Crono

  • ErikNus heeft gereageerd op je bericht:

    @ErikNus maar je spreekt hier over een spel wat al uit was voordat de wet is aangepast.
    Dus wat is eerst kip of het ei.

    Nintendo en de game developer hebben gekozen bij beide games om het spel zo te maken zoals @quitex omschreef. Dan zou het raar zijn nadat er een wet in België aangepast wordt dat Nintendo het hele spek aanpast.

    Ik ben een tegenstander van lootboxes maar elke game is anders en het heeft echt mee te maken hoe de gamedeveloper lootboxes gebruikt. Is het alleen voor skins of voor andere characters aanpassingen dan hoor je mij niet klagen. Maar als het betekend dat ik 10.000 uur f2p moet spelen wat ik met 60 euro aan lootbox zo heb gekocht dan ben ik er wel een beetje klaar mee.

    Naar mijn inziens is de wet in België doorgeslagen en ipv een oplossing is het naar mijn inziens het andere uiteinde van het spectrum. Laat mij als koper/gamer besluiten wat ik wel en niet koop. En laat aub gamedevelopers games luisteren wat gamers willen. Dan aan het einde zijn er alleen maar winnaars.

    @Crono alleen maar winnaars, behalve de mensen die in een spel worden gezogen en er te veel geld aan uitgeven omdat die lootboxes expres zo verslavend mogelijk worden gemaakt?

    bij het artikel Nintendo’s oplossing voor lootboxes is onzinnig

  • Crono heeft gereageerd op een bericht van ErikNus :

    @Quintex dan zou je de game toch ook zo kunnen maken dat je niet kán betalen voor een random kans op heroes? Dat je die lootboxes alleen verdient met het grinden voor orbs in de game, en niet voor geld? Juist doordat je elke keer maar een kansje hebt op een sterke held, verleidt je om dan steeds nog één lootboxje extra te kopen.

    Misschien heb jij daar zelf geen last van, maar ik verwijs graag terug naar mijn column van een jaar geleden:

    "Spelers zoals jij, die af en toe eens een boxje kopen, kunnen de uitgevers gestolen worden. Deze lootboxes zijn er namelijk honderd procent op gericht om zo veel mogelijk geld te kloppen uit de zakken van gamers en richten zich daarmee op de meest kwetsbaren onder hen. Juist degenen die de verleiding nooit kunnen weerstaan en meer geld in de game pompen dan goed voor ze is, zijn degenen die dit systeem draaiende houden. Door de boxen extra verslavende elementen te geven, proberen ze de verslavingsgevoelige mensen aan te spreken. Als iedereen maar één lootbox zou kopen, zou het ook niet zo'n ontzettend lucratief verdienmodel zijn. Het zijn de spelers die pakje na pakje blijven kopen, simpelweg omdat ze niet kunnen stoppen, die het meest opleveren. "

    Daarom ben ik er tegen.

    @ErikNus maar je spreekt hier over een spel wat al uit was voordat de wet is aangepast.
    Dus wat is eerst kip of het ei.

    Nintendo en de game developer hebben gekozen bij beide games om het spel zo te maken zoals @quitex omschreef. Dan zou het raar zijn nadat er een wet in België aangepast wordt dat Nintendo het hele spek aanpast.

    Ik ben een tegenstander van lootboxes maar elke game is anders en het heeft echt mee te maken hoe de gamedeveloper lootboxes gebruikt. Is het alleen voor skins of voor andere characters aanpassingen dan hoor je mij niet klagen. Maar als het betekend dat ik 10.000 uur f2p moet spelen wat ik met 60 euro aan lootbox zo heb gekocht dan ben ik er wel een beetje klaar mee.

    Naar mijn inziens is de wet in België doorgeslagen en ipv een oplossing is het naar mijn inziens het andere uiteinde van het spectrum. Laat mij als koper/gamer besluiten wat ik wel en niet koop. En laat aub gamedevelopers games luisteren wat gamers willen. Dan aan het einde zijn er alleen maar winnaars.

    bij het artikel Nintendo’s oplossing voor lootboxes is onzinnig