Volgende grootschalige horrorgame van Supermassive gepland voor 2025
Nieuws

Volgende grootschalige horrorgame van Supermassive gepland voor 2025

De regisseur van The Quarry en Until Dawn onthult dat Supermassive Games werkt aan een nieuwe, grote horrorgame.

In gesprek met VGC gaat studioregisseur Will Byles van Supermassive Games in op de toekomst van de studio. Supermassive bracht eerder grootschalige horrorspellen uit, Until Dawn en The Quarry, maar ook enkele kleinere, episodische spellen onder de The Dark Pictures-naam. Volgens Byles is het de bedoeling dat hij en zijn team meer van de grote spellen gaan maken, als vanouds in het horrorgenre.

“Ik vind de luxe van het echt kunnen ontdekken van een personage fijn, en dat krijg je met een langer verhaal. Het irriteert sommige mensen, omdat ze verveeld raken, maar ik vind het echt leuk dat je de diepte in kunt gaan met de personages en relaties kunt ontdekken, op een manier die moeilijker is bij een korter verhaal”, zegt Byles.

“We zijn begonnen met [de volgende game]. Ik kan je er bijna niets over vertellen, maar we zijn begonnen. Het is hetzelfde soort horror, daar blijven we bij. Het is qua grootte gelijk aan The Quarry.”

Wel zegt Byles dat de ontwikkelaar mogelijk afwijkt van “tienerhorror”. “Ik weet niet hoe ver we dat kunnen uitrekken. [..] De hoeveelheid verrassingen die je nog toe kan voegen is gelimiteerd. [..] Het is een beetje afwijkend van die standaard, maar nog steeds klassieke horror.”

Byles zegt dat fans niet weer zeven jaar hoeven te wachten, de tijd die tussen Until Dawn en The Quarry zat. “Nee, zeker niet. Het wordt 2025, of misschien 2026.”

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Moon Studios wil No Rest for the Wicked naar Switch 2 brengen
Nieuws

Moon Studios wil No Rest for the Wicked naar Switch 2 brengen

De game bevindt zich nu in early access op Steam

Ori-ontwikkelaar Moon Studios is van plan om hun meest recente game No Rest for the Wicked uit te brengen op de Nintendo Switch 2.

Dat meldde Ori-regisseur Thomas Mahler op X. In eerste instantie vroeg hij daar na de onthulling van de Switch 2 aan zijn volgers wie er interesse heeft in No Rest for the Wicked op Switch 2, gevolgd door een emoji van een duimpje omhoog.

Een volger vroeg hem daarna of Mahler verwacht dat de Switch 2 de game wel kan draaien. Daarop reageerde hij met: "Als dat niet zo is, dan zorgen we er wel voor." Daarmee bevestigt hij in ieder geval dat de intentie er is.

No Rest for the Wicked is een actie-rpg met een duisterdere en realistischere vormgeving dan de Ori-spellen. De game speelt zich af in het jaar 841, en de koning is overleden. Zijn arrogante zoon Magnus neemt de kroon over, en een plaag genaamd de Pestilence keert na duizend jaar terug.

Spelers kruipen in de huid van een Cerim, die onderdeel uitmaakt van een groep heilige strijders met speciale krachten die alles op alles zetten om de Pestilence tegen te houden. Ondertussen moeten spelers zich een weg banen door politieke intriges. Daarbij is de spelwereld met de hand gemaakt, wat het geheel een schilderachtig uiterlijk geeft.

De early access-versie van No Rest for the Wicked is speelbaar via Steam. Op een later, nog onbekend moment moet de uiteindelijke versie uitkomen op PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Mogelijk volgt er dus ook een Switch 2-versie.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'PlayStation annuleerde liveservicegames vanwege Concord'
Nieuws

'PlayStation annuleerde liveservicegames vanwege Concord'

Sony zou minder happig zijn geworden op liveserviceprojecten

De recente annuleringen van liveservicegames door Sony PlayStation zouden zijn gedaan door wat er vorig jaar met Concord is gebeurd.

Dat claimt journalist Jeff Grubb te hebben vernomen, zo meldt hij in zijn Game Mess-podcast. Eerder vandaag bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Grubb meldde daarna het volgende: "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

De multiplayergame Concord verscheen afgelopen jaar, maar werd door een gebrek aan spelers enkele weken na release weer offline gehaald. Mensen die de game hadden gekocht kregen hun geld terug. Ontwikkelaar Firewalk Studios werd gesloten.

Grubb meldde in zijn podcast tevens dat het om de hoofdprojecten van Bend Studio en Bluepoint Games ging. "Ze zullen nu nieuwe projecten moeten pitchen, en het is vrij zeker dat ze geen groen licht zullen krijgen voor een liveservicegame. Dat weten ze, dus verwacht die niet van deze studio's."

De journalist geeft aan dat het bovenstaande voor veel gamers waarschijnlijk als muziek in de oren klinkt - er is immers veel weerstand voor Sony's huidige focus op liveservice. Grubb benadrukt echter ook dat dit slecht nieuws voor de bovenstaande studio's kan zijn, omdat ze juist financiële middelen aangereikt kregen van het bedrijf vanwege die focus. "Nu moeten ze een pitch voor een traditionelere game bedenken, en heeft Sony daar interesse in?"

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!