Hoogtepunten: PlayStation VR 2 ondersteunt 4K en haptic feedback 
Nieuws

Hoogtepunten: PlayStation VR 2 ondersteunt 4K en haptic feedback 

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week!

Activision verbreekt banden met Call of Duty: Modern Warfare-acteur

Activision heeft de banden met stemacteur Jeff Leach, bekend om zijn rol van het personage Simon 'Ghost' Riley, verbroken nadat is gebleken dat hij publiekelijk diverse seksistische opmerkingen heeft gemaakt.

Riley sprak de stem in van Ghost in het in 2019 verschenen Call of Duty: Modern Warfare. Onlangs werd op Twitter een montage van publieke uitlatingen van de acteur geplaatst. Zo maakt hij tijdens een livestream uit 2017 een opmerking over de Twitch-streamer The Zombi Unicorn. Hij zegt dat ze niet in de show verscheen omdat ze "dan wel vermakelijk moet zijn, ze kan niet alleen op haar vreselijke decolleté leunen".

Lees verder

©GMRimport

Microsoft: 'Game Pass-leden spelen vaker met vrienden en familie dan niet-leden'

Xbox Game Pass-leden spelen vaker samen met vrienden en familie dan niet-leden. Dat onthult Microsoft op basis van een onderzoek onder 14.000 Europese gebruikers.

Volgens het onderzoek speelt 77 procent van de leden gemiddeld één keer per week games met vrienden, ten opzichte van 60 procent van de niet-leden. Ook spelen leden vaker met familie dan niet-leden: 59 procent ten opzichte van 41 procent.

Lees verder

©GMRimport

Regisseur claimt dat Resident Evil Village-monster uit zijn film komt

Volgens een filmregisseur is een monster uit Resident Evil Village gebaseerd op een monster uit een van zijn films.

Dat claimt de Nederlandse regisseur Richard Raaphorst. Volgens hem heeft Capcom een monster uit zijn in 2013 verschenen horrorfilm 'Frankenstein's Army' een-op-een gekopieerd.

Lees verder

©GMRimport

'PlayStation VR 2 ondersteunt 4k en haptic feedback'

De eerder aangekondigde next-gen virtualrealityhelm van Sony zou games in 4k weergeven.

Dat claimt UploadVR te hebben vernomen van meerdere bronnen. De resolutie zou 2000 bij 2040 pixels per oog zijn, oftewel 4000x2040 in totaal. Dat is een fors verschil met de eerste PSVR-helm, die 1920x1080 pixels in totaal weergeeft. Verder zou haptic feedback onderdeel zijn van de helm door een ingebouwde motor.

Lees verder

Skull and Bones komt niet voor april 2022 uit

Dat heeft Ubisoft bevestigd tijdens de bekendmaking van zijn financiële jaarcijfers. De game werd in 2017 aangekondigd en is sindsdien meerdere keren uitgesteld. Ook dit fiscale jaar, dat loopt tot en met maart 2022, gaat niet gehaald worden.

Skull and Bones werd voor het laatst in 2018 getoond en was toen een piratengame waarin spelers met schepen tegen elkaar streden op de zee. Het is niet duidelijk in hoeverre de game nu nog op die versie lijkt.

Lees verder

©GMRimport

Ubisoft: 'free-to-play-games zullen AAA-titels niet vervangen'

Ubisofts free-to-play-games zullen betaalde AAA-titels niet vervangen. Dat zegt Sean Lama, senior analist bij het bedrijf.

Gisteravond deelde Ubisoft naast het winstrapport van het afgelopen fiscale jaar ook dat een grotere focus op free-to-play-titels bij haar toekomststrategie hoort.

Lees verder

©GMRimport

Valve geeft later dit jaar meer duidelijkheid over Steam op consoles

Valve is van plan om later dit jaar meer duidelijkheid te geven over de mogelijkheid of Steam ooit op consoles beschikbaar komt.

Valve-CEO Gabe Newell werd tijdens een publieke vragensessie in Nieuw-Zeeland gevraagd of Steam ooit naar consoles komt. Zijn antwoord: "Je hebt daar tegen het einde van het jaar meer duidelijkheid over."

Lees verder

©GMRimport

'Mario Odyssey-team werkt aan nieuwe Donkey Kong-platformer'

Het team achter Super Mario Odyssey zou volgens geruchten werken aan een nieuwe Switch-platformer met Donkey Kong in de hoofdrol.

Nintendo Life claimt dat te hebben vernomen van "een onafhankelijke (en erg betrouwbare) bron". Gebruikelijke Nintendo-insider Zippo zegt ook van het project gehoord te hebben.

Lees verder

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak
Nieuws

Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak

Eén van de geannuleerde games was een God of War-spel

Update: Jason Schreier heeft laten weten dat de werknemers van Bend Studio en Bluepoint Games nog voordat het nieuws over de annulering van hun liveservicegames naar buiten kwam verwittigd werden.

Dat liet de journalist via social media weten. Schreier brak vorige week ook het nieuws over de annuleringen van de games. De onderstaande claim van Jeff Grubb dat werknemers het nieuws over de annuleringen via het nieuwsbericht te horen kregen, blijkt dus onjuist.

Oorspronkelijk bericht:
De werknemers van Bluepoint Games en Bend Studio zouden via de nieuwsberichten die naar buiten kwamen hebben gehoord over de annulering van de liveservicegames waar ze aan werkten.

Vorige bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Journalist Jeff Grubb claimde in zijn Game Mess-podcast dat de werknemers van bovengenoemde studio's niet van te voren op de hoogte waren gesteld van de annuleringen, maar dit tegelijk met gamers wereldwijd hoorden via het Bloomberg-artikel.

Grubb: "Ik heb het uitgezocht en het is waar. De twee studio's kwamen er tegelijk met iedereen achter. Dus mensen kwamen op hun werk aan en vroegen zich af wat de volgende stappen waren. Ze zullen een nieuw idee aan Sony moeten pitchen, en het landschap van wat mogelijk is, is drastisch veranderd."

In dezelfde podcast gaf Grubb ook aan dat de games deels geannuleerd zijn door het falen van Concord vorig jaar. "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA's Origin-launcher verdwijnt in april
Nieuws

EA's Origin-launcher verdwijnt in april

Gebruikers worden aangeraden over te stappen naar de EA-app

Electronic Arts stopt op 17 april voorgoed met de Origin-launcher. Alle gebruikers moeten dan overstappen op de bestaande EA-launcher.

De Origin-launcher voor pc werd in 2011 geïntroduceerd en konden via het programma de games van EA beheren. In 2020 bracht het bedrijf echter de vervangende EA-app uit, gevolgd door de volledige release twee jaar later.

Aangezien er alleen maar een 32-bit-versie van Origin beschikbaar is en Microsoft stopt met het ondersteunen van 32-bit-software op Windows, moet iedereen dus overstappen naar de EA-app waar wel een 64-bit-versie van beschikbaar is.

Mensen die Origin nog gebruiken kunnen volgens EA moeiteloos overstappen naar de EA-app. Nadat men is aangemeld kan men daar alle games en geboekte voortgang vinden. Mogelijk zullen echter niet alle oudere mods ondersteund worden in de EA-app.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!