fonsrutte

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van casualkiller :

    @-it- eindelijk, sprak de ps4 loze ms fanboy, Die geldtrekkerij, (??) moet afgelopen zijn! , ja want iedereen koopt verplicht 2 of 3 keer hetzelfde spel. of neemt een abonnement van 150 euro! (echt, 150 euro ? ik dacht 250!!)

    Maar goed nieuws, "Zijn Microsoftje doet het al jaren." Ik vind het klasse getrol, goed doordacht en totaal niet opzichtig. 5 xboxen voor jou :)

    Wat een volwassen reactie

    bij het artikel De PlayStation 5 krijgt mogelijk veel minder remasters

  • CroniC heeft gereageerd op je bericht:

    Het heeft wel pang geduurd voordat Sony dit voor elkaar heeft zeg. En dan nog moet ik maar zien hoe goed dit werkt.

    @fonsrutte
    Willen en kunnen zit een groot verschil in.
    En wat ze straks aanbieden is dan weer wat anders dan wat MS nu met de Xbox doet.

    bij het artikel De PlayStation 5 krijgt mogelijk veel minder remasters

  • fonsrutte heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel De PlayStation 5 krijgt mogelijk veel minder remasters

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van casualkiller :

    Gaaf, heb me enorm vermaakt met het eerste deel. wederom weer een dikke exclusive voor de ps4

    Volgens mij een tijdelijke exclusive contractueel gezien. @casualkiller

    bij het artikel De eerste gameplaybeelden van Nioh 2

  • Aces-82 heeft gereageerd op je bericht:

    Klopt, maar dat zou het artikel wel volledig maken, dan weet je welke je snel op moet pakken @Aces-82
    Void bastards lijkt me wel een leuke game

    @fonsrutte ja idd dat maakt het wel completer. Ik ga die metal gear wel proberen

    bij het artikel Dead by Daylight, Metal Gear Survive en meer naar Xbox Game Pass

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van Aces-82 :

    @Ghost
    Waarvoor je genoeg tijd had om ze te spelen

    Klopt, maar dat zou het artikel wel volledig maken, dan weet je welke je snel op moet pakken @Aces-82
    Void bastards lijkt me wel een leuke game

    bij het artikel Dead by Daylight, Metal Gear Survive en meer naar Xbox Game Pass

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van clandestine666 :

    Een glimps van de opvolger van BotW zou erg tof zijn, ook al is het Miyamoto met een lullig schilderijtje met artwork, zoals tijdens de E3 van 2011 dacht ik. Mag ook van MP4 trouwens!

    @clandestine666 m dan 2 jaar later te horen dat ze helemaal opnieuw begonnen zijn zoals bij Metroid Prime.

    bij het artikel E3 2019: Wat kunnen we van Nintendo verwachten?

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van PePziNL :

    @MelvinChowder Wel als het nat wordt.

    @PePziNL Dan heb je dus een natte doos

    bij het artikel E3 2019: Wat kunnen we van Nintendo verwachten?

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van SuperDre :

    @Floppyhoofd_ Wie zit niet op een leuke actiefilm te wachten? Zie op dit moment liever een films gebaseerd op Just Cause dan dat er nog een Marvel film uit komt..

    het probleem is vaak dat een uitgever, in dit geval Square, vrijwel niets van films weet en toch iets over de film wil zeggen.
    Bij dit soort games draait het niet om het verhaal, maar om de actie die je als speler kan maken. Bij een film is het verhaal iets belangrijker en kun je als kijker niet zelf de acties verzinnen en uitvoeren. Volgens mij wordt dat snel saai.
    En de schrijver en bedenker van de John Wick-films…
    Geweldige films hoor, maar dat komt vooral door de erg toffe actie-scenes en de uitvoering daarvan door Keanu Reeves en niet door het verhaal.

    bij het artikel John Wick-maker werkt aan Just Cause-film

  • Krytuun heeft gereageerd op je bericht:

    @coola Nee, The Last Jedi is echt niet goed, nadat ik hem de eerste keer gezien had vond ik hem best goed, maar ik heb hem laatst nog een keer gekeken en dan valt ie ech behoorlijk tegen.
    Alleen The Phantom Menace is slechter.

    @fonsrutte En wat men ook zegt of The Phantom Menace, Quai-gon Jin is nog steeds mijn fave Jedi.

    Episode 1 heeft veel kritiek dat terecht is, maar ook veel mooie momenten.

    bij het artikel George R. R. Martin had adviserende rol bij Japanse game

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van Sander999 :

    @Rexus
    Tuurlijk, ik sta er alleen van te kijken dat iemand deel 1, 2 of 3 ‘goed’ kan noemen, laat staan één van de besten. Ik vind het gedrochten, stuk voor stuk. Deel 3 is inderdaad het best te pruimen maar nog steeds onvoorstelbaar corny en slecht geacteerd.

    Rogue One vind ik ook één van de beste. Ontzettend goede film.

    @Sander999 Episode 1 was slecht, daarna werd het beter.
    Door de overmate van cgi waren episode 2 en 3 erg klinisch (vooral 2), maar vooral 3 vond ik best ok.
    Maar niet vergelijkbaar met de episodes 4,5, en 6 inderdaad.

    Rogue One vond ik ook heel erg tof, echt heel knap gedaan.

    bij het artikel George R. R. Martin had adviserende rol bij Japanse game

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van coola :

    @Nuage

    En toch heb ik er dik vertrouwen in dat D&D; een geweldige Star Wars trilogie gaan neerzetten. En nee dat komt niet omdat het niet slechter kan dan the last Jedi. Want die film is A-oh-fuckin-kay. Alleen revenge of the sith en return of the Jedi zijn respectievelijk beter.

    @coola Nee, The Last Jedi is echt niet goed, nadat ik hem de eerste keer gezien had vond ik hem best goed, maar ik heb hem laatst nog een keer gekeken en dan valt ie ech behoorlijk tegen.
    Alleen The Phantom Menace is slechter.

    bij het artikel George R. R. Martin had adviserende rol bij Japanse game

  • fonsrutte heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Gelekte video toont snelle laadtijden PlayStation 5

  • fonsrutte heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Sony Interactive Entertainment richt eigen filmstudio op

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van TommyVercetti :

    Kan erg leuk zijn als mensen maar geen vliegtuigen gaan bouwen die het One World Trade Center doorboren.

    bedankt voor het idee

    bij het artikel Microsoft onthult AR-game Minecraft Earth

  • casualkiller heeft gereageerd op je bericht:

    @casualkiller Dus het is ook de schuld van de ING dat ik een phishing mail krijg?

    @fonsrutte Ja, in weze wel, want als de ING niet bestaan had, dan hadden die mails er ook niet geweest. Van dat kunnen ze een voorbeeld nemen aan de boerenleenbank.

    bij het artikel Microsoft en Sony gaan samenwerking aan op gebied van cloud gaming

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van casualkiller :

    @-it- Ja. Echt. Dankzij deze man krijg ik elk weekend een telefoontje uit India dat mijn windows pc even remote overgenomen moet worden voor onderhoud.

    Top service bij ms!

    @casualkiller Dus het is ook de schuld van de ING dat ik een phishing mail krijg?

    bij het artikel Microsoft en Sony gaan samenwerking aan op gebied van cloud gaming

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van AliciaTai :

    @fonsrutte Goeie vraag! Je hebt het craftingsysteem wel nodig om ammunitie te maken voor je slingshot en daardoor puzzels op te lossen of voorbij wachters te sneaken, maar je krijgt zoveel materialen in je schoot geworpen, dat je hier niet echt over na hoeft te denken. Je kunt je materialen ook inzetten voor upgrades van je slingshot en die kunnen wel behulpzaam zijn (bijv. meer ammunitie kunnen vasthouden of geruislozer kunnen schieten). Het craften is zeker niet storend tijdens het spelen, maar het voegt ook niet zoveel toe :). Hopelijk beantwoordt dat je vraag!

    @AliciaTai Dank!

    bij het artikel A Plague Tale: Innocence zet z’n knaagtanden in je

  • AliciaTai heeft gereageerd op je bericht:

    Vraagje:
    Er staat bij de minpunten dat het craftingsysteem wat misplaatst is en daar kan ik, gezien het type game, best inkomen.
    Is het nodig om het craftingsysteem te gebruiken of kun je volledig links laten liggen?

    @fonsrutte Goeie vraag! Je hebt het craftingsysteem wel nodig om ammunitie te maken voor je slingshot en daardoor puzzels op te lossen of voorbij wachters te sneaken, maar je krijgt zoveel materialen in je schoot geworpen, dat je hier niet echt over na hoeft te denken. Je kunt je materialen ook inzetten voor upgrades van je slingshot en die kunnen wel behulpzaam zijn (bijv. meer ammunitie kunnen vasthouden of geruislozer kunnen schieten). Het craften is zeker niet storend tijdens het spelen, maar het voegt ook niet zoveel toe :). Hopelijk beantwoordt dat je vraag!

    bij het artikel A Plague Tale: Innocence zet z’n knaagtanden in je

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van Quintex :

    @NrFive Netflix gaat alleen wat vertellen over het overzetten van games naar hun Interactieve series. En volgens mij was Google er in 2017 ook bij, dus dat zegt ook niet veel.

    Lijkt me, zoals het artikel al aangeeft, eerder dat deze strategische alliantie ontstaan is als het gevolg van Stadia.

    @Quintex Dat denk ik ook. Google is ook een rukbedrijf, het verstoort iedere markt volledig. Al hun diensten hebben maar een doel en dat is data vergaren. Nee dank je daar doe ik niet aan mee.Verder heeft Google er ook een handje van een dienst heel makkelijk te killen als het niet genoeg oplevert.

    bij het artikel Microsoft en Sony gaan samenwerking aan op gebied van cloud gaming

  • fonsrutte heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel A Plague Tale: Innocence zet z’n knaagtanden in je

  • fonsrutte heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel A Plague Tale: Innocence zet z’n knaagtanden in je

  • coola heeft gereageerd op je bericht:

    @coola Het gaat er niet om of het grappig is of niet, maar eerder of het oorspronkelijk daadwerkelijk als grap bedoeld was. Ik kan me goed voorstellen dat deze 'grappenmaker' misschien zijn mond voorbij gepraat heeft wat Splinter Cell betreft en Ubisoft dit nu afdoet als grap. Als we straks op de E3 Splinter Cell terugzien weten we in ieder geval genoeg.

    @fonsrutte

    Mja mijn reactie was meer gericht op reacties van onder andere xtclunatic en do365nic

    bij het artikel Ubisoft-werknemer grapt over nieuwe Splinter Cell-game

  • fonsrutte heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Void Bastards verschijnt op 29 mei

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van coola :

    Tja men kan nu wel klagen dit is geen humor. Maar wat is humor? Humor ala the Office is crap, humor ala bottom is geweldig. Althans dat vind ik maar anderen vinden the Office weer helemaal geweldig. Een ander voorbeeld is ik vind extreem donkere humor geweldig ( bij mij is bijvoorbeeld de 2de wereld oorlog niet eens veilig) maar dat vind ook niet iedereen leuk.

    Dus nogmaals wie gaat er hier bepalen wat humor is ?

    Neemt niet weg dat ik baal er vooralsnog geen nieuwe splinter cell komt.

    @coola Het gaat er niet om of het grappig is of niet, maar eerder of het oorspronkelijk daadwerkelijk als grap bedoeld was. Ik kan me goed voorstellen dat deze 'grappenmaker' misschien zijn mond voorbij gepraat heeft wat Splinter Cell betreft en Ubisoft dit nu afdoet als grap. Als we straks op de E3 Splinter Cell terugzien weten we in ieder geval genoeg.

    bij het artikel Ubisoft-werknemer grapt over nieuwe Splinter Cell-game

  • HunterSeeker heeft gereageerd op je bericht:

    Het idee lijkt me leuk, maar ik heb nog geen gameplay gezien.
    Het leunt natuurlijk weer heel erg op Ingress en Pokémon Go dus ik ben benieuwd hoe ze dit interessant gaan maken. Ik hoop dat het niet alleen een ander jasje wordt

    @fonsrutte De anime van Ingress is best ok, heb em nog niet helemaal gezien.
    het is wel grappig dat Niantic er ook een rol in speeld en af en toe zie je ook mensen nodes veroveren.

    bij het artikel Harry Potter: Wizards Unite zoekt naar potentiële tovenaars

  • fonsrutte heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Harry Potter: Wizards Unite zoekt naar potentiële tovenaars

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van Lightyear :

    @coola ik ben het wel met hem eens. Althans heb odyssey niet gespeelt. Maar ben nu bezig met origins. Was voorheen een AC fan, maar dat gaat terug naar AC 1, 2, BH en BF. Daarna was ik AC moe.

    Maar nu toch Origins gekocht. Was leuk en wel degelijk anders dan de AC die ik toentertijd speelde.

    Maar zit nu 35 uur in Origins. Maar ik voel nu ook wat Vwal zegt. Het is wel te veel repeat. Erger mij dan vooral aan de kampen veroveren. Dan doe je dat, krijg je een side mission, moet je weer datzelfde kamp veroveren. Waarschijnlijk om iemand daar te bevrijden. Ga hem ook wel uitspelen. Maar dan vooral de main mission. Gewoon om het verhaal, de side mission vind ik echt saai worden. Haast beetje laks hoe ze er mee omgaan. Dat is wel zonde.

    Ik heb ook liever dan een wat minder grote wereld maar veel meer variatie. Dan een nog grotere wereld.

    @Lightyear Dat wat jij beschrijft over meerdere malen een kamp veroveren komt niet voor in Odyssey

    bij het artikel Dit willen we zien in Assassin’s Creed 2020 - Vikingen vs. Romeinen

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van Vwall007ST :

    @coola levendig? De wereld van Odyssey is leeg. Oké in een woestijn in Origins snap ik het wel. Maar die van Odyssey is leeg. Alleen maar grotten, kampen en ruïnes en eigenlijk had Origins dat ook. Oftewel repeat, repeat, repeat. Ze moeten echt wel met wat beters komen, want de open wereld spellen van Ubisoft beginnen buiten het verhaal echt saai te worden. Ik heb geen zin om weer 30 uur verhaal te spelen en 170 uur van plek maar plek te gaan en een voor een locatie af te kruisen op de map. Snap me zelf ook niet dat ik dat gedaan heb, maarja ben een completionist en Trophy Hunter. Heb liever 1/3 van de wereld van Odyssey met veel variatie, dan een twee keer zo grote wereld met niks. Groot en variatie is niet de stijl van Ubisoft.

    @Vwall007ST Odyssey is verre van leeg. Misschien dat als je in je uppie in het bos gaat zitten dat je je wat eenzaam voelt, maar er is echt meer dan genoeg leven in die wereld.
    Qua variatie heb je wellicht een punt, maar ik zou eerlijk gwezegd ook niet zo snel kunnen bedenken hoe ze dat anders kunnen doen.
    Ik vond dat reizen soms ook vervelend, maar uiteindelijk vond ik het wel meevallen. Zeker als je je paard op autotravel zet.
    Echter ben ik het met je eens dat van mij die wereld echt niet steeds groter hoeft. Hij mag best wat kleiner, maar qua levendigheid vond ik Odyssey perfect

    bij het artikel Dit willen we zien in Assassin’s Creed 2020 - Vikingen vs. Romeinen

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van kleinekoosjer :

    @Aerofox81 Dit was zonder DLC.. maar wel heel de kaart kapot gespeeld.

    Vraagje; Oddessey is inderdaad next (ik loop beetje achter).. is dat erg veel naval battles (zoals blackflag en klein beetje origins?) .. dat vind ik namelijk echt het minst aan.

    @kleinekoosjer Valt heel erg mee inderdaad. Er zijn wat sidequests waarbij het nodig is en wat main quests, maar verder niet gelukkig. Van mij mogen ze dat er gewoon uit laten.

    bij het artikel Dit willen we zien in Assassin’s Creed 2020 - Vikingen vs. Romeinen

  • DevTrunks heeft gereageerd op je bericht:

    @DevTrunks "De gemiddelde CoD-achtige game heeft regelmatig een extremistisch (uit het midden-oosten afkomstige) antagonist. Of een Chinese, Koreaanse of Russische."
    Zo ook elke doorsnee actiefilm sinds dat er film bestaat en vrijwel alle James Bond films.
    Ga je daar dan ook bezwaar maken?

    @fonsrutte Klopt. En wat oropher zegt over dat het meer een cultureel verschijnsel is klopt ook. Dat haalt de politieke lading niet weg denk ik. Maar ik zeg nergens dat er hier bezwaar tegen moet worden gemaakt. Ik stel alleen dat men bewust moet zijn van zijn eigen bias.

    Geaardheid is denk ik wel het makkelijkste onderwerp als het gaat om games met een politieke lading. Niemand kijkt op van een heteroseksuele protagonist. Maar zodra er wordt aangekondigd dat het karakter iets anders is dan heteroseksueel ontploft YouTube met reactievideo's. Dit terwijl de gameplay van de game waarschijnlijk niet veranderd. Maar er wordt getrokken aan een standaard waar men gewend aan is en dan heeft de game ineens een politieke lading. En als een ontwikkelaar de geaardheid niet benoemt, dan gaat het overgrote deel van de gaming-community er vanuit dat het karakter heteroseksueel is en kiest het ervoor deze standaard denken niet te weerleggen. Dat is in essentie ook politiek. Is dat verkeerd? Nee, niet per se. Het is simpelweg een keuze.

    bij het artikel Ubisoft: Ghost Recon Breakpoint heeft geen politieke boodschap

  • oropher heeft gereageerd op je bericht:

    @DevTrunks "De gemiddelde CoD-achtige game heeft regelmatig een extremistisch (uit het midden-oosten afkomstige) antagonist. Of een Chinese, Koreaanse of Russische."
    Zo ook elke doorsnee actiefilm sinds dat er film bestaat en vrijwel alle James Bond films.
    Ga je daar dan ook bezwaar maken?

    @fonsrutte
    ik denk ook dat we hier op een cultureel verschijnsel arriveren, dus misschien is politiek niet meer het juiste woord.
    Onze cultuur hekelt de culturen die wij het minste kennen en vind het prachtig als deze culturen een wonderlijke dood vallen in een tragisch epos.
    Omgekeerd zou dit echter ook mogelijk moeten zijn.
    Op het moment dat dit dan een probleem blijkt te zijn wordt het politiek, en dat dat zo werkt vind ik vervreemdend.

    bij het artikel Ubisoft: Ghost Recon Breakpoint heeft geen politieke boodschap

  • oropher heeft gereageerd op je bericht:

    @TheChief In vrijwel elke game zit een good guy en een bad guy, betekent dat dat elke game een politieke lading heeft? Dus de Mario games ook?

    Ik vind het persoonlijk gezeur om niets en spijkers op laag water zoeken.
    Het is entertainment en Ubisoft is niemand verplicht het een politieke lading te geven. Het grote probleem wat je daarmee op de hals haalt is dat er altijd wel weer een groep is die gaat lopen mekkeren wanneer Ubisoft het wel toevoegt.
    Het is een game en dat kan prima een politieke lading hebben, maar ook prima niet. Als je dat niet ok vindt speel je een andere game waar dat wel in zit. Het wordt daardoor echt niet een betere of slechtere game.

    Sommige games en films zijn er puur voor het vermaak, niets meer niet minder. Accepteer dat gewoon en kies een andere game als je dat liever wel hebt. Ik zit het probleem niet zo.

    @fonsrutte
    Inderdaad zou het wel leuker zijn als er eens wat vaker games uitkomen waar je de bad guy speelt.
    Maarja, dat gaat waarschijnlijk steeds moeilijker worden met al dat hysterische morele geneuzel over niks, tegenwoordig.
    Anderzijds kan je ook vaker de humane kant van een bad guy laten zien, is deze wel echt slecht?
    Maarja, dat is voor 90 % van het volk natuurlijk allemaal veel te ingewikkeld.

    bij het artikel Ubisoft: Ghost Recon Breakpoint heeft geen politieke boodschap

  • armilo-theus heeft gereageerd op je bericht:

    @TheChief Is het niet de keuze aan de maker van de game/film of er een politieke/maatschappelijke lading in zit?
    Anders vraag ik me af waarom je je zo druk maakt om deze game maar niet om elke andere willekeurige game.

    @fonsrutte Hij is de goedheiligman xD.

    bij het artikel Ubisoft: Ghost Recon Breakpoint heeft geen politieke boodschap

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van TheChief :

    @fonsrutte Dat is waar, we weten nog niet wat er wel/niet in de game zit. Echter, ook als beide kanten worden belicht bepaalt de developer welke kanten dat zijn en maakt dus per definitie een schifting in het aanwezige aanbod aan 'menu-keuzes'.

    De developer bepaalt maw uit welke soepen, hoofdgerechten etc je kan kiezen door de wijze waarop gameplay, setting, verhaal etc worden aangeleverd. De limitering die dit oplevert is uiteraard volkomen begrijpelijk maar vindt wel plaats door de lens van de developer, die bestaat uit mensen met bepaalde wereldbeelden.

    Deze stelling riekt naar, en daar ben ik het opnieuw volkomen met je eens, een zekere koudwatervrees van Ubisoft waarbij men op safe wil spelen en niemand voor het hoofd wil stoten.

    Het gevaar dat je hierbij loopt is dat je blandness creeert. Het verschil zit hem in zeggen 'partij A is niet echt aardig, maar ja ze hadden een tragische jeugd dus we kunnen begrijpen waarom ze al die nasty dingen doen' terwijl je exact hetzelfde zegt van factie B, C, D etc. of gewoon letterlijk zeggen 'we willen geen oordeel van welke soort dan ook vellen over facties A-D etc'

    Ze doen het nu voorkomen alsof geen partij trekken en geen statements maken hetzelfde is als het conflict weergeven in oneindige tonen grijs om de nuances te tonen en daar zit hem nu net het probleem. Die dingen zijn niet synoniem.

    @TheChief "Deze stelling riekt naar, en daar ben ik het opnieuw volkomen met je eens, een zekere koudwatervrees van Ubisoft waarbij men op safe wil spelen en niemand voor het hoofd wil stoten."
    Dat hebben we, wij het internet, volledig aan ons zelf te danken. Elk detail waar men het ook maar een beetje niet mee eens is wordt tegenwoordig zo verschrikkelijk uitvergroot. Het slaat helemaal nergens meer op, we zijn volledig doorgeslagen. Er is altijd wel iemand ergens op zijn teentjes getrapt en gaat dan helemaal los.
    Ik begrijp daarom deze stelling van Ubisoft volledig.
    Maar weet je wat er dan gebeurt? Dan valt er weer een groepje mafkezen over het feit dat ze nergens over kunnen zeuren, omdat er geen politiek in zit. Zeuren om het zeuren dus.

    "Het gevaar dat je hierbij loopt is dat je blandness creeert."
    Nou iets meer blandness zou helemaal niet verkeerd zijn, iedereen maakt zich zo verschrikkelijk druk om de allerkleinste dingen, dat mag best wat minder van mij.

    "Ze doen het nu voorkomen alsof geen partij trekken en geen statements maken hetzelfde is als het conflict weergeven in oneindige tonen grijs om de nuances te tonen en daar zit hem nu net het probleem. "
    Nogmaals het is fictie. Je betrekt het teveel op de werkelijkheid. Waarom is deze game anders dan ieder ander willekeurige game, film of boek?
    Waarom is het nu ineens een probleem en niet bij Mario of Doom? Omdat het grafisch probeert de werkelijkheid te benaderen? Waarom was het bij The Division 2 geen probleem?

    bij het artikel Ubisoft: Ghost Recon Breakpoint heeft geen politieke boodschap

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van TheChief :

    @denver Drugs zijn illegaal omdat POLITICI wetten maken waarin ze stellen dat iets illegaal is. Als Nederlander zou je dat als geen ander moeten weten, gezien het Nederlandse beleid aangaande softdrugs.

    Die zijn namelijk officieel bij wet verboden in Nederland maar worden door de handhavers gedoogd met toestemming van de politiek. Politiek/sociologie etc. zit in alles verweven, alleen de mate waarin je statements van welke soort dan ook maakt verschilt. Maar om te zeggen dat je games 100% hiervan vrij zijn is totale onzin.

    @TheChief Is het niet de keuze aan de maker van de game/film of er een politieke/maatschappelijke lading in zit?
    Anders vraag ik me af waarom je je zo druk maakt om deze game maar niet om elke andere willekeurige game.

    bij het artikel Ubisoft: Ghost Recon Breakpoint heeft geen politieke boodschap

  • TheChief heeft gereageerd op je bericht:

    @TheChief De game is nog niet uit, dus wellicht wordt de andere kant wel belicht.
    En daarbij: het is FICTIE! Dan kan alles en niets moet.

    @fonsrutte Dat is waar, we weten nog niet wat er wel/niet in de game zit. Echter, ook als beide kanten worden belicht bepaalt de developer welke kanten dat zijn en maakt dus per definitie een schifting in het aanwezige aanbod aan 'menu-keuzes'.

    De developer bepaalt maw uit welke soepen, hoofdgerechten etc je kan kiezen door de wijze waarop gameplay, setting, verhaal etc worden aangeleverd. De limitering die dit oplevert is uiteraard volkomen begrijpelijk maar vindt wel plaats door de lens van de developer, die bestaat uit mensen met bepaalde wereldbeelden.

    Deze stelling riekt naar, en daar ben ik het opnieuw volkomen met je eens, een zekere koudwatervrees van Ubisoft waarbij men op safe wil spelen en niemand voor het hoofd wil stoten.

    Het gevaar dat je hierbij loopt is dat je blandness creeert. Het verschil zit hem in zeggen 'partij A is niet echt aardig, maar ja ze hadden een tragische jeugd dus we kunnen begrijpen waarom ze al die nasty dingen doen' terwijl je exact hetzelfde zegt van factie B, C, D etc. of gewoon letterlijk zeggen 'we willen geen oordeel van welke soort dan ook vellen over facties A-D etc'

    Ze doen het nu voorkomen alsof geen partij trekken en geen statements maken hetzelfde is als het conflict weergeven in oneindige tonen grijs om de nuances te tonen en daar zit hem nu net het probleem. Die dingen zijn niet synoniem.

    bij het artikel Ubisoft: Ghost Recon Breakpoint heeft geen politieke boodschap

  • coola heeft gereageerd op je bericht:

    @coola Nou Ubisoft dapper noemen vind ik wat ver gaan.
    Ubisoft heeft gewoon geen zin gedoe rond hun games en stellen daarom expliciet dat er geen statement in zit. Dat is prima vind ik, maar dapper is het ook niet.

    @fonsrutte

    Maar ook niet laf zoals the chief zegt. Daarom zet ik dapper tussen aanhalingstekens. Want ik zou het eerder dapper vinden in deze tijd van political correctness dan laf om met een statement als deze te komen.

    bij het artikel Ubisoft: Ghost Recon Breakpoint heeft geen politieke boodschap

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van coola :

    @Robert-Frans

    Dit zoveel dit.

    Overigens zou ik juist zeggen Ubisoft is in dit geval "dapper"

    @coola Nou Ubisoft dapper noemen vind ik wat ver gaan.
    Ubisoft heeft gewoon geen zin gedoe rond hun games en stellen daarom expliciet dat er geen statement in zit. Dat is prima vind ik, maar dapper is het ook niet.

    bij het artikel Ubisoft: Ghost Recon Breakpoint heeft geen politieke boodschap

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van DevTrunks :

    @coola Misschien is het een idee om jezelf eens af te vragen bij welke games jij niet het gevoel hebt dat er een politieke lading aanwezig is, en waarom dat zo is. Zoals TheChief al aangeeft, bij de gemiddelde shooter is de status quo de politieke boodschap. De gemiddelde CoD-achtige game heeft regelmatig een extremistisch (uit het midden-oosten afkomstige) antagonist. Of een Chinese, Koreaanse of Russische. Dat is op zichzelf al een politiek statement. De meeste mensen zien dat niet zo omdat het hun wereldbeeld bevestigd en hun ideeën niet probeert weer te leggen.

    Dus, om het maar even samen te vatten: Ga eens na of het niet eerder jouw bias is waardoor jij de politieke boodschap opmerkt i.p.v. de politieke boodschap zelf.

    @DevTrunks "De gemiddelde CoD-achtige game heeft regelmatig een extremistisch (uit het midden-oosten afkomstige) antagonist. Of een Chinese, Koreaanse of Russische."
    Zo ook elke doorsnee actiefilm sinds dat er film bestaat en vrijwel alle James Bond films.
    Ga je daar dan ook bezwaar maken?

    bij het artikel Ubisoft: Ghost Recon Breakpoint heeft geen politieke boodschap

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van TheChief :

    @Robert-Frans Maar nu worden wellicht 2 zaken verward: Politieke statements maken in een game is nog niet hetzelfde als een eenzijdig beeld schetsen. Je kan prima meerdere kanten belichten en de keuze overlaten aan de speler.

    Maar het idee dat je een game kan maken waarin politieke/sociale factoren volledig uitgesloten zijn en totaal geen rol spelen lijkt me vrijwel onmogelijk, helemaal als het om dit type game gaat.

    @TheChief De game is nog niet uit, dus wellicht wordt de andere kant wel belicht.
    En daarbij: het is FICTIE! Dan kan alles en niets moet.

    bij het artikel Ubisoft: Ghost Recon Breakpoint heeft geen politieke boodschap

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van TheChief :

    @coola Dit statement van Ubisoft is absurd. Natuurlijk bevat een dergelijke game WEL een politieke/sociale lading. Als jij een special forces speelt die drugslabs etc opblaast is het vrij evident wie er als good guy en wie er als bad guy wordt neergezet.

    Dat op zich is al partij trekken. Daar is helemaal niets mis mee maar er zijn meer niveau's waarop je politiek/sociaal commentaar kan geven dan een virtuele politicus in je game te stoppen die een speech afsteekt richting de speler.

    Ubisoft probeert op hopeloze wijze de geit en de kool te sparen en toont zich uitermate laf als het om dit soort zaken gaat imo.

    @TheChief In vrijwel elke game zit een good guy en een bad guy, betekent dat dat elke game een politieke lading heeft? Dus de Mario games ook?

    Ik vind het persoonlijk gezeur om niets en spijkers op laag water zoeken.
    Het is entertainment en Ubisoft is niemand verplicht het een politieke lading te geven. Het grote probleem wat je daarmee op de hals haalt is dat er altijd wel weer een groep is die gaat lopen mekkeren wanneer Ubisoft het wel toevoegt.
    Het is een game en dat kan prima een politieke lading hebben, maar ook prima niet. Als je dat niet ok vindt speel je een andere game waar dat wel in zit. Het wordt daardoor echt niet een betere of slechtere game.

    Sommige games en films zijn er puur voor het vermaak, niets meer niet minder. Accepteer dat gewoon en kies een andere game als je dat liever wel hebt. Ik zit het probleem niet zo.

    bij het artikel Ubisoft: Ghost Recon Breakpoint heeft geen politieke boodschap

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van darkmanwls :

    @denver ik denk dat ie 't wel degelijk meend hoor. En hij heeft geen ongelijk. AC is sinds origin gewoon weer een fijne serie. The division 2 doet het gewoon goed, mede door het falen van anthem.
    Plus de vorige ghost recon was ook gewoon een erg toffe game. Meer van dat met een paar nieuwe dingen vind ik helemaal niet erg.

    Ik ben 't uitmelken van ubisoft nog niet vergeten hoor. Maar zo langzamerhand gun ik ze 't voordeel van de twijfel weer.

    sluit ik me helemaal bij aan, maar ik ben vooral benieuwd wat er nu na Odyssey gaat gebeuren met AC en of ze de vernieuwingen door blijven zetten of dat dit de nieuwe mal is. Watch Dogs en Far Cry zijn ook toe aan een zelfde behandeling. Maar ik sta zeker zeer positief tegenover Ubisoft, dat is weleens anders geweest

    bij het artikel Ubisoft onthult Ghost Recon Breakpoint

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van coola :

    @nocturnal

    Uhm nee zoals ik al zeg op andere sites waar ik kom en in mijn vriendenkring word er meer over het lawaai van de Xone gesproken dan dat van de ps4.

    @coola Doe maar linkjes naar die andere sites dan.
    Je komt echt heel ongeloofwaardig over

    bij het artikel Tips voor schoonmaak en onderhoud van PS4 en Xbox One

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van coola :

    @nocturnal

    Xone maakt jet engine geluiden zodra je hem aanzet, een disc er doet (nu snap ik waarom MS zo graag digital only wil) en zodra de game een lvl laad. Mijn ps4 maakt alleen even V8 engine geluid als ik een disc er in stop.

    @coola Man jij hebt helemaal geen xbox

    bij het artikel Tips voor schoonmaak en onderhoud van PS4 en Xbox One

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van obi-twan kenobi :

    Het klinkt wel tof. Zeker de viking setting en dat co-op terugkeert, maar zie wel op tegen de duur en grote van dit soort games.

    @obi-twan kenobi Ja van mij hoeft het ook allemaal niet zo groots en lang, aan het einde gaat het dan toch een beetje als werk aanvoelen.

    bij het artikel Update: Gelekte Assassin's Creed Ragnarok-screenshots zijn nep

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van coola :

    Klinkt goed, blijkbaar gaan ze dus nog groter dan AC Odyssey en daar ben ik blij mee. Als het voor de rest ook net zo'n zelfde kwaliteit heeft als Origins en Odyssey dan is het helemaal goed want die waren kwalitatief heel erg goed (al is er altijd ruimte voor verbetering). Mooi ook dat ze er de tijd voor nemen, aangezien Ashraf Ismail en zijn team van Ubisoft Montreal er aan werken zijn ze er als hij volgend jaar uitkomt minstens 3 mee bezig geweest.

    Mooi ook dat ze doorzetten met de Isu artefacten en dat ze met de DLC door blijven gaan met de mythische kant van AC ten volste te benutten.

    Kan haast niet wachten om de limited edition te kopen. Misschien dat ik keer zelfs wel de 150 euro kostende editie koop (ligt er aan wat er allemaal in zit maar in principe is dit een game die zo'n prijs voor één limited edition wel rechtvaardigd)

    @coola Voor mij hoeft het niet per se groter, ik vond de werelden van Origins en Odyssey echt fantastisch en groot zat. Zolang deze maar net zo levendig is dan ben ik al zeer tevreden.
    Ik heb echt ontzettend genoten vooral van Odyssey. Ik vond het verhaal ook interessant, maar het draait wel steeds minder om de Assassins. Ook slaan die scenes in het heden ech kant noch wal, dat voegt echt niets toe.
    De combat was al een heel stuk leuker al zou die iets uitgebreider en moeilijker mogen, je kan nu alles ontwijken door te blijven wegduiken, maar zeker een grote vooruitgang met wat het was.
    Het meest tevreden ben ik nog met de AI, die is ook stukken verbeterd.

    bij het artikel Update: Gelekte Assassin's Creed Ragnarok-screenshots zijn nep

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van HunterSeeker :

    een rating op een spel lijkt me voldoende. En wanneer de bv 18+ rating games dan te zien zijn bij streamers dienen hun vooraf waarschuwingen te geven.
    Zelf vind ik sex in games onzin omdat het niets toevoegd, maar aan de andere kant wil ik ook de creativiteit van ontwikkelaars niet beperken.

    @HunterSeeker Eens, in films kan ik de meeste gruwelijke dingen zien als ik wil.
    Zolang mij van tevoren duidelijk gemaakt wordt wat ik ongeveer kan verwachten in de game zie ik geen probleem.

    bij het artikel Voorspel: Hoe de game-industrie blijft worstelen met naakt en seks

  • Ricje heeft gereageerd op je bericht:

    @Ricje Die staan juist vaak buiten voor de deur

    @fonsrutte Had het over het "rechter" gebeuren.
    Bij de Jehova's hebben ze hun eigen "rechter" (wachttorengenootschap) zodat misstappen niet naar buiten gebracht worden dacht ik een keer te hebben gelezen.

    bij het artikel Riot Games-werknemers dreigen met weglopen na ophef

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van Ricje :

    Alles binnendeurs? Lijkt de Jehova's wel.

    @Ricje Die staan juist vaak buiten voor de deur

    bij het artikel Riot Games-werknemers dreigen met weglopen na ophef

  • fonsrutte heeft gereageerd op een bericht van watashi wa maurice desu. :

    De vraag is natuurlijk, mag een dergelijke clausule wel wettelijk.
    Mag je een medewerker door middel van een raar contract wel dwingen om niets van rechtszaken te starten?
    Is dat niet het wegnemen van wat onze democratische vrijheid is?
    Kan zijn dat ik me vergis hoor, maar het lijkt mij dat men toch altijd buiten de deuren moet kunnen klagen?

    @watashi wa maurice desu. In elk normaal democratisch land is het zo dat de wetten van het betreffende land altijd boven die van een contract staan.
    Hier lijkt Riot de werknemers gedwongen te hebben, volgens Riot hebben ze daar zelf voor gekozen, maar geen enkel weldenkend mens trapt daarin natuurlijk, het middels het interne 'rechtssysteem' op te lossen.
    Dus een werkgever waar je een klacht tegen hebt gaat zelf voor rechter spelen in diezelfde zaak. Klinkt echt als een goed idee.
    Schande eigenlijk al dat ze het hebben durven bedenken.

    bij het artikel Riot Games-werknemers dreigen met weglopen na ophef