ErikNus

  • timtim96 heeft gereageerd op je bericht:

    @pronixs mja de vergelijking gaat voor mij wel op, omdat God of War niet helemaal lineair is, en omdat je zo 50 uur nodig hebt om alles te voltooien. Maar daarbij is wel bijna alles leuk.

    Zie het zo: ik heb liever een kleinere wereld waarin je je 50 uur vermaakt, dan een grote open wereld met 100 uur aan content waarvan maar de helft leuk is.

    @ErikNus bij The Witcher 3 is toch wel een van de open wereld games waarbij zeker minder dan de helft saai is. Zelfs AC Origins heeft me positief kunnen verrassen met zijmissies die soms wel een uur konden duren,al had ik op sommige plaatsen wel verdieping willen zien. Wellicht dat dat in de Tour zit, ik moet die modus nog uitproberen.

    Verder zijn het vaak items verspreid over de map waar je enkel naartoe moet gaan. Zelfs prachtige spellen als GTA V en Watchdogs in grote steden gebruiken het, terwijl ik liever naar steegjes en binnenplaatsen wordt gestuurd voor een missie, of om te vluchten voor politie.

    Ook een goed voorbeeld van een sterke open wereld is Red Dead Redemption. Juist het samenbrengen activiteiten op centrale plekken met grote stukken "niets" ertussen maakt een open wereld naar mijn mening sterker. In steden zou ik juist veel meer mogelijkheden zien die er in steden te vinden zijn: poolen, bowlen, schaken, tennis, volleybal, vissen, cafetaria, clubs, bioscoop etc. Gooi er evt een of andere achievement of trophy tegenaan. Zulke activiteiten zijn leuker dan het verzamelen van 50 boekjes, en toch kom je op allerlei plekken in de stad.

    bij het artikel Wat openwereldgames moeten leren van God of War

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van BertThaBest :

    @ErikNus Je bedoelt Shadow of War denk ik :p. Ik doelde dus op deel 1. Wat vond je van de zijmissies/filler van Shadow of Mordor?

    @BertThaBest oh damn, haha wat een verwarrende namen.
    Ja ik heb veel zijmissies dus laten liggen, dat is mijn oplossing om van openwereldgames te kunnen genieten.

    bij het artikel Wat openwereldgames moeten leren van God of War

  • BertThaBest heeft gereageerd op je bericht:

    @BertThaBest thanks! Shadow of Mordor durfde ik niet eens aan te beginnen, ook al vond ik het eerste deel heel leuk.

    @ErikNus Je bedoelt Shadow of War denk ik :p. Ik doelde dus op deel 1. Wat vond je van de zijmissies/filler van Shadow of Mordor?

    bij het artikel Wat openwereldgames moeten leren van God of War

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van casualkiller :

    Ik heb de volledige HUD uitgezet in God Of War, alles, geen indicators, maps, healthbars, alles… over immersie gesproken :) Wat een verschil! je wordt er helemaal ingezogen en het laat je niet meer los.

    @casualkiller goeie tip ja! Je kunt het ook zo instellen dat je HUD-elementen even tevoorschijn komen als je de touchpad aanraakt, mocht je ze toch missen.

    bij het artikel Wat openwereldgames moeten leren van God of War

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van BertThaBest :

    Mooi geschreven Erik. Ik ben het er ook voor een groot deel mee eens. Bij veel open wereld games is ontzettend veel te doen, maar het voelt voor mij vaak als saai opvulmateriaal. Ik ben laatst bijvoorbeeld met Shadow of Mordor begonnen (beter laat dan nooit), en daar werd het alweer snel duidelijk: de kaart zit bomvol onnodige shit waar ik mijn tijd echt niet aan ga voldoen. Less is more, of het moet goed geschreven zijn, of het moet mij voldoende motiveren vind ik. Door al die zijmissies werd ik overigens in Horizon na een tijd ontiegelijk sterk, waardoor veel main quests een fluitje van een cent werden. Bij Zelda had ik er minder moeite mee, omdat de wereld echt aanvoelde als een speeltuin waar van alles te ontdekken valt. Dat het verhaal een mindere rol speelde vond ik niet erg omdat de gameplay zo ontzettend sterk was. Ik ben erg benieuwd naar God of War, omdat de gameplay daar volgens mij ook het belangrijkste van alles is.

    @BertThaBest thanks! Shadow of Mordor durfde ik niet eens aan te beginnen, ook al vond ik het eerste deel heel leuk.

    bij het artikel Wat openwereldgames moeten leren van God of War

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van pronixs :

    Wat mij betreft kunnen open world games beter kijken naar the witcher 3. Als je een lineaire game vergelijkt met een open world is natuurlijk niet helemaal eerlijk. En ik vond the witcher goed opgezet met weinig saaie momenten.

    @pronixs mja de vergelijking gaat voor mij wel op, omdat God of War niet helemaal lineair is, en omdat je zo 50 uur nodig hebt om alles te voltooien. Maar daarbij is wel bijna alles leuk.

    Zie het zo: ik heb liever een kleinere wereld waarin je je 50 uur vermaakt, dan een grote open wereld met 100 uur aan content waarvan maar de helft leuk is.

    bij het artikel Wat openwereldgames moeten leren van God of War

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van michaelblonk :

    Superleuke podcast weer! Alleen jammer dat ik niets over God of War heb gehoord :P

    @michaelblonk sorry, misschien volgende week!

    bij het artikel Zó goed is God of War - Gamer.nl Podcast 168

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van Nawi :

    Ik luister elke week met veel plezier jullie podcast, ga vooral zo door mannen. Erg genoten van deze GoW podcast, nu super veel zin in vrijdag!

    @Nawi dankjewel! Veel plezier vrijdag :-)

    bij het artikel Zó goed is God of War - Gamer.nl Podcast 168

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van Aug :

    snap de + en - van camera niet

    @Aug de + is de keuze om voor 1 shot te gaan, waarbij er nooit geknipt wordt in het camerashot. Dat zorgt ervoor dat het verhaal extra binnen komt.

    De - is voor hoe de camera zich soms gedraagt tijdens de combat, waardoor je het overzicht kunt verliezen.

    bij het artikel God of War

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van Jiimmb0 :

    @ErikNus
    Ah nice! En checkpoint technisch? In de zin van stel je gaat dood, mis je dan veel progress of valt dat mee?

    @Jiimmb0 volgens mij savet ie zo'n beetje nonstop, ik ben nooit voortgang verloren.

    bij het artikel God of War

  • Jiimmb0 heeft gereageerd op je bericht:

    @Jiimmb0 Tja dat is lastig om te beantwoorden zonder te spoilen eigenlijk. Ik verwijs graag naar het minpunt 'minder heldendichtwaardig dan verwacht'.
    Ik had daar trouwens eerst het woord 'episch' staan, maar dat woord kun je eigenlijk niet meer gebruiken op de manier waar het eigenlijk voor bedoeld is.

    Er zijn als gezegd wel een aantal optionele baasgevechten die behoorlijk pittig zijn.

    @ErikNus
    Ah nice! En checkpoint technisch? In de zin van stel je gaat dood, mis je dan veel progress of valt dat mee?

    bij het artikel God of War

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van RavenBlack :

    Waarom gaat de eer dan niet naar Robbie Lakeman?, of komt dat omdat het misschien niet gefilmd is?.

    @RavenBlack de eerste persoon die een miljoen haalt is iets anders dan de hoogste score natuurlijk :-)

    bij het artikel Donkey Kong-records van Billy Mitchell afgekeurd

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van Jiimmb0 :

    Zonder specifiek te spoilen, maar hoe groot vond je de variatie in de 'big bosses'? En waren deze uitdagend?

    @Jiimmb0 Tja dat is lastig om te beantwoorden zonder te spoilen eigenlijk. Ik verwijs graag naar het minpunt 'minder heldendichtwaardig dan verwacht'.
    Ik had daar trouwens eerst het woord 'episch' staan, maar dat woord kun je eigenlijk niet meer gebruiken op de manier waar het eigenlijk voor bedoeld is.

    Er zijn als gezegd wel een aantal optionele baasgevechten die behoorlijk pittig zijn.

    bij het artikel God of War

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van YuroxJust :

    uhm ik ben hier nog redelijk nieuw, maar wat voor genre is dit spel?

    @YuroxJust welkom! het is action-adventure

    bij het artikel God of War

  • RavenBlack heeft gereageerd op je bericht:

    @RavenBlack nee, het is via checkerboarding 4k

    @ErikNus & @BertThaBest

    Dank U, als het inderdaad net zo eruit ziet als Horizon dan ziet het er dus gelukt uit :).

    Moet zeggen dat ik het verschil tussen de X1X en de PS4 Pro toch niet echt ziet, denk eerder dat ik er niet eens op let als ik lekker in de game zit.

    bij het artikel God of War

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van RavenBlack :

    Is het Native 4k Erik ?.

    Heb de review niet gelezen omdat ik hem toch al zou halen, staat in pre order en heb er veel zin in.

    Mooi cijfer trouwens.

    @RavenBlack nee, het is via checkerboarding 4k

    bij het artikel God of War

  • BertThaBest heeft gereageerd op je bericht:

    @BertThaBest ha Bert, dat klopt. Er is een verhalende modus waar de uitdaging een stuk minder is, en dat loopt op tot een God of War-modus waarin ik geen 5 seconden overeind blijf :-) de 'normal' modis, balanced heet het geloof ik, vond ik goed in balans: het verhaal kom je redelijk door met af en toe doodgaan, en de echt uitdagende gevechten… Nou ja die heb ik nog steeds niet allemaal verslagen, ik ben nog op weg naar de platinum :-)

    @ErikNus Klinkt goed :). Ik ga hem zeker halen. Alle voorgaande God of Wars gespeeld, ze waren allemaal leuk. Fijn dat ze het nu over een andere boeg hebben gegooid want met het vorige concept was ik wel wat klaar mee.

    bij het artikel God of War

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van Kerrigan :

    @ErikNus

    Hoeveel tijd denk je dat je ongeveer kwijt bent aan deze game om het uit te spelen? Inc. sidequests etc.

    @Kerrigan inclusief alles? Ik ben nog bezig, maar 50 uur lijkt me een redelijke schatting. Dat doodgaan de hele tijd kost ook tijd :-)

    bij het artikel God of War

  • Marcus88 heeft gereageerd op je bericht:

    @Marcus88 hey Marcus,
    Nee, er zit geen samenvattend iets bij.
    Het verleden van Kratos is wel redelijk belangrijk. Maar je hoeft niet alle details te weten om dit verhaal te volgen, als je nog weet dat hij alle Griekse goden heeft vermoord, kom je al een heel eind :-)

    @ErikNus
    Even dus een video pakken op youtube van 20 min die alles samenvat. Thanks! Lan niet wachten HYPEE

    bij het artikel God of War

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van obi-twan kenobi :

    Mooie review Erik. Duidelijk geschreven en zonder iets te spoilen. Ben blij dat ik God of war in pre-order heb staan. Alleen deze/begin volgende week nog even far cry 5 uitspelen en dan met kratos aan de slag.

    @obi-twan kenobi thanks! Ik zag in sommige andere reviews wel dingen die ik niet gespoild had willen hebben. Het is altijd moeilijk om je mening goed te omschrijven zonder een verrassing te verpesten.

    bij het artikel God of War

  • DerekTaal heeft gereageerd op je bericht:

    @DerekTaal nee echt bagger

    @ErikNus Ok, laat dan maar zitten.

    bij het artikel God of War

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van DerekTaal :

    Erik, is het een leuke game? Groetjes, Derek

    @DerekTaal nee echt bagger

    bij het artikel God of War

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van The soy sauce :

    Kom op, voor iedereen met een PS4 in huis is dit toch gewoon een must-buy

    @The soy sauce ja. Al kan het genre je natuurlijk niet liggen.

    bij het artikel God of War

  • casualkiller heeft gereageerd op je bericht:

    @casualkiller hoi,

    Ik heb hem alleen getest op een Pro. Hier kan je kiezen tussen Performance of Resolution. Die laatste laat af en toe een framepje vallen, maar is absoluut niet storend en eigenlijk wel een must op een 4k tv.

    Van wat ik heb kunnen zien geldt dat laatste ook op een base ps4: af en toe een framepje minder, maar niets storends. (en niet in 4k natuurlijk)

    @ErikNus Top! precies zoals verwacht dan, Ik kijk de digital foundry nog wel even later deze week, for fun.

    bij het artikel God of War

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van casualkiller :

    Eriknus: hebben jullie de game ook op een base ps4 getest ? Framerate? Resolutie?
    Of enkel de pro ?

    Ik vind best dat een gaming site dat mag doen en niet dat ineens de normale ps4 gebruikers voor verassingen komen te staan. (niet dat ik daar iets momenteel over kan vinden online)

    Verder: Wat een tering dikke exclusive weer =)

    @casualkiller hoi,

    Ik heb hem alleen getest op een Pro. Hier kan je kiezen tussen Performance of Resolution. Die laatste laat af en toe een framepje vallen, maar is absoluut niet storend en eigenlijk wel een must op een 4k tv.

    Van wat ik heb kunnen zien geldt dat laatste ook op een base ps4: af en toe een framepje minder, maar niets storends. (en niet in 4k natuurlijk)

    bij het artikel God of War

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van Marcus88 :

    @ErikNus
    Ik heb de review niet gelezen verder because spoilerssss! maar het is al weer een tijdje geleden dat ik gow 1-2-3 heb gespeeld. krijg je een intro als je gow4 opstart met wat er gebeurt is en is het nodig het verhaal nog eens te checken van 1 2 3 om 4 helemaal te begrijpen?

    @Marcus88 hey Marcus,
    Nee, er zit geen samenvattend iets bij.
    Het verleden van Kratos is wel redelijk belangrijk. Maar je hoeft niet alle details te weten om dit verhaal te volgen, als je nog weet dat hij alle Griekse goden heeft vermoord, kom je al een heel eind :-)

    bij het artikel God of War

  • coola heeft gereageerd op je bericht:

    @Vogeltje jep, Atreus houdt een soort dagboek bij waarin je korte stukjes kunt lezen over vijanden die je tegenkomt en stukjes lore die je in de wereld vindt. Het is niet superuitgebreid maar wel leuk.

    @ErikNus

    Idd mooi om te horen, bij Assassin's Creed heeft echt toegevoegde waarde (plus het is nog eens leerzaam ook) dus dat zoiets ook bij God of War zit maakt mij blij.

    bij het artikel God of War

  • Wiepie heeft gereageerd op je bericht:

    @Wiepie ja, dat is het wel. Er zitten ook wel rpg-elementen zoals stats en nieuwe gear in, als dat je helpt :-)

    Jazeker, dank je. Ik ga het dan denk ik maar gewoon eens proberen.
    Heb zo'n gevoel dat dit me best wel eens kan gaan verrassen.

    bij het artikel God of War

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van BertThaBest :

    Erik, ik begrijp dat er vier soorten moeilijkheidsgraden zijn, kun je daar iets meer over vertellen wellicht? Ik denk dat ik met de een na hoogste ga beginnen, ik houd wel van een uitdaging. Horizon Zero Dawn had ik op den duur maar op het moeilijkst gezet, omdat ik het wel erg gemakkelijk vond worden als je al je veel skills hebt vrijgespeeld.

    @BertThaBest ha Bert, dat klopt. Er is een verhalende modus waar de uitdaging een stuk minder is, en dat loopt op tot een God of War-modus waarin ik geen 5 seconden overeind blijf :-) de 'normal' modis, balanced heet het geloof ik, vond ik goed in balans: het verhaal kom je redelijk door met af en toe doodgaan, en de echt uitdagende gevechten… Nou ja die heb ik nog steeds niet allemaal verslagen, ik ben nog op weg naar de platinum :-)

    bij het artikel God of War

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van Wiepie :

    Ik ben gebruikelijk meer van de RPG's, maar dit ziet er toch wel interessant uit. Zou dit een mooi moment zijn om eens in te stappen?

    @Wiepie ja, dat is het wel. Er zitten ook wel rpg-elementen zoals stats en nieuwe gear in, als dat je helpt :-)

    bij het artikel God of War

  • Vogeltje heeft gereageerd op je bericht:

    @Vogeltje jep, Atreus houdt een soort dagboek bij waarin je korte stukjes kunt lezen over vijanden die je tegenkomt en stukjes lore die je in de wereld vindt. Het is niet superuitgebreid maar wel leuk.

    @ErikNus
    Top, bedankt.

    bij het artikel God of War

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van Marcus88 :

    100 euro voor een exemplaar! haha. geluksvogels!!@ErikNus

    @Marcus88 damn, ik had een code, die kan je niet doorverkopen

    bij het artikel God of War

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van Vogeltje :

    Enige vraag die in mij opkomt is: Is er ook iets van een database, zoals bijv Assassins Creed dat heeft, om over de setting te lezen/leren? Die setting is nogal een groot punt voor mij, wat het nog boeiender maakt.

    @Vogeltje jep, Atreus houdt een soort dagboek bij waarin je korte stukjes kunt lezen over vijanden die je tegenkomt en stukjes lore die je in de wereld vindt. Het is niet superuitgebreid maar wel leuk.

    bij het artikel God of War

  • Marcus88 heeft gereageerd op je bericht:

    Hallo allemaal! Mochten er nog vragen zijn over mijn review, stel ze hier gerust. Ik doe niet aan spoilers :-)

    100 euro voor een exemplaar! haha. geluksvogels!!@ErikNus

    bij het artikel God of War

  • ErikNus heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel God of War

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van InstantKarma_NL :

    Anyway….

    @InstantKarma_NL hoi

    bij het artikel Misdaad loont niet - Gamer.nl Podcast 167

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van Fpsbig :

    fijn mannen ik heb al zin in de terug rit van werk. lekker luisteren naar gepraat over games en voor je het weet ben je thuis ;).

    @Fpsbig en als de podcast te lang is, rijd je een blokje om :-)

    Veel plezier!

    bij het artikel Misdaad loont niet - Gamer.nl Podcast 167

  • MaTriX heeft gereageerd op je bericht:

    @MaTriX ok, thanks voor je uitleg!

    Ik moet zeggen dat doordat je zegt dat het lijkt alsof ik het voor straf moet spelen, en je een zeer oude review aanhaalt die niet eens van mij was, het niet echt klonk alsof je respect had voor mn mening. Ik bedoel, het oneens zijn mag natuurlijk, graag zelfs, en als je daar argumenten voor geeft we daar zelfs een leuke discussie over hebben.

    Wat ik denk ik wil zeggen is dat je met deze en andere reacties een beetje zuur overkomt over ons werk, terwijl we ook een leuk gesprek zouden kunnen hebben.

    Maar als ik het fout interpreteer, excuses!

    @ErikNus Dat zure is voornamelijk gekomen door 1 bepaald persoon waarvan ik ooit geroepen heb dat er iets aan gedaan moest worden, echter gebeurde dat niet wat uiteindelijk van kwaad tot erger liep waarvan ik later zelf het slachtoffer werd (mede ook door mezelf , maar als GNL gewoon gelijk ingegrepen had was het allemaal anders gelopen). Wat jammer is is dat ik onlangs geprobeerd heb er nog over te praten en zelfs mijn excuus hebt gegeven via FB maar helaas wordt daar niet op gereageerd wat naar mijn mening jammer is gezien ik altijd leuk kon praten met mensen van jullie team. Maar goed dat is een ander verhaal, ik ben dus niet zuur als het aankomt op jullie werk want ik bezoek GNL al vele jaren met plezier alleen reviews van GNL en menig andere site neem ik vrijwel altijd met een flinke korrel zout :D.

    Jij bent nu eenmaal een reviewer die naar mijn mening vrij streng is en in mijn ogen soms te streng maar goed dat mag want hoe je het ook bekijkt het is en blijft de mening van degene die het op dat moment speelt, had ook zo kunnen zijn dat een collega van jou de game misschien anders beoordeeld had en dan had het cijfer anders geweest. Dat laatste is wat ik graag zou willen zien, bijvoorbeeld een review van jou en een review van iemand van de redactie die bijvoorbeeld gek op de game in kwestie is (in dit geval Assassins Creed), ik denk dat we dan als bezoeker een heel ander beeld krijgen.

    bij het artikel Assassin's Creed Rogue Remastered

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van MaTriX :

    @ErikNus

    Er is niet veel verandert na die 8 jaar oude review :)

    Ik denk dat er na die review (voor mij doen) misschien 2 a 3 reviews zijn geweest waarvan ik dacht …. ja, de rest tja sorry.

    We kunnen het niet overal over eens zijn toch, plus ik respecteer jou mening want je mag het vinden wat je wilt ik zal alleen (zoals een paar mensen hier) niet mee lopen met de rest, dat houd in dat ik zelf uit vind of ik het wat vind of niet. Een aantal hier komen met een reactie zo van zie je wel het valt weer vies tegen terwijl ze de game zelf niet geprobeerd hebben, hadden ze dat wel had misschien hun mening (misschien) anders geweest.

    @MaTriX ok, thanks voor je uitleg!

    Ik moet zeggen dat doordat je zegt dat het lijkt alsof ik het voor straf moet spelen, en je een zeer oude review aanhaalt die niet eens van mij was, het niet echt klonk alsof je respect had voor mn mening. Ik bedoel, het oneens zijn mag natuurlijk, graag zelfs, en als je daar argumenten voor geeft we daar zelfs een leuke discussie over hebben.

    Wat ik denk ik wil zeggen is dat je met deze en andere reacties een beetje zuur overkomt over ons werk, terwijl we ook een leuk gesprek zouden kunnen hebben.

    Maar als ik het fout interpreteer, excuses!

    bij het artikel Assassin's Creed Rogue Remastered

  • MaTriX heeft gereageerd op je bericht:

    @MaTriX dat mag zeker, maar constant een 8 jaar oude review aanhalen waar ook al meerdere keren wat over gezegd is, tja, ik zie het punt daar niet zo van en vind het een beetje flauw.

    @ErikNus

    Er is niet veel verandert na die 8 jaar oude review :)

    Ik denk dat er na die review (voor mij doen) misschien 2 a 3 reviews zijn geweest waarvan ik dacht …. ja, de rest tja sorry.

    We kunnen het niet overal over eens zijn toch, plus ik respecteer jou mening want je mag het vinden wat je wilt ik zal alleen (zoals een paar mensen hier) niet mee lopen met de rest, dat houd in dat ik zelf uit vind of ik het wat vind of niet. Een aantal hier komen met een reactie zo van zie je wel het valt weer vies tegen terwijl ze de game zelf niet geprobeerd hebben, hadden ze dat wel had misschien hun mening (misschien) anders geweest.

    bij het artikel Assassin's Creed Rogue Remastered

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van MaTriX :

    @ErikNus

    Ik heb al eerder uitgelegd dat ik reviews na MW2 hier niet meer zo serieus neemt om daar een oordeel uit te halen, ik koop voortaan als ik denk die wil ik en is het niks dan pak ik mijn verlies.
    Zelf kiezen is beter dan uitgaan van een review.

    Ik lees ze voor het vermaak en vel daar een oordeel over ik neem aan dat dat toch mag ?, dat is hetzelfde als dat jij een mening hebt over een bepaalde game zo heb ik een mening over een review van GNL.

    @MaTriX dat mag zeker, maar constant een 8 jaar oude review aanhalen waar ook al meerdere keren wat over gezegd is, tja, ik zie het punt daar niet zo van en vind het een beetje flauw.

    bij het artikel Assassin's Creed Rogue Remastered

  • MaTriX heeft gereageerd op je bericht:

    @MaTriX als het als straf voelde, had ik wel een onvoldoende gegeven. Volgens mij leg ik prima uit wat ik leuk en minder leuk vond aan de game, maar als je vragen hebt hoor ik het graag.

    Als ik al jouw comments op onze reviews lees, lijkt het wel alsof jij als straf artikelen moet lezen waar je niks mee hebt…

    @ErikNus

    Ik heb al eerder uitgelegd dat ik reviews na MW2 hier niet meer zo serieus neemt om daar een oordeel uit te halen, ik koop voortaan als ik denk die wil ik en is het niks dan pak ik mijn verlies.
    Zelf kiezen is beter dan uitgaan van een review.

    Ik lees ze voor het vermaak en vel daar een oordeel over ik neem aan dat dat toch mag ?, dat is hetzelfde als dat jij een mening hebt over een bepaalde game zo heb ik een mening over een review van GNL.

    bij het artikel Assassin's Creed Rogue Remastered

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van MaTriX :

    Heerlijke game die ik zeker de moeite waard vond om opnieuw te spelen.

    Soms als ik naar reviews hier kijk dan denk ik soms is het een straf voor de medewerkers dat ze bepaalde games moeten spelen, ik bedoel dus het lijkt wel alsof reviewers bij GNL het als straf zien dat ze games moeten reviewen waar ze niks mee hebben, als dat zo is dan kan ik het lage cijfer begrijpen.

    Ik kijk nu al uit naar de review van MW2 en ben benieuwd of die weer een dik vet gemeste 10 gaat krijgen :).

    @MaTriX als het als straf voelde, had ik wel een onvoldoende gegeven. Volgens mij leg ik prima uit wat ik leuk en minder leuk vond aan de game, maar als je vragen hebt hoor ik het graag.

    Als ik al jouw comments op onze reviews lees, lijkt het wel alsof jij als straf artikelen moet lezen waar je niks mee hebt…

    bij het artikel Assassin's Creed Rogue Remastered

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van rreloaderr :

    @ErikNus

    Daar heb je zeker een punt. Maar ben onderhand meuk geslagen door alle remasters, remakes en definite editions.
    Elke game dat enigzins succesvol is geweest krijgt een remaster na 5-7 jaar. Het horen in mijn ogen alleen echte console breaking exclusives te zijn die dit horen te krijgen.
    God of war is goed voorbeeld in deze….

    Wat mij betreft mag hier een soort keurmerk op komen dat niet elke game een remaster verdient…. je noemt ook niet elke wijn met bubbels champagne.

    @rreloaderr als een game het niet verdiende, zal die worden afgestrafd met lage verkoopcijfers toch?

    En waarom ben je precies meuk geslagen? Je speelt ze toch zeker niet allemaal? Ik zou zeggen: speel gewoon wat je zelf leuk vindt, en laat anderen dat ook doen.

    bij het artikel Assassin's Creed Rogue Remastered

  • rreloaderr heeft gereageerd op je bericht:

    @rreloaderr ik ga er altijd maar vanuit dat mensen niet gedwongen worden om het te kopen. En dat als er remasters uitgebracht blijven worden, dat er dan dus genoeg mensen zijn die dat wel kopen en dus blij zijn dat ze uitkomen. Er zijn ook genoeg remasters en ports waar ik zelf wel blij van werd. Je hoeft het natuurlijk niet te kopen.

    @ErikNus

    Daar heb je zeker een punt. Maar ben onderhand meuk geslagen door alle remasters, remakes en definite editions.
    Elke game dat enigzins succesvol is geweest krijgt een remaster na 5-7 jaar. Het horen in mijn ogen alleen echte console breaking exclusives te zijn die dit horen te krijgen.
    God of war is goed voorbeeld in deze….

    Wat mij betreft mag hier een soort keurmerk op komen dat niet elke game een remaster verdient…. je noemt ook niet elke wijn met bubbels champagne.

    bij het artikel Assassin's Creed Rogue Remastered

  • coola heeft gereageerd op je bericht:

    @coola eerlijk, ik klaagde rond AC2 ook al dat de renknop hetzelfde was als de klimknop. Dat heeft imho nooit lekker gewerkt.

    Ik had het als gezegd dan ook toegejuicht als ze de besturing hadden aangepakt.

    @ErikNus

    Dat hebben ze dan ook aangepast ;) . De ren en klim controls werken in de Kenway saga games (3, Liberation, Black Flag) veel beter dan in deel 1 en 2. Het misschien niet perfect maar ook zeker verre van slecht.

    bij het artikel Assassin's Creed Rogue Remastered

  • coola heeft gereageerd op je bericht:

    @rreloaderr ik ga er altijd maar vanuit dat mensen niet gedwongen worden om het te kopen. En dat als er remasters uitgebracht blijven worden, dat er dan dus genoeg mensen zijn die dat wel kopen en dus blij zijn dat ze uitkomen. Er zijn ook genoeg remasters en ports waar ik zelf wel blij van werd. Je hoeft het natuurlijk niet te kopen.

    Ze maken er zeker mensen blij mee. Heel veel fans van de serie vroegen om een remaster van deze game. En Ubisoft heeft daar gehoor aan gegeven en een (voor de fans) geweldige remaster uitgebracht.

    Ik hoop dat ze deze trend voorlopig door gaan zetten.

    bij het artikel Assassin's Creed Rogue Remastered

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van rreloaderr :

    Alles voor geld, geld en nog eens geld. Dus over 5 jaar een remaster voor Origins. Wat een inspiratieloos uitmelkerij zeg

    @rreloaderr ik ga er altijd maar vanuit dat mensen niet gedwongen worden om het te kopen. En dat als er remasters uitgebracht blijven worden, dat er dan dus genoeg mensen zijn die dat wel kopen en dus blij zijn dat ze uitkomen. Er zijn ook genoeg remasters en ports waar ik zelf wel blij van werd. Je hoeft het natuurlijk niet te kopen.

    bij het artikel Assassin's Creed Rogue Remastered

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van coola :

    @Sander999

    Nou ja de besturing is niet kut maar verouderd.

    @coola eerlijk, ik klaagde rond AC2 ook al dat de renknop hetzelfde was als de klimknop. Dat heeft imho nooit lekker gewerkt.

    Ik had het als gezegd dan ook toegejuicht als ze de besturing hadden aangepakt.

    bij het artikel Assassin's Creed Rogue Remastered

  • coola heeft gereageerd op je bericht:

    @rreloaderr wow, waar delen ze die steekpenningen uit???

    @ErikNus

    In zijn fantasie :P

    bij het artikel Far Cry 5

  • fonsrutte heeft gereageerd op je bericht:

    @rreloaderr wow, waar delen ze die steekpenningen uit???

    @ErikNus ze delen die alleen uit een Erics met een C

    bij het artikel Far Cry 5

  • timtim96 heeft gereageerd op je bericht:

    @timtim96 een progressiesysteem dat niet leuk is is erg, en een ontbrekend progressiesysteem waardoor je minder zin hebt om door te spelen ook.

    Uiteindelijk komt het neer op: dingen die niet leuk zijn, zijn niet leuk. Daar beoordelen we op.

    @ErikNus
    Wat heeft een multiplayer game aan een progressie systeem? Niets
    Neem Rainbow6. Geen progressiesysteem waar je echt wat mee vrij speelt. Toch blijf je het spelen, omdat het leuk is om te doen.
    Je speelt een multipliplayer game vanwege de gameplay. Natuurlijk beoordeel je daarop, maar vervolgens wel het spel afrekenen omdat er ‘niets is om naartoe te werken’

    bij het artikel Sea of Thieves

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van timtim96 :

    @Panzermeister
    De ene keer wordt een spel vanwege het progressiesysteem afgebrand (SW BF2), de andere keer wordt een spel afgebrand zonder een progressiesysteem. Het is nooit goed, ik heb medelijden met de developers die knopen door moeten hakken.

    @timtim96 een progressiesysteem dat niet leuk is is erg, en een ontbrekend progressiesysteem waardoor je minder zin hebt om door te spelen ook.

    Uiteindelijk komt het neer op: dingen die niet leuk zijn, zijn niet leuk. Daar beoordelen we op.

    bij het artikel Sea of Thieves

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van Akira :

    @fonsrutte
    daar snijd je wel een goed punt aan. Hoeveel is een nieuw concept waard bij een eindbeoordeling??
    Want welke game verdienteen beter cijfer…?
    Een nieuw concept wat helaas (nog) niet zo goed is uitgewerkt.
    Of een oud concept wat wel goed is uitgewerkt.

    @Akira voor mezelf zou ik zeggen dat ik vooral een cijfer geef op basis van: is het leuk om te spelen?
    Een nieuw concept dat niet werkt kan niet zo leuk zijn. Een oud iets dat wel werkt, maar wat ik al 400 keer heb gedaan, kan ook niet zo leuk zijn. Het kan ook alsnog wel leuk zijn allemaal. Uiteindelijk blijft het toch een mening.

    (ik heb zelf sea of thieves niet gespeeld, voor de duidelijkheid)

    bij het artikel Sea of Thieves

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van rreloaderr :

    @coola

    Ehm weer? Mediocre at best alweer. Weer op veilig gespeeld en weer dezelfde formule. Been there done that dus.
    Zullen we eens de user reviews afwachten. De critics (die regelmatig steekpenningen ontvangen van ubisoft) staan nu op een 8.1.

    @rreloaderr wow, waar delen ze die steekpenningen uit???

    bij het artikel Far Cry 5

  • tyberium heeft gereageerd op je bericht:

    @tyberium ik heb juist het idee dat we dit jaar al veel hoge scores hebben gegeven. Dragonball, monster hunter, celeste, shadow of the colossus, moss, Seven…

    Zou het niet veiliger zijn om hetzelfde (hoge) cijfer als de rest te geven?
    We beoordelen volgens onze mening, en letten erop dat de argumenten in de tekst dat cijfer onderbouwen. Je kan het natuurlijk altijd oneens zijn met ern argument, dan pakt het cijfer voor jou ongetwijfeld anders uit. Het blijft nou eenmaal een mening :-)

    Een 7,5 is trouwens geen 'meh' op onze schaal, maar een 'goed'

    @ErikNus Helemaal mee eens dat het een mening is, hoor (vandaar ook mijn eerste zin). Ik snap alleen de 1-10 schaal nooit zo. Helemaal als er ook nog eens 'halfjes' gegeven kunnen worden, wat het eigenlijk een 20 punten schaal maakt.

    Als ik een game aan een vriend aanraad is het meestal veel makkelijker

    -bagger (ver omheen lopen)
    -meh (haal maar uit de budget bak aan het eind van het jaar)
    -goed (aanrader, haal binnenkort maar eens)
    -OMG wat doe je hier nog, ga 'm halen! (móet je écht hebben!)

    bij het artikel Far Cry 5

  • ErikNus heeft gereageerd op een bericht van tyberium :

    Tja, het blijft een mening van de reviewer. Het gemiddeld wat ik tegen kom ligt een stuk hoger. IGN geeft het bijvoorbeeld al een 8,9 terwijl ze nog aan het spelen zijn. Ik zie veel 9's voorbij komen. Ik ben een liefhebber van de formule, dus ik zal me er vast mee vermaken. Móet het dan vernieuwd zijn om hoger te scoren?

    Ik begin me wel steeds meer te storen aan de veilige cijfers die Gamer aan het geven is met de 7 en 7,5-jes. Je kunt niet alles 'meh' blijven geven toch? Wellicht moet het score systeem eens op de schop?

    @tyberium ik heb juist het idee dat we dit jaar al veel hoge scores hebben gegeven. Dragonball, monster hunter, celeste, shadow of the colossus, moss, Seven…

    Zou het niet veiliger zijn om hetzelfde (hoge) cijfer als de rest te geven?
    We beoordelen volgens onze mening, en letten erop dat de argumenten in de tekst dat cijfer onderbouwen. Je kan het natuurlijk altijd oneens zijn met ern argument, dan pakt het cijfer voor jou ongetwijfeld anders uit. Het blijft nou eenmaal een mening :-)

    Een 7,5 is trouwens geen 'meh' op onze schaal, maar een 'goed'

    bij het artikel Far Cry 5

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord