BertThaBest

  • BertThaBest heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Het is nog altijd een taboe om een gamer te zijn

  • BertThaBest heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Bethesda: Fallout 76-servers blijven 'voor altijd' online

  • BertThaBest heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Eerste gameplay-beelden van MediEvil-remake uitgebracht

  • spreadthehate heeft gereageerd op je bericht:

    @spreadthehate Het HDR-verhaal geldt ook voor de Xbox One X, het is daarbij net zo goed geen echte HDR.

    Dus wat dat betreft snap ik niet dat je zegt dat de problemen vooral bij het Sony kampt ligt. Ik geloof wel dat de One X versie er iets beter uit ziet omdat het echt 4k is en bij de Playstation checkerboard rendering is, dus niet native 4k.

    @BertThaBest

    Zeg er dan ook duidelijk bij AANNAME in mijn reactie.
    Ik persoonlijk heb totaal geen last van het HDR verhaal, het ligt ook echt aan je instellingen op je TV en wat voor type beeldscherm je hebt.

    Of het nu echte of neppe HDR is zal mij een zorg zijn, overal lees ik reacties op Youtube dat met goed afstellen het er prachtig uitziet met HDR.

    Zie ook ontiegelijk veel filmpjes op Youtube met "Schakel HDR uit bij de
    PS4 PRO" bij Xbox kamp lees ik meer goed je scherm instellen en het werkt perfect. (wat voor mij het geval is)

    Zal straks eens de Pro versie starten en kijken als het met elkaar overeenkomt mooie test voor de feiten.

    Edit: zie op mijn PS4 pro geen verschil tegenover de XBox met HDR aan.
    Denk toch echt zoals ik al zei dat het ook zeker uitmaakt wat voor tv je hebt.
    Dat het een HDR probleem is vanuit Rockstar zal ook zeer zeker waar zijn.

    bij het artikel HDR in Red Dead Redemption 2 lijkt geen nut te hebben

  • BertThaBest heeft gereageerd op een bericht van spreadthehate :

    @BertThaBest

    Zeg er dan ook duidelijk bij AANNAME in mijn reactie.
    Ik persoonlijk heb totaal geen last van het HDR verhaal, het ligt ook echt aan je instellingen op je TV en wat voor type beeldscherm je hebt.

    Of het nu echte of neppe HDR is zal mij een zorg zijn, overal lees ik reacties op Youtube dat met goed afstellen het er prachtig uitziet met HDR.

    Zie ook ontiegelijk veel filmpjes op Youtube met "Schakel HDR uit bij de
    PS4 PRO" bij Xbox kamp lees ik meer goed je scherm instellen en het werkt perfect. (wat voor mij het geval is)

    Zal straks eens de Pro versie starten en kijken als het met elkaar overeenkomt mooie test voor de feiten.

    Edit: zie op mijn PS4 pro geen verschil tegenover de XBox met HDR aan.
    Denk toch echt zoals ik al zei dat het ook zeker uitmaakt wat voor tv je hebt.
    Dat het een HDR probleem is vanuit Rockstar zal ook zeer zeker waar zijn.

    @spreadthehate Oké, dat verduidelijkt het voor mij :).

    bij het artikel HDR in Red Dead Redemption 2 lijkt geen nut te hebben

  • BertThaBest heeft gereageerd op een bericht van Oxymorphone :

    Meeste 'budget' tv's hebben totaal niet de helderheid om HDR weer te geven. Natuurlijk accepteren ze het signaal zodat ze dat op de doos kunnen printen. Net zo'n valkuil als dat HDReady meuk.

    @Oxymorphone Ik vind het verschil sowieso een beetje marginaal. Ik heb wel een 10 bits 4k tv, maar een wereld van verschil vind ik het niet. De lichtinval is wel wat realistischer. Maar dat Rockstar op het doosje heeft staan dat het een HDR titel is gaat me dan weer te ver, dat is gewoon bedrog op de huidige versie van RDR2

    bij het artikel HDR in Red Dead Redemption 2 lijkt geen nut te hebben

  • BertThaBest heeft gereageerd op een bericht van spreadthehate :

    Lees wel dat de problemen bij Sony kamp ligt.
    Xbox zover ik heb vernomen geen last (aanname) dit is wat ik lees.

    Op mijn One X in ieder geval vrij weinig problemen met HDR.
    Op mijn PS4 Pro nog niet getest.

    @spreadthehate Het HDR-verhaal geldt ook voor de Xbox One X, het is daarbij net zo goed geen echte HDR.

    Dus wat dat betreft snap ik niet dat je zegt dat de problemen vooral bij het Sony kampt ligt. Ik geloof wel dat de One X versie er iets beter uit ziet omdat het echt 4k is en bij de Playstation checkerboard rendering is, dus niet native 4k.

    bij het artikel HDR in Red Dead Redemption 2 lijkt geen nut te hebben

  • BertThaBest heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Welke Command & Conquer verdient een remaster?

  • BertThaBest heeft gereageerd op een bericht van Inflatable :

    Ik maak me er verder niet zo druk om, niemand wordt gedwongen voor Rockstar te werken.. Wat me wel verbaast waarom er zulke uren nodig zijn als de game al zo'n 8 jaar in ontwikkeling is.. Lijkt mij dat je dan meer dan genoeg tijd hebt om al het werk dan redelijk te verspreiden over normale werktijden maar kennelijk werkt het niet zo in die bushiness..

    @Inflatable Rockstar legt de lat zo ontzettend hoog en dat willen ze blijven doen. Ik denk dat ze al die uren hard nodig hebben ondanks al die jaren ontwikkeltijd.

    bij het artikel Moet je Red Dead Redemption 2 boycotten om crunch-praktijken?

  • BertThaBest heeft gereageerd op een bericht van TripleDad :

    @BertThaBest
    Je tikt hier denk ik wel een essentieel iets aan. Dat dit soort dingen in de USA mogelijk is, ligt ook heel erg aan de USA cultuur van "Ieder voor zich" dat is de oorzaak van lage belastingen, slecht voorzieningen, extreem hoge beloningen voor uitblinkers, en uitbuiting van de mindere goden, en in een doos slapen wanneer echt pech hebt.

    Een algemene ophef maken, zoals dit artikel van Erik, zal best wat uitmaken. maar uiteindelijk is het ook iets wat inherent is aan de USA en wat alleen fundamenteel opgelost kan worden door Amerikanen zelf.

    Dan ontstaat er niet alleen verbetering voor R* medewerkers, maar ook voor medewerkers van ondernemingen die niet in het brandpunt van de belangstelling staan.

    @TripleDad Denk dat ik dus ook, dat dit vooral in de VS mogelijk is en dat Amerikanen het moeten oplossen. Dit soort problematiek in de media propageren zal wel iets uithalen, in ieder geval het bedrijf iets onder druk zetten. En sowieso is zo'n column van Erik goed zodat gamers niet als een kip zonder kop gamen.

    bij het artikel Moet je Red Dead Redemption 2 boycotten om crunch-praktijken?

  • BertThaBest heeft gereageerd op een bericht van Inflatable :

    @BertThaBest Gaat niet gebeuren, want Amerika staat voor individuele vrijheid, niet teveel overheidsbemoeienis en sociale verplichtingen.. Dat heeft voordelen, zoals lage belastingen, je kan daar veel makkelijker en sneller succesvol en rijk worden als het goed gaat.. Maar dat heeft dus ook nadelen met o.a. minder rechten voor werknemers, dure zorg waar je zelf voor op moet draaien etc, in het kort minder bescherming en sociale voorzieningen..

    @Inflatable Ik denk ook niet dat het gaat gebeuren, in ieder geval niet op korte termijn. Misschien door genoeg horrorverhalen van werknemers dat Rockstar zelf het als een plicht ziet om haar werknemere serieuzer te nemen.

    bij het artikel Moet je Red Dead Redemption 2 boycotten om crunch-praktijken?

  • Inflatable heeft gereageerd op je bericht:

    Dat ze in Amerika een fatsoenlijke arbo-achtige dienst fixen.. Het zijn gewoon embarmelijke omstandigheden, daar moet wat aan gedaan worden. Werknemers moeten kunnen klagen en er moet een instantie zijn die bedrijven op de vingers kan tikken. Vind ik dan.

    @BertThaBest Gaat niet gebeuren, want Amerika staat voor individuele vrijheid, niet teveel overheidsbemoeienis en sociale verplichtingen.. Dat heeft voordelen, zoals lage belastingen, je kan daar veel makkelijker en sneller succesvol en rijk worden als het goed gaat.. Maar dat heeft dus ook nadelen met o.a. minder rechten voor werknemers, dure zorg waar je zelf voor op moet draaien etc, in het kort minder bescherming en sociale voorzieningen..

    bij het artikel Moet je Red Dead Redemption 2 boycotten om crunch-praktijken?

  • TripleDad heeft gereageerd op je bericht:

    Dat ze in Amerika een fatsoenlijke arbo-achtige dienst fixen.. Het zijn gewoon embarmelijke omstandigheden, daar moet wat aan gedaan worden. Werknemers moeten kunnen klagen en er moet een instantie zijn die bedrijven op de vingers kan tikken. Vind ik dan.

    @BertThaBest
    Je tikt hier denk ik wel een essentieel iets aan. Dat dit soort dingen in de USA mogelijk is, ligt ook heel erg aan de USA cultuur van "Ieder voor zich" dat is de oorzaak van lage belastingen, slecht voorzieningen, extreem hoge beloningen voor uitblinkers, en uitbuiting van de mindere goden, en in een doos slapen wanneer echt pech hebt.

    Een algemene ophef maken, zoals dit artikel van Erik, zal best wat uitmaken. maar uiteindelijk is het ook iets wat inherent is aan de USA en wat alleen fundamenteel opgelost kan worden door Amerikanen zelf.

    Dan ontstaat er niet alleen verbetering voor R* medewerkers, maar ook voor medewerkers van ondernemingen die niet in het brandpunt van de belangstelling staan.

    bij het artikel Moet je Red Dead Redemption 2 boycotten om crunch-praktijken?

  • BertThaBest heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Moet je Red Dead Redemption 2 boycotten om crunch-praktijken?

  • El Ninjo heeft gereageerd op je bericht:

    Vette shit.. Een nadeel van die toevallige encounters en impact van je keuzes dat bij mij wel meteen baar boven komt, is dat ik dan waarschijnlijk vaak wil loaden en saven. Ik ben soms niet blij met de uitkomst, of ben te benieuwd naar het gevolg van de andere keuze. Dat is mijn zwakte wat ik ook had bij Fallout 3 vooral. Hopelijk kan ik dit bij deze game laten voor wat het is.

    @BertThaBest Wist je dat daar een term voor bestaat? 'Save scumming' noemen ze het, zoek het maar eens op.

    Het is een vorm van valsspelen, je hebt er echter alleen jezelf mee. Ik veroordeel je niet hoor, heb het zelf bij games met meerdere eindes gedaan en neig er nog steeds wel eens naar.

    Zou je het bv. vaak ingame doen, dan is de replay value van een spel ineens een stuk minder ook, je kan immers door 'save scumming' het best mogelijke einde in één keer behalen i.p.v. door trial & error, wat vaak wel de intentie is door ontwikkelaars.

    #foodforthought

    bij het artikel De wereld van Red Dead Redemption 2 leeft als in geen enkele openwereldgame

  • Sander999 heeft gereageerd op je bericht:

    @El Ninjo Interessant, dat wist ik niet. Het is zeker een vorm van vals spelen inderdaad. Ik weet ook dat ik me er zelf mee heb.. Het komt denk ik door mijn perfectionisme en de mogelijkheid dat het kan: saven en loaden. Ik lees net in de review van de pu dit: "Des te meer omdat ik niet effe een save kan herladen, of met een druk op de knop kan fast-travelen naar de stallen voor een nieuw paard" . Dus dan zou mijn probleem opgelost zijn.

    Soms gebruik ik dat 'save scumming' bewust, in verband met tijd. Bijvoorbeeld omdat ik in Deus Ex graag de verschillende eindes wilde zien, maar geen zin heb om de game drie keer te doorlopen. Want het zal drie keer ongeveer dezelfde ervaring zijn.

    @BertThaBest
    Troost je, ik heb precies hetzelfde. Ik zou bijvoorbeeld niet kunnen leven met het voorbeeld hierboven van de vader en zoons waar Ron per ongeluk zijn wapen op richt. Ik zou het niet kunnen verkroppen om niet te weten wat de uitkomst anders zou zijn en dus zou ik een eerdere savegame hebben geladen.

    bij het artikel De wereld van Red Dead Redemption 2 leeft als in geen enkele openwereldgame

  • BertThaBest heeft gereageerd op een bericht van El Ninjo :

    @BertThaBest Wist je dat daar een term voor bestaat? 'Save scumming' noemen ze het, zoek het maar eens op.

    Het is een vorm van valsspelen, je hebt er echter alleen jezelf mee. Ik veroordeel je niet hoor, heb het zelf bij games met meerdere eindes gedaan en neig er nog steeds wel eens naar.

    Zou je het bv. vaak ingame doen, dan is de replay value van een spel ineens een stuk minder ook, je kan immers door 'save scumming' het best mogelijke einde in één keer behalen i.p.v. door trial & error, wat vaak wel de intentie is door ontwikkelaars.

    #foodforthought

    @El Ninjo Interessant, dat wist ik niet. Het is zeker een vorm van vals spelen inderdaad. Ik weet ook dat ik me er zelf mee heb.. Het komt denk ik door mijn perfectionisme en de mogelijkheid dat het kan: saven en loaden. Ik lees net in de review van de pu dit: "Des te meer omdat ik niet effe een save kan herladen, of met een druk op de knop kan fast-travelen naar de stallen voor een nieuw paard" . Dus dan zou mijn probleem opgelost zijn.

    Soms gebruik ik dat 'save scumming' bewust, in verband met tijd. Bijvoorbeeld omdat ik in Deus Ex graag de verschillende eindes wilde zien, maar geen zin heb om de game drie keer te doorlopen. Want het zal drie keer ongeveer dezelfde ervaring zijn.

    bij het artikel De wereld van Red Dead Redemption 2 leeft als in geen enkele openwereldgame

  • BertThaBest heeft gereageerd op een bericht van DvdE :

    @BertThaBest Mooie is dat ik wel snap wat ie bedoelt in maar één keer lezen.. knap he!
    Wellicht nog eens proberen, maar dan nu met je hoofd less far up your buttoms ;P

    @Aldodilly, oké Ron.

    @DvdE: Wat knap van jou, echt.. applaus. Het is maar net hoe je het interpreteert, want hij zegt in feite dat de dingen die je echt moet doen in RDR2 worden gesignaleerd via tool tips of andere manieren. En niet of ze vervelend zijn of niet. :)

    bij het artikel Red Dead Redemption 2 is een van de beste games op je console

  • DvdE heeft gereageerd op je bericht:

    "Speel je een slechterik, dan vindt het tegenovergestelde plaats en verandert ook je lichaamstaal, zo stelt Rockstar. Ik heb dat zelf niet kunnen testen, ik heb de game immers maar één keer kunnen spelen. " Ik vraag me wel sterk af hoe het nu zit als je een slechterik wil zijn. Je had dit wel kunnen testen, maar had hier geen tijd meer voor Ron?

    En dit snap ik niet helemaal:

    "De dingen die je écht moet doen, zoals het poetsen van je wapens omdat de statistieken anders afglijden, worden via tool tips of andere manieren gesignaleerd. Het loont dus wel alles in de gaten te houden, maar het is geen ramp als je het negeert, wat ook geldt voor de klusjes in het kamp en voor je bendeleden."

    Moet je nou wel iets écht doen of is het geen ramp? Of bedoel je dat de dingen die écht moet doen niet vervelend zijn?

    @BertThaBest Mooie is dat ik wel snap wat ie bedoelt in maar één keer lezen.. knap he!
    Wellicht nog eens proberen, maar dan nu met je hoofd less far up your buttoms ;P

    bij het artikel Red Dead Redemption 2 is een van de beste games op je console

  • Aldodilly heeft gereageerd op je bericht:

    "Speel je een slechterik, dan vindt het tegenovergestelde plaats en verandert ook je lichaamstaal, zo stelt Rockstar. Ik heb dat zelf niet kunnen testen, ik heb de game immers maar één keer kunnen spelen. " Ik vraag me wel sterk af hoe het nu zit als je een slechterik wil zijn. Je had dit wel kunnen testen, maar had hier geen tijd meer voor Ron?

    En dit snap ik niet helemaal:

    "De dingen die je écht moet doen, zoals het poetsen van je wapens omdat de statistieken anders afglijden, worden via tool tips of andere manieren gesignaleerd. Het loont dus wel alles in de gaten te houden, maar het is geen ramp als je het negeert, wat ook geldt voor de klusjes in het kamp en voor je bendeleden."

    Moet je nou wel iets écht doen of is het geen ramp? Of bedoel je dat de dingen die écht moet doen niet vervelend zijn?

    @BertThaBest Dat laatste!

    bij het artikel Red Dead Redemption 2 is een van de beste games op je console

  • BertThaBest heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Red Dead Redemption 2 is een van de beste games op je console

  • BertThaBest heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel De wereld van Red Dead Redemption 2 leeft als in geen enkele openwereldgame

  • BertThaBest heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Vergelijking tussen Red Dead Redemption 2 op PS4 (Pro) en Xbox One (X)

  • Mitchmeister heeft gereageerd op je bericht:

    @Mitchmeister Uit het artikel: "Zo werden werknemers door de verkoop van Red Dead Redemption rijkelijk beloond met grote bonussen voor het extra geleverde werk. Dit viel echter tegen voor werknemers die extra hadden gewerkt aan Max Payne 3, dat aanzienlijk slechter verkocht." Dus dat ze altijd overwerk uitbetaald krijgen in de vorm van een bonus klopt niet.

    Ik denk dat de strekking door al dit nieuws dat het wel duidelijk is dat Rockstar niet altijd de beste werkgever is. En dat vind ik goed dat dit aan het licht komt. Want als ik de game vervolgens zou spelen, dan zou ik dat wel in mijn achterhoofd houden. Ik zou als werkgever willen dat mensen met liefde en passie aan een product werken, zodat je ook een echt mooi product krijgt waar je trots op mag zijn.

    @BertThaBest
    In de vorm van Max Payne 3, wat voor mij persoonlijk niet echt status heeft van AAA game. Heeft men alsnog een bonus gekregen. Dus compensatie voor overwerk. Kijk dat de bonus minder is dan bv een RDR. Dat is kut voor die mensen.
    Maar zo’n bonus kan oplopen naar cijfers met 5 nullen achter een getal. Ik krijg het niet bij mijn werk hoor. Zelfs niet als ik 80 uur ga werken..

    Rockstar zal voor ongetwijfeld niet voor elke werknemer fijn zijn. Alleen een crunch wordt echt niet alleen bij een Rockstar gehouden. Veel meer ontwikkelaars hebben dit fenomeen. Maar geloof best dat bij Rockstar wat meer opvalt. Dit mede gezien hun status qua games welke zij uitgeven..

    Misschien dat er in toekomst wat meer rekening mee gehouden word. Alleen de crunch zal echt gewoon blijven bestaan..

    bij het artikel Nieuw rapport legt 'crunch-cultuur' Rockstar en Red Dead Redemption 2 bloot

  • BertThaBest heeft gereageerd op een bericht van Mitchmeister :

    Helaas is het een noodzakelijk kwaad binnen AAA games. Er wordt verwacht dat het product er staat op de deadline. Dit kost veel tijd en moeite om de punten op de i te zetten.

    Daar staat tegenover dat mensen een behoorlijk vette bonus kunnen krijgen als de game goed verkoopt. Dus dat men zegt ze niets krijgen, is beetje met twee maten meten. Want je overwerk krijg je in de vorm van je bonus. Plus ook nadeel als je werkt voor een AAA game, men verwacht nu eenmaal bepaalde inzet, welke alleen maar hoger zal zijn naarmate de dealine naderd.

    Mocht je niet tevreden zijn met je werk, zoek dan aub andere werkgever. Want je werkt het meeste gedeelte van je leven. Dus als je daar ongelukkig in bent ga je nog hele lange periode tegemoet.. doe iets wat je leuk vind en gelukkig van wordt. Maar onthoudt elk werk heeft zo zijn mindere kanten en sommige krijgen helemaal geen vette bonus bij goede verkoop.

    @Mitchmeister Uit het artikel: "Zo werden werknemers door de verkoop van Red Dead Redemption rijkelijk beloond met grote bonussen voor het extra geleverde werk. Dit viel echter tegen voor werknemers die extra hadden gewerkt aan Max Payne 3, dat aanzienlijk slechter verkocht." Dus dat ze altijd overwerk uitbetaald krijgen in de vorm van een bonus klopt niet.

    Ik denk dat de strekking door al dit nieuws dat het wel duidelijk is dat Rockstar niet altijd de beste werkgever is. En dat vind ik goed dat dit aan het licht komt. Want als ik de game vervolgens zou spelen, dan zou ik dat wel in mijn achterhoofd houden. Ik zou als werkgever willen dat mensen met liefde en passie aan een product werken, zodat je ook een echt mooi product krijgt waar je trots op mag zijn.

    bij het artikel Nieuw rapport legt 'crunch-cultuur' Rockstar en Red Dead Redemption 2 bloot

  • BertThaBest heeft gereageerd op een bericht van MichelMusters :

    @GRDavies Ik begrijp je wel hoor, maar het is meer voor de zekerheid. Mochten mensen dan toch het gevoel hebben gespoiled te zijn, dan hebben ze het toch echt aan zichzelf te danken en niet aan ons ;)

    @MichelMusters Netjes gedaan zo, want als je er per ongeluk op klikt en je ziet het dan als je het niet wilt… Net even de map gekeken, geeft wel een impressie dat het gigantisch is. Niet echt een spoiler wat mii betreft

    bij het artikel De complete map van Red Dead Redemption 2 is mogelijk gelekt