Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Cornish

  • Cornish heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Speel jij een game het liefst op Easy, Medium of Hard?

  • Cornish heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Speel jij een game het liefst op Easy, Medium of Hard?

  • ShadowKiller heeft gereageerd op je bericht:

    Het verschil tussen online kaarten en fysieke kaarten zijn zodanig dat voor een veel groter deel de controle bij de koper ligt. Waarde word niet, geheel, gedicteerd door de uitgever, maar ook door de markt en er is vrijhandel mogelijk. Ik denk dat dit allemaal elementen zijn die zwaar mee zullen wegen in een eventuele vergelijking tussen digitaal en fysiek en naar mijn mening zeer sterk spreken in het voordeel van fysiek.

    Maar dit alles is wel heel erg vooruit lopen op de situatie; immers is nu alleen nog de vraag: "Is het gokken?" Wanneer je daar antwoord op kan geven kun je pas kijken waar de grens precies ligt.

    @Cornish
    Dus blizz zou het probleem op kunnen lossen door een online store in hearthstone waar je dubbele kaarten zou kunnen verkopen en kaarten van andere spelers kan kopen.

    bij het artikel Update: Nederlandse Kansspelautoriteit onderzoekt ook lootboxes in games

  • ShadowKiller heeft gereageerd op je bericht:

    Het verschil tussen online kaarten en fysieke kaarten zijn zodanig dat voor een veel groter deel de controle bij de koper ligt. Waarde word niet, geheel, gedicteerd door de uitgever, maar ook door de markt en er is vrijhandel mogelijk. Ik denk dat dit allemaal elementen zijn die zwaar mee zullen wegen in een eventuele vergelijking tussen digitaal en fysiek en naar mijn mening zeer sterk spreken in het voordeel van fysiek.

    Maar dit alles is wel heel erg vooruit lopen op de situatie; immers is nu alleen nog de vraag: "Is het gokken?" Wanneer je daar antwoord op kan geven kun je pas kijken waar de grens precies ligt.

    @Cornish
    Dus blizz zou het probleem op kunnen lossen door een online store in hearthstone waar je dubbele kaarten zou kunnen verkopen en kaarten van andere spelers kan kopen.

    bij het artikel Update: Nederlandse Kansspelautoriteit onderzoekt ook lootboxes in games

  • Cornish heeft gereageerd op een bericht van

    ShadowKiller .

    @Cornish
    Maar waar wordt dan de grens getrokken? Stel als Hearthstone geen packs meer mag verkopen, dan mogen fysieke trading cards ook niet meer imo.

    bij het artikel Update: Nederlandse Kansspelautoriteit onderzoekt ook lootboxes in games

  • Cornish heeft gereageerd op een bericht van

    ShadowKiller .

    @Cornish
    Maar waar wordt dan de grens getrokken? Stel als Hearthstone geen packs meer mag verkopen, dan mogen fysieke trading cards ook niet meer imo.

    bij het artikel Update: Nederlandse Kansspelautoriteit onderzoekt ook lootboxes in games

  • Cornish heeft gereageerd op een bericht van

    Arisu .

    @Cornish Inderdaad. En niet te vergeten dat bij het kopen van een MTG booster pack er een aantal garanties gegeven worden. Zo zit er bijvoorbeeld altijd een "rare" in. Objectief gezien krijg je dus altijd de zelfde waarde voor je geld. (of dit met andere TCGs ook zo is weet ik niet). In Overwatch krijg je niet altijd een legendary. En zelfs dingen van de zelfde qualiteit worden door de developers zelf nog omgerekend naar een virtual currency in geval van een dubbele of wanneer je het betreffende item zou kopen voor virtual currency. De developers hebben ons dus eigelijk zelf de middelen gegeven om te kunnen zeggen dat niet iedere lootbox objectief gezien de zelfde waarde heeft.

    bij het artikel Update: Nederlandse Kansspelautoriteit onderzoekt ook lootboxes in games

  • Cornish heeft gereageerd op een bericht van

    Arisu .

    @Cornish Inderdaad. En niet te vergeten dat bij het kopen van een MTG booster pack er een aantal garanties gegeven worden. Zo zit er bijvoorbeeld altijd een "rare" in. Objectief gezien krijg je dus altijd de zelfde waarde voor je geld. (of dit met andere TCGs ook zo is weet ik niet). In Overwatch krijg je niet altijd een legendary. En zelfs dingen van de zelfde qualiteit worden door de developers zelf nog omgerekend naar een virtual currency in geval van een dubbele of wanneer je het betreffende item zou kopen voor virtual currency. De developers hebben ons dus eigelijk zelf de middelen gegeven om te kunnen zeggen dat niet iedere lootbox objectief gezien de zelfde waarde heeft.

    bij het artikel Update: Nederlandse Kansspelautoriteit onderzoekt ook lootboxes in games

  • Arisu heeft gereageerd op je bericht:

    Er is wel een aantal nuances bij verzamel kaarten; zo is het algemeen bekent wat de kansen zijn wat betreft bijzondere kaarten, word de markt waarde voor individuele kaarten bepaald door derde partijen en zijn kaarten herverkoop baar. Ik ben het eens met je dat het nog steeds niet voorspellen is wat je krijgt, maar in hoeverre dat een probleem is afhankelijk van wat de uitkomst is van dit onderzoek.

    @Cornish Inderdaad. En niet te vergeten dat bij het kopen van een MTG booster pack er een aantal garanties gegeven worden. Zo zit er bijvoorbeeld altijd een "rare" in. Objectief gezien krijg je dus altijd de zelfde waarde voor je geld. (of dit met andere TCGs ook zo is weet ik niet). In Overwatch krijg je niet altijd een legendary. En zelfs dingen van de zelfde qualiteit worden door de developers zelf nog omgerekend naar een virtual currency in geval van een dubbele of wanneer je het betreffende item zou kopen voor virtual currency. De developers hebben ons dus eigelijk zelf de middelen gegeven om te kunnen zeggen dat niet iedere lootbox objectief gezien de zelfde waarde heeft.

    bij het artikel Update: Nederlandse Kansspelautoriteit onderzoekt ook lootboxes in games

  • Arisu heeft gereageerd op je bericht:

    Er is wel een aantal nuances bij verzamel kaarten; zo is het algemeen bekent wat de kansen zijn wat betreft bijzondere kaarten, word de markt waarde voor individuele kaarten bepaald door derde partijen en zijn kaarten herverkoop baar. Ik ben het eens met je dat het nog steeds niet voorspellen is wat je krijgt, maar in hoeverre dat een probleem is afhankelijk van wat de uitkomst is van dit onderzoek.

    @Cornish Inderdaad. En niet te vergeten dat bij het kopen van een MTG booster pack er een aantal garanties gegeven worden. Zo zit er bijvoorbeeld altijd een "rare" in. Objectief gezien krijg je dus altijd de zelfde waarde voor je geld. (of dit met andere TCGs ook zo is weet ik niet). In Overwatch krijg je niet altijd een legendary. En zelfs dingen van de zelfde qualiteit worden door de developers zelf nog omgerekend naar een virtual currency in geval van een dubbele of wanneer je het betreffende item zou kopen voor virtual currency. De developers hebben ons dus eigelijk zelf de middelen gegeven om te kunnen zeggen dat niet iedere lootbox objectief gezien de zelfde waarde heeft.

    bij het artikel Update: Nederlandse Kansspelautoriteit onderzoekt ook lootboxes in games

  • ShadowKiller heeft gereageerd op je bericht:

    Je geeft zelf al antwoord op je vraag: "maar ook naar andere games waarin een dergelijk systeem wordt gebruikt".

    @Cornish
    Maar waar wordt dan de grens getrokken? Stel als Hearthstone geen packs meer mag verkopen, dan mogen fysieke trading cards ook niet meer imo.

    bij het artikel Update: Nederlandse Kansspelautoriteit onderzoekt ook lootboxes in games

  • ShadowKiller heeft gereageerd op je bericht:

    Je geeft zelf al antwoord op je vraag: "maar ook naar andere games waarin een dergelijk systeem wordt gebruikt".

    @Cornish
    Maar waar wordt dan de grens getrokken? Stel als Hearthstone geen packs meer mag verkopen, dan mogen fysieke trading cards ook niet meer imo.

    bij het artikel Update: Nederlandse Kansspelautoriteit onderzoekt ook lootboxes in games

  • Cornish heeft gereageerd op een bericht van

    Lore_Nerevarine .

    Dus niet alleen wordt er een onderzoek gedaan naar Battlefront 2 en Overwatch, maar ook naar andere games waarin een dergelijk systeem wordt gebruikt… Mhmm, wat dan met de online card games zoals Hearthstone waarin je ook niet op voorhand weet welke cards er in een pack zitten… Is dit dan niet hetzelfde…

    bij het artikel Update: Nederlandse Kansspelautoriteit onderzoekt ook lootboxes in games

  • Cornish heeft gereageerd op een bericht van

    Lore_Nerevarine .

    Dus niet alleen wordt er een onderzoek gedaan naar Battlefront 2 en Overwatch, maar ook naar andere games waarin een dergelijk systeem wordt gebruikt… Mhmm, wat dan met de online card games zoals Hearthstone waarin je ook niet op voorhand weet welke cards er in een pack zitten… Is dit dan niet hetzelfde…

    bij het artikel Update: Nederlandse Kansspelautoriteit onderzoekt ook lootboxes in games

  • Cornish heeft gereageerd op een bericht van

    Hiss .

    @Cornish Misschien wel, maar toch:
    Gokken mag vanaf 18 jaar. Op het doosje van Battlefront 2 staat 16+. Op Fifa 18 staat 3+. In dat opzicht is Fifa nog fouter dan Battlefront.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2-ontwikkelaars zijn 'enorm verdrietig' over negatieve feedback

  • Cornish heeft gereageerd op een bericht van

    Hiss .

    @Cornish Misschien wel, maar toch:
    Gokken mag vanaf 18 jaar. Op het doosje van Battlefront 2 staat 16+. Op Fifa 18 staat 3+. In dat opzicht is Fifa nog fouter dan Battlefront.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2-ontwikkelaars zijn 'enorm verdrietig' over negatieve feedback

  • Cornish heeft gereageerd op een bericht van

    coola .

    @SuperDre

    Eerlijk is eerlijk ook in het trading card wereldje moet dit aangepast worden. Gokken is gokken of dat nou in een videogame is met lootboxes of met tgc packs. Mensen die zeggen dat dit niet het zelfde is zijn niet goed wijs

    bij het artikel Update: Nederlandse Kansspelautoriteit onderzoekt ook lootboxes in games

  • Cornish heeft gereageerd op een bericht van

    coola .

    @SuperDre

    Eerlijk is eerlijk ook in het trading card wereldje moet dit aangepast worden. Gokken is gokken of dat nou in een videogame is met lootboxes of met tgc packs. Mensen die zeggen dat dit niet het zelfde is zijn niet goed wijs

    bij het artikel Update: Nederlandse Kansspelautoriteit onderzoekt ook lootboxes in games

  • Hiss heeft gereageerd op je bericht:

    Denk dat het daar, voornamelijk, een andere doelgroep betreft.

    @Cornish Misschien wel, maar toch:
    Gokken mag vanaf 18 jaar. Op het doosje van Battlefront 2 staat 16+. Op Fifa 18 staat 3+. In dat opzicht is Fifa nog fouter dan Battlefront.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2-ontwikkelaars zijn 'enorm verdrietig' over negatieve feedback

  • Hiss heeft gereageerd op je bericht:

    Denk dat het daar, voornamelijk, een andere doelgroep betreft.

    @Cornish Misschien wel, maar toch:
    Gokken mag vanaf 18 jaar. Op het doosje van Battlefront 2 staat 16+. Op Fifa 18 staat 3+. In dat opzicht is Fifa nog fouter dan Battlefront.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2-ontwikkelaars zijn 'enorm verdrietig' over negatieve feedback

  • Cornish heeft gereageerd op een bericht van

    Hiss .

    Fifa komt hier toch al jaren mee weg? Daarin worden toch ook van die packs met onbekende inhoud verkocht? Of is dat systeem anders? (Ben namelijk niet echt een Fifa speler.)

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2-ontwikkelaars zijn 'enorm verdrietig' over negatieve feedback

  • Cornish heeft gereageerd op een bericht van

    Hiss .

    Fifa komt hier toch al jaren mee weg? Daarin worden toch ook van die packs met onbekende inhoud verkocht? Of is dat systeem anders? (Ben namelijk niet echt een Fifa speler.)

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2-ontwikkelaars zijn 'enorm verdrietig' over negatieve feedback

  • Jumpman heeft gereageerd op je bericht:

    Hopelijk nu wel meer zoals de eerste en niet weer één of andere vage spin-off waar niemand op zit te wachten.

    @Cornish idd, meer van het eerste deel heel graag alsjeblieft dankjewel 😁

    bij het artikel Sega werkt aan nieuwe Valkyria Chronicles-game

  • Jumpman heeft gereageerd op je bericht:

    Hopelijk nu wel meer zoals de eerste en niet weer één of andere vage spin-off waar niemand op zit te wachten.

    @Cornish idd, meer van het eerste deel heel graag alsjeblieft dankjewel 😁

    bij het artikel Sega werkt aan nieuwe Valkyria Chronicles-game

  • Cornish heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Zou jij een game niet meer kopen omdat er lootboxes in zitten?

  • Cornish heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Zou jij een game niet meer kopen omdat er lootboxes in zitten?

  • Cornish heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Sega werkt aan nieuwe Valkyria Chronicles-game

  • Cornish heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Sega werkt aan nieuwe Valkyria Chronicles-game

  • Cornish heeft gereageerd op een bericht van

    Sander999 .

    @casualkiller
    De zet om hun games ook op Windows 10 uit te brengen snap ik inderdaad ook nog steeds niet. Als ze dat niet hadden gedaan dan had ik m'n Xbox nooit verkocht. En dan had ik 'm ook zeker geupgrade naar een XoneX. Maar aangezien ik een game PC heb, heb ik geen reden om nu ook een Xbox te hebben.

    Wellicht zijn de sales van de games belangrijker dan de sales van de console?

    bij het artikel Moet je een Xbox One X in huis halen?

  • Cornish heeft gereageerd op een bericht van

    Sander999 .

    @casualkiller
    De zet om hun games ook op Windows 10 uit te brengen snap ik inderdaad ook nog steeds niet. Als ze dat niet hadden gedaan dan had ik m'n Xbox nooit verkocht. En dan had ik 'm ook zeker geupgrade naar een XoneX. Maar aangezien ik een game PC heb, heb ik geen reden om nu ook een Xbox te hebben.

    Wellicht zijn de sales van de games belangrijker dan de sales van de console?

    bij het artikel Moet je een Xbox One X in huis halen?

  • Krytuun heeft gereageerd op je bericht:

    Maar je koopt nog steeds wapens, materialen en dergelijk; het probleem is niet verwijderd, maar enkel afgezwakt. Ik vind het uitstekend dat ze luisteren naar de kritiek, maar ik denk dat het fundamentele verschil tussen ons is dat dat simpel weg niet kan, mag, enzovoort wat mij betreft, het kopen van "kracht" dan, hé! Luisteren naar kritiek is top.

    Dat de kistjes een stuk on interessanter zijn door deze verandering ben ik wel met je eens, maar dat neemt niet weg dat het spel wel zo is gemaakt om je ten alle tijden te herinneren aan de mogelijkheid. Dood? We laten je zien wie dat heeft gedaan en wat hij wel niet allemaal heeft. Een progressie systeem dat het wel mogelijk maakt om veel en of alles "gewoon" vrij te spelen, maar wel zo gekalibreerd dat de verleiding er is om het over te slaan en of dragelijker te maken door het kopen van en berg kistjes. En dan natuurlijk nog die prachtige knop in het hoofd menu.

    Wat betreft die hele 'gok' insteek en de vergelijking tot Overwatch… tja, bij Overwatch vind ik dat ook waardeloos. Enige positieve punt aan Overwatch is dat het nimmer nooit om sterkere wapens, vaardigheden enzovoort gaat. Bij Battlefront II is het en dat laatste en nog eens op de gok, al hebben ze het "sterke" gedeelte afgezwakt.

    Qua balans denk ik juist dat het zo zijn als Shadow of War, die je zelf aanhaalt. Waarvan ik zelf hoor dat die inderdaad wel uit te spelen is zonder, maar dat het tegen de derde akte wel een heel erg lange en saaie grind word, die je, oh hoe toevallig, kan overslaan door middel van kistjes. Ik heb zelf Battlefront II niet lang genoeg gespeeld om een gevoel te krijgen voor de grind, maar van horen zeggen was 80 materialen voor 8 uur redelijk representatief. Dat klinkt mij als een behoorlijke grind… gezien de eerste upgrades al minimaal 40 materiaal kosten. Dat maakt de kistjes dus wederom interessant om in elk geval de grind aanzienlijk te verminderen.

    Er word steeds meer psychologische manipulatie toegepast in dit soort spellen en persoonlijk wil ik dat geen enkel moment ondersteunen. Dus Battlefront II (Ondanks de toevoeging van een verhaal modus), CoD WW2, enzovoort komt er bij mij niet in. Als jij er wel naar uit kijkt hoop ik dat je er veel plezier aan beleefd!

    @Cornish Dank voor je reactie, ik denk dat we kunnen concluderen dan wij, en andere op gamer.nl, gewoon sterk van mening verschillen en anders tegen deze dingen aankijken.

    Aan ieder staat de keuze vrij, wel of niet, te gaan spelen.
    Ik ben er zelf wel naar uit aan het kijken, en hoop niet dat ik achteraf alsnog mijn eigen ongelijk bewijs.

    Ik heb er vertrouwen in dat het spel voor veel gamers een toffe ervaring gaat worden, ongeacht of je boxes koopt of niet.

    bij het artikel EA verandert lootboxes in Star Wars Battlefront 2 na kritiek

  • Krytuun heeft gereageerd op je bericht:

    Maar je koopt nog steeds wapens, materialen en dergelijk; het probleem is niet verwijderd, maar enkel afgezwakt. Ik vind het uitstekend dat ze luisteren naar de kritiek, maar ik denk dat het fundamentele verschil tussen ons is dat dat simpel weg niet kan, mag, enzovoort wat mij betreft, het kopen van "kracht" dan, hé! Luisteren naar kritiek is top.

    Dat de kistjes een stuk on interessanter zijn door deze verandering ben ik wel met je eens, maar dat neemt niet weg dat het spel wel zo is gemaakt om je ten alle tijden te herinneren aan de mogelijkheid. Dood? We laten je zien wie dat heeft gedaan en wat hij wel niet allemaal heeft. Een progressie systeem dat het wel mogelijk maakt om veel en of alles "gewoon" vrij te spelen, maar wel zo gekalibreerd dat de verleiding er is om het over te slaan en of dragelijker te maken door het kopen van en berg kistjes. En dan natuurlijk nog die prachtige knop in het hoofd menu.

    Wat betreft die hele 'gok' insteek en de vergelijking tot Overwatch… tja, bij Overwatch vind ik dat ook waardeloos. Enige positieve punt aan Overwatch is dat het nimmer nooit om sterkere wapens, vaardigheden enzovoort gaat. Bij Battlefront II is het en dat laatste en nog eens op de gok, al hebben ze het "sterke" gedeelte afgezwakt.

    Qua balans denk ik juist dat het zo zijn als Shadow of War, die je zelf aanhaalt. Waarvan ik zelf hoor dat die inderdaad wel uit te spelen is zonder, maar dat het tegen de derde akte wel een heel erg lange en saaie grind word, die je, oh hoe toevallig, kan overslaan door middel van kistjes. Ik heb zelf Battlefront II niet lang genoeg gespeeld om een gevoel te krijgen voor de grind, maar van horen zeggen was 80 materialen voor 8 uur redelijk representatief. Dat klinkt mij als een behoorlijke grind… gezien de eerste upgrades al minimaal 40 materiaal kosten. Dat maakt de kistjes dus wederom interessant om in elk geval de grind aanzienlijk te verminderen.

    Er word steeds meer psychologische manipulatie toegepast in dit soort spellen en persoonlijk wil ik dat geen enkel moment ondersteunen. Dus Battlefront II (Ondanks de toevoeging van een verhaal modus), CoD WW2, enzovoort komt er bij mij niet in. Als jij er wel naar uit kijkt hoop ik dat je er veel plezier aan beleefd!

    @Cornish Dank voor je reactie, ik denk dat we kunnen concluderen dan wij, en andere op gamer.nl, gewoon sterk van mening verschillen en anders tegen deze dingen aankijken.

    Aan ieder staat de keuze vrij, wel of niet, te gaan spelen.
    Ik ben er zelf wel naar uit aan het kijken, en hoop niet dat ik achteraf alsnog mijn eigen ongelijk bewijs.

    Ik heb er vertrouwen in dat het spel voor veel gamers een toffe ervaring gaat worden, ongeacht of je boxes koopt of niet.

    bij het artikel EA verandert lootboxes in Star Wars Battlefront 2 na kritiek

  • Cornish heeft gereageerd op een bericht van

    Krytuun .

    @Cornish Het geen je benoemd is echter wel gebaseerd op de beta.

    Dit is dus nu op de schop gegaan. Daarnaast zeiden mensen dit ook bij Shadow of War, en die game valt prima uit te spelen zonder een enkele lootbox te moeten kopen.

    het RNG verhaal van TheChief is wederom vergelijkbaar met Overwatch. Ik wil die legendary skin, maar elke lootbox is RNG dus moet ik er soms 50 hebben alvorens ik de gewenste Legendary heb.

    Door de belangrijke items uit lootboxes te halen EN level gebonden, wordt het veel minder interessant voor spelers om lukraak boxen in te slaan.

    Het blijft een kwestie van smaak denk ik. Ik noem het niet kinderachtig, want elk mens mag het met elkaar fundamenteel oneens zijn.

    Wat ik echter probeer te zeggen is, dat ik denk de balans wel goed zit, en dan de meeste naysayers pas zien dat het spel prima te spelen is zonder, als de game eenmaal uit is.

    Alle "feiten" zijn nu nog gebaseerd op de beta, en als ik de aanpassingen lees, zie ik nu enkel nog een ge-evolueert systeem van Battlefront 1. Waarin je ook moest levelen, en je verdiende credits moest besteden aan het ene wapen dat andere spelers al veel eerder hadden dan ik.

    bij het artikel EA verandert lootboxes in Star Wars Battlefront 2 na kritiek

  • Cornish heeft gereageerd op een bericht van

    Krytuun .

    @Cornish Het geen je benoemd is echter wel gebaseerd op de beta.

    Dit is dus nu op de schop gegaan. Daarnaast zeiden mensen dit ook bij Shadow of War, en die game valt prima uit te spelen zonder een enkele lootbox te moeten kopen.

    het RNG verhaal van TheChief is wederom vergelijkbaar met Overwatch. Ik wil die legendary skin, maar elke lootbox is RNG dus moet ik er soms 50 hebben alvorens ik de gewenste Legendary heb.

    Door de belangrijke items uit lootboxes te halen EN level gebonden, wordt het veel minder interessant voor spelers om lukraak boxen in te slaan.

    Het blijft een kwestie van smaak denk ik. Ik noem het niet kinderachtig, want elk mens mag het met elkaar fundamenteel oneens zijn.

    Wat ik echter probeer te zeggen is, dat ik denk de balans wel goed zit, en dan de meeste naysayers pas zien dat het spel prima te spelen is zonder, als de game eenmaal uit is.

    Alle "feiten" zijn nu nog gebaseerd op de beta, en als ik de aanpassingen lees, zie ik nu enkel nog een ge-evolueert systeem van Battlefront 1. Waarin je ook moest levelen, en je verdiende credits moest besteden aan het ene wapen dat andere spelers al veel eerder hadden dan ik.

    bij het artikel EA verandert lootboxes in Star Wars Battlefront 2 na kritiek

  • Krytuun heeft gereageerd op je bericht:

    Heb je het spel überhaupt gespeeld? Letterlijk, in het hoofd menu, staat een heerlijke schreuwige knop met de tekst "GET MORE LOOTBOXES!" en de lootboxes zijn nog steeds feitelijk Pay-to-Win. Kan het spel gespeeld worden zonder? Vast. Maar het is wel zo gebalanceerd dat je ten alle tijden zult merken dat het niet is gemaakt om zo te spelen.

    Je houd niet vast aan je principe als je toch een spel haalt waarvan jij zelf vind dat de maker, uitgever, etc dingen doet die jij, persoonlijk, niet wilt ondersteunen. Daarnaast ondersteun je deze zaken (Lootboxes, Season Pass) ook door het spel te kopen, in feite zeg je dan; "Ik vind het spel prima, inclusief Lootboxes en Season Pass".

    Het is overigens wel grappig dat je je zo op je teentjes getrapt voelt terwijl je hier een aantal mensen simpel weg als kinderachtig weg zet.

    PS: Plus de hele riedel van Chief.

    @Cornish Het geen je benoemd is echter wel gebaseerd op de beta.

    Dit is dus nu op de schop gegaan. Daarnaast zeiden mensen dit ook bij Shadow of War, en die game valt prima uit te spelen zonder een enkele lootbox te moeten kopen.

    het RNG verhaal van TheChief is wederom vergelijkbaar met Overwatch. Ik wil die legendary skin, maar elke lootbox is RNG dus moet ik er soms 50 hebben alvorens ik de gewenste Legendary heb.

    Door de belangrijke items uit lootboxes te halen EN level gebonden, wordt het veel minder interessant voor spelers om lukraak boxen in te slaan.

    Het blijft een kwestie van smaak denk ik. Ik noem het niet kinderachtig, want elk mens mag het met elkaar fundamenteel oneens zijn.

    Wat ik echter probeer te zeggen is, dat ik denk de balans wel goed zit, en dan de meeste naysayers pas zien dat het spel prima te spelen is zonder, als de game eenmaal uit is.

    Alle "feiten" zijn nu nog gebaseerd op de beta, en als ik de aanpassingen lees, zie ik nu enkel nog een ge-evolueert systeem van Battlefront 1. Waarin je ook moest levelen, en je verdiende credits moest besteden aan het ene wapen dat andere spelers al veel eerder hadden dan ik.

    bij het artikel EA verandert lootboxes in Star Wars Battlefront 2 na kritiek

  • Krytuun heeft gereageerd op je bericht:

    Heb je het spel überhaupt gespeeld? Letterlijk, in het hoofd menu, staat een heerlijke schreuwige knop met de tekst "GET MORE LOOTBOXES!" en de lootboxes zijn nog steeds feitelijk Pay-to-Win. Kan het spel gespeeld worden zonder? Vast. Maar het is wel zo gebalanceerd dat je ten alle tijden zult merken dat het niet is gemaakt om zo te spelen.

    Je houd niet vast aan je principe als je toch een spel haalt waarvan jij zelf vind dat de maker, uitgever, etc dingen doet die jij, persoonlijk, niet wilt ondersteunen. Daarnaast ondersteun je deze zaken (Lootboxes, Season Pass) ook door het spel te kopen, in feite zeg je dan; "Ik vind het spel prima, inclusief Lootboxes en Season Pass".

    Het is overigens wel grappig dat je je zo op je teentjes getrapt voelt terwijl je hier een aantal mensen simpel weg als kinderachtig weg zet.

    PS: Plus de hele riedel van Chief.

    @Cornish Het geen je benoemd is echter wel gebaseerd op de beta.

    Dit is dus nu op de schop gegaan. Daarnaast zeiden mensen dit ook bij Shadow of War, en die game valt prima uit te spelen zonder een enkele lootbox te moeten kopen.

    het RNG verhaal van TheChief is wederom vergelijkbaar met Overwatch. Ik wil die legendary skin, maar elke lootbox is RNG dus moet ik er soms 50 hebben alvorens ik de gewenste Legendary heb.

    Door de belangrijke items uit lootboxes te halen EN level gebonden, wordt het veel minder interessant voor spelers om lukraak boxen in te slaan.

    Het blijft een kwestie van smaak denk ik. Ik noem het niet kinderachtig, want elk mens mag het met elkaar fundamenteel oneens zijn.

    Wat ik echter probeer te zeggen is, dat ik denk de balans wel goed zit, en dan de meeste naysayers pas zien dat het spel prima te spelen is zonder, als de game eenmaal uit is.

    Alle "feiten" zijn nu nog gebaseerd op de beta, en als ik de aanpassingen lees, zie ik nu enkel nog een ge-evolueert systeem van Battlefront 1. Waarin je ook moest levelen, en je verdiende credits moest besteden aan het ene wapen dat andere spelers al veel eerder hadden dan ik.

    bij het artikel EA verandert lootboxes in Star Wars Battlefront 2 na kritiek

  • Cornish heeft gereageerd op een bericht van

    timtim96 .

    @Cornish
    De microtransacties worden niet door je neus geboord. Het spel kan makkelijk zonder aanschaf van een lootbox gespeeld worden, helemaal na deze terechte verandering.

    Als je mij verward noemt, mag je vervolgens goed lezen wat ik zeg. Het principe is dat je tegen lootboxen bent. Dan koop je die toch niet? Om dan gelijk vanwege het feit dat er een mogelijkheid is om lootboxen te kopen, de hele game maar niet aan te schaffen terwijl je het een erg leuke game vindt (als dat zo is), dat is inderdaad kinderachtig.
    Ik ben zelf tegen een Season Pass. Bij sommige games heb je echt het gevoel dat een deel van de basiscontent apart wordt gehouden en als Season Pass wordt verkocht. Ga ik om die reden het hele spel boycotten omdat het een Season Pass heeft? Nee.
    Inderdaad een kinderachtig statement, dat los staat van het principe dat je tegen lootboxen bent. Wat je behoort te doen, is je kritiek laten blijken bij de uitgever zodat ze daar vervolgens iets mee kunnen doen mits ze daarnaar luisteren. Dat is dus gebeurd, maar ik ben benieuwd of de ‘critici’ op deze site ook op de juiste plek hun kritiek geuit hebben. De game is af, niemand verplicht je tot het kopen van lootboxen door acties van collega-gamers. Laten die de game nog steeds liggen omdat ze tegen lootboxen in brede zin zijn? Nee. Houd je betichtingen de volgende keer maar voor je.

    bij het artikel EA verandert lootboxes in Star Wars Battlefront 2 na kritiek

  • Cornish heeft gereageerd op een bericht van

    timtim96 .

    @Cornish
    De microtransacties worden niet door je neus geboord. Het spel kan makkelijk zonder aanschaf van een lootbox gespeeld worden, helemaal na deze terechte verandering.

    Als je mij verward noemt, mag je vervolgens goed lezen wat ik zeg. Het principe is dat je tegen lootboxen bent. Dan koop je die toch niet? Om dan gelijk vanwege het feit dat er een mogelijkheid is om lootboxen te kopen, de hele game maar niet aan te schaffen terwijl je het een erg leuke game vindt (als dat zo is), dat is inderdaad kinderachtig.
    Ik ben zelf tegen een Season Pass. Bij sommige games heb je echt het gevoel dat een deel van de basiscontent apart wordt gehouden en als Season Pass wordt verkocht. Ga ik om die reden het hele spel boycotten omdat het een Season Pass heeft? Nee.
    Inderdaad een kinderachtig statement, dat los staat van het principe dat je tegen lootboxen bent. Wat je behoort te doen, is je kritiek laten blijken bij de uitgever zodat ze daar vervolgens iets mee kunnen doen mits ze daarnaar luisteren. Dat is dus gebeurd, maar ik ben benieuwd of de ‘critici’ op deze site ook op de juiste plek hun kritiek geuit hebben. De game is af, niemand verplicht je tot het kopen van lootboxen door acties van collega-gamers. Laten die de game nog steeds liggen omdat ze tegen lootboxen in brede zin zijn? Nee. Houd je betichtingen de volgende keer maar voor je.

    bij het artikel EA verandert lootboxes in Star Wars Battlefront 2 na kritiek

  • timtim96 heeft gereageerd op je bericht:

    Vasthouden aan je principes is het tegenovergestelde van kinderachtig, je moet wel heel verward zijn wil je die twee aan elkaar verbinden.

    En een spel dat er op uit is om je micro transacties de neus door te boren en geheel daarop is gebalanceerd is voor mij per definitie al niet leuk, dus daar mis ik, persoonlijk, geen drol aan.

    @Cornish
    De microtransacties worden niet door je neus geboord. Het spel kan makkelijk zonder aanschaf van een lootbox gespeeld worden, helemaal na deze terechte verandering.

    Als je mij verward noemt, mag je vervolgens goed lezen wat ik zeg. Het principe is dat je tegen lootboxen bent. Dan koop je die toch niet? Om dan gelijk vanwege het feit dat er een mogelijkheid is om lootboxen te kopen, de hele game maar niet aan te schaffen terwijl je het een erg leuke game vindt (als dat zo is), dat is inderdaad kinderachtig.
    Ik ben zelf tegen een Season Pass. Bij sommige games heb je echt het gevoel dat een deel van de basiscontent apart wordt gehouden en als Season Pass wordt verkocht. Ga ik om die reden het hele spel boycotten omdat het een Season Pass heeft? Nee.
    Inderdaad een kinderachtig statement, dat los staat van het principe dat je tegen lootboxen bent. Wat je behoort te doen, is je kritiek laten blijken bij de uitgever zodat ze daar vervolgens iets mee kunnen doen mits ze daarnaar luisteren. Dat is dus gebeurd, maar ik ben benieuwd of de ‘critici’ op deze site ook op de juiste plek hun kritiek geuit hebben. De game is af, niemand verplicht je tot het kopen van lootboxen door acties van collega-gamers. Laten die de game nog steeds liggen omdat ze tegen lootboxen in brede zin zijn? Nee. Houd je betichtingen de volgende keer maar voor je.

    bij het artikel EA verandert lootboxes in Star Wars Battlefront 2 na kritiek

  • timtim96 heeft gereageerd op je bericht:

    Vasthouden aan je principes is het tegenovergestelde van kinderachtig, je moet wel heel verward zijn wil je die twee aan elkaar verbinden.

    En een spel dat er op uit is om je micro transacties de neus door te boren en geheel daarop is gebalanceerd is voor mij per definitie al niet leuk, dus daar mis ik, persoonlijk, geen drol aan.

    @Cornish
    De microtransacties worden niet door je neus geboord. Het spel kan makkelijk zonder aanschaf van een lootbox gespeeld worden, helemaal na deze terechte verandering.

    Als je mij verward noemt, mag je vervolgens goed lezen wat ik zeg. Het principe is dat je tegen lootboxen bent. Dan koop je die toch niet? Om dan gelijk vanwege het feit dat er een mogelijkheid is om lootboxen te kopen, de hele game maar niet aan te schaffen terwijl je het een erg leuke game vindt (als dat zo is), dat is inderdaad kinderachtig.
    Ik ben zelf tegen een Season Pass. Bij sommige games heb je echt het gevoel dat een deel van de basiscontent apart wordt gehouden en als Season Pass wordt verkocht. Ga ik om die reden het hele spel boycotten omdat het een Season Pass heeft? Nee.
    Inderdaad een kinderachtig statement, dat los staat van het principe dat je tegen lootboxen bent. Wat je behoort te doen, is je kritiek laten blijken bij de uitgever zodat ze daar vervolgens iets mee kunnen doen mits ze daarnaar luisteren. Dat is dus gebeurd, maar ik ben benieuwd of de ‘critici’ op deze site ook op de juiste plek hun kritiek geuit hebben. De game is af, niemand verplicht je tot het kopen van lootboxen door acties van collega-gamers. Laten die de game nog steeds liggen omdat ze tegen lootboxen in brede zin zijn? Nee. Houd je betichtingen de volgende keer maar voor je.

    bij het artikel EA verandert lootboxes in Star Wars Battlefront 2 na kritiek

  • Cornish heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel World of Final Fantasy komt op 21 november naar pc

  • Cornish heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel World of Final Fantasy komt op 21 november naar pc

  • Cornish heeft gereageerd op een bericht van

    timtim96 .

    Niets mis met het concept lootbox in brede zin. Buitensporige reacties op lootboxen, prima. Prachtig statement om een game met een lootbox systeem niet te kopen. Wat je dan doet is voor een deel het juiste: het boycotten en dus niet aanschaffen van de lootboxen. Mis je wel een voor jou misschien wel leuke game omdat je als een krijsende peuter vast houdt aan je persoonlijke principes.

    bij het artikel EA verandert lootboxes in Star Wars Battlefront 2 na kritiek

  • Cornish heeft gereageerd op een bericht van

    timtim96 .

    Niets mis met het concept lootbox in brede zin. Buitensporige reacties op lootboxen, prima. Prachtig statement om een game met een lootbox systeem niet te kopen. Wat je dan doet is voor een deel het juiste: het boycotten en dus niet aanschaffen van de lootboxen. Mis je wel een voor jou misschien wel leuke game omdat je als een krijsende peuter vast houdt aan je persoonlijke principes.

    bij het artikel EA verandert lootboxes in Star Wars Battlefront 2 na kritiek

  • Cornish heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel EA: 'Nieuwe Battlefield wordt visueel adembenemend'

  • Cornish heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel EA: 'Nieuwe Battlefield wordt visueel adembenemend'

  • Cornish heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Zijn lootboxes eigenlijk een verboden kansspel?

  • Cornish heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Zijn lootboxes eigenlijk een verboden kansspel?