-games zijn vanaf lancering multiplatform

  • Jumpman heeft gereageerd op een bericht van Quintex :

    @Jumpman Hoezo is dat te veel van het goede?

    @Quintex omdat de games van dusdanige grootte en kwaliteit zijn dat dit simpelweg niet kan werken. Een game zoals Detroid zie ik nog niet op een mobiel draaien. Xbox, Playstation en Pc zal geen probleem vormen, de rest verwacht ik niet veel van.

    bij het artikel Toekomstige Quantic Dream-games zijn vanaf lancering multiplatform

  • Quintex heeft gereageerd op je bericht:

    Naar alle platforms? Dat is wellicht wat teveel van t goede maar ben erg blij dat deze studio goed aan de weg aan t timmeren is. Blijft een van mijn meest favoriete studio's van dit moment.

    @Jumpman Hoezo is dat te veel van het goede?

    bij het artikel Toekomstige Quantic Dream-games zijn vanaf lancering multiplatform

  • Jumpman heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Toekomstige Quantic Dream-games zijn vanaf lancering multiplatform

  • Jumpman heeft gereageerd op een bericht van Sabor :

    @Jumpman
    Je hoeft ze niet meteen te spelen. Ze blijven gratis als je ze eenmaal hebt. :)

    @Sabor i know, heb alle free games op 2 na binnen gehaald maar deze games passen het beste in mijn straatje voor pc games. Heb me ook erg goed vermaakt met Thimbleweed Park en onlangs uit gespeeld dus ben wel weer toe aan een nieuwe pc game :)

    bij het artikel Hyper Light Drifter en Mutant Year Zero gratis op Epic Games Store

  • Sabor heeft gereageerd op je bericht:

    Heb in beide games eigenlijk wel zin om te proberen. Wordt een druk weekeind :D

    @Jumpman
    Je hoeft ze niet meteen te spelen. Ze blijven gratis als je ze eenmaal hebt. :)

    bij het artikel Hyper Light Drifter en Mutant Year Zero gratis op Epic Games Store

  • Jumpman heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Hyper Light Drifter en Mutant Year Zero gratis op Epic Games Store

  • Jumpman heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Grandia HD Collection arriveert volgende week op Switch

  • Jumpman heeft gereageerd op een bericht van denver :

    @Jumpman Behalve dat er genoeg mensen zijn met twee consoles, zodat die diensten daadwerkelijk met elkaar concurreren. Er lopen nauwelijks mensen rond met zowel Android als iOS op vergelijkbare toestellen. Google gaat dus niet met Play Pass concurreren met Apple Arcade. Totale onzin. Dat het onderdeel is van hun marketingmix, snap ik ook wel, maar dat is niet wat er geschreven wordt.

    @denver ik denk anders dat genoeg mensen een Android tel en een Apple tablet hebben of visa versa, of anders van het andere merk wel iets hebben liggen waar het op gebruikt kan worden. Maar buiten dat is het ook voor mensen die over schakelen naar een nieuwe device. Dit soort services zijn wel reden om voor het ene of andere apparaat te kiezen. Iemand die op zn mobiel wilt gamen en een nieuwe tel kan uitzoeken neemt dit wel mee in zijn keuze. Dus ik zie daar het concurrerend gedeelte wel in terug komen.

    bij het artikel Google komt met Play Pass-abonnement voor Android

  • denver heeft gereageerd op je bericht:

    @denver Zie het als xbox live gold en playstation +. Soortgelijke diensten op ander platform.

    @Jumpman Behalve dat er genoeg mensen zijn met twee consoles, zodat die diensten daadwerkelijk met elkaar concurreren. Er lopen nauwelijks mensen rond met zowel Android als iOS op vergelijkbare toestellen. Google gaat dus niet met Play Pass concurreren met Apple Arcade. Totale onzin. Dat het onderdeel is van hun marketingmix, snap ik ook wel, maar dat is niet wat er geschreven wordt.

    bij het artikel Google komt met Play Pass-abonnement voor Android

  • Jumpman heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Dark Edition Modern Warfare bevat echte nachtkijker

  • Jumpman heeft gereageerd op een bericht van denver :

    "Met Play Pass gaat Google concurreren met Apple Arcade"

    Huh? Is dit een grap? Jullie weten dat je geen iOS games kunt spelen op een Android en ook geen Android games op iOS?

    @denver Zie het als xbox live gold en playstation +. Soortgelijke diensten op ander platform.

    bij het artikel Google komt met Play Pass-abonnement voor Android

  • Jumpman heeft gereageerd op een bericht van Optycon :

    @Jumpman Het feit dat het voor jou een rage lijkt, is omdat er op dat moment media-aandacht naar toe gaat. Die stopt na een tijd (men wil nieuw nieuws), maar dat wil niet zeggen dat de problemen weg zijn.
    Er zijn wel degelijk zeer 'grote' problemen met de Switch, deze oplossen verdubbelt niet de prijs. Een Gorilla Glass scherm is inkoop enkele 10 centen duurder dan de plastic meuk die er nu op zit. De Joy-con lag issues zijn te voorkomen met een iets ander ontwerp wat al bestaat. Etc.
    Een volkomen absurd bedrag roepen en daar je post op baseren betuigd in mijn ogen van een niet serieuze reactie en verlaagt de waarde van je post.

    Ipv een Switch van 630,- zoals je voorstelt zou het alternatief zijn; minder winstmarge voor Nintendo op de hardware, of net iets meer verlies (wat ze wellicht hebben op de consoles, al vraag ik me dat af gezien ze bestaande hardware gebruiken en geen eigen ontwerp), of een /kleine/ meerprijs. De kleine meerprijs zal zich vertalen naar een mooi consumenten getal wat winkels kunnen promoten.

    Rage of niet. 50% van de users die een probleem hebben, of slechts 2%? Het feit blijft; deze issues zijn niet nodig, zeker niet bij een console die je ~5+ jaar gebruikt.
    Al zou slechts 2% een issue hebben: Momenteel zijn er 34.74 miljoen switches verkocht. 2% daar van zijn 694.800 gebruikers. Dat zijn er meer dan de inwoners van Rotterdam (641.326). Totaal overbodig als het voorkomen had kunnen worden en super irritant als je bij deze groep hoort.

    @Optycon er zijn 2 dingen die je totaal ontgaan vermoed ik. Ten eerste is mijn vraag met betere onderdelen en daardoor een duurdere switch een reactie op “Minder besparen en meer kwaliteit leveren dus!” De prijs die ik noemde is puur fictief en daar draait nu net mijn post totaal niet om. Ten tweede voelt dit artikel voor mij meer aan als iets wat totaal niet onderbouwd is en meer een reactie op nieuws waar nintendo met reparaties voor de Joycon over de brug komt. Vervolgens roepen dat je ook na de garantie kosteloze reparaties wilt en beweren dat de kwaliteit van de hardware achteruit gaat, maar dit niet kan of gaat backuppen met data.

    Het is heel simpel, waren vroeger van alle gekochte consoles 10% stuk en tegenwoordig ligt dat op 5% dan kan je niet spreken van een verslechtering in de hardware en kwaliteit van het product. Het feit dat je nu meer mensen er over hoort is verklaarbaar aangezien de huidige generaties vaak de voorgaande overtreft. Ook roepen meer mensen dan nodig dat ze klachten hebben met hardware maar vertellen er even niet bij dat de controller op de grond viel helemaal aan de andere kant van de kamer of dat op de xbox 360 zomaar een andere firmware erop geïnstalleerd stond. Nu heb ik helaas ook niet de info of dit klopt, net zo min dat jij niet weet of beter glas maar een kwestie van duppies is, alleen voelt het zo wel aan. Zal voor jou met de duppies prijs niet veel anders zijn. Misschien nog wel het meest waar ik verbaasd over ben is dat ik zo’n artikel van Michel niet verwacht had omdat die meestal zijn huiswerk goed heeft gedaan. Daarom hoopte ik dat dit ergens mee onderbouwt kon worden. Maar blijft wel voor mij de vraag, is het tegenwoordig slechter dan vroeger of gaan we juist vooruit?

    En uiteraard zie ik ook het liefst dat alles nooit en te nimmer defect raakt maar dat heb je nu met massa productie, ook dat weet je als consument. Je hebt altijd variabelen die daardoor net zorgen dat iets kan falen en stuk gaat binnen een korte termijn. Daarom is een garantie termijn ook wettelijk vast gelegd.

    bij het artikel De kwaliteit van consolehardware moet dringend omhoog

  • Optycon heeft gereageerd op je bericht:

    Wat ik vooral bizar vindt is dat het vaak meer op een rage lijkt dan een daadwerkelijk probleem (let wel, lijkt).
    De switch komt uit en “iedereen” krijgt krassen op zijn scherm bij het in en uitsteken in de Dock, dit hield na een maandje al weer op.
    Eenmaal voorbij had wederom “iedereen” problemen dat de joycon geen verbinding bleef houden, schuld lag klaarblijkelijk aan een te grote afstand of een aquarium wat er tussen zou staan (???). Misschien opgelost door een update maar ook dit verhaal verdween in de kast

    En nu zijn alle joycons defect door een zelf spelend pookje. Misschien heb ik dan een heel uniek exemplaar maar geen van deze klachten heb ik ook maar ooit een keer gehad, evenals de andere defecten zoals hierboven genoemd met uitzondering van mijn 6 jaar oude xbox 360 die na jaren trouwe dienst er mee besloot te stoppen, ook een rood ringetje. En gezien de hoeveelheid speeluren neem ik t m tot de dag van vandaag niet kwalijk.

    Ik geloof meteen dat er gevallen zijn zoals hierboven omschreven maar vraag me wel werkelijk af om hoeveel percentage van de daadwerkelijk geproduceerde exemplaren dit gaat. Dus een schreeuw om kwalitatief betere hardware is wellicht overdreven als het om 2 of 3 procent gaat. Heb je het over 20% of meer dan zeg ik direct dat het slecht is ontwikkeld maar niet als het gaat om 1 of de velen. Ik ben daarom dan ook benieuwd of hier aantallen van bekend zijn. Dat zou helpen bij m’n beeldvorming.

    En als de makers daadwerkelijk een veel duurzamer apparaat maken maar daar 300 euro meer voor vragen, hoeveel mensen zouden die dan daadwerkelijk kopen? Een switch van 630 euro valt namelijk ook niet echt goed gok ik.

    @Jumpman Het feit dat het voor jou een rage lijkt, is omdat er op dat moment media-aandacht naar toe gaat. Die stopt na een tijd (men wil nieuw nieuws), maar dat wil niet zeggen dat de problemen weg zijn.
    Er zijn wel degelijk zeer 'grote' problemen met de Switch, deze oplossen verdubbelt niet de prijs. Een Gorilla Glass scherm is inkoop enkele 10 centen duurder dan de plastic meuk die er nu op zit. De Joy-con lag issues zijn te voorkomen met een iets ander ontwerp wat al bestaat. Etc.
    Een volkomen absurd bedrag roepen en daar je post op baseren betuigd in mijn ogen van een niet serieuze reactie en verlaagt de waarde van je post.

    Ipv een Switch van 630,- zoals je voorstelt zou het alternatief zijn; minder winstmarge voor Nintendo op de hardware, of net iets meer verlies (wat ze wellicht hebben op de consoles, al vraag ik me dat af gezien ze bestaande hardware gebruiken en geen eigen ontwerp), of een /kleine/ meerprijs. De kleine meerprijs zal zich vertalen naar een mooi consumenten getal wat winkels kunnen promoten.

    Rage of niet. 50% van de users die een probleem hebben, of slechts 2%? Het feit blijft; deze issues zijn niet nodig, zeker niet bij een console die je ~5+ jaar gebruikt.
    Al zou slechts 2% een issue hebben: Momenteel zijn er 34.74 miljoen switches verkocht. 2% daar van zijn 694.800 gebruikers. Dat zijn er meer dan de inwoners van Rotterdam (641.326). Totaal overbodig als het voorkomen had kunnen worden en super irritant als je bij deze groep hoort.

    bij het artikel De kwaliteit van consolehardware moet dringend omhoog

  • Jumpman heeft gereageerd op een bericht van Masterchief :

    @Jumpman

    Ik onderbouw het met mijn eigen ervaring en de verhalen van vrienden. Dat is voor mij, als consument, al voldoende.

    Maakt mij niet zoveel uit of er nou 20 of 40 procent van de consumenten van een bepaalde error last heeft.

    Ik blaat dus niet mee, ik ervaar het om mij heen.

    @Masterchief maar dat is ook precies wat ik bedoel. Je oordeelt nu alleen op basis van een gevoel en daardoor is voor jou alles ondeugdelijk. Ik zou graag willen weten hoe erg dit daadwerkelijk nu is om hier goed over te kunnen oordelen. Want jij kan wel zeggen de mensen om jou heen, maar ik kan niet oordelen of zij of jij er wel normaal mee om gaan of dat het defect is geraakt door een gebruikersfout (joycon ontmoet een muur met 50km per uur of vliegt spontaan naar de andere kant van de kamer). En tuurlijk zal je reactie zijn dat iedereen er netjes mee om gaat maar dat kan je ook al niet aantonen.

    Het punt is in ieder geval dat alles wat geproduceerd wordt garantie heeft omdat alles een defect kan hebben. Om nu te bepalen of de kwaliteit slechter is dan vroeger waar het in dit artikel om gaat moet je weten wat het faling percentage is.Je hebt namelijk altijd variabelen als je iets maakt, ook als je dit met een machine doet. Michael schrijft wel mooi dat hij niet verwacht binnen een of twee jaar met een defect te maken gaat krijgen, en dat hopen we allemaal maar het is wel iets wat kan. Daarom bestaat garantie, en dat is niet omdat ze op voorhand weten dat ze een slecht product leveren.

    bij het artikel De kwaliteit van consolehardware moet dringend omhoog

  • Masterchief heeft gereageerd op je bericht:

    @Masterchief ik geloof ook gelijk dat het klachten zijn die bestaan, maar zoals ik al aangaf lijkt het wel dat iedereen die klachten tegelijk heeft.

    En je geeft ook zelf aan dat er geen degelijke producten worden gemaakt. Kan je dat met iets onderbouwen? Want daar ben ik juist benieuwd naar. Laten we eerlijk zijn, een faling percentage van 1 of 2% is nog geen reden om te beweren dat het product niet deugdelijk is, dat is meer meeblaten met de meute.

    @Jumpman

    Ik onderbouw het met mijn eigen ervaring en de verhalen van vrienden. Dat is voor mij, als consument, al voldoende.

    Maakt mij niet zoveel uit of er nou 20 of 40 procent van de consumenten van een bepaalde error last heeft.

    Ik blaat dus niet mee, ik ervaar het om mij heen.

    bij het artikel De kwaliteit van consolehardware moet dringend omhoog

  • Jumpman heeft gereageerd op een bericht van Masterchief :

    @Jumpman

    Dat jij dit niet hebt gehad wil natuurlijk niet betekenen dat het probleem er niet is.

    Ik ken genoeg vrienden met een RROD op de eerste generatie 360's. Om mij heen hoor ik diverse mensen klagen over driftende pookjes op de Switch, ik heb het zelf ook.

    Er worden gewoon geen degelijke producten gemaakt, terwijl je wel betaald om een degelijk product te mogen ontvangen.

    @Masterchief ik geloof ook gelijk dat het klachten zijn die bestaan, maar zoals ik al aangaf lijkt het wel dat iedereen die klachten tegelijk heeft.

    En je geeft ook zelf aan dat er geen degelijke producten worden gemaakt. Kan je dat met iets onderbouwen? Want daar ben ik juist benieuwd naar. Laten we eerlijk zijn, een faling percentage van 1 of 2% is nog geen reden om te beweren dat het product niet deugdelijk is, dat is meer meeblaten met de meute.

    bij het artikel De kwaliteit van consolehardware moet dringend omhoog

  • Sabor heeft gereageerd op je bericht:

    Wat ik vooral bizar vindt is dat het vaak meer op een rage lijkt dan een daadwerkelijk probleem (let wel, lijkt).
    De switch komt uit en “iedereen” krijgt krassen op zijn scherm bij het in en uitsteken in de Dock, dit hield na een maandje al weer op.
    Eenmaal voorbij had wederom “iedereen” problemen dat de joycon geen verbinding bleef houden, schuld lag klaarblijkelijk aan een te grote afstand of een aquarium wat er tussen zou staan (???). Misschien opgelost door een update maar ook dit verhaal verdween in de kast

    En nu zijn alle joycons defect door een zelf spelend pookje. Misschien heb ik dan een heel uniek exemplaar maar geen van deze klachten heb ik ook maar ooit een keer gehad, evenals de andere defecten zoals hierboven genoemd met uitzondering van mijn 6 jaar oude xbox 360 die na jaren trouwe dienst er mee besloot te stoppen, ook een rood ringetje. En gezien de hoeveelheid speeluren neem ik t m tot de dag van vandaag niet kwalijk.

    Ik geloof meteen dat er gevallen zijn zoals hierboven omschreven maar vraag me wel werkelijk af om hoeveel percentage van de daadwerkelijk geproduceerde exemplaren dit gaat. Dus een schreeuw om kwalitatief betere hardware is wellicht overdreven als het om 2 of 3 procent gaat. Heb je het over 20% of meer dan zeg ik direct dat het slecht is ontwikkeld maar niet als het gaat om 1 of de velen. Ik ben daarom dan ook benieuwd of hier aantallen van bekend zijn. Dat zou helpen bij m’n beeldvorming.

    En als de makers daadwerkelijk een veel duurzamer apparaat maken maar daar 300 euro meer voor vragen, hoeveel mensen zouden die dan daadwerkelijk kopen? Een switch van 630 euro valt namelijk ook niet echt goed gok ik.

    @Jumpman
    Bij mij was de joycon ook met slechte verbinding zonder iets er tussen maar Nintendo heeft dit snel en kostenloos gerepareerd dus niks mis mee wat mij betreft.

    bij het artikel De kwaliteit van consolehardware moet dringend omhoog

  • Masterchief heeft gereageerd op je bericht:

    Wat ik vooral bizar vindt is dat het vaak meer op een rage lijkt dan een daadwerkelijk probleem (let wel, lijkt).
    De switch komt uit en “iedereen” krijgt krassen op zijn scherm bij het in en uitsteken in de Dock, dit hield na een maandje al weer op.
    Eenmaal voorbij had wederom “iedereen” problemen dat de joycon geen verbinding bleef houden, schuld lag klaarblijkelijk aan een te grote afstand of een aquarium wat er tussen zou staan (???). Misschien opgelost door een update maar ook dit verhaal verdween in de kast

    En nu zijn alle joycons defect door een zelf spelend pookje. Misschien heb ik dan een heel uniek exemplaar maar geen van deze klachten heb ik ook maar ooit een keer gehad, evenals de andere defecten zoals hierboven genoemd met uitzondering van mijn 6 jaar oude xbox 360 die na jaren trouwe dienst er mee besloot te stoppen, ook een rood ringetje. En gezien de hoeveelheid speeluren neem ik t m tot de dag van vandaag niet kwalijk.

    Ik geloof meteen dat er gevallen zijn zoals hierboven omschreven maar vraag me wel werkelijk af om hoeveel percentage van de daadwerkelijk geproduceerde exemplaren dit gaat. Dus een schreeuw om kwalitatief betere hardware is wellicht overdreven als het om 2 of 3 procent gaat. Heb je het over 20% of meer dan zeg ik direct dat het slecht is ontwikkeld maar niet als het gaat om 1 of de velen. Ik ben daarom dan ook benieuwd of hier aantallen van bekend zijn. Dat zou helpen bij m’n beeldvorming.

    En als de makers daadwerkelijk een veel duurzamer apparaat maken maar daar 300 euro meer voor vragen, hoeveel mensen zouden die dan daadwerkelijk kopen? Een switch van 630 euro valt namelijk ook niet echt goed gok ik.

    @Jumpman

    Dat jij dit niet hebt gehad wil natuurlijk niet betekenen dat het probleem er niet is.

    Ik ken genoeg vrienden met een RROD op de eerste generatie 360's. Om mij heen hoor ik diverse mensen klagen over driftende pookjes op de Switch, ik heb het zelf ook.

    Er worden gewoon geen degelijke producten gemaakt, terwijl je wel betaald om een degelijk product te mogen ontvangen.

    bij het artikel De kwaliteit van consolehardware moet dringend omhoog

  • Jumpman heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel De kwaliteit van consolehardware moet dringend omhoog

  • Jumpman heeft gereageerd op een bericht van MelvinChowder :

    Ik snap het even niet. Is er eens een goednieuws bericht over de Epic games store, die 2 (goede) games gratis weggeeft, moet meteen weer een negatief einde in zitten over de controverse rond de Epic games store exclusives…. heeft echt totaal niks met het artikel temaken en toch even aanhalen.. waarom??

    @MelvinChowder ik vond dit ook erg opvallend in dit artikel. Alsof ze hier bewust weer een hoop haat reacties willen genereren.

    bij het artikel Alan Wake en For Honor binnenkort gratis op Epic Games Store

  • Jumpman heeft gereageerd op een bericht van DarkraverX :

    @Voci

    In Nederland hebben we de conformiteit garantie, dit houd in dat je zelfs na 2 jaar garantie hebt op je product.

    Conformiteit is wat ook wel wettelijke garantie genoemd wordt. Consumenten mogen een redelijke verwachting hebben van de kwaliteit van een product. … Elk product heeft een bepaalde levensduur of in elk geval mag een consument een bepaalde levensduur van een product verwachten.

    uiteraard is tot 2 jaar dus volledig vergoed en na 2 jaar heb je dus nog steeds garantie dus wilt zeggen stel je product is kapot na 2.5 jaar en je zou mogen verwachten dat het minstens 5 jaar mee gaat dan heb je nog steeds recht op garantie.

    Helaas erkennen de meeste bedrijven die wetgeving niet, daarom is het raadzaam om een rechtsbijstand verzekering erbij te hebben want geen 1 bedrijf staat boven de Nederlandse wetgeving.

    Voorbeeld een Bosch wasmachine of een In de Shit eeeh Indesit.

    @DarkraverX misschien wel even handig om erbij te vermelden, 2 jaar volledige garantie zoals je aangeeft maar na 2,5 jaar defect met een levensverwachting van 5 jaar betekend dat je de helft van de kostten als garantie krijgt, voor de andere helft heb je alsnog een rekening, inclusief verzend en onderzoekskostten.. Het is namelijk niet tot 5 jaar volledige garantie. Maar het klopt wel dat hier te weinig gebruik van gemaakt wordt, vaak ook doordat dit bij de consument niet bekent is.

    bij het artikel Update: Nintendo gaat defecte Joy-Cons gratis repareren