Microsoft onthult per ongeluk Steam-knop in Xbox-interface
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft onthult per ongeluk Steam-knop in Xbox-interface

Komt Steam-integratie naar het Xbox-ecosysteem?

Microsoft heeft per ongeluk een foto gedeeld waarop de Xbox-interface is te zien met daarin een tabje genaamd 'Steam'.

In een officiële blogpost op de Microsoft-website over de Game Developers Conference die nu gaande is, was een foto te zien met daarop diverse apparaten waarop de Xbox-interface draait, waaronder een laptop, een ROG Ally en een smartphone. Op de achtergrond is een foto van de Xbox-gamesbibliotheek te zien.

Opvallend genoeg zit er in de bibliotheek op de foto ook een tabje voor 'Steam'. Dat is op zijn minst curieus, want Steam-games zijn op moment van schrijven helemaal niet via het Xbox-menu af te spelen. Er gaan al wel geruime tijd geruchten dat Microsoft van plan is om Steam-games te integreren in het Xbox-ecosysteem, en de illustratie - die inmiddels is verwijderd uit de blogpost maar hieronder nog bekeken kan worden - lijkt te suggereren dat dit inderdaad gaat gebeuren.

Dat betekent overigens niet meteen dat Steam-games ook op - bijvoorbeeld - de volgende Xbox-console speelbaar worden, maar er gaan wel geruchten dat de volgende console van het bedrijf in feite een soort pc wordt in een consolejasje. Steam-integratie zou dan een belangrijk speerpunt van deze console kunnen worden. Daarbij gaan er ook geruchten dat er later dit jaar een pc-handheld van Asus uitkomt met het Xbox-merk, en daar zou Steam-integratie wellicht ook onderdeel van kunnen uitmaken.

The Verge claimt te hebben vernomen dat Microsoft op zijn minst plannen heeft om de Xbox-app op pc te updaten met de mogelijkheid om alle games die geïnstalleerd staan op de pc van de gebruiker te tonen. Daaronder zouden dus ook Steam-games vallen.

Jez Corden houdt er zijn eigen theorieën op na op Windows Central. Volgens hem zullen de volgende Xbox-consoles Win32 als ontwikkelomgeving aanhouden in plaats van de 'ERA'-ontwikkelomgeving van Xbox One- en Series-consoles. Huidige Xbox-games zouden mogelijk via emulatie backward compatible worden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Oblivion Remastered behoudt iconische blooper uit origineel
Gamer.nl
Nieuws

Oblivion Remastered behoudt iconische blooper uit origineel

'Wait a minute, let me do that one again'

Spelers van het deze week uitgekomen The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered zijn er achter gekomen dat een inmiddels bekende blooper uit het origineel intact is gebleven in de nieuwe versie van de game.

Toen de game eerder deze week werd aangekondigd en uitgebracht liet Bethesda al weten dat Remastered een combinatie van oude en nieuwe ingesproken stemmen bevat. Een blooper uit het origineel die onder de fans inmiddels welbekend is, blijkt nu nog altijd in de remake te zitten - waarschijnlijk bewust.

Het gaat ironisch genoeg om de Master Speechcraft-trainer Tandilwe. De stemactrice ging de fout in tijdens het inspreken van een zin en vroeg vervolgens of ze de zin opnieuw kon doen. De gehele blooper kwam echter in het origineel terecht en nu dus ook in Remastered, zoals in onderstaande tweet beluisterd kan worden.

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered werd afgelopen woensdag aangekondigd en kwam toen meteen uit op Xbox Series-consoles, PlayStation 5, pc en Xbox Game Pass. Er gingen echter al geruime tijd geruchten over de komst van de game en er waren voorheen zelfs screenshots gelekt.

De game kent veel grafische verbeteringen ten opzichte van het origineel uit 2006, mogelijk gemaakt door Unreal Engine 5. Gameplay is ook op de schop gegaan, met verbeterde gameplaysystemen en een aangepaste user interface. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Dialogen zijn zoals gezegd deels opnieuw opgenomen, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het origineel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als de meest complete versie van Oblivion. Alle verhalende uitbreidingen zitten ook bij het spel inbegrepen. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro met diverse extra's.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 te zien
Gamer.nl
Nieuws

Eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 te zien

De game komt later dit jaar uit voor pc, Xbox Series-consoles en Game Pass

Unknown Worlds heeft eerder deze week de eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 aan de buitenwereld vertoond.

De beelden werden gedurende een video genaamd 'Road to Early Access' getoond, waarin ontwikkelaar Anthony Gallegos praat over de weg die het aflegt naar de early access-release van het vervolg. De beelden tonen wat lijkt op het equivalent van Safe Shallows uit de eerste game, een ondergronds gebied en een aantal waterwezens.

Vorig jaar werd er al een CGI-trailer van de game uitgebracht, alsmede enkele screenshots. In Subnautica 2 verkennen spelers een nieuwe spelwereld met een nieuwe oceaan. "Deze wereld is te gevaarlijk voor mensen om te overleven... tenzij je de definitie van een mens verandert." De game kan alleen of met drie vrienden in online co-op gespeeld worden. Zoals men gewend is van het origineel kan men ook basissen bouwen en zijn er diverse nieuwe soorten omgevingen om te verkennen.

De early access-versie van Subnautica 2 verschijnt in de loop van dit jaar in ieder geval op Xbox Series X en S en pc (via Steam en Epic Games Store). Ook komt het spel op release meteen op Xbox Game Pass te staan.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!