Tweede Lost Records: Bloom and Rage-episode uitgesteld naar april
Nieuws

Tweede Lost Records: Bloom and Rage-episode uitgesteld naar april

Eerste deel komt nog wel in februari uit

De tweede (en tegelijkertijd laatste) episode van Lost Records: Bloom and Rage komt pas op 15 april uit.

Dat heeft Don't Nod aangekondigd. De tweede aflevering ha eigenlijk op 18 maart moeten verschijnen, maar komt nu dus een krappe maand later uit. Volgens de ontwikkelaar geeft dit het bedrijf voldoende tijd om de ervaring te verfijnen en meer bugs op te lossen. Voordat het zover is verschijnt op 18 februari zoals gepland het eerste deel van de game.

Lost Records: Bloom and Rage wordt zoals gezegd ontwikkeld door Don't Nod, de oorspronkelijke ontwikkelaar van de eerste twee Life is Strange-games. Met Lost Records wil de studio weer een verhalend spel afleveren.

De game draait om een groep van vier vriendinnen, die in de zomer van 1995 iets mysterieus hebben meegemaakt. Aan het einde van de zomer loopt hun vriendschap op zijn einde, en die neerwaartse spiraal mondt uit in een onverklaarbare gebeurtenis. Daarna beloven ze om elkaar nooit meer te zien. 27 jaar later ontmoeten ze elkaar weer om hun vergeten geheim op te rakelen.

Lost Records: Bloom and Rage komt naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Het eerste deel gaat 39,99 euro kosten. Na aanschaf kunnen spelers op release van het tweede deel deze gratis downloaden. Aankomende zomer verschijnt er een fysieke PS5-versie met de twee delen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed-studio Obsidian wil honderdste jubileumjaar halen
Nieuws

Avowed-studio Obsidian wil honderdste jubileumjaar halen

Nog maar 78 jaar te gaan

Als het aan Marcus Morgan, de vicepresident van operations bij Obsidian Entertainment, ligt, zal de studio achter Avowed en The Outer Wolds minstens honderd jaar bestaan.

Dat liet hij deze week weten op de DICE Summit (via PC Gamer). De studio bestaat dit jaar 22 jaar, dus er zijn nog 78 jaren te gaan. Volgens Morgan wil de studio deze lange levensloop bereiken door relatief kleinschalig en wendbaar te blijven, en ontwikkeltalent vast te houden.

Daarbij stelt het bedrijf, dat inmiddels onderdeel uitmaak van Microsoft, ook realistische verkoopdoelen. De ontwikkelaar gaat er van uit dat elke game een "mild succes" wordt, en met dat in het achterhoofd wordt bepaald hoeveel er wordt geïnvesteerd in de ontwikkeling van een game.

Deze strategie heeft er ook voor gezorgd dar Obsidian expres geen diverse internationale studio's heeft geopend en juist vaak samenwerkt met bestaande studio's die meehelpen met gameontwikkeling. Dit verkleint het risico voor Obsidian, omdat het complete bedrijf relatief klein kan blijven en de bedrijfscultuur makkelijker intact blijft.

Avowed speelt zich in het universum van de Pillars of Eternity-franchise af, al hoeft men die titels niet gespeeld te hebben om toch van Avowed te kunnen genieten. In het spel kunnen spelers zowel magie gebruiken als met geweren schieten. Mensen kunnen zelfs 'dual casten'.

Avowed is vanaf 18 februari 2025 verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat dan ook op Xbox Game Pass. Mensen die een speciale editie hebben gereserveerd kunnen de game nu al spelen.

Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Volledige versie Carnaval Simulator komt op 22 februari uit
Nieuws

Volledige versie Carnaval Simulator komt op 22 februari uit

Un lekker delleke, strak in 't velleke, vet ordinair, ja die lust m toch zo gér

De volledige versie van Carnaval Simulator verschijnt op 22 februari.

Dat werd deze week aangekondigd. Ook werd er een nieuwe trailer getoond die hieronder te bekijken is. De early access-versie van de game verscheen afgelopen jaar al op Steam, maar vanaf 22 februari is dus de uiteindelijke versie beschikbaar.

In de game kunnen spelers hun eigen praalwagens en parades ontwerpen, aanpassen en rijden. De parade kan daarbij vanuit de wagen en het publiek worden ervaren, en zelfs via een eerstepersoonsaanzicht. Er kunnen ook lichtshows worden gemaakt die synchroniseren met de muziek. De game kan alleen en met maximaal acht spelers online worden gespeeld. De ontwikkelaar van de game belooft voor de uiteindelijke versie die aanstaande is verbeterde graphics, nieuwe locaties en nog meer content.

Gamer.nl sprak begin vorig jaar met Jeffrey van der Wal, de ontwikkelaar van Carnaval Simulator. In het artikel wordt dieper ingegaan op het spel en hoe de ontwikkeling tot stand kwam. Carnaval vindt dit jaar in het weekend van 1 maart plaats.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!