Screenshots van Metal Gear Solid Delta: Snake Eater getoond
Nieuws

Screenshots van Metal Gear Solid Delta: Snake Eater getoond

Game komt naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc

Konami heeft zes screenshots uitgebracht van het aankomende Metal Gear Solid Delta: Snake Eater.

De screenshots kunnen hieronder bekeken worden en tonen vooral de omgeving in het spel. De "trouwe remake" van Metal Gear Solid 3 werd gisteren tijdens de PlayStation Showcase voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc aangekondigd. Een releasedatum is nog niet bekend. "Een nieuwe generatie van spelers en loyale fans kunnen het ontstaansverhaal van de beroemde Big Boss ervaren en er achter komen hoe zijn legende werd gevormd."

Inmiddels is via de Konami-website ook aangekondigd dat de oorspronkelijke stemacteurs terugkeren in de game. Het is daarbij onduidelijk of zij de game opnieuw inspreken, of dat de oorspronkelijke audiofiles worden gebruikt.

Metal Gear Solid 3: Snake Eater speelt zich af in 1964, ver voor de andere hoofddelen in de Metal Gear-reeks. In het spel moeten spelers als een FOX-agent genaamd Naked Snake de Russische raketgeleerde Nikolai Stephanovich Sokolov zien te redden en een superwapen zien te saboteren. Waar in andere Metal Gear-games vooral stedelijke en industriële gebieden worden verkend, doen spelers in Snake Eater een jungle aan. Naast stealth, actie en verhalende elementen bevat het spel ook survivalelementen. Zo kan er op dieren gejaagd worden en moeten spelers hun wonden en breuken helen. Er gingen al geruime tijd geruchten over een remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Konami brengt ergens dit najaar ook 'Volume 1' van een remaster-collectie van de MGS-reeks uit. In deze eerste volume zitten Metal Gear Solid, Metal Gear Solid 2 en Metal Gear Solid 3.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De Sims-fans in rep en roer vanwege gelekte Project Rene-beelden
Nieuws

De Sims-fans in rep en roer vanwege gelekte Project Rene-beelden

Game zou veel aspecten van mobiele games er op nahouden

De afgelopen dagen zijn er screenshots online verschenen van Project Rene, de De Sims-achtige nieuwe game van Electronic Arts die achter de schermen al wordt getest. De beelden en bijbehorende informatie vallen niet in de smaak bij veel fans.

Eerdere beelden van Project Rene toonden een soort uitgebreidere versie van De Sims, maar nieuwe gelekte beelden uit de speeltest lijken te wijzen op aspecten die voornamelijk bij mobiele games de norm zijn, waaronder microtransacties genaamd 'Simoleons'. Ook worden er missies getoond die veel tijd kosten zodat spelers XP kunnen 'grinden'.

Op Reddit plaatste iemand die deelneemt aan een speeltest daarnaast een bericht over zijn ervaringen. Hij noemt het spel een "multiplayerervaring die om samenwerken draait" waarbij spelers banden creëren met andere spelers. Dit alles heeft voor veel kritiek bij Sims-fans gezorgd.

EA liet vorige maand al weten dat het bedrijf niet van plan is om De Sims 5 te ontwikkelen. In plaats daarvan blijft het bedrijf De Sims 4 ondersteunen met nieuwe updates en betaalde uitbreidingen, mede om er voor te zorgen dat de meer dan tachtig miljoen spelers niet over hoeven te stappen naar een nieuwe game. Daarnaast wordt er aan Project Rene gewerkt, dat dus niet bekend zal staan als De Sims 5.

EA kondigde Project Rene in 2022 aan. "We bouwen een next-generation Sims-game die tegelijk als creatief platform dient", aldus vicepresident van de franchise Lyndsay Pearson. "We vinden De Sims die jullie kennen en waar jullie van houden opnieuw uit met nieuwe manieren om te spelen. Dit is de toekomst van De Sims, gebouwd op de fundering van de charmante Sims, krachtige gereedschappen en betekenisvolle verhalen."

Uniek aan de game wordt dat spelers zowel alleen als met anderen kunnen samenwerken. Daarbij kunnen niet alleen patronen en kleuren van objecten zoals meubels aangepast worden, maar zelfs de vorm van objecten. Verder legt EA de nadruk op het feit dat dezelfde ervaring op alle beschikbare platforms aangeboden moet worden, inclusief mobiel. Ook werd eerder al bevestigd dat het spel free-to-play wordt.

View post on X
View post on X
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Star Citizen-studio voert tijdelijke verplichte werkweek van zeven dagen in'
Nieuws

'Star Citizen-studio voert tijdelijke verplichte werkweek van zeven dagen in'

Dit om deadlines voor Citizencon later deze maand te halen

Cloud Imperium Games, de ontwikkelaar van Star Citizen, zou werknemers op dit moment verplichten zeven dagen per week te werken om deadlines voor de Citizencon-beurs op 19 oktober te halen.

Insider Gaming meldt een interne e-mail onder ogen te hebben gekregen waarin dit wordt gemeld dat werknemers de komende achttien dagen hun beste beentje voor moeten zetten om "er zeker van te zijn dat we wederom een geweldige ervaring voor onze fans neerzetten".

Patch 3.24.2 zou voor die tijd af moeten zijn, alsmede een demo van singleplayercampagne Squadron 42. "Dat betekent dat mensen die aan Citizencon moeten werken verplicht worden om de komende twee weekenden extra te werken."

Daarbij moeten alle werknemers op vrijdag 4 en 11 oktober (normaliter een thuiswerkdag bij het bedrijf), op zaterdag 5 en 12 oktober en op zondag 6 en 13 oktober op kantoor aanwezig zijn. Het bedrijf zou ontbijt en lunch voor de werknemers verzorgen, en werknemers zouden de extra werkdagen op een later moment kunnen inhalen met extra vrije tijd. Daarbij zouden mensen op 21 oktober, de maandag na Citizencon, een vrije dag krijgen.

Insider Gaming noemt deze verplichting "de meest recente in een reeks aan belachelijke vereisten richting de ontwikkelaars vanwege mismanagement, waardoor sommige werknemers het bedrijf hebben verlaten". Eerder bleek uit een interne e-mail al dat werknemers twaalf uur per dag moesten werken om deadlines voor Citizencon te behalen, waarbij de vrije uren die in ruil daarvoor worden uitgedeeld alleen ingewisseld zouden mogen worden wanneer Squadron 42 uitgekomen is. Cloud Imperium Games heeft niet publiekelijk gereageerd op het artikel.

Star Citizen wordt al jaren gecrowdfund en is nog altijd niet af, wat de makers de nodige kritiek oplevert. Veel mensen claimen dat het geheel - ondanks dat de multiplayermodus speelbaar is - als een zwendel aanvoelt, bijvoorbeeld omdat er al meer dan 700 miljoen dollar via de crowdfunding is opgehaald en vanwege peperdure bundels met in-game schepen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo beperkt verkoop van bepaalde items in zijn museumwinkel
Nieuws

Nintendo beperkt verkoop van bepaalde items in zijn museumwinkel

Een paar dagen na de opening staat het internet al vol met tweedehands producten

Bezoekers van het pas geopende Nintendo Museum in Japan mogen vanaf nu maar één exemplaar van bepaalde producten in de bijbehorende cadeauwinkel aanschaffen.

Dat heeft Nintendo via social media bekendgemaakt. Het Nintendo Museum opende eerder deze week officieel zijn deuren, maar nu al worden bepaalde producten uit de cadeauwinkel veelvuldig aangeboden in online doorverkoopwinkels.

Om scalpers zoveel mogelijk tegen te gaan, zullen er van bepaalde producten dan ook maar één exemplaar per bezoeker mogen worden verkocht. Dit geldt onder andere voor sleutelhangers gebaseerd op het ontwerp van Nintendo-consoles en grote kussens in de vorm van Nintendo-controllers.

De cadeauwinkel in het Nintendo Museum, genaamd Bonus Stage, kwam afgelopen weken al onder de aandacht bij fans nadat uitgenodigde journalisten en fans er foto's van plaatsten op internet. De winkel bevat allerlei merchandise die voor zover bekend voor het eerst verkocht wordt door het bedrijf.

Het Nintendo Museum is gebouwd in een oude fabriek van het bedrijf, de Ogura Plant in Uji, een stadje nabij Kyoto. Deze is in 1969 gebouwd en werd vooral gebruikt voor het produceren van Hanafuda-kaarten en als klantenservice om kapotte producten te maken.

Het museum vertoont de producten die Nintendo heeft gemaakt, waaronder games en consoles. Logischerwijs komen ook de Mario- en Zelda-franchises uitgebreid voorbij. Ook is er divers speelgoed te zien dat Nintendo vooral in de jaren tachtig maakte. Op de eerste verdieping is zelfs een gigantisch scherm in de vloer gebouwd. Met een apparaat kunnen bezoekers vervolgens een traditioneel kaartspel spelen. Het museum bevat sowieso meerdere interactieve elementen. Bezoekers krijgen een pasje met digitale munten om deze elementen te ervaren. Hieronder kan een eerder getoonde rondleiding van het museum worden bekeken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!