Microsoft overweegt gratis Xbox Game Pass met advertenties

Microsoft overweegt gratis Xbox Game Pass met advertenties

Voor regio zoals Afrika en India

Microsoft zou overwegen om in specifieke regio een gratis versie van Xbox Game Pass beschikbaar te stellen waarin gebruikers tussendoor advertenties voorgeschoteld krijgen.

Dat liet chief financial officer Tim Stuart weten op de Wells Fargo TMT Summit afgelopen maand, via Tweaktown.

"Voor regio zoals Afrika, India of Zuidoost-Azië - plekken die misschien niet zo gericht zijn op consoles - zou je een model kunnen voorstellen - 'hey, wil je dertig seconden lang reclame kijken en dan twee uur games kunnen streamen?' Stuart lijkt niet te suggereren dat een eventuele gratis versie van Game Pass ook in het Westen beschikbaar zou komen.

Volgens Stuart maakt deze optie onderdeel uit van Microsofts missie om Game Pass op zoveel mogelijk schermen wereldwijd te krijgen. Afgelopen november berichtten we al over Stuarts quotes, waarbij hij ook aangaf dat het een optie is om Game Pass naar Xbox en PlayStation te brengen. Xbox-topman Phil Spencer maakte kort daarna echter duidelijk dat hier op dit moment geen plannen voor zijn.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Voor heel veel mensen is dat best prima. En na twee uur gamen ben ik wel weer toe aan een plaspauze.

1

Als je ziet wat mensen nu allemaal aan reclame voorgeschoteld krijgen om een YT-filmpje te kijken dan is 30 seconden niet veel. Ik vind het echter mateloos irritant en zal dit nooit afnemen.

0
test

Die 30 seconden is natuurlijk dan alleen in het begin hè. Net zoals YouTube in het begin helemaal niet zo onredelijk en opdringerig was. Reken er maar op dat als deze dienst een succes wordt, heel geleidelijk de reclametijd zal worden opgevoerd en meer verdeeld over de gamesessie. Zo werkt dat altijd met zulke diensten.

0

Klopt, maar dat is de keuze die je als consument dan hebt. Voor niks gaat immers de zon op dus je betaalt met tijd of met geld, de keuze is aan jou. En Microsoft zal zeker de sweetspot proberen te vinden tussen wat mensen accepteren aan reclame

0

Aanbevolen voor jou