Starfields hoofdverhaal is 30 á 40 uur lang, game heeft vier grote steden
Nieuws

Starfields hoofdverhaal is 30 á 40 uur lang, game heeft vier grote steden

Bethesda's Todd Howard heeft meer informatie over het aankomende spel Starfield onthuld gisteravond. Zo is het hoofdverhaal in de game ongeveer 30 á 40 uur lang en bevat het spel vier grote, belangrijke steden.

Dat meldde Howard tijdens een interview met IGN. Hij schat dat de Starfield-campagne ongeveer twintig procent groter is dan de campagnes uit voorgaande Bethesda-games. Dit is echter zonder zijcontent erbij opgeteld.

Overigens sluiten de vier grote steden niet uit dat er een hoop kleinere steden te vinden zijn op de pakweg duizend planeten die de game rijk is. Daarbij is New Atlantis, een van de vier steden, groter dan alle andere steden die Bethesda ooit gemaakt heeft.

Howard bevestigde ook dat het landen op een planeet niet naadloos gebeurt: spelers kunnen niet net zoals in No Man's Sky een planeet vanuit de ruimte zien en er zelf direct op landen - er volgt eerst een filmpje voordat men landt. Volgens Howard was het naadloos landen op planeten niet belangrijk genoeg voor de ervaring om er veel werk voor te verrichten. 

Verder ging Howard dieper in op de mogelijkheden die spelers hebben met ruimteschepen. Zoals in de gameplay afgelopen zondag werd onthuld, kunnen spelers hun eigen ruimteschip bouwen. Gevechten met andere schepen in de ruimte zijn een belangrijk onderdeel van de ervaring, en Bethesda heeft zich laten inspireren door MechWarrior. Ook kan men een schip stelen en die voortaan als eigen schip gebruiken.

Aangezien de game zoveel content bevat - zo'n honderd sterrenstelsels en duizend planeten - zijn veel gamers bang dat de ervaring dankzij procedureel gegenereerde content erg eentonig wordt. Volgens Howard is er in Starfield echter meer met de hand gemaakt dan in voorgaande Bethesda-games. Als voorbeeld meldt hij: "We hebben meer dan 200.000 ingesproken zinnen." 

Procedureel gegeneerde content is echter wel belangrijk voor Bethesda, aangezien ze dat ook in voorgaande games hebben gebuikt. Daarbij is een ijsplaneet soms alleen dat: een ijsplaneet, zonder dat er veel is te beleven. "We hebben liever dat je er op kunt landen, materialen kunt verzamelen en na tien minuten weer wilt vertrekken."

Starfield komt ergens in de eerste helft van 2023 uit op Xbox Series X en S, pc en Game Pass. Hieronder is nog eens de gameplay-onthulling van afgelopen weekend te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Atomfall-video toont wat spelers te wachten staat
Nieuws

Atomfall-video toont wat spelers te wachten staat

Game verschijnt op 27 maart voor Xbox- en PlayStation-consoles, pc en Game Pass

In een meer dan zeven minuten durende video van Atomfall wordt het concept en de gameplay van de game uit de doeken gedaan.

Atomfall speelt zich vijf jaar na een nuclaire ramp in Noord-Engeland af. Hoewel het om een fictioneel verhaal gaat, is de game geïnspireerd door een echte nucleaire ramp die in 1957 in Noord-Engeland voorkwam. Toen brak er brand uit in een plutoniumfabriek. In de game zijn de gevolgen logischerwijs nog erger, en wordt er vijf jaar na een nucleaire ramp gekeken hoe de wereld er aan toe is.

De survival-actiegame richt zich op singleplayergameplay. Spelers verkennen een post-nucleaire omgeving en moeten craften, handelen en materialen zoeken terwijl ze vechten om te overleven. De wereld is namelijk gevuld met gemuteerde wezens, cults en gevaarlijke facties.

Atomfall komt op 27 maart naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. Ook komt de game op release op Game Pass te staan. De game wordt ontwikkeld door de Britse studio Rebellion, bekend van de Sniper Elite-serie.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hyper Light Breaker-trailer toont speelbare personages en bazen
Nieuws

Hyper Light Breaker-trailer toont speelbare personages en bazen

Game verschijnt aanstaande dinsdag via Steam Early Access

Er is een nieuwe trailer van Hyper Light Breaker uitgebracht waarin verschillende Breakers - speelbare personages - en Crowns - oftewel bazen - worden getoond.

De Early Access-versie van Hyper Light Breaker werd vorig jaar uitgesteld naar begin dit jaar. Op 14 januari is het zover; dan verschijnt de game op Steam. Er komt ook een Hyper Light Breaker Bundle beschikbaar van 14 tot en met 28 januari waarbij het origineel, Hyper Light Drifter, gratis wordt weggegeven.

Hyper Light Breaker werd al in 2022 aangekondigd. Het vervolg op Hyper Light Drifter speelt zich af in een nieuwe wereld genaamd Overgrowth, maar het grootste verschil ten opzichte van de eerste game is dat de 2D-gameplay wordt vervangen voor drie dimensies. Spelers moeten in de roguelite de Abyss King zien te verslaan. Ook krijgt de game een hubgebied genaamd The Settlement die spelers tussendoor kunnen bezoeken. Consoleversies voor de game zijn nog niet aangekondigd. Hyper Light Drifter kwam na de pc-release uiteindelijk wel naar consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!