Baukereg

  • Baukereg heeft gereageerd op een bericht van Shoney :

    @Baukereg Zoals 3dJester reeds aangaf zijn zowel deel 4 als deel 5 erg leuk alhoewel mijn voorkeur naar deel 4 uitgaat. Daar kreeg ik meer het gevoel dat je vrij gelaten werd in je keuzes. Meer een "sandbox" gevoel. Beide games zijn overigens vrij goedkoop te verkrijgen. Ze komen regelmatig in de aanbieding voorbij.

    Thanks guys. Wat blijkt? Ik heb deeltje 4 al in mijn steam library staan! Altijd verrassend zo'n backlog. :)

    bij het artikel Dictatorsimulator Tropico 6 uitgesteld naar 2019

  • Shoney heeft gereageerd op je bericht:

    Ik moet echt eens een Tropica proberen. Iemand een tip welke van de oudere delen ik het beste proberen kan?

    @Baukereg Zoals 3dJester reeds aangaf zijn zowel deel 4 als deel 5 erg leuk alhoewel mijn voorkeur naar deel 4 uitgaat. Daar kreeg ik meer het gevoel dat je vrij gelaten werd in je keuzes. Meer een "sandbox" gevoel. Beide games zijn overigens vrij goedkoop te verkrijgen. Ze komen regelmatig in de aanbieding voorbij.

    bij het artikel Dictatorsimulator Tropico 6 uitgesteld naar 2019

  • rreloaderr heeft gereageerd op je bericht:

    Ik moet echt eens een Tropica proberen. Iemand een tip welke van de oudere delen ik het beste proberen kan?

    @Baukereg

    Deel 5 voor op de console. Voor op de pc zou ik toch eerder voor een Anno game kiezen als je die ook al niet gespeeld hebt. Zelfde soort spel, alleen een stuk beter

    bij het artikel Dictatorsimulator Tropico 6 uitgesteld naar 2019

  • Baukereg heeft gereageerd op een bericht van theGrimm :

    @Boondock Saint Combat systeem in Witcher 3 ( tegen monsters ) is te vergelijken met DS. Dat is ook rollen rollen rollen aanvallen , net zoals in DS.

    @theGrimm DS is niet alleen rollen en je kan geen potions spammen zoals wel in TW3 kan. Ook dat was beter in deel 1 en 2: je moest voor een batte gaan rusten/mediteren en potions uitkiezen. In deel 3 maakt het niet uit. Je druk midden in een gevecht op pauze en spamt alle potions die je nodig hebt.

    bij het artikel Dromen over de volgende The Witcher-game

  • 3djester heeft gereageerd op je bericht:

    Ik moet echt eens een Tropica proberen. Iemand een tip welke van de oudere delen ik het beste proberen kan?

    @Baukereg Ik heb mij erg vermaakt met tropico 4 en 5. de eerdere delen heb ik nooit gespeeld.

    bij het artikel Dictatorsimulator Tropico 6 uitgesteld naar 2019

  • Baukereg heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Dictatorsimulator Tropico 6 uitgesteld naar 2019

  • Fpsbig heeft gereageerd op je bericht:

    Laat ze dan alsjeblieft niet weer een open wereld maken! Van alle delen in deze franchise heb ik van deel 3 het minst genoten. Het mag dan niet zo tergend saai zijn als de gemiddelde TES, het blijft een open wereld, het meest overschatte designprincipe ooit bedacht.

    @Baukereg Ik vond een open wereld juist wel goed passen in the witcher. Ook zeker omdat er veel te zien is en ik er van kan genieten om op te gaan in de lore in die zin helpt bij the witcher de open wereld mij. Ik vond wel dat er wat teveel vraagtekens en filler quest waren maar dat is een klein nadeel. Ik vond the witcher juist een voorbeels voor hoe een goed pakkend verhaal en missies in een open wereld game passen. Zelda bijv daar miste ik weer het verhalende component. Ik ben het zeker eens dat niet alles open wereld hoeft te zijn en over het algemeen geniet ik ook meer van linieare games met een goed verhaal en die niet te lang duren. Maar the witcher 3 vond ik echt geen seconde minder omdat het open wereld was. Het voegde voir mij wat toe, dorpelingen die zich onveilif voelde en aan jou vroegen plaatselijke monsters weg te jagen etc. De open wereld maakte voor mij in the witcher dat ik me er echt voelde zijn en goed kon inleven.

    bij het artikel Dromen over de volgende The Witcher-game

  • JaccoPeek heeft gereageerd op je bericht:

    @RidgeRazor Ik spreek graag in superlatieven. :D

    Deel 2 is in principe mijn favoriet, maar die game is te kort. Overall vind ik deel 1 het beste, ondanks het clunky vechtsysteem.

    Als ze dan toch open wereld gaan, dan zie ik liever een compacte open wereld zoals bijv. Gothic 2 dat deed. Of een meer metroidvania-geïnspireerde opzet zoals bijv. Dark Souls dat goed doet. Dan hoeven we niet onnodig paard te rijden, boot te varen of te quick travellen. Bovendien is het niet nodig om de wereld vol te stoppen met fetch quests die alleen maar afleiden van een gefocuste main quest. En is het eenvoudiger een dynamische wereld te maken waarin bepaalde events ook daadwerkelijk impact lijken te hebben, zoals met Vizima en Vergen. Deel 3 weet het plaatje mooi neer te zetten maar is in essentie vrij statisch.

    @Baukereg Interessant dat het eerste deel je favoriet is. Ik ken het verhaal wel, maar heb die zelf nooit gespeeld.

    Ik zou zelf graag weer een open wereld wereld, al klinkt een semi-open wereld lang niet slecht. God of War doet dit bijvoorbeeld uitzonderlijk goed.

    bij het artikel Dromen over de volgende The Witcher-game

  • RidgeRazor heeft gereageerd op je bericht:

    @RidgeRazor Ik spreek graag in superlatieven. :D

    Deel 2 is in principe mijn favoriet, maar die game is te kort. Overall vind ik deel 1 het beste, ondanks het clunky vechtsysteem.

    Als ze dan toch open wereld gaan, dan zie ik liever een compacte open wereld zoals bijv. Gothic 2 dat deed. Of een meer metroidvania-geïnspireerde opzet zoals bijv. Dark Souls dat goed doet. Dan hoeven we niet onnodig paard te rijden, boot te varen of te quick travellen. Bovendien is het niet nodig om de wereld vol te stoppen met fetch quests die alleen maar afleiden van een gefocuste main quest. En is het eenvoudiger een dynamische wereld te maken waarin bepaalde events ook daadwerkelijk impact lijken te hebben, zoals met Vizima en Vergen. Deel 3 weet het plaatje mooi neer te zetten maar is in essentie vrij statisch.

    @Baukereg

    Kijk, dat is een mooie toelichting. Nu snap ik je punt een stuk beter. Dark Souls heb ik niet gespeeld, maar ik snap goed wat je bedoelt.

    Wat voor mij, en denk ook vele anderen, zo goed werkt met een open wereld design (in het specifieke geval van The Witcher 3) is dat het juist die kleine dingen zijn, zoals kleine quests, stukken met paard of te voet afleggen die zo goed tot z'n recht komen in dit spel. Het tegenkomen van verrassende situaties, vinden van locaties of gewoon even puur genieten van de omgeving. Ik voel niet constant de fictieve muur van beperkingen waar ik tegen aanloop en doordat ik ook bezig ben met dingen die er minder toe doen, word voor mij de immersie juist heel groot. Het is immers een role playing game en net zoals met de stiltes tussen de piano noten door, zijn het de stukken tussen de grote quests door die het geheel naar een nieuw niveau tillen en mij volledig opslokken.

    Heb je een voorbeeld van een game waarbij het open wereld design wel volledig goed werkt, of bestaat die (nog) niet, volgens jou?

    bij het artikel Dromen over de volgende The Witcher-game

  • Baukereg heeft gereageerd op een bericht van RidgeRazor :

    @Baukereg

    Iedereen heeft natuurlijk een eigen smaak en voorkeur, maar open wereld het meest overschatte designprincipe noemen vind ik erg overtrokken. Verder ben ik benieuwd in welk level design jij denkt dat het narratief van The Witcher 3 dan wel goed past.

    @RidgeRazor Ik spreek graag in superlatieven. :D

    Deel 2 is in principe mijn favoriet, maar die game is te kort. Overall vind ik deel 1 het beste, ondanks het clunky vechtsysteem.

    Als ze dan toch open wereld gaan, dan zie ik liever een compacte open wereld zoals bijv. Gothic 2 dat deed. Of een meer metroidvania-geïnspireerde opzet zoals bijv. Dark Souls dat goed doet. Dan hoeven we niet onnodig paard te rijden, boot te varen of te quick travellen. Bovendien is het niet nodig om de wereld vol te stoppen met fetch quests die alleen maar afleiden van een gefocuste main quest. En is het eenvoudiger een dynamische wereld te maken waarin bepaalde events ook daadwerkelijk impact lijken te hebben, zoals met Vizima en Vergen. Deel 3 weet het plaatje mooi neer te zetten maar is in essentie vrij statisch.

    bij het artikel Dromen over de volgende The Witcher-game

  • RidgeRazor heeft gereageerd op je bericht:

    Laat ze dan alsjeblieft niet weer een open wereld maken! Van alle delen in deze franchise heb ik van deel 3 het minst genoten. Het mag dan niet zo tergend saai zijn als de gemiddelde TES, het blijft een open wereld, het meest overschatte designprincipe ooit bedacht.

    @Baukereg

    Iedereen heeft natuurlijk een eigen smaak en voorkeur, maar open wereld het meest overschatte designprincipe noemen vind ik erg overtrokken. Verder ben ik benieuwd in welk level design jij denkt dat het narratief van The Witcher 3 dan wel goed past.

    bij het artikel Dromen over de volgende The Witcher-game

  • fonsrutte heeft gereageerd op je bericht:

    Laat ze dan alsjeblieft niet weer een open wereld maken! Van alle delen in deze franchise heb ik van deel 3 het minst genoten. Het mag dan niet zo tergend saai zijn als de gemiddelde TES, het blijft een open wereld, het meest overschatte designprincipe ooit bedacht.

    @Baukereg Ik snap waarom je TES tergend saai noemt, ik kan me goed voorstellen dat mensen dat vinden van TES.
    Persoonlijk vind ik dat juist een verademing, het geeft een enorme rust zeker in die wereld.
    Dat maakt dat de actie extra intens overkomt.

    Ik ben het ook met je eens dat het 'open wereld'-principe wat overschat is, maar dat komt denk ik vooral dat ontwikkelaars en uitgevers denken dat dat is wat gamers willen. Alles moet een open wereld hebben! Soms werkt het als het goed is uitgevoerd, zoals bij GTA, Zelda (of TES…), maar voor elke goeie uitvoering zijn er helaas tientallen slechte (of schaamteloze kopieën) te noemen.

    bij het artikel Dromen over de volgende The Witcher-game

  • Baukereg heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Dromen over de volgende The Witcher-game

  • Baukereg heeft gereageerd op een bericht van DevTrunks :

    Gisteravond toevallig een lange sessie gespeeld. In het begin was 't voor mij best pittig. Kwam nauwelijks voorbij de Promenade of Toxic Sewers, maar door het vrijspelen van upgrades middels de souls ging het al snel beter. De game forceert een wat tactische en voorzichtigere speelwijze, wat ik best prettig vind. Toevallig kreeg ik een Legendary drop waardoor ik eindelijk wat progressie kon maken :P. Top game, zeker een aanrader!

    @DevTrunks Bij mij het alles behalve tactisch en voorzichtig. XD Ik vlieg er als een idioot in. Vandaag eindelijk de eerste boss verslagen. Het is wel erg grindy allemaal maar tot noch toe vermaak ik me er meer mee dan ik verwacht had.

    bij het artikel Dead Cells is een meedogenloze parel

  • Baukereg heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel EmuParadise verwijdert roms om juridische problemen te vermijden

  • Baukereg heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel EA: 'Fortnite is goed voor gaming'

  • Baukereg heeft gereageerd op een bericht van mrakd :

    "we kopen een Switch voor Nintendo-games", goed punt en logisch ook. Maar ik heb zelf alle kaskrakers van Nintendo al uitgespeeld of ben er klaar mee na tig uren. Welke third party games zijn er die net zulke klappers zijn? Bijna niets. Geld brand in mijn zakken.

    @mrakd Hollow Knight

    bij het artikel De cijfers bewijzen: we kopen een Switch voor Nintendo-games

  • mrakd heeft gereageerd op je bericht:

    Augustus = metroidvaniamaand!

    - La Mulana 2
    - Chasm
    - Dead Cells
    - Death's Gambit
    - Guacamelee 2
    - Hollow Knight Gods & Glory

    @Baukereg Ja die Gods & Glory… Ik ga maar vast nieuwe hartmedicatie bestellen.

    bij het artikel De gamereleases van augustus 2018

  • Baukereg heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel De gamereleases van augustus 2018

  • clandestine666 heeft gereageerd op je bericht:

    Hmmmm winter

    @Baukereg Je krijgt er bijna zin in idd, 35 graden morgen getverdemme

    bij het artikel Forza Horizon 4 toont winterweer

  • Sander999 heeft gereageerd op je bericht:

    Hmmmm winter

    @Baukereg
    Hou op! Laten we de komende maanden alsjeblieft dit mooie weer houden!

    bij het artikel Forza Horizon 4 toont winterweer

  • Baukereg heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Forza Horizon 4 toont winterweer

  • Baukereg heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel De beste PlayStation 4-spellen die geschikt zijn voor kinderen

  • darkmanwls heeft gereageerd op je bericht:

    @warcryptic Niet jammer omdat het mijn smaak niet is maar jammer dat dit de markt nog meer richting microtransacties zal duwen.

    @Baukereg Zolang het gaat om een gratis game heb ik totaal geen problemen met microtransacties. Het geld moet toch ergens vandaan komen. Ik heb echter wel een probleem met microtransacties in een full priced game.

    bij het artikel Fortnite levert Epic meer dan een miljard dollar aan microtransacties op

  • Baukereg heeft gereageerd op een bericht van warcryptic :

    @Baukereg Inderdaad jammer dat het niet jou smaak is. Ik en vele anderen vermaken zich er prima mee.

    @warcryptic Niet jammer omdat het mijn smaak niet is maar jammer dat dit de markt nog meer richting microtransacties zal duwen.

    bij het artikel Fortnite levert Epic meer dan een miljard dollar aan microtransacties op

  • JaapGoose heeft gereageerd op je bericht:

    Jammer.

    @Baukereg Tenzij je Fortnite bedacht hebt, dan is het minder jammer.

    Ik snap de appeal van de game wel. Het mist wat charme die bijv. een Overwatch wel heeft, maar qua gameplay is het behoorlijk solide.

    bij het artikel Fortnite levert Epic meer dan een miljard dollar aan microtransacties op

  • warcryptic heeft gereageerd op je bericht:

    Jammer.

    @Baukereg Inderdaad jammer dat het niet jou smaak is. Ik en vele anderen vermaken zich er prima mee.

    bij het artikel Fortnite levert Epic meer dan een miljard dollar aan microtransacties op

  • Baukereg heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Fortnite levert Epic meer dan een miljard dollar aan microtransacties op